Kysymys pituuden suhteesta painoon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä minkä laskukaavan mukaan paino ja pituus menee..elikkä jos ihmiset ovat muuten ideenttisiä lihas ja läski määrässä niin onko esim 185cm/85kg sama asia kuin 195cm/95kg vaik tuleeko tuota painoa aina vain enemmän per sentti kun mennään lähemmäs ja yli 2 metriä esim se oiskin 195cm/100kg..Toivottavasti joku ymmärti mitä tarkotan hehe.

jos tuo paino on lihasta, niin hyvä, mutta jos rasvaa niin sehän on jo ylipainoa.. En tajua ihan täysin että mitä tällä haet, mutta toivottavasti tuota.

Elikkä minkä laskukaavan mukaan paino ja pituus menee..elikkä jos ihmiset ovat muuten ideenttisiä lihas ja läski määrässä niin onko esim 185cm/85kg sama asia kuin 195cm/95kg vaik tuleeko tuota painoa aina vain enemmän per sentti kun mennään lähemmäs ja yli 2 metriä esim se oiskin 195cm/100kg..Toivottavasti joku ymmärti mitä tarkotan hehe.

Jos matemaattisesti mietitään niin tilavuuksien (tässä siis myös painon) suhde on pituuksien suhde kolmanteen potenssiin. Tässä siis oletetaan että luut, sisäelimet ja kaikki muu kasvavat samassa suhteessa pituuden kanssa.

Esimerkiksi herra A on 170cm/70 kg ja herra B on 190 cm pitkä.

Pituuksien suhde 170/190 = 0,8947...
Tuo kolmanteen on 0,7162... eli 70 kg/B:n paino

Jotta A ja B olisivat saman muotoiset, B:n pitäisi painaa ~98 kg.

Jos matemaattisesti mietitään niin tilavuuksien (tässä siis myös painon) suhde on pituuksien suhde kolmanteen potenssiin. Tässä siis oletetaan että luut, sisäelimet ja kaikki muu kasvavat samassa suhteessa pituuden kanssa.

Esimerkiksi herra A on 170cm/70 kg ja herra B on 190 cm pitkä.

Pituuksien suhde 170/190 = 0,8947...
Tuo kolmanteen on 0,7162... eli 70 kg/B:n paino

Jotta A ja B olisivat saman muotoiset, B:n pitäisi painaa ~98 kg.

Paradoksaalisesti kyllä....:)

24,5 eli ollaan jo melkeen lievästi ylipainoisia, vaikka päkki ei ole vielä kadonnut näkyvistä, tosin pehmennyt kyllä.

Katotaas dieetin jälkeen. :dance:

Totuus(jos siis haetaan eri pituisten ihmisten painoa samalla rasvaprosentilla) lienee jossain toisen(painoindeksi) ja kolmannen potenssin välimaastossa (koska kaikki ihmisen osat eivät kuitenkaan kasva samassa suhteessa pituuden kanssa).

vaa.jpg

bighead.jpg

Ehkäpä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pituus/paino/voimasuhdetta

juuh, elikkä itte en ole mikään massahirmu:D, olen 18v, 186cm pitkä ja painan 74kg. mitä mieltä olette tuloksiin painooni nähden?:jahas:

penkkipunnerrus: vuoden treenillä 50kg-->90kg (kukaties jo yli)
maastaveto 125kg (en ole niinkään tosissani treenannut)
mutkatangolla hauiksilla 50kg
leukoja vastaotteella 22 ja myötäotteella 18-20 millon mitenki tolla välillä.
punnerruksia menee aina päivästä riippuen 70-80.
syön ainakin muiden mielestä kuin hevonen, enkä säästele rasvassa tai missään. joskus 4 ateriaakin menee päivään, mutta omapaino ei oikein ota kunnolla noustakseen:wtf:

Juu, kovat on painot, ookko kauan treenannu? Paino nousee syömällä enemmän :D Ja neljä ateriaa ei ole edes kovin paljon vielä, jollet syö muuta..

Mielestäni painoindeksi on täyttä :kakka::aa. Oon 190cm pitkä ja painan 93kg --> painoindeksin mukaan ylipainoinen. Samaisen indeksin mukaan voisin painaa 67kg olematta vielä edes lievästi alipainoinen.:jahas:

Meneekö nyt matikka ihan vahvasti? 67kg painolla sun indeksi olis 18,56 ja eikös normi-indeksi ole 20 ja 25 välissä?

Matikka on kohtalaisesti hallussa.
Googlettelin aihetta ja näköjään joissain lähteissä alipainon raja on tuo 20, mikä onkin järkevämpi, mutta monissa paikoissa raja on 18.5.

edit: Tosin tuollakin 20:n rajalla 190cm 72,2kg on vielä normaalipainoinen.

Painoindeksi on iha munasta koko keksintö, sillä se perustuu NORMAALIIN ihmiseen ja varsinkin silloin in the early years kun joku matemaatikko sen keksi, ei ollut kunikaalliasia the royal pakkislaisia, eikä muita hirviöitä, sen takia se kusee.

Painoindeksi on iha munasta koko keksintö, sillä se perustuu NORMAALIIN ihmiseen ja varsinkin silloin in the early years kun joku matemaatikko sen keksi, ei ollut kunikaalliasia the royal pakkislaisia, eikä muita hirviöitä, sen takia se kusee.

Ei tarvii olla mikään kunikaalliasiallinen the royal pakkislainen, että painoindeksi kusee. Itse oon siis painoindeksin mukaan ylipainoinen, vaikka oon aika hoikka jannu. Kasvuikäiset on asia erikseen. En tiedä päteekö indeksi naisiin paremmin vai miksi sitä niin paljon käytetään.

Juu, kovat on painot, ookko kauan treenannu? Paino nousee syömällä enemmän :D Ja neljä ateriaa ei ole edes kovin paljon vielä, jollet syö muuta..
Kuinka niin kovat painot? puolisentoista vuotta mä oon treenaamista tehnyt, ja leuanvetoa ja punnertamista harrastanut useamman vuoden. Koko pienen ikäni tietysti olen rasittanut itseäni fyysisesti maa-ja metsätöissäkin, ihan kuntoilumielessä.. mutta en mä noita tuloksia kovin kovina kyllä itse pidä :) Ja tuo neljä ateriaa tosiaan voi mennä, ja välipalojakin sen mukaan kun maha vetää.. yksi syy miksi paino ei nouse kovin hyvin on kait siinäkin etten syö juurikaan ollenkaan mitään makeaa, leivoksia tai makeisia..

Kuinka niin kovat painot? puolisentoista vuotta mä oon treenaamista tehnyt, ja leuanvetoa ja punnertamista harrastanut useamman vuoden. Koko pienen ikäni tietysti olen rasittanut itseäni fyysisesti maa-ja metsätöissäkin, ihan kuntoilumielessä.. mutta en mä noita tuloksia kovin kovina kyllä itse pidä :) Ja tuo neljä ateriaa tosiaan voi mennä, ja välipalojakin sen mukaan kun maha vetää.. yksi syy miksi paino ei nouse kovin hyvin on kait siinäkin etten syö juurikaan ollenkaan mitään makeaa, leivoksia tai makeisia..

Jos haluat painoa lisätä niin syö 6-8 ateriaa päivässä. Ateria tarkoittaa tässä tapauksessa ihan mitä tahansa välipalaakin. Paljon proteiinia ja mahdollisimman terveellistä ruokaa rasvoja unohtamatta. Ei se paino itestään nouse.

Back
Ylös Bottom