- Ikä
- 42
Jos joku on menossa suorittamaan pk-seudulla tota 4+5 tuntista, niin ilmoita yhteystietoja mikäli mahtuu mukaan. tuukka.tiilimaki @ saunalahti.fi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja tuommoisia paskiaisia joutuu muut sietämään kukkahattujen takia. Muut somalitkin. Kyllä se maine ihan itse on haettu.
Ja kyllä, poliisit tulivat paikalle, ensimmäinen partio ei vaan yksin uskaltanut mennä väliin, vaan antoivat pahoinpitelyn jatkua. Odottivat apuvoimia vaikka on pyssyt ja kaasut.
Siis todellakin antoivat pahoinpitelyn jatkua, vai eivät erottaneet osapuolia kunnolla toisistaan?
Minä en omaa näistä minkäänlaista kokemusta mutta ihmeelliseltä tuntuu jos ei kaksikin poliisia pysty tuota tapahtumaa keskeyttämään. Toinen varmistaa käsiaseella kun toinen käyttää kaasua ja pamppua. Äkkiä luulisi että isompikin jengi ampuma-asetta tottelee.
Eikai Suomessa poliisit asetta ota esille ellei vastapuolikin ole aseistautunut.
Minä en omaa näistä minkäänlaista kokemusta mutta ihmeelliseltä tuntuu jos ei kaksikin poliisia pysty tuota tapahtumaa keskeyttämään. Toinen varmistaa käsiaseella kun toinen käyttää kaasua ja pamppua. Äkkiä luulisi että isompikin jengi ampuma-asetta tottelee.
Kerrotko ketä ja mitä siinä aseella osoitellaan jos paikalla on kymmenen henkeä ja kaikki enemmän tai vähemmän toisensa kimpussa eikä kukaan ole varustautunut kättä pidemmällä?
Ja kun kunnon tohina on päällä, niin miteen kukaan tohinaan osallistuvista edes näkisi sitä asetta? Luulen että tappelijoiden mielenkiinto on jossain ihan muualla kuin ympäröivissä henkilöissä ja heidän varustuksessaan.
Poliisin voimankäyttö on melko tarkasti säädeltyä ja ampuma-asetta ei tuosta vaan voi käyttää.
No ei sitä nähdä välttämättä tarvitse, puhuinhan siitä että toinen varmistaa aseen kanssa. Ehkä minulla on turhan ruusuinen kuva poliisien oikeudesta varmistaa oma turvallisuutensa työtään suorittaessa. Eikä sillä aseella tarvitse heti kohti ampua, varmasti poliisien tulo paikalle ei jää kenellekään epäselväksi kun viereen kaartaa hälyt päällä.
edit: me ei muuten olla ameriikkalaisessa elokuvassa jossa mutka heilahtaa esille ensimmäisestä poikittaisesta sanasta...
Poliisithan pitävät hyvää huolta omasta turvallisuudestaan jättäytymällä sivuun tilanteesta ja kutsumalla apua. Uhrien henki ja terveys jäi siinä toissijaiseksi valitettavasti.
No näinhän ilmeisesti Turun tapauksessa kävi. Ymmärrän kyllä korkean kynnyksen aseen käyttöön mutta purtsin mainitsema varoituslaukauskin olisi melko harmiton ja toisi ainakin hieman aikaa tilanteeseen.
Voi sitä jossittelun määrää jos jollekin olisi oikein pahasti käynyt poliisien odotellessa sivummalla.
Mutta Sumu, eikö tuossa tilanteessa olisi voinut ampua yhden laukauksen ilmaan. On se 9 mm. ääni sen verran kova, että kyllä sillä huomion saa.
Korjattu.
Sillä vaan että jopa teksasissa poliiseilla pysyy mutkat hyvin paljon vyöllä baarien ulkopuolisia kähinöitä setviessään...