Kysymyksiä pokeille

Terve. Mitä kautta pääsis parhaiten järkkäriksi erilaisiin tapahtumiin pk-seudulle? Securitas eventsin kautta ei montaa tapahtumaa löydy, enkä huomannut mitään ilmoituksia mol:in ja vmp:n sivuilla. Pitäs varmaan soitella järkkärifirmoihin, onko ehdotuksia mihin firmoihin? :)

Ota yhteyttä Local Crew firmaan, sieltä löytyy hyvin töitä. Ite tehny siellä paljon keikkoja ja ainakin tänä kesänä näytti olevan kova pula tekijöistä. Palkkaus on perustasoa ja hyvä porukka :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omien työkokemusten perusteella vartijoiden määrä kohteessa riippuu pitkälti siitä paljonko siellä tapahtuu.

Olin keskusta-alueen kohteessa töissä, jossa oli (on varmaan edelleen) 350 kiinniottoa vuodessa. Siellä oli lähes koko aukioloajan valvomossa "siviiliasuinen" vartija, myymälän puolella vartija työkamppeet päällä, ja vielä muutamana päivänä viikossa toinen vartija.
Samaan aikaan tein lähes saman kokoista kohdetta kauempana keskustasta, jossa oli korkeintaan 30 kiinniottoa vuodessa. Vuoroja oli vain yksi vuorokautta kohden, ja lähinnä jouluaikaan sinne otettiin valvomon puolelle toinen vartija kiinniottojen toivossa. Tuo tapahtumien määrä sit tietty näkyi siinä, että hommaan kuului pullokoneen huoltoa ja korien keräämistä.

Kyllä niitä päteviä naisia riittää niin ovelle kuin vartiointiinkin. Oon useamman kanssa työskennellyt, ja usein nää naiset on ollu voima- tai kamppailulajitaustaisia. Jos alan hommia on vähääkään tehnyt, tietää, että se kuuluisa puhejudo on kuitenkin tärkein ominaisuus. Kertoohan tuokin jotain, että paikallisen aluesairaalan päivystyksessä on naispuolinen vartija. Sinne ei ihan ketä tahansa lasketa ainakaan omien kokemusten perusteella, ja hoitohenkilökunta hankkiutuu nopeasti eroon sinne sopimattomista yksilöistä.

Mullois oikeestaan pariki kyssäriä.

Ensinnäkin. Kun ystäväni olisivat järjestämässä yksityisbileitä paikallisessa juhlatilassa. Ikäraja tapahtumaan tulee olemaan 18 vuotta eikä alaikäisiä sisälle siis oteta. Kaveri pyysi minua sinne ovelle, ihan vaan vain vahtimaan, että mitään ei satu. Mietin kuitenkin että suostunko vaiko enkö, koska järkkärikorttia mulla ei vielä ole. Käytännössähän tämä tarkottais siis sitä, että mulla ois samat valtuudet, kuin poistettavallakin henkilöllä, eli toisinsanoen ei olisi valtuuksia poistaa, jos tarve vaatii? Kyseessä on kuitenkin tosiaan yksityistilaisuus, jollaisia itse olen aikaisemminkin ollut järjestämässä. Paikalla koskaan ei ole ollut varsinaista järjestyksenvalvojaa vaan henkilö, joka on toiminut ns. tilanvalvojana, mutta käytännössä ollut siis järkkärinä siellä.

Mitä mahdollisia vaatimuksia minua kohtaan voisi siis ilmetä, jos olisin ilman järkkärikorttia tuolla valvomassa?

Toinen kysymys liittyy kursseihin. Ei teillä sattus olemaan tiedossa tulevia järkkärikursseja Oulu-Rovaniemi-akselilla. Olen soitellut kaikki mahdolliset paikat läpi, mutta aika hataraa on ollut tieto.

Mullois oikeestaan pariki kyssäriä.

Ensinnäkin. Kun ystäväni olisivat järjestämässä yksityisbileitä paikallisessa juhlatilassa. Ikäraja tapahtumaan tulee olemaan 18 vuotta eikä alaikäisiä sisälle siis oteta. Kaveri pyysi minua sinne ovelle, ihan vaan vain vahtimaan, että mitään ei satu. Mietin kuitenkin että suostunko vaiko enkö, koska järkkärikorttia mulla ei vielä ole. Käytännössähän tämä tarkottais siis sitä, että mulla ois samat valtuudet, kuin poistettavallakin henkilöllä, eli toisinsanoen ei olisi valtuuksia poistaa, jos tarve vaatii? Kyseessä on kuitenkin tosiaan yksityistilaisuus, jollaisia itse olen aikaisemminkin ollut järjestämässä. Paikalla koskaan ei ole ollut varsinaista järjestyksenvalvojaa vaan henkilö, joka on toiminut ns. tilanvalvojana, mutta käytännössä ollut siis järkkärinä siellä.

Mitä mahdollisia vaatimuksia minua kohtaan voisi siis ilmetä, jos olisin ilman järkkärikorttia tuolla valvomassa?

Aina voi PYYTÄÄ poistumaan, mutta käsiksi et voi käydä. "Ole hyvä ja poistu tai soitetaan poliisit auttamaan poistumisessa :)".

Kerran olin ihan jv kortillisena tuollaisessa yksityistilaisuudessa kun maksettiin niin saatanasti ja ois pitäny jättää menemättä - kammottavaa paskaa. Jokamiehenoikeuksilla varmasti vielä paskempaa.

Nojoo. Ilmotinpa itteni tonne kurssille, kun ollut jo pidempään aikeissa hankkia paperit ja luvat että voi näitä hommia alkaa tekemään.

Eli kiitos siis höyhälle että linkkasit mulle ton linkin, oon pidempään jo itte ettiny, mutta en sitten vissiin ilmeisesti osaa enää googlettaakkaan oikein :face:

Meillä jokaisella on pikkuportsari aivoissa. Halusit sitä tai et. Se pitää osata kiertää tai kohta on mahdollisesti räkäjarru vinossa. Mikä osa aivoja se on, selviää lauantain kurssilla.

Jos olet laiska, tuu paikalle. Pääset helpommalla. :thumbs:

Tuleeko kuittipakko-laki koskemaan myös palvelurahapalkkaisia vahtimestareita?

Tässä lainaus tuota kuitinantovelvollisuutta koskevasta hallituksen esityksestä:

"2 §
Soveltamisala

Tätä lakia sovelletaan elinkeinotulon verottamisesta annetussa laissa (360/1968) tarkoitettuun liike- ja ammattitoimintaan, jos toiminnan tilikauden liikevaihto on enemmän kuin 8 500 euroa"

Mikä on kun en löydä varsinais-suomen alueelta miltään sivustolta avoimia järkkärin paikkoja ? Ei oo Molissa, iss sivuilla eikä oikeestaan minkään muun firman sivuilla, osassa vaan avoin hakemus lähetettäväksi mutta ei mitään tietoja että haetaanko tällä hetkellä edes uusia järkkäreitä :D Mites, millainen tuo JV- peruskurssin koe on ? Onko se poliisin vai kurssinvetäjän tekemä ? Ja jos kokeen läpäisee hyväksytysti, meneekö luvan saamiseen poliisilta normaalia kahta viikkoa pidempään ?

Mikä on kun en löydä varsinais-suomen alueelta miltään sivustolta avoimia järkkärin paikkoja ? Ei oo Molissa, iss sivuilla eikä oikeestaan minkään muun firman sivuilla, osassa vaan avoin hakemus lähetettäväksi mutta ei mitään tietoja että haetaanko tällä hetkellä edes uusia järkkäreitä :D Mites, millainen tuo JV- peruskurssin koe on ? Onko se poliisin vai kurssinvetäjän tekemä ? Ja jos kokeen läpäisee hyväksytysti, meneekö luvan saamiseen poliisilta normaalia kahta viikkoa pidempään ?

Ekaan en osaa sanoa. Peruskurssin koe on suht helppo, meillä pääs kaikki kurssin osallistujat ekalla läpi. Siinä on 50 väittämää joihin vastataan oikein/väärin ja sit pari kirjallista. Väittämät oli suurimmaks osaks, että mitä oikeuksia ja velvollisuuksia järkkärillä on, esim. Voiko järjestyksenvalvoja hajottaa yleistä kokousta? Muutama väittämä vähän hankalampi, mut suurin osa simppeleitä. Poliisin tekemä vissiin. Mulla meni luvan saamiseen 6 päivää (siitä hetkestä kun vein hakemuksen kyttikselle) :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom