Kysymyksiä pokeille

En ole tällaisesta kuulutkaan, eikä tuollaista vastuuta ole ainakaan minun kokemukseni mukaan tradekan taikka HOK/elannon (vai mikä se nykyään) myymälöissä.

Eikä taida olla juuri missään muuallakaan, tuskin edes laillista. Ehkä jossain natsimyymälöissä korkeintaan.

Ja miten narikan kassasta muuten _voi_ uupua rahaa. Tai miten siitä tietää? Eihän siitä kuitteja anneta ja ei kai kukaan ole laskemassa monta takkia siellä illan aikana käy?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikä taida olla juuri missään muuallakaan, tuskin edes laillista. Ehkä jossain natsimyymälöissä korkeintaan.

Ja miten narikan kassasta muuten _voi_ uupua rahaa. Tai miten siitä tietää? Eihän siitä kuitteja anneta ja ei kai kukaan ole laskemassa monta takkia siellä illan aikana käy?
Kyllä toi kassavastuu on monessa paikassa käytössä.

Narikan kassasta jos puuttuu enempiä, niin sen kyllä huomaa kun on vuosia tehnyt samassa paikassa töitä. Silmä tottuu näkemään.

Narikan kassasta jos puuttuu enempiä, niin sen kyllä huomaa kun on vuosia tehnyt samassa paikassa töitä. Silmä tottuu näkemään.
Kaupoissa ja muissa kassoissahan tuota nyt voi seurata mutta jossain narikassa. Kyllä mä naurausin jos joku tulisi väittämään, että narikan "kassa" heittää ja omista pitäisi maksaa jos siitä ei edes pidetä minkäänlaista kirjaa.

No ehkä sillon jos useampi kymmenen prosenttia uupuu, mutta muutaman prosentin heittoja ei kyllä todellakaan voi huomata. Ja niiden korvaaminen ei myöskään lain mukaan voi työntekijälle kuulua, jos ei kyse ole selkeästi kassasta varastamisesta.

Sorry, sekoilin kiireessä. Kassavastuu on siis lähinnä joissain myymälöissä joissa on henkilökohtainen kassa käytössä. Ei ovihommissa tietenkään.

Vähän paikan koosta riippuu, mutta itsellä kehittyi omassa paikassa kyllä sellainen silmä, että aika tarkkaan pystyi arvioimaan paljonko kassa on illan päätteeksi. Ei nyt tietenkään mitään kymppien heittoja huomaa, mutta kuitenkin. Jäi yksi heppu kiinnikin siitä että veti välistä.

Vähän paikan koosta riippuu, mutta itsellä kehittyi omassa paikassa kyllä sellainen silmä, että aika tarkkaan pystyi arvioimaan paljonko kassa on illan päätteeksi. Ei nyt tietenkään mitään kymppien heittoja huomaa, mutta kuitenkin. Jäi yksi heppu kiinnikin siitä että veti välistä.

Juu, kyllä pidempään samassa paikassa ollut kaveri pystyy sen kassan arvioimaan. Aikoinaan olin itsekin sellaisella ovella duunissa josta eräs veti välistä kassasta ja tipeistä. Vaan loppuu ovihommat pienemmästä pitäjästä kuin seinään kun tuosta jää kiinni ja hyvä niin.

hmm.. mitenköhän tämän kysymyksen nyt muotoilis.. Miten jotkut jaksaa olla paikas töissä misä omistaja itse on se isoin ongelma. Omas baaris juomas ja kova haastaan riitaa kaikkien kanssa (niin henkilökunnan kuin myös asiakkaiden) ja aina tietenkin pitää nakata pihalle se syytön. Useinmiten ihan ilman mitään syytä. (ei en ole katkera en ole joutunut pihalle, vierestä vaan saanu seurata) Tästä on kyllä aikaa ja omistaja vaihtunut mut monesti miettinyt tuota että miten voi jaksaa semmosta.

Toinen kysymys onkin että pitäskö jo ottaa vinkkinä että poke haluais tutustua paremmin kun joka ikinen kerta kysyy multa papereita (juu muilta seurueesta ei kysy ja en usko alle 18v näyttäväni enään) että pitää jäädä hetkeksi siihen juttelemaan kun henkilö kyllä mut tuntuu muistavan ku huomas uuden kampauksenkin heti :D

Toinen kysymys onkin että pitäskö jo ottaa vinkkinä että poke haluais tutustua paremmin kun joka ikinen kerta kysyy multa papereita (juu muilta seurueesta ei kysy ja en usko alle 18v näyttäväni enään) että pitää jäädä hetkeksi siihen juttelemaan kun henkilö kyllä mut tuntuu muistavan ku huomas uuden kampauksenkin heti :D

Älä nyt mene juttelemaan sille ja mokaamaan itteäs. Poket on palveluammatissa, eivätkä _koskaan_ vonkaa asiakkata.

Todellakin. :D

En oo tosiaan koskaan kuullu portsarista joka olis yrittäny iskeä asiakasta. Mä en ainakaan oo niin tehny ikinä. ;)

Niin. Turha tulla asiakkaankaan vonkaan mitään "täyden palvelun narikkaa". Aamulla pitää mennä treenaamaan ja huolehtimaan työkyvystä eikä peuhata yökaupalla kaiken maailman kissojen kanssa.

hmm.. mitenköhän tämän kysymyksen nyt muotoilis.. Miten jotkut jaksaa olla paikas töissä misä omistaja itse on se isoin ongelma. Omas baaris juomas ja kova haastaan riitaa kaikkien kanssa (niin henkilökunnan kuin myös asiakkaiden) ja aina tietenkin pitää nakata pihalle se syytön. Useinmiten ihan ilman mitään syytä. (ei en ole katkera en ole joutunut pihalle, vierestä vaan saanu seurata) Tästä on kyllä aikaa ja omistaja vaihtunut mut monesti miettinyt tuota että miten voi jaksaa semmosta.

Vittu mikä dorka, ryyppää omistamassaan baarissa:wtf:
Mä en käy ikinä edes paikassa jossa olen töissä (vanhanliitonsääntö jota harva nuorista enää noudattaa).

Yksi asiakas veti kerran väärän johtopäätöksen kun kysyin häneltä aina paperit. Naama ei vaan ollut jäänyt mieleen koska oli uutta vuosikertaa(89) ja työskentelin silloin 2 eri kaupungissa joten oli paljon naamoja muistettavana. Kampauksesta puhuminenkin on saattanut liittyi sinun tunnistamisesta puhumiseen. Sorry Birgit, mun tuomio on: älä ota vinkkinä. Mutta voithan sä häneltä suoraan kysyä niin ei jää vaivaamaan.

heh

Onpa vastaukset keskittynyt tohon jälkimmäiseen. Ei siitä mitään tuomiota tarvi antaa ku en oo menos parempaa tuttavuutta tekemään kun seurustelen varsin onnellisesti :) (heips kulta ei tarvi olla huolissaan uskaltaa päästää viel tyttöjen iltaa ) Alkanut vaan huvittaan tuo ku tuntuu jo joltain leikiltä ku vissinä muistaa mut pitää silti aina siihen pysäyttää :D

En tiedä noista säänöistä et miten työntekijät tai omistajat käyvät omas paikassaan viihteel mut tuo on kyl ainut paikka misä on selkeesti tullu kaikille selväksi että minä olen omistaja, eikä kyllä mitenkään positiivisesti (varsinkin siinnä vaihees ku herra oli saanu tarpeeksi viinaa) .

Pieni ikävä muistutus työturvallisuudesta.

Eilen työvuorossa ollessani estin erään paikallisen kovanaaman pääsyn ravintolaan. Hän yritti sisään väkisin ja työnsin hänet kauemmaksi ovelta. Tästä kimpaantuneena kohdehenkilö laittoi oven tuplalasin sisään nyrkeillä ja potkuilla. Lasi tuli suoraan syliini palasina ja aukaisi haavoja sormiin. Päätin että henkilö otetaan kiinni ja laitetaan rautoihin. Avasin oven ja annoin paprikasumutteet kohdehenkilön silmille, että saisin hänet rauhoittumaan. Tämä ei juurikaan tehonnut ja henkilö lähti juoksemaan karkuun. Otin patukan ja juoksin henkilön kiinni, kunnes alkoi jälleen tulla nyrkkiä ja potkuja, jotka eivät olleet baariheijareita vaan huomasi että hänellä on jotain ottelutaustaa. Sain pidettyä henkilön sopivan matkan päässä patukan ansiosta ja yritin käskyttää tätä maahan. Yksi kova osuma patukalla olkapäähän, toinen rystyseen ja kolmas ja neljäs vielä reisiin. Tämän jälkeen hän vasta antautui menemällä maahan ja raudoittaminen onnistui pienen väännön jälkeen. Maassa jatkui normaali sylkeminen, uhkailu ja potkiminen. Tilanne oli kuitenkin jo hallinnassa ympärillä olevasta tivolista huolimatta.

Mikä tästä tilanteesta tekee mainitemisen arvoisen ja erilaisen kuin muut normaali vkl painit?

Poliisit tulivat takaisin vietyään kohdehenkilön valtion hotelliin. Ylikonstaapeli sanoi minulle, että onko tuo kädessäsi oleva veri omaa vertasi? Vastasin: on. Poliisi jatkoi rauhallisena, että kohdehenkilöllä on tarttuva veritauti joten huomioi tämä tilanteen jälkihoidossa. Eli tilanne on tällä hetkellä sellainen, että olen vaarassa saada tartunnan elinikäiseen verisairauteen. Kävin tänään aamulla ottamassa 0-näytteen ja noin 2kk päästä otetaan uusi testi, jolla tiedetään onko tulos positiivinen vai negatiivinen. Ikävää aikaa odottaa epätietoisena noinkin pitkä aika. Mahdollisuus tartuntaan on pieni, mutta se pieni mahdollisuus höystettynä huonolla tuurilla tuo ikävän loppuelämän.

Mikä oli tämän viestin painoarvo? En kerää mitään pointseja vaan haluan muistuttaa, että pitäkää töissä:

-Viiltosuojahanskoja
-Luotiliivejä
-Huolehtikaa tarvittavista rokotuksista
-Pitäkää järki päässä

Voi, että kun oli paska säkä ja idioottityyppi. Onneks sulla oli kaasu ja pamppu.
Noista sun mainitsemista asioista mulla ei ole mitään, mutta liivit varmaan hankin kesällä.
Tossa ei ollut mitään oikeaa tapaa hoitaa tilanne, noille vaan ei voi mitään.

Toivottavasti ei oo mitään tarttunu...

Toivotaan Robertolle ettei tullut mitään ja samaan kategoriaan kuuluu että älkää jumalauta menkö paljain käsin kaiveleen käsilaukkuja ,povitaskuja ym hörhön oloisilta ja muutenkaan, todella ikävää saada paskanen neula käteensä jolloin tartunta lähes varmaa, onneksi veritaudit vaativat suht kovan kontaktin ja esim pisarana ei pahemmin tartu..Voimia kaikille pokeille tulevaan suomalaisen työn juhlaan...

Joopa, toi on kyllä totta että ei pitäis kaivella taskuja, joskus sitä vaan haluaa asiakkaasta eroon niin paljon että yrittää kaivaa sitä narikkalappua takataskuista kun asiakas ei siihen kykene...

Eilen olikin sitten ensimmäinen pistoolikeissi, taas muistutus miks liivejä kannattaa pitää, onneks ei mitään sattunut...aavistuksen kuumotti kyllä kun asiakkaat alkoi riehua ja huutelivat aseesta, vein sitten kaverin pihalle, mutta en tiennyt onko ase vielä hänellä tai onko edes mitään asetta, mutka oli onneks pudonnut baarin lattialle josta työpari sen kiikutti piiloon, poliisit oli soitettu onneks jo, mutta soitin ne itsekin samalla kun sanoin hakevani kaverin mutkan sisältä, sillä välin kyseinen asiakas ehti alkaa painimaan jonkun kanssa oven takana ja lopulta siviilimaijan tullessa pidin kaveria ns hapetusvalmiudessa.

Se on jännä miten noissa tilanteissa ei luota siihen että joku toinen on jo soittanut poliisin...onneks ei sattunut mitään.

Suositut

Back
Ylös Bottom