Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se on lyöjästä kiinni. Sen virolaisen torikauppiaan tapaukses ei vaikuttanu aspi mitään eikä treen alaston häirikkö ollu moksiskaan aspista. Aasiassa joku höyrypää aikoinaan tais tappaa lukuisia jollei kymmeniä ihmisiä ihan vaan bambukepeillä, siis sellasilla patukoilla.
Juuri parhaillaan käyn JV-kurssia ja siellä sanottiin että porttikielto- sääntöä ei ole olemassakaan eli jos poke sanoo että on porttikielto, hän on tehnyt virheen koska pokella ei siihen (porttikiellon antamiseen) oikeutta ole. Poke voi kyllä aiemman käytöksen tms. takia olla päästämättä ko. henkilöä sisään, mutta tuo alaikäisenä pääseminen ei ehkä ole niin kova rike ettei vuoden päästä pääsis taas samaan paikkaan.Tapahtumasta on aikaa kuukauden verran:
Olimme muutaman kaverin kanssa baarissa viettämässä iltaa, kunnes paikalle ilmestyi (ihme ja kyllä, pääsi sisälle) eräs kaveri, joka oli vielä silloin alaikäinen. No, ilta sujui hyvin kunnes eräs vittuuntunut nainen käräytti kyseisen kaverin ja poke sanoi ettei tänne baariin sitten ole koskaan enään asiaa (ns. "elinikäinen porttikielto). Mietin vain, että kuinka hyvä muisti pokeilla on, että muistavatko he todella kyseisen kaverin naamaan esimerkiksi vuoden päästä? Vai miten on, oliko tuo porttikielto vain peloittelua... :D
e. kaveri siis käytti jonkun toisen jätkän papereita
Juuri parhaillaan käyn JV-kurssia ja siellä sanottiin että porttikielto- sääntöä ei ole olemassakaan eli jos poke sanoo että on porttikielto, hän on tehnyt virheen koska pokella ei siihen (porttikiellon antamiseen) oikeutta ole. Poke voi kyllä aiemman käytöksen tms. takia olla päästämättä ko. henkilöä sisään, mutta tuo alaikäisenä pääseminen ei ehkä ole niin kova rike ettei vuoden päästä pääsis taas samaan paikkaan.
Juuri parhaillaan käyn JV-kurssia ja siellä sanottiin että porttikielto- sääntöä ei ole olemassakaan eli jos poke sanoo että on porttikielto, hän on tehnyt virheen koska pokella ei siihen (porttikiellon antamiseen) oikeutta ole. Poke voi kyllä aiemman käytöksen tms. takia olla päästämättä ko. henkilöä sisään, mutta tuo alaikäisenä pääseminen ei ehkä ole niin kova rike ettei vuoden päästä pääsis taas samaan paikkaan.
Eikai tässä nyt mitään suuria tunteita tarvita tän asian selvittämiseen. :piis:Mä en ymmärrä mikä syy se nyt on käännyttää ovelta täysikäinen jos se joskus alaikäisenä on käynyt baarissa. Kai se on jotain poken huonoa itsetuntoa tms. kun joku on päässyt huiputtamaan, joten kostettavahan se on.
Juu, nyt ne ovipumput tulee selittämään jotain anniskeluoikeuksien menettämisestä ymsp. paskat sillä enää mitään tekemistä sitten on, kun kys.hlö. on täysikäinen.
Jos oma ammattitaito on niin huono, että päästää alaikäisen sisään niin rankaiskoot poke itseään repiköät vaikka kynsiään irti kotonansa, eikä purkais sitä muihin.
Edit. Juu, olen käynyt alaikäisenä baarissa, enkä ole saanut porttaria, ekä ole mitään henkilökohtaisia kaunoja.
Olipas hyvä perustelu :DMuistan joskus kurssilla jonkun kouluttajan perustelleen tuota seikkaa siten että suurin osa vartijoiden asiakkaista koostuu rikollisista kun taas järjestyksenvalvojien asiakkaat koostuu pääosin normaaleista (humalaisista) kansalaisista.
Olipas hyvä perustelu :D
Naureskelin ihan samaa :D
Tuo kaverin henkkarihomma on kyllä todella hankala kun nuo pennut on kaikki nykyään samannäkösiä, eikä jokaista kuvaa ole niin tarkkaan aikaa syynätä.
Ja kyllä olen käynyt itse veljen papereilla alaikäisenä baarissa kymmeniä kertoja, kertaakaan en jäänyt kiinni. Ja yleensä en mitään porttareita noista edes jakele vaikka kiinni jäisivät. Osaavat kyllä pysyä ihan itse poissa.