Kysymyksiä pokeille

Vakinaamat muistaa hyvin. Ja jos jonkun saa kiinni, että on alaikäisenä tullu, niin ite muistan melkein kaikki. Vaikka teenkin isoa yökerhoa. Ne on niin tyhmiä, että yrittää yleensä monena vkl, jolloin naama jää väkisin mielee :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se on lyöjästä kiinni. Sen virolaisen torikauppiaan tapaukses ei vaikuttanu aspi mitään eikä treen alaston häirikkö ollu moksiskaan aspista. Aasiassa joku höyrypää aikoinaan tais tappaa lukuisia jollei kymmeniä ihmisiä ihan vaan bambukepeillä, siis sellasilla patukoilla.

Tottakai se on lyöjästä kiinni,mutta jos lyönti on identtinen niin vinyyliä kovempi,painavempi ja ohuempi tk aiheuttaa enemmän traumaa/neliösentti. Toi videon tilanne oli melko huonosti hoidettu poliisilta vaikka varsinainen dummy tietysti olikin tuo sienimies.

Tapahtumasta on aikaa kuukauden verran:

Olimme muutaman kaverin kanssa baarissa viettämässä iltaa, kunnes paikalle ilmestyi (ihme ja kyllä, pääsi sisälle) eräs kaveri, joka oli vielä silloin alaikäinen. No, ilta sujui hyvin kunnes eräs vittuuntunut nainen käräytti kyseisen kaverin ja poke sanoi ettei tänne baariin sitten ole koskaan enään asiaa (ns. "elinikäinen porttikielto). Mietin vain, että kuinka hyvä muisti pokeilla on, että muistavatko he todella kyseisen kaverin naamaan esimerkiksi vuoden päästä? Vai miten on, oliko tuo porttikielto vain peloittelua... :D

e. kaveri siis käytti jonkun toisen jätkän papereita
Juuri parhaillaan käyn JV-kurssia ja siellä sanottiin että porttikielto- sääntöä ei ole olemassakaan eli jos poke sanoo että on porttikielto, hän on tehnyt virheen koska pokella ei siihen (porttikiellon antamiseen) oikeutta ole. Poke voi kyllä aiemman käytöksen tms. takia olla päästämättä ko. henkilöä sisään, mutta tuo alaikäisenä pääseminen ei ehkä ole niin kova rike ettei vuoden päästä pääsis taas samaan paikkaan.

Juuri parhaillaan käyn JV-kurssia ja siellä sanottiin että porttikielto- sääntöä ei ole olemassakaan eli jos poke sanoo että on porttikielto, hän on tehnyt virheen koska pokella ei siihen (porttikiellon antamiseen) oikeutta ole. Poke voi kyllä aiemman käytöksen tms. takia olla päästämättä ko. henkilöä sisään, mutta tuo alaikäisenä pääseminen ei ehkä ole niin kova rike ettei vuoden päästä pääsis taas samaan paikkaan.

Ei sitä tosiaan olem ihinkään lakiin kirjattu. Se on kansankielellä porttikielto, samaan tapaan kuin jälkiverot on mätkyt. Ja se tosiaan voi olla lopun elämää tai niin pitkään kuin ko henkilö on siellä töissä. Ei noista ole olemassa mitään ohjesääntöä josta katsoa minkä rikkeen kohdalla seuraa minkä pituinen "porttikielto".
Tässä on kysymys täsmälleen siitä portsareiden ylivallasta ;)

Jos sattuisin muistamaan vuoden päästä jonkun alaikäisen niin käännyttäisin aikaisemman käytöksen perusteella varmaankin. Itsehän en muista kun isot tipit ja sellaset tapaukset missä on painittu hieman kovempaa tai joku on lähtenyt lanssilla. Monesti kun joku urpo hölmöilee ja kiukkupäissäni annan vaikka kuukauden porttarin niin seuraavana päivänä en muista minkänäköinen ko. henkilö edes oli. Onkohan mut kuristettu pari kertaa liian monta kertaa pihalle tai jotain :D

Ja patukka-asiaan vielä: koittakaa itse jos ette usko. Kyllä tuo yllämainittu 60cm bonowi esim on huomattavasti julmempi kapistus kun aspi tai edes tuo isompi bonowin camlock tkp. Mulla ei ole mistään liike-energioista tai painetta per senttimetri tutkimuksia vaan ihan vaan käytännön kokemus ja äsken testailin molempia ja veikkaan että Bobia sattui paljon enemmän tuo vinyyli ;)

Mä en ymmärrä mikä syy se nyt on käännyttää ovelta täysikäinen jos se joskus alaikäisenä on käynyt baarissa. Kai se on jotain poken huonoa itsetuntoa tms. kun joku on päässyt huiputtamaan, joten kostettavahan se on.

Juu, nyt ne ovipumput tulee selittämään jotain anniskeluoikeuksien menettämisestä ymsp. paskat sillä enää mitään tekemistä sitten on, kun kys.hlö. on täysikäinen.

Jos oma ammattitaito on niin huono, että päästää alaikäisen sisään niin rankaiskoot poke itseään repiköät vaikka kynsiään irti kotonansa, eikä purkais sitä muihin.

Edit. Juu, olen käynyt alaikäisenä baarissa, enkä ole saanut porttaria, ekä ole mitään henkilökohtaisia kaunoja.

Telarilla kun lyö, niin on lyötävä vähä erilailla kuin vinyylillä. Harva osaa lyödä telarilla silleen,että saadaa siihe se "liike energia" mukaan. Vinyyli on paljon helpompi käyttää, varmasti sattuu ja vaikka mitenpäin löis sillä.. Mutta harvoinpa noita joutuu käyttää...? ite ainakaa tiedä kuin telarista kokemuksen iv hälyillä kun pittää kurottaa korkeelle :)

Mä en ymmärrä mikä syy se nyt on käännyttää ovelta täysikäinen jos se joskus alaikäisenä on käynyt baarissa. Kai se on jotain poken huonoa itsetuntoa tms. kun joku on päässyt huiputtamaan, joten kostettavahan se on.

Juu, nyt ne ovipumput tulee selittämään jotain anniskeluoikeuksien menettämisestä ymsp. paskat sillä enää mitään tekemistä sitten on, kun kys.hlö. on täysikäinen.

Jos oma ammattitaito on niin huono, että päästää alaikäisen sisään niin rankaiskoot poke itseään repiköät vaikka kynsiään irti kotonansa, eikä purkais sitä muihin.

Edit. Juu, olen käynyt alaikäisenä baarissa, enkä ole saanut porttaria, ekä ole mitään henkilökohtaisia kaunoja.
Eikai tässä nyt mitään suuria tunteita tarvita tän asian selvittämiseen. :piis:
Emmäkään mitään elinikäisiä porttareita jakanut moisista. Sen sijaan harrastin näitä vakavia puhutteluita jotka perustu 99% näyttelemiseen ja paskapuheeseen.
Esim kerroin EU direktiivistä tai laista jonka mukaan väärillä papereilla erehdyttäminen on sen ja sen suuruinen rikos jne. Yleensä ko teini meni aika helvetin vakavaksi. Kyllä se silläkki oppii ja varmaan joskus myöhemmin tai toisinaan ennemmin tajuaa, että puhuin täysin paskaa.

Asian voi hoitaa monella tapaa. Se on sitä pelisilmää jota ovella pitää olla helvetisti. Laitetaas viel yks :piis: ja :haart: ni ei mee turhan vakavaksi tämäkään keskustelu :)

Muistan joskus kurssilla jonkun kouluttajan perustelleen tuota seikkaa siten että suurin osa vartijoiden asiakkaista koostuu rikollisista kun taas järjestyksenvalvojien asiakkaat koostuu pääosin normaaleista (humalaisista) kansalaisista.
Olipas hyvä perustelu :D

Olipas hyvä perustelu :D

Naureskelin ihan samaa :D

Tuo kaverin henkkarihomma on kyllä todella hankala kun nuo pennut on kaikki nykyään samannäkösiä, eikä jokaista kuvaa ole niin tarkkaan aikaa syynätä.

Ja kyllä olen käynyt itse veljen papereilla alaikäisenä baarissa kymmeniä kertoja, kertaakaan en jäänyt kiinni. Ja yleensä en mitään porttareita noista edes jakele vaikka kiinni jäisivät. Osaavat kyllä pysyä ihan itse poissa.

Naureskelin ihan samaa :D

Tuo kaverin henkkarihomma on kyllä todella hankala kun nuo pennut on kaikki nykyään samannäkösiä, eikä jokaista kuvaa ole niin tarkkaan aikaa syynätä.

Ja kyllä olen käynyt itse veljen papereilla alaikäisenä baarissa kymmeniä kertoja, kertaakaan en jäänyt kiinni. Ja yleensä en mitään porttareita noista edes jakele vaikka kiinni jäisivät. Osaavat kyllä pysyä ihan itse poissa.

Hehehe.. JOsta tulikin mieleen 16-18v kävin baareissa suunnilleen joka viikonloppu kaverin papereilla, Hauskaksi asian tekee se että kaverin ja minun ulkonäössä oli aikamoinen ero vertaa vaikka Andy mcCoy ja Tony Halme yhden ainoan kerran poke huomasi kusetuksen ;) ei auttanut selittelytkään että oon lihonut ymym, uhkaili vielä pirulainen soittavansa poliisit mut anto sit olla ja naureskeli kuvalle varmaan 5min ennen ku anto läpyskän takasin.

Täähän alkaa ihan hyvin :D JV kurssi tänään plakkariin kurssin parhailla pisteillä siinä palikkatestimäisessä kokeessa, ens vklp kaasukurssi ja sen jälkeen vien molemmat todistukset poliisille ja kurssin vetäjä käski ottaa yhteyttä kun väliaikainen kortti on postilaatikossa niin katotaan mulle hommia, pahoitteli vaan että tulee alkuun olemaan sitä hese ja mäkkärikeikkaa josta nimenomaan itsekin haluan aloittaa, eli meni kohtalaisen hyvin tämä alku :D

Ne puukkonarkit eksyy todennäköisemmin sinne mäkkiin, koska niillekkin tulee nälkä. Baarissa niihin törmää vähemmän, koska rahanpuute ja porttikiellot. Sitäpaitsi fyysisesti raskas ilta on vähempi vitukas kuin henkisesti raskas. Silti oon sitä mieltä, että hampparibaari on parempi paikka harjoitella, koska juottolan ovella ovimies on suuremmassa osassa liikevaihdossa ja asiakastyytyväisyydessä. Oppii ujommatkin tapaukset röpisemään ihmisten kanssa kun jonottavien kanssa heittää läppää :)

Tsemppiä ekalle vuorolle, äläkä lyö ketään ;)

Juu parempihan sitä nyt tuollaisista on aloittaa, tai jos ei ihan hesestä niin esim. kylpylöistä joissa vierailijoiden keski-ikä viikonloppuiltaisin on 70, siellähän sitä parhaiten oppii ihmisten kanssa puhumaan kun jokatoinen eläkeläismies tulee kysymään armeijajuttuja kun on lyhyt tukka jne. :D Ekasta vuorosta nyt ei oo vielä tietoa eikä tarkkaa sopimustakaan töistä oo, kun on vielä tuo kaasukurssi ens la ja su jonka jälkeen vasta haen lupia samalla kertaa eli luvatkin tulee vasta parin viikon päästä jonka jälkeen sitten neuvotellaan firman päättäjien kanssa mahdollisesti tulevista hommista :D

IMO tuota kaasua ei kannata kantaa alusta asti mukana. Pari uutta jamppaa oon nähny, joilla on ollut liiankin matala kynnys sen käyttöön. Mikään ei oo niin suuri virhe kaasutuksessa, kuin se että ulkopuoliset saa osansa. Sisällä on myös riski saada itse sitä.

Ja kannattaa sit opetella sitä läpän heittoa. Eniten on mulle valitettu tuppisuista muiden jamppojen asioista. Ei se oo niin vakavaa kuin moni aloittelija luulee :)

Normijärjellä varustettu ihminen ei suihku kaasulla ketä sattuu huvikseen tai vahingossa. On se ikävä ottaa dunkkuun ekassa vuorossa sen takia ettei viittinyt ottaa kaasua mukaan.

Itse olen n.7kk nyt tehnyt melkein joka viikonloppu pokehommia huoltsikalla. 24/7 auki oleva mesta, jonne eksyy milloin minkäkin sortin väkeä. Kyllä tämmöisessä paikassa tuntee itsensä enemmänkin tarjoilijaksi/siivoojaksi, kuin pokeksi. Kaksi kertaa olen joutunut voimankäyttötilanteeseen, ja nekin olivat aika heppoisia. Paljon mielummin seisoisin baarin ovella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom