Kysymyksia, vain vastaus puuttuu.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Arvon palstalaiset!

Todellakin, searchia olisi tullut kaytettya, mutta kun on niin laaja aihe, niin searchi ei antanut yleispatevaa vastausta seuraaviin kysymyksiin.
Eli homma on sama, kuin niin monella muullakin: rasvaa hiukan pois - lihasta enemman kehiin. Nyt olisi erittain mukava tietaa aerobisen ja punttireenin suhteesta. Rautaa on tullut nosteltua parisen vuotta, ja tekniikat ovat kohillaan, roppa olisi kuin temppeli, jos rasvaprosenttia saisi tiputettua nykyisesta (15%) tonne kymmenen % tienoille.
Punttia vedetaan 4 kertaa vikkoon, tiukka ohjelma,jossa lihasryhmat tulee tehtya, niin etta myos tuntuu. rasvanpolttopyorailyt 5 krt viikossa, ja ruokavalio erittain vaharasvainen, proteiinidrinkki 3 kertaa paivassa. kaiken pitaisi siis olla kunnossa, mutta onko?olenko oikealla tiella tassa pitkassa taistelussani rasvaprosentin kanssa?:( asiantuntijat, kertokaa. Onko mitaan, mita voisin tehda toisin?

Originally posted by Fabien
rasvanpolttopyorailyt 5 krt viikossa, ja ruokavalio erittain vaharasvainen, proteiinidrinkki 3 kertaa paivassa. kaiken pitaisi siis olla kunnossa, mutta onko?

Toi kohta pisti silmään. Eli montako prosenttia energiasta otat rasvoista, jos ruokavalio on erittäin vähärasvainen? Syötkö ollenkaan hyviä rasvoja?

Originally posted by Fabien
ja ruokavalio erittain vaharasvainen, proteiinidrinkki 3 kertaa paivassa. kaiken pitaisi siis olla kunnossa, mutta onko?
Fabien, kerrotko tuosta ruokailustasi tarkemmin? Koska syöt ja mitä syöt, jne.

selvennysta

Loistavan nopeita vastauksia, kiitan!

Eli ruokailusta...6 ateriaa paivassa...sisaltaen...puuroa,kanaa,hedelmia,vihanneksia,paistijauhelihaa,pastaa,riisia. lisaksi korvaan yhden aterian proteiinijuomalla,koska jenkeissa liharuuat ovat rasvan maariltaan todella huonoja. l. erittain rasvaisia. Eli kanaa ja muuta lihaa tulee ostettua kaupasta, kun safkat saa itse valita.elikkas oikeastaan kaikki "hyva" on mulla pannassa: alkoholi,karkit,hampurilaiset,pizzat, sun muut mitka voi tuohon kategoriaan luokitella.
Milla aikavalilla voisi odotella tuloksia tassa rasvanpoltossa? Vatsalihakset kylla nakyvat ja tuntuvat, mutta viela paremmin ne pitaisi saada esille. Rasvanpolttohan se on ainut vaihtoehto, mutta turhauttaa,kun ei tieda,etta tekeeko asiat oikein, ja ennen kaikkea oikealla tavalla:eek: ??
Ai niin..jos viela tulisi kattavia esimerkkeja hyvista ja pahoista rasvoista, niin voisin vertailla teidan kommentteja omiini.

kiitokset!

No hyviä rasvojahan ovat yleisesti ottaen kylmäpuristetut kasvisöljyt. Esim. vaikka "extra virgine olive oil". Rasvasta tulisi saada vähintään 20% päivittäisestä energiantarpeesta ja mielummin hyvää rasvaa, kuin huonoa eli eläinperäistä.

rasvasta ja hiilarista...

Eikös tossa bodaus lehdessä ollut kerran juttu, että eräältä henkilöltä oli saatu kehon rasvaprosenttia laskettua pelkästään nostamalla rasvan määrää ja laskemalla hiilihydraattimäärää ruokavaliossa??? En tiedä onko perää, mutta ois mielenkiintoinen kokeilla..

Re: rasvasta ja hiilarista...

Originally posted by tsiguela
Eikös tossa bodaus lehdessä ollut kerran juttu, että eräältä henkilöltä oli saatu kehon rasvaprosenttia laskettua pelkästään nostamalla rasvan määrää ja laskemalla hiilihydraattimäärää ruokavaliossa??? En tiedä onko perää, mutta ois mielenkiintoinen kokeilla..
Toki tuossa on perää! Noinhan se tehdään! :kippis1:

ps. rasvan määrän nosto tarkoittaa tietenkin kerta- ja monityydyttymättömien, ts. "hyvien rasvojen" suhteellista lisäystä, kun taas tyydyttyneiden rasvojen suhtetta lasketaan.

Re: Re: rasvasta ja hiilarista...

Originally posted by Tomi

ps. rasvan määrän nosto tarkoittaa tietenkin kerta- ja monityydyttymättömien, ts. "hyvien rasvojen" suhteellista lisäystä, kun taas tyydyttyneiden rasvojen suhtetta lasketaan.

No jaa. Minä luulen, että ihmisen elimistö saattaa toimia lihaskasvun kannalta (esim. rasva- ja sokeriaineenvaihdunnallisesti) paremmin myös silloin, jos rasvan määrää ruokavaliossa kasvatetaan ihan absoluuttisestikin. Eli jos vaikka lisätään hyvien rasvojen määrää siten, että ravinnon kokonaisrasvamäärä nousee johonkin Zone-/harmonisen dieetin suosittamaan 30 prosenttiin kokonaiskaloreista, huonojen rasvojen pysyessä samana kuin alunperinkin. "Huonoja rasvoja" on aika vaikea karsia ruokavaliosta kokonaan pois. Eikä välttämättä kannatakaan, sillä ymmärtääkseni nykytutkimusten mukaan myös kohtuullinen määrä tyydyttyneitä rasvoja on hyväksi.

Juu, no oletko eri mieltä Hannibal myös siinä, että jos henkilö x on tottunut syömään erittäin rasvaista ruokaa, niin tyydyttyneiden rasvojen määrää ei tulisi laskea? Oletetaan että kyseessä on normaali suomalainen tosimies, joka syö vihanneksena 2 kiloa makkaraa ja salaattina suolaa.

Juu, no oletko eri mieltä Hannibal myös siinä, että jos henkilö x on tottunut syömään erittäin rasvaista ruokaa, niin tyydyttyneiden rasvojen määrää ei tulisi laskea? Oletetaan että kyseessä on normaali suomalainen tosimies, joka syö vihanneksena 2 kiloa makkaraa ja salaattina suolaa.

No en tietenkään, mistäs sinä nyt tuommoisen tähän viestiketjuun täysin kuulumattoman hassun tosimiehen, joka varmaankin syö jo alkutilanteessa yli sen 30% rasvoja kokonaiskaloreista, tähän viestiketjuun päätit vetäistä. :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hannibal, lue mun ensimmäinen vastaus tähän viestiketjuun ajatuksella. Ehkä se selviää.

En minä nyt taida ymmärtää mitä sinä ajat takaa ja miten tuo 2 kiloa makkaraa ja suolaa syövä tosimiehesi minun kommenttiini liittyy. Mutta ehkä sinä kerrot sen. Tällä viestiketjun aloittajallahan on kuvauksen perusteella erittäin vähärasvainen ruokavalio, jossa niitä huonoja rasvoja ei juurikaan tunnu paljoa olevan.

Originally posted by Hannibal
En minä nyt taida ymmärtää mitä sinä ajat takaa ja miten tuo 2 kiloa makkaraa ja suolaa syövä tosimiehesi minun kommenttiini liittyy. Mutta ehkä sinä kerrot sen. Tällä viestiketjun aloittajallahan on kuvauksen perusteella erittäin vähärasvainen ruokavalio, jossa niitä huonoja rasvoja ei juurikaan tunnu paljoa olevan.

Lue nyt hyvä mies vielä kerran mun vastaus:

Noniin. Kuka aloitti viestiketjun? Kenelle vastaan omassa vastauksessa? Viestiketjun alottajalle vai jollekin toiselle? Sä mahdat NAUTTIA TÄSTÄ?!

Lue nyt hyvä mies vielä kerran mun vastaus:

quote:

Eikös tossa bodaus lehdessä ollut kerran juttu, että eräältä henkilöltä oli saatu kehon
rasvaprosenttia laskettua pelkästään nostamalla rasvan määrää ja laskemalla
hiilihydraattimäärää ruokavaliossa??? En tiedä onko perää, mutta ois mielenkiintoinen
kokeilla..

quote:

Toki tuossa on perää! Noinhan se tehdään!

ps. rasvan määrän nosto tarkoittaa tietenkin kerta- ja monityydyttymättömien, ts. "hyvien rasvojen"
suhteellista lisäystä, kun taas tyydyttyneiden rasvojen suhtetta lasketaan.

Noniin. Kuka aloitti viestiketjun? Kenelle vastaan omassa vastauksessa? Viestiketjun alottajalle vai jollekin toiselle? Sä mahdat NAUTTIA TÄSTÄ?!

No, kyllä tämä taitaa vaihtua vähitellen kärsimykseksi, jos tämä nyt nautinnollista on missään vaiheessa ollutkaan.

En kyllä vieläkään ymmärrä, että miten tuo mystinen kaksi kiloa makkaraa ja suolaa syövä tosimies liittyy tähän viestiketjuun, ellei tuo bodauslehden koehenkilö ollut juuri se samainen tosimies, mutta sellaistahan ei tämän viestiketjun lähtötiedoissa taidettu kertoa.

Se avainkohtanihan tässä viestiketjussa oli se hieman eriävä näkemykseni siihen kohtaan, jossa sanoit: "rasvan määrän nosto tarkoittaa tietenkin kerta- ja monityydyttymättömien, ts. "hyvien rasvojen" suhteellista lisäystä, kun taas tyydyttyneiden rasvojen suhtetta lasketaan". Eli minä luulisin, että jos kyseessä on henkilö, jonka ruokavalio on jo valmiiksi ns. hyvällä mallilla ja kokonaisrasvamäärä kaloreista esim. luokkaa 15-20%, kuten aika monella jonkinmoista ns. bodarin ruokavaliota noudattavalla, niin tyydyttyneitä rasvoja (jos sellaisia juuri tuleekaan) ei tarvitse eikä välttämättä kannatakaan käydä karsimaan vähemmäksi, mutta hyvien rasvojen lisääminen voi tehdä hyvää esim. rasva- ja sokeriaineenvaihdunnalle. Eli minun mielestäni "rasvan määrän nosto voi tarkoittaa myös kerta- ja monityydyttymättömien, ts. "hyvien rasvojen" absoluuttista lisäystä, kun tyydyttyneiden rasvojen määrä pidetään ennallaan". Tokihan siinä sitten samalla se tyydyttyneiden rasvojen määrän suhde kokonaisrasvamäärään nähden laskee samalla itsestään, vaikka niiden absoluuttinen määrä pysyy samana...:)

No, ymmärrettäisiinkös me taas toisiamme vaikka huomiseen saakka ja oltaisiin samaa mieltä tästä helvetin tärkeästä asiasta? :kippis1:

Re: rasvasta ja hiilarista...

..eräältä henkilöltä oli saatu kehon rasvaprosenttia laskettua pelkästään nostamalla rasvan määrää ja laskemalla hiilihydraattimäärää ruokavaliossa..

Tomi, minä ymmärrän tuon samalla tavalla Hannibalin kanssa niin, että rasvan absoluuttista määrää oli nostettu. Toki myös tyydyttyneiden ja tyydyttymättömien rasvojen suhdetta on luultavasti muutettu edullisemmaksi, mutta minun sisälukutaidollani tuossa puhutaan absoluuttisesta rasvan määrästä.

Täällä ovatkin taas vanhat kaverukset Tomi ja Hannibal päässeet vauhtiin......

Ja asiaan. Parasta rasvaa on varmaankin rypsiöljy. Se on halvempaa kuin oliiviöljy ja siinä on paljon enemmän alfalinoleenihappoa. Toinen öljy, jota itse käytän on pellavansiemenöljy, jossa on erittäin paljon tuota alfalinoleenihappoa. Se on kylläkin aivan karsean makuista.
Lisäksi kannattaa vältellä noita tärkkelyspitoisia ruokia. Niistä saa pienestä määrästä paljon hiilihydraatteja ja samalla ison insuliinipiikin. Tärkkelypitoisia ruokiahan ovat muun muassa leipä, pasta ja perunat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom