Kysymyksiä pokeille

Nyt kun kokemuksesta kerran puhutaan niin oon nähnyt kun SM tason painijalta lyödään yhdellä iskulla nenä totaalisen paskaksi ja homma oli siinä. Kaveri oli loistava painija/urheilija, mutta sillä kertaa ei ehtinyt reagoida.

Hohhoijaa. Joku on nyt missannut jotain ja pahasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oho, täällähän on täysi rähinä päällä :D

Niin, karukoo, sanoin tosiaan, että harvemmin on 18-v sen näköinen, että... jne. Toki on aina poikkeuksia jotka vahvistaa säännön, mutta kymmenen vuoden päästä olet varmaan eri mieltä kuin nyt olet. Niin se minullakin ikä ja kokemus muutti asennetta ja mielipidettä nuorista työntekijöistä.

Takuulla on hyviä alle parikymppisiä kavereita, varsinkin monet huippu-urheilijat joilla tuppaa olemaan pää kunnossa, mutta harvassa ne on.

edit; on muuten hassua, että aina vedetään tuo painikortti esiin... "sitten kun x ikäinen tappelee x ikäisen nyrkkimestarin kanssa niin..."

LOL 18-vuotias poke. Ei varmasti löydy tarpeeksi elämänkokemusta ja auktoriteettia. Pelkuruutta tai uhkarohkeutta ehkäpä.

LOL 18-vuotias poke. Ei varmasti löydy tarpeeksi elämänkokemusta ja auktoriteettia. Pelkuruutta tai uhkarohkeutta ehkäpä.

Nimenomaan.

itellä melkeen 13 vuoden baarityöskentelyt takana ja vieläkin oon siellä jumissa oon ollut siinä ovella ja oon myös ollut tiskin takana, ni oon kyllä sitä mieltä että kyllähän pokefirmat hoitaa sen yleensä silleen että vaikka on minkälainen kyrmyniska 18 vee kaveri ni yleensä se alottaa narikkatytön roolissa ja kattelee siinä sitä menoa jonkun aikaa ennen kuin se laitetaan ovelle valkkaamaan ketkä hullut saa minäkin perjantaina tulla keskikuraa juomaan tai kiertelemään tanssilattiaa vahtaamassa.

on toki paikkoja joissa ei ole kuin 1 portsari yleensä nämä pienet pubit sun muut ja niissä on monta kertaa tullu todettua että on omistaja tehnyt virheen jos on sinne palkannut nuoren kaverin yksinään hoitamaan hommia, loppuuhan sillä kuitenkin usein (huom. ei aina) keinot kesken jos 3 isoa maatalon isäntää päättää riehaantua ja eivät suostu lähtemään, siinä usein sit ampuu nuorella voimiensa tunnoissa olevalla kaverilla temput yli.. vastaavasti kokeneempi portsari saattaisi jututtamalla saada ukot pihalle vaikka pärjäisi ehkä väännössäkin.. ehkä tässä karukoo kaikki hakee sitä sillä elämänkokemuksella että on varmuutta hoitaa asiat muutenkin kuin lukottamalla tai räyhäämällä ja paiskomalla ihmisiä.

onhan niitä fiksuja 18 vuotiaita ja vitun lapsellisia 4kymppisiä, mutta harvassahan molemmat lajit ovat portsarihommissa.. tästä ei tarvitse provosoitua eikä hakea mitään piilovittuilua totean asiat vain niinkuin ne itse näen, muutaman ravintolavuoden jälkeen.

Aikoinaan 18-vuotiaana räkälien ovilla aloittaneena, voin kertoa, että puheenlahjat ja silmä siinä parhaiten kehittyy kun aloitat nuorena. Jokainen juoppo kuka ovesta tulee sisään haluaa pojitella, kertoa sulle minkä lajin mestari oli ja kertoo kuinka pystyy vetämään sut katuun millon hyvänsä. Uusi nuori työntekijä joutuu kohtaamaan tätä aina, mutta kun opit tuntemaan asiakkaat, niin ei sillä iällä ole väliä. Täytyy vain olla perus arvot kohdillaan, tuntea lainsäädäntö, voimankäyttö taidot ja rohkeutta.

Mielestäni jokaisen portsarin pitäisi käydä tämä koulu läpi. Ei jännitä siellä ovella enään vanhenpana, uskaltaa olla yksin työvuoroissa ja eikä aina tarvitse ensimmäisenä kaasuttaa, pamputtaa, lyödä, etc jokaista häirikköä. Vastavuoroisesti kuitenkin tarpeen tulleen oppii toimimaan voimankäyttötilanteissa, monella uudella portsarilla tulee "lukko" päälle siinä vaiheessa kun pitäisi toimia.

Ikä tuo lisää auktoriteettia ja kokemusta mukanaan. Mitä vanhempi olet ja sitä vähemmän joudut tappelemaan. Kokemuksen kautta opit hoitamaan pahatkin tilanteet mahdollisimman vähällä voimankäytöllä.

Terveisin jo lopettanut, 11 vuotta ovella ollut ex-portsari.

Mitä tarkoittaa jv:ksi haettaessa "Henkilökohtaisiltaan ominaisuuksiltaan sopiva"? Onko mahdollisuuksia 163cm/65kg kaapilla saada jv-korttia? Lihaskunto ja normikunto on hyvä, taustalla kamppailulajia..

Edit: Mihinkään oville en ole yksin tosiaankaan menossa. Kunhan vain kyselen

Mitä tarkoittaa jv:ksi haettaessa "Henkilökohtaisiltaan ominaisuuksiltaan sopiva"? Onko mahdollisuuksia 163cm/65kg kaapilla saada jv-korttia? Lihaskunto ja normikunto on hyvä, taustalla kamppailulajia..

Ai tarkoitatko sitä lakikohtaa jv:ksi hyväksymisestä? Tässätapauksessa henkilökohtaisilla ominaisuuksilla viitataan siihen ettei hakijalla ole jotain pientä sakkoa vakavampaa rikoshistoriaa mielellään lainkaan.

Ai tarkoitatko sitä lakikohtaa jv:ksi hyväksymisestä? Tässätapauksessa henkilökohtaisilla ominaisuuksilla viitataan siihen ettei hakijalla ole jotain pientä sakkoa vakavampaa rikoshistoriaa mielellään lainkaan.

Juuri sitä. Huomautustakaan ei löydy taustalta. Ajattelin vain että onko koko este jv-kortin hankinnalle. Mikään heinähanko en ole vaikka pituutta on noin vähän.

Ei nyt ihan näinkään. Tähän viitataan lain kohdassa "Rehellinen ja luotettava". Henkilökohtaisilla ominaisuuksilla viitataan enemmänkin esimerkiksi siihen, että henkilöllä on sairaus joka tavalla tai toisella rajoittaa henkilön työkykyä. Ts. henkilö on rehellinen ja luotettava, mutta on huollettavaksi määritelty vaikkapa mielenterveysongelmien takia.

Mutta jees, fyysinen koko ei tosiaan ole mikään rajoite lakia katsottaessa.

Edit: Mihinkään oville en ole yksin tosiaankaan menossa. Kunhan vain kyselen

Henkilökohtaiset ominaisuudet fyysisellä puolella tarkoittavat sitä, ettei ole esim. näkövammainen tai tarvitse pyörätuolia.

Arvostan kyllä pokeja keillä ei oo kusi noussu päähän.. Itestä ei hommaan olis, humalaiset ihmiset on perseestä.

Arvostan kyllä pokeja keillä ei oo kusi noussu päähän.. Itestä ei hommaan olis, humalaiset ihmiset on perseestä.
Ikävä kyllä näitä on harvassa. Mutta sain kuulla tänään, että pata ässässä oli poke menetellyt asiallisesti viime yönä. Oli hukannut/antanut tuttavani takin jollekin toiselle ja kun takkia ei pilkun jälkeen löytynyt oli poke pystynyt myöntämään virheensä. Oli kaiken lisäksi vielä vienyt tuttavani omalla autollaan hotelliin yöksi ja ilmeisesti vielä maksanut huoneenkin (kaverilla oli ollut avaimet takin taskussa). Itse olen vastaavissa tilanteissa saanut osakseni lähinnä vittuilua ja syytöksiä, että olisin itse hukannut takkini tms. Mutta on kyllä mukava kuulla, että tuolaisia ihmisiäkin on baarien ovilla.

Niin ja on turha alkaa selittämään "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa ymsp.". Itse olen aina kun poket ovat jotain narikassa hukanneet käyttäytynyt asiallisesti vastapuolen toiminnasta huolimatta.

Oma mielipiteeni auktoriteettikysymykseen on että, n. 18-21 vuotiaalla ovimiehelle ei kovin usein ole "riittävää" auktoriteettiä. Sana riittävä on monella tapaa tulkittavissa tässä tilanteessa, mutta pääsääntöisesti oman kokemuksen perusteella +25v asiakkaat eivät kuuntele tai tottele yhtä hyvin kuin oman ikäiset. Olen siis 20 vuotias, 190cm, 105kg, lyttyyn lyöty nenä, kukkakaalikorvat sekä muutenkin ruma, mutta silti naamasta aika nuoren näköinen. Jos baarissa tilanne etenee siihen että 20 v poken täytyy alkaa komentamaan vaikkapa 40 vuotiasta humaltunutta asiakasta, "poikaa" on vaikea ottaa tosissaan oli se sitten iso, pieni tai mitä ikinä. Esimerkiksi huomattavasti nuorempi esimies työpaikalla saattaa käydä luonnon päälle hyvinkin pahasti, varsinkin jos kyykyttää tai ei osoita minkäännäköistä kunnioitusta vanhempaa ihmistä kohtaan. Itse kohtaan todella usein vanhempien asiakkaiden kohdalla ongelmia auktoriteettini kanssa. Se menee siihen pojutteluun ja muuhun halveeraamisen nuoren ikäni puitteissa. Mutta se ei haittaa itsetuntoani kun ymmärrän miksi ihmiset niin käyttäytyvät, monen muun nuoremman portsarin kohdalla se on kyllä johtanut huomattaviin ylilyönteihin.

Noh, tekemällä oppii enkä kyllä hirveästi jaksa vieläkään uskoa että auktoriteetti on iästä kiinni. Luulisin ainakin että se on siitä kiinni mitä mieltä se känninen on fyysisestä koosta yleensä. Jos sillä on sellainen olo että voi pyyhkiä ovimiehellä lattiaa ni kai se lässytys voi helposti alkaa. Jos taas vastassa on sellanen gorillan kokoinen kaveri niin tuskin sillä on väliä onko ikää 20 vai 30.

Ja tietty jos ei puhetta uskota ja menee pojitteluksi niin sitten vaan pitää löytyä muut keinot saada homma hoitumaan. Ukko katolleen sinne kadun puolelle niin pojitelkoot sieltä?

Noh, tekemällä oppii enkä kyllä hirveästi jaksa vieläkään uskoa että auktoriteetti on iästä kiinni. Luulisin ainakin että se on siitä kiinni mitä mieltä se känninen on fyysisestä koosta yleensä. Jos sillä on sellainen olo että voi pyyhkiä ovimiehellä lattiaa ni kai se lässytys voi helposti alkaa. Jos taas vastassa on sellanen gorillan kokoinen kaveri niin tuskin sillä on väliä onko ikää 20 vai 30.

Ja tietty jos ei puhetta uskota ja menee pojitteluksi niin sitten vaan pitää löytyä muut keinot saada homma hoitumaan. Ukko katolleen sinne kadun puolelle niin pojitelkoot sieltä?
:anssi:Ja vitut. Ootko nyt Janne tosiaan sitä mieltä et poken tulee olla ainoastaa "sellanen gorillan kokonen kaveri". Heität yhen ukon katolleen, ja kun puskaradio on käynyt, se pojuttelu vasta alkaaki. Ja jossain vaihees tulee aina isompi vastaan. Eli: totta vitussa sillä iällä on väliä, mitä auktoriteettiin tulee. Korjatkaa jos oon vääräs kun sanon, et auktoriteetti= arvostus. Ja sitä tulee iän myötä, ainakin just poken tai poliisin ammatissa. Tai jos olet esimiesasemassa, eli jos sulla on jonkunlainen määräysvalta, kuten pokella.

Veikkaisin ite että se millanen kaveri sinne ovelle tarvitaan riippuu todella paljon kyseessä olevasta paikasta. Täällä pohojoosessa on pari sellasta paikkaa missä ovella pärjäis varmasti hyvin kuka tahansa kylmäpäinen ja fiksu kaveri ikään katsomatta, osassa mestoista tarvitaan varmasti +100kg ja pelottava naama.

Onkohan torstaina normaalisti paikat auki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom