Kysymys kulmasoudusta Heikki722:lle ja Timba79:lle

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
S225T sanoi:
Hmm. Mun mielestä toi näyttää juurikin normaalilta "kehokulmasoudulta"??
Tuota pystympi on jo hyvin äkkiä melkein Yates-pysty ja se on pysty se.

Voi olla, mutta eipä tätä näe salilla sitten monen tekevän. Yleensä se asento on pysty tai tosi pysty. ;)

Ja minultakin on jopa kysytty, että mikse teen sen noin kumarassa enkä pystymmässä.

Heikki722 sanoi:
http://www.putfile.com/heikki722

Idea tässä suoritustavassa on se, että saadaan selkä venymään mahdollisimman hyvin ja ennen kaikkea levenemään. Jos suoritustekniikka on sellainen, että seisotaan enemmin pystyasennossa, tuppaa liike kohdistumaan hartioihin ja selkärangan molemmille puolille.
Kyllä tuo suoritustekniikka oli niin yybärpuhdas, että itteeni oikein hirvittää kun muistelee omia soutuja :D Mitäs oot mieltä sellaisesta notta jos laittaisi lisää romua tankoon ja hiukan joustaisi tuosta tekniikasta? Romut kasvaisivat mutta tekniikka kärsisi hiukan. Itellä varsinkin T-Soudussa tulee heitettyä sellaiset romut kyytiin, että itteekin hirvittää ja nytkäytettyä hiukan siellä alussa vauhtia ja sitten noustaan hiukan pystympään. Silleen oon koittanut pitää pakettia kasassa, että että liike edes etäisesti muistuttaa sitä mitä pitäisi... :rolleyes:

Pirulainen, taidanpa ottaa illalla klippiä omasta vemputuksesta niin päästään porukalla analysoimaan :)

Pulla sanoi:
Kyllä tuo suoritustekniikka oli niin yybärpuhdas, että itteeni oikein hirvittää kun muistelee omia soutuja :D
No, täähän onkin periaatteessa eri liike kuin se tavallinen kulmasoutu. Timba tossa sanoikin, että tekee raskaammat sarjat "normaali" tekniikalla, ja sitten jos puhtaampia haluaa, niin otetaan Heikin tekniikka käyttöön. Tää olis mullakin tarkoitus.

Joo, ei tossa kulmassa auta paljon nykäytellä tai tietää alaselässään näin tehneen. Eli siinä tarkoituskin tehdä puhtaita toistoja ja vähän pidempiä sarjoja. Mutta ei mitään löysäilyä vaan kovaa treeniä ja sarjat niin loppuun asti kun ne yleensäkin on tapana kukin treenissään vetää.

kaunis tekniikka kyllä! clippejä saisi laittaa omista reeneistä enemmänkin tänne sillä niistä oppii paljon paremmin kuin pelkästä kirjoitetusta treeni ohjeesta. Täytyypi itsekin koittaa jonkin laista videoo ottaa tässä lähiaikoina niin isommat kaverit pääsevät sitten analysoimaan virheitä sekä neuvomaan :D

ZweCCo sanoi:
Hieno video kyllä. Näitä ois hieno nähdä paljon enemmänkin? Onkohan näitä jossain?

Näitä treenivideoita olen laittanut VIP puolelle kuvat -osiolle kymmenkuntakappaletta. Niissä valmistaudutaan jytäpopin voimalla Ahti Ruottisen (130kg) kanssa tämän syksyn kehonrakennuksen SM kisoihin.

Videot on IJK:n (pakkiksen nimimerkki) ftp palvelimella, johon minulla on tunnukset, mutta en enää jostakin syystä onnistu saamaan linkkiä sinne toimimaan. Eli kun laitan linkin pakkikselle, ei imutus sitä kautta onnistu...

Jos on tunnukset ko. fpt:lle niin imutus alkaa heti kuvaketta klikkaamalla. En tiedä miksi en enää onnistu kytkemään linkkiä ko. fileisiin.

Timba79 sanoi:
Joo, ei tossa kulmassa auta paljon nykäytellä tai tietää alaselässään näin tehneen.

PRKL:curs: , eilen kokeilin tehdä tuota liikettä kunnon kulmassa, pienillä romuilla (-30kg normisoudusta) ja pitkiä sarjoja.
Muutama tunti treenin jälkeen tuli alaselkä ihan v***n kipeeks,
ilmeisesti olin sit kuitenkin nytkäyttänyt jossain vaiheessa..
Onneks tänä aamuna selkä oli jo vähän parempi, eli mitään vakavampaa ei ilmeisesti sattunut.

Yussi sanoi:
PRKL:curs: , eilen kokeilin tehdä tuota liikettä kunnon kulmassa, pienillä romuilla (-30kg normisoudusta) ja pitkiä sarjoja.
Muutama tunti treenin jälkeen tuli alaselkä ihan v***n kipeeks,
ilmeisesti olin sit kuitenkin nytkäyttänyt jossain vaiheessa..
Onneks tänä aamuna selkä oli jo vähän parempi, eli mitään vakavampaa ei ilmeisesti sattunut.

No tuskin siinä mitään vakavampaa sattui, olisi muuten varmasti ottanut kipeete heti suorituksen aikana tai välittömästi sen jälkeen. Jotain pienempiä lihaksia vain kipeytyi ja tästä johtui tuo kipu. Mulla oli vastaavaa paljonkin kun aloin joskus tekemään SJMV:tä, mutta se meni ohitse kun vain maltillisesti paahtoi eteenpäin. Tietysti voi olla jotain muutakin, mutta oman kokemuksen perusteella ei siltä kuulosta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En viittaa Yussin tapaukseen, mutta siitä tuli mieleen, että alaselkä on syytä lämmitellä hyvin, vaikka sitten "erikseen" ennen noita kulmasoutuja, ne kun vaatii myös alaselän lihaksilta duunia. Ite teen pari pidempää settiä ojennuksia, jotta olis kaikki pikkulihaksetkin lämpimiä ennen.

S225T sanoi:
Hmm. Mun mielestä toi näyttää juurikin normaalilta "kehokulmasoudulta"??
Tuota pystympi on jo hyvin äkkiä melkein Yates-pysty ja se on pysty se.

Samaa mieltä. Tuntuu siltä, että nykyään tuota Yatesin tapaa pidetään ns. normaalina. Itse kun aloittelin reenejä 80-luvun loppupuolella ennen kuin Dorianista oli kuultukaan, niin "normaali" kulmasoutu näytti juurikin tuolta Heikin tyyliltä.

Mun mielestä toi näyttää ihan perus kulmasoudulta. Ite oon tehnyt aikalailla samalla tyylillä aina ja oon ihmetelly niitä jotka tekee ton sillai ihan pystyssä. En tiedä oonko iha :david: mut ihan perusjutulta toi näyttää.

Kysyisin vielä tuosta kulmasoudusta, lähinnä sen oikeasta tekniikasta. Mulla kun tuppaa aina ottamaan niskasta, vaikka olenkin aina yrittänyt tehdä vähän kevyemmillä painoilla...eli neuvoja?:(

Nyt vituttaa. Muutaman vuoden treenannu enkä ikinä ole saannut kunnon tuntumaa selkään kulmasoudussa tangolla. Eilen selkätreenissä otin täältä vinkin, eli perse kunnolla taakse ja PUM. Se oli siinä, jo kolmannen toiston kohadalla tuntu kunnon supistus. Kiitoksia:)

No niin pannaas nyt tänne klippiä kun kerran luvattin (taso on paska ja loppuu kuin seinään kun ei saakeli vieköön osaa/jaksa editoida).

Eli kulmasoudun joutui unohtamaan ainakin toistaseksi kun jos tankoon laittaa yli 40kg niin kulmassa kuin kulmassa touhu muistuttaa hukkuvaa merijoutsenta ja kovimmat kyydit saa alaselkä. Siksipä siirryin T-soutuun, siinä kun se malmi liikkuu sitä samaa rataa ja touhu muistuttaa edes etäisesti kuntosaliharjoittelua.

Nyt kun tuosta katteli itteensä klipiltä niin kylläpäs siinä on hyvä esimerkki mallikkaasti epäpuhtaalla tekniikalla suoritettu T-soutu :lol2: Saakeli, vaikka näyttää ettei lavat mihinkään liiku eikä supistusta tapahdu kuin hauberilla niin kyllä se jotenkin mystisesti tuntuu siellä missä pitääkin, jotain pientä liikettä se yläselkä siellä nytkyttää ja vähän latsikin siinä avustaa mukana. Toki kyllä tuosta voisi ottaa malmia pois niin supistus olisi paljon parempi mutta toistaseksi tulosta tulee niin mennään näillä eväillä. Otetaan sitten malmia pois kun se selkä ekan kerran nitkahtaa liian ison raudan takia...

Klippi

Edit: No saakeli, täällähän puhuttiin vaan kulmasoudusta. No tässä sille oiva vaihtoehto, suosittelen kokeilemaan. Mielestäni aloittelijaystävällisempi vaihtoehto kuin kulmasoutu.
Kansanterveyslaitos suosittelee, että liike tulisi suorittaa puhtaammalla tekniikalla...

Pulla sanoi:
Nyt kun tuosta katteli itteensä klipiltä niin kylläpäs siinä on hyvä esimerkki mallikkaasti epäpuhtaalla tekniikalla suoritettu T-soutu :lol2:
Mut plussaa tulee kyllä musiikista.

-- Edit --
Ei tuo nyt niin huonolta näytä. Pieni vinkki voisi olla katseen nostaminen hieman ylöspäin.

Sehän oli ihan mallikasta suorittamista. Tuolla T-menetelmällä asentoa ei kovin helppo olekaan pitää jyrkässä kulmassa.

Miten otat otteen tangosta? Käytätkö taljaan kiinnitettävää kahvaa, remmejä tms.?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom