Kysymyksiä treenauksesta (Vastauksia kiitos)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjesta, niin piti vaan kysymäni että pitäisikö jokaisella treenillä saada aina hiki pintaan? Ite oon aika helposti hikoileva mut sit ku reenaan sen tunnin nii ei tuu minkäälaista hikeä, pientä kosteutta vaan. Onko se merkki liian löysästä treenistä?
Toinen kysymys :

Miten sarjat kannattaisi tehä? Nyt teen kuutta eri liikettä : Hauikset eri metodein, ojentajat, Fly, Askelkyykky, Pohjenousut sekä Leuanveto. Teen näitä kaikkia kolme sarjaa ja niin että ensin vedän kaikki kolme sarjaa 2min tauoilla hauiksia jne. Eli pitäisikö vetää noin että kaikki sarjat yhtä liikettä putkeen tauoilla, vai niin että yksi sarja hauiksia, siitä siirtyy suoraan seuraavaan jne. Kunnes on tehnyt jokasta 6 liikettä 1 sarjan ja uusi tuollainen putkeen?

Reenaa vaan yks lihasryhmä kerrallaan ennenku siirryt toiseen. Muutenkin kannattaisi jaotella jotenkin muuten kuin ykkösellä. Ja hiki tulee jos treenaa kovaa, ei nyt tietenkään missään forkkusarjoissa mutta kyllä kannattaa sellasella sykkeellä pumpata että saa sen hien pintaan. Muutenkin koko treeni kannattaa alottaa vaikka kuntopyörällä ottamalla pikkusen hikeä ja sykettä ennen rautaa.

Kokeiles vaihtaa 2min sarjatauot vaikka 30-60sec taukoihin, niin eiköhän sillä tule hiki pintaan. Ja teet aina yhden lihasryhmän liikkeet pötköön.
Isommissa liikkeissä kuten kyykyssä/mavessa tauot voi olla pitempiä, mutten näe mitään järkeä pitää hauiksia tehdessä 2 minuutin taukoja.

Itselläni ei enää lopputreenistä tule hikeä, koska treenin alussa ovat isot liikkeet (rivet, kyykyt yms.) ja lopussa sitten pienemmät (vatsa yms.). Ei kai se hiki mitään meinaa, ellei halua aerobista harjoittaa.

SkinGull, tavoitteista riippuen tauot voivat olla habakäännöissä vaikka 10 minuuttia. Jos haluaa tehdä überkovaa pumppisarjaa niin ehkä silloin 30 s, mutta kun taas voimaillaan, niin voi levätä useita minuutteja. Bodailussa se kaksi minuuttia on yleisesti parhaaksi todettu aika.

Itse pyrin aina lisäämään rautaa tankoon ja/tai tekemään enemmän toistoja kuin viime kerralla, hiki pintaan tai ei.

SkinGull, tavoitteista riippuen tauot voivat olla habakäännöissä vaikka 10 minuuttia. Jos haluaa tehdä überkovaa pumppisarjaa niin ehkä silloin 30 s, mutta kun taas voimaillaan, niin voi levätä useita minuutteja. Bodailussa se kaksi minuuttia on yleisesti parhaaksi todettu aika.
Oletan että kaveri haluaa lihaksia, joten siksi kehoitin kokeilemaan lyhyempiä taukoja. Nuo 2 minuutin tauot eivät ole mikään absoluuttinen totuus, kannattaa joskus kokeilla lyhyempiäkin. Itsellä nyt ainakin toimivat nuo lyhyemmät tauot.

Morjesta, niin piti vaan kysymäni että pitäisikö jokaisella treenillä saada aina hiki pintaan? Ite oon aika helposti hikoileva mut sit ku reenaan sen tunnin nii ei tuu minkäälaista hikeä, pientä kosteutta vaan. Onko se merkki liian löysästä treenistä?
Toinen kysymys :

Miten sarjat kannattaisi tehä? Nyt teen kuutta eri liikettä : Hauikset eri metodein, ojentajat, Fly, Askelkyykky, Pohjenousut sekä Leuanveto. Teen näitä kaikkia kolme sarjaa ja niin että ensin vedän kaikki kolme sarjaa 2min tauoilla hauiksia jne. Eli pitäisikö vetää noin että kaikki sarjat yhtä liikettä putkeen tauoilla, vai niin että yksi sarja hauiksia, siitä siirtyy suoraan seuraavaan jne. Kunnes on tehnyt jokasta 6 liikettä 1 sarjan ja uusi tuollainen putkeen?

Kyllä treenissä hiki pitää tulla, ei se hiki välttämättä heti ekassa liikkeessä pukkaa mutta myöhemmin varmasti jos kunnolla tekee eikä löysäile. Tää nyt oli ainaki mun mielipiteeni, mä sanoisin kyllä että jos et et yhtään hikeä päälle saa niin se on merkki treenin löysyydestä, mutta tietty jos tuloksia tulee ja lihakset kasvaa niin mikäs siinä...

Jos ei isommissa perusliikkeissä tule hiki, niin silloin mennään metsään. Enemmän toistoja, enemmän painoa tai vähemmän taukoa - kaikki kokeilemisen arvoisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom