Kysymyksiä pokeille

Täällä edelleen siis suurin osa porukasta väittää, että tuo pään pamauttaminen seinään seurauksena aivotärähdys on oikeutettua käytöstä, kun ei muuten pärjää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei. Mutta täällä ilmeisesti joillekkin on ok että vedetään jossain huoltsikalla omaa kaljaa ja kun paikan edustaja pyytää poistumaan niin hyökätään tämän kimppuun. Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Mutta vartija ei olisi varmaan päätä tullut seinään lyömään ellei joku muu olisi aloittanut ensin.

Täällä edelleen siis suurin osa porukasta väittää, että tuo pään pamauttaminen seinään seurauksena aivotärähdys on oikeutettua käytöstä, kun ei muuten pärjää?

Sitä saa mitä tilaa :)

Ei. Mutta täällä ilmeisesti joillekkin on ok että vedetään jossain huoltsikalla omaa kaljaa ja kun paikan edustaja pyytää poistumaan niin hyökätään tämän kimppuun. Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Mutta vartija ei olisi varmaan päätä tullut seinään lyömään ellei joku muu olisi aloittanut ensin.

En tarkottanukkaan sitä enkä todellakaan puolustele huoltsikalla omia kaljoja juonutta tyyppiä. Mutta jos vartijan avut ovat siinä, että ensin kun on ottanut asiakkaalta pataan, niin tämän lähdettyä ja selkänsä käännettyä tullaan ja vedetään raukkamaisesti päätä seinään jossa oikeasti olisi voinut käydä pahastikkin, nii tässä vaiheessa kannattaisi vakavasti suunnitella alan vaihtoa.

Pointtina oli vain se, että mimmoisia vinkuheiniä nuo jotkut lopulta on. Mikäli kaverini olisikin ollut vielä isompi niin olisi lopputulos ollut rumaa jälkeä.
Jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä. Kontrolli hommissa kun ei tarvitse olla reilu millään muotoa. Voidaan käyttää voimankäyttövälineitä esim pamppua, teleskooppia tai kaasua. Tai sitten ihan vaan sitä ylivoimaa. Kysehän ei ole mistääm miehisyyden mittelöistä, että kuka on se kukkulan kuningas. Asiakkaalle ja työnsuorittajalle aiheutuu tod näk vähemmän vahinkoa kun käytetään noita edellä mainittuja apuja.

Vaikeahan se on arvioida tilannetta näkemättä, että mitä siinä on tapahtunut, mutta eiköhän se nyt ole mennyt joka suuntaan vähän niin ja näin. Tosin tuossahan on vaan se yksi puoli tarinasta. Toisella puolella varmaan olisi toinen tarina.

Ja ihan OT ni se sun kaveri varmaan vielä monta kerta ihmettelee, että "miten se nyt mulle taas sattu", kun ei osaa peiliin katsoa. Toiset ne ei opi vaikka kuinka tulis turpaan. :)

En tarkottanukkaan sitä enkä todellakaan puolustele huoltsikalla omia kaljoja juonutta tyyppiä. Mutta jos vartijan avut ovat siinä, että ensin kun on ottanut asiakkaalta pataan, niin tämän lähdettyä ja selkänsä käännettyä tullaan ja vedetään raukkamaisesti päätä seinään jossa oikeasti olisi voinut käydä pahastikkin, nii tässä vaiheessa kannattaisi vakavasti suunnitella alan vaihtoa.

Pahasti olisi voinut käydä jo siinä kun kaverisi ei uskonut rikottuaan sääntöjä. Aina kun menee painiksi niin voi käydä jotain, kuten sanoin kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Joku siinä nyt on että kaikki vika pitää kasata vartijan syliin, vielä niin paljon että tulet siitä järkkärithreadiin vatvomaan. Sano sille kaverilles et imee sykkivää jos ei osaa muuten käyttäytyä, kuulostaa idiootilta. Vartijaan en jaksa niin paljon ottaa kantaa, en tiedä siitä hommasta juurikaan mitään, kokemukset rajoittuu niihin kärryjen työntäjiin prismoissa.

Pahasti olisi voinut käydä jo siinä kun kaverisi ei uskonut rikottuaan sääntöjä. Aina kun menee painiksi niin voi käydä jotain, kuten sanoin kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Joku siinä nyt on että kaikki vika pitää kasata vartijan syliin, vielä niin paljon että tulet siitä järkkärithreadiin vatvomaan. Sano sille kaverilles et imee sykkivää jos ei osaa muuten käyttäytyä, kuulostaa idiootilta. Vartijaan en jaksa niin paljon ottaa kantaa, en tiedä siitä hommasta juurikaan mitään, kokemukset rajoittuu niihin kärryjen työntäjiin prismoissa.

A: kyseinen henkilö ei ollut kaverini, enkä tunne sen koommin tapausta, B: en aloittanut tätä vatvomista vaan kunhan totesin, että olis varmaan vartijan kannattanu käyttää jotain muuta voimakeinoa, C: olen vain poke, joten en tunne vartijoiden käyttäytymistä moisissa tilanteissa. Itse olisin kuitenkin toiminut toisin.

A: kyseinen henkilö ei ollut kaverini, enkä tunne sen koommin tapausta, B: en aloittanut tätä vatvomista vaan kunhan totesin, että olis varmaan vartijan kannattanu käyttää jotain muuta voimakeinoa, C: olen vain poke, joten en tunne vartijoiden käyttäytymistä moisissa tilanteissa. Itse olisin kuitenkin toiminut toisin.

Yleensä poket ei jää toiseksi painitilanteissa niin ei tarvitse hakata kenenkään päätä seinään ;)

Kuinka hyvin mahtaa uudet poket saada viikonloppuhommia pubien ja pienempien raflojen ovilta ? Entä isommista alan yrityksistä ? JV kurssi kuun lopulla ja lukion ohella olis tarkoituksena alkaa mahdollisimman pian noita hommia tekemään, niin mietinkin että kuinkahan helpolla hommia mahtaa irrota kokemattomalle nuorelle sällille ?

Suhteilla ja tuurilla pääsee tuntematon ovelle. Kysele useammasta paikasta ja lupaudu tulemaan puolen päivän varoitusajalla töihin, ja mene myös jos kutsu käy, vaikka mitä megabailuja olisit sopinut illalle. Eikä ekana iltana koko varustekuvaston kanssa töihin.

Homma selvä, suhteita on jonkin verran, ei kylläkään taida enää suoraan olla mihinkään firmaan mutta tuttujen kautta ravintoloihin ja erään entisen alan yrittäjän kautta myöskin. Baarissa käyn itse todella harvoin eli oon valmis tekemään viikonloput aina. Kantsiiko ekana päivänä olla jo kuitenkin mustat reisitaskuhousut ja maiharit ? vai pitääkö mennä farkuissa ja hupparissa ? :D

Farkut ja musta pikee/kauluspaita. Riippuu paikasta. Reisarit on hyvät jos seisoo ovella talvella. Saa extra pöksyt alle.

Pointtina oli edelleenkin se, että millaisia vinkuheiniä jotkut lopulta ovat. Moniin ammatteihin kuitenkin lopulta nykyään on rajoitukset, joten ihme ettei vielä ainakaan vartijoille.

Jos tällä vinkuheinällä jotenkin viittaat vartijan fyysisiinominaisuuksiin, niin olen itse työskennellyt vuosien varrella sellaisten vinkuheinien kanssa, jotka ovat vieneet painissa isojakin ukkoja ihan 6-0. Ei se fyysinen koko tee kenestäkään hyvää tai huonoa tekijää.

Pitäskö sun mielestä olla penkki 100kg ja gaspin vaatteet ennen kuin voi olla vartija tai järkkäri?

Jos tällä vinkuheinällä jotenkin viittaat vartijan fyysisiinominaisuuksiin, niin olen itse työskennellyt vuosien varrella sellaisten vinkuheinien kanssa, jotka ovat vieneet painissa isojakin ukkoja ihan 6-0. Ei se fyysinen koko tee kenestäkään hyvää tai huonoa tekijää.

Pitäskö sun mielestä olla penkki 100kg ja gaspin vaatteet ennen kuin voi olla vartija tai järkkäri?
Mulla hävis kanssa tuo luulo että fysiikalla pärjää kun ekan kerran menin 120 kiloisena 200 kg penkkikunnossa painisalille ja 60 kilonen kaveri kuristi mut minuutin aikana kahdesti ;)

- - - Updated - - -

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201309050121622_uu.shtml
No nyt se sitten tapahtui, portsarien maailmanlaajuinen salaliitto on julkistettu! Ah, tätä ihanaa kännykkäkamera-aikaa.

Eli vaikka 18-vuotias poika, saati tyttö voidaan palkata vartijaksi? Tai vaikka joku peruskoululainen kesätöihin. Vaaditaan lääkäriksikin biologian, fysiikan, kemian ja matematiikan täydellistä osaamista, vaikka henkilö voisi silti muutenkin olla pätevä kyseiseen ammattiin. Samoin poliiseillekkin on omat fyysiset testinsä. Kuitenkin kyseisillä asioilla pelataan varman päälle, miksi ottaa turhia riskejä?

Yhtähyvin myös poliisit voisivat taltuttaa asemiehen ilman mitään varsinaisia suojavarustuksia, mutta silti niitä vaaditaan. Joka tapauksessa, sain jo riittävän vastauksen.

Eli vaikka 18-vuotias poika, saati tyttö voidaan palkata vartijaksi? Tai vaikka joku peruskoululainen kesätöihin. Vaaditaan lääkäriksikin biologian, fysiikan, kemian ja matematiikan täydellistä osaamista, vaikka henkilö voisi silti muutenkin olla pätevä kyseiseen ammattiin. Samoin poliiseillekkin on omat fyysiset testinsä. Kuitenkin kyseisillä asioilla pelataan varman päälle, miksi ottaa turhia riskejä?

Ihan yhtälailla se 18v voi olla hyvä tekijä sukupuoleen katsomatta, kuin vaikkapa 35-vuotias. Onhan sillä vanhemmalla kaverilla enemmän elämän kokemusta, joka saattaa helpottaa jonkun verran työskentelyä mutta ei sekään vielä mitään kerro. Ja ihan vinkkinä että eikö vartijan hommiin vaadita 18vuoden ikä?

On turvallisuusalalla päteviä naisiakin töissä, mutta sanoohan sen nyt järkikin etteivät naiset nyt ole yhtä fyysisiä kuin miehet esim voimankäyttötilanteissa.

Mitä laittaisit vartija-korttien testeihin esim fyysisiksi testeiksi?

Olin 19v & 60 kg kun mut palkattiin vartijaksi. Vartijoilla on muitakin työtehtäviä kuin myymälä- ja sairaalaväijyt. Se on ihan rekrytoinnin älykkyydestä kiinni mihin tehtäviin kyseinen henkilö laitetaan. Vartijaksi hyväksyminen vaatii myös sen vähintään 18v iän.

e. Molempina voimankäyttöpäivinä huomasi ettei kovin monella mitään käytönnön kokemusta kamppailutilanteista ollut nassikkapainin lisäksi.

Ja ihan vinkkinä että eikö vartijan hommiin vaadita 18vuoden ikä?

On turvallisuusalalla päteviä naisiakin töissä, mutta sanoohan sen nyt järkikin etteivät naiset nyt ole yhtä fyysisiä kuin miehet esim voimankäyttötilanteissa.

Mitä laittaisit vartija-korttien testeihin esim fyysisiksi testeiksi?

Tuossa tuon hyvin mainitsit, jonkin näköinen fyysisyys olisi hyväksi. Mutta siihenkin on paha laittaa mitään esimerkiksi penkkirajoja. Olikohan se joskus tuossa nuorempana kun tuli käytyä lalliksella, ne vartijat oli kaikki väistämättä yli 190senttisiä, ja keskivertoa tukevampia. Mutta tuohon ammattiin on kuitenkin paha asetella mitään rajoja, sillä edelliseltä sivulta sain käsityksen että ammattiin syntyisi siten pulaa.
Keskustelun aloitin ihan vain tietämättömyyttäni sillä ihmettelin sitä edelliseltä sivulta löytynyttä linkkiä ja ajattelin samoin. Mutta tieto tekee viisaammaksi ja ymmärrän miksi asia todella on niin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom