Kysymyksiä pokeille

Täällähän porukka käy kuumana. Eikä se VITTU sanan työntäminen lähes joka lauseeseen ainakaan kasvata kenenkään uskottavuutta, päinvastoin.

Itse olen sitä mieltä, että mitä enemmän kokemusta ovelta ----> sitä paremmin osaa hommat. Eli lähes automaattisesti pitempään hommia tehnyt osaa asiat paremmin. Tämmösen kuvan oon saanu, mutta rikkokaa vaan nyt sitten se illuusio.

Eli toisinsanoen "älä opeta isääs panemaan".

En edelleenkään väitä, että 18v ei osaisi hommia. Vanhempi vaan osaa todennäköisesti paremmin.

Terveisin
20v kakara

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tolla asenteella oot varmaan loistava poke :david:

Jeap. Sulle en jaksa enää kommentoida, kun vaikutat sellaselta perustyhmältä ihmiseltä.

Täällähän porukka käy kuumana. Eikä se VITTU sanan työntäminen lähes joka lauseeseen ainakaan kasvata kenenkään uskottavuutta, päinvastoin.

Itse olen sitä mieltä, että mitä enemmän kokemusta ovelta ----> sitä paremmin osaa hommat. Eli lähes automaattisesti pitempään hommia tehnyt osaa asiat paremmin. Tämmösen kuvan oon saanu, mutta rikkokaa vaan nyt sitten se illuusio.

Eli toisinsanoen "älä opeta isääs panemaan".

En edelleenkään väitä, että 18v ei osaisi hommia. Vanhempi vaan osaa todennäköisesti paremmin.

Terveisin
20v kakara

Joo, sitä sanaa vain joskus tekee mieli käyttää. (edit. näissä 27:ssä lauseessani vain kolmessa käytettiin vittua.)

Toi on kyllä aikalailla yksyhteen toi "mitä enemmän kokemusta ovelta ----> sitä paremmin osaa hommat."

Noinhan se menee monessa muussakin asiassa.

Edelleen on myös totta se, että elämänkokemus auttaa tottakai duunissa, mutta elämänkokemuksen laadulla on myös suuri merkitys. Sillä, että minkälaista elämänkokemusta sitä ihminen omaa.

Eikai tämmösestä asiasta tarvitse väitellä, rupes vaan kyrsimään tollanen älytön yleistäminen fish:n ja 200kg:n viesteistä.

Ja jos hommassa pärjää pitkään, niin se jo yleensä kertoo sopivuudesta alalle. Pokelta odotetaan yleensä sellaista "yleistä auktoriteettiä", joka ei riipu yksistään koosta, iästä tai painitaidoista, mutta jota ei ainakaan saa v-sanaa hokemalla.

Ja jos hommassa pärjää pitkään, niin se jo yleensä kertoo sopivuudesta alalle. Pokelta odotetaan yleensä sellaista "yleistä auktoriteettiä", joka ei riipu yksistään koosta, iästä tai painitaidoista, mutta jota ei ainakaan saa v-sanaa hokemalla.

Näin on. Mitä tuohon vittuun tulee niin IMO saa olla aika todella saapas jätkä jos sen hokemisella luulee auktoriteettia saavan? Eikai kukaan nyt sentään niin tyhmä ole. On kuitenkin ihmisiä jotka vaan tykkää joskus käyttää sitä voimasanana, jotkut taas joka toisen sanan välissä.

Edelleen on myös totta se, että elämänkokemus auttaa tottakai duunissa, mutta elämänkokemuksen laadulla on myös suuri merkitys. Sillä, että minkälaista elämänkokemusta sitä ihminen omaa.

Niin.. Minkälaista elämänkokemusta omaa 18v poke, joka ei edes ole päässyt käymään ravintolassa aiemmin?

Hei c'mon, luovuta jo :david:

Niin.. Minkälaista elämänkokemusta omaa 18v poke, joka ei edes ole päässyt käymään ravintolassa aiemmin?

Hei c'mon, luovuta jo :david:

Tietääkseni 18vuotiaana pääsee jo baariin. Miksi pitää puhua kuin elämänkokemus=kokemus baarireissuista ?

Tolla 18v kaverilla voi olla vaikka minkälaista elämänkokemusta. Vain mielikuvitus on rajana.

Eikai tämmösestä asiasta tarvitse väitellä, rupes vaan kyrsimään tollanen älytön yleistäminen fish:n ja 200kg:n viesteistä.
To fishin alkperäisessä viestissä jonka jälkeen ärähdit oli käytetty ilmaisuja "monesti" ja "harvemmin". Toki on mahdollista, että poikkeuksia löytyy mutta voin sanoa yhtäkään iltaa ovella viettämättä pelkällä elämänkokemuksella, että vaikka kuinka "yleistämisestä" on kysymys niin noinhan tuo asia on. Nuo käytetyt termit eivät sulje pois sitä, että päteviä 18-v pokeja voisi olla olemassa mutta kyllä ne poken hommassa tarvittavat ominaisuudet yleensä löytyvät vähän vanhemmilta kavereilta. Sulla vaan taisi olla tarve päästä räyhäämään jostain ikärasismista.

Edit: miten mulle tulee mieleen kuva jostain 18-v pojanklopista suu vaahdossa hakkaamassa näppistä.

Sulla vaan taisi olla tarve päästä räyhäämään jostain ikärasismista.

Kyllä työssäkäyvää rehellistä maahanmuuttanutta ählämiäkin varmasti rupeaa ärsyttämään jos puhutaan yleistäen niin, että jokainen ähly on sossunpummi ja rikollinen.

Tietääkseni 18vuotiaana pääsee jo baariin. Miksi pitää puhua kuin elämänkokemus=kokemus baarireissuista ?

Tolla 18v kaverilla voi olla vaikka minkälaista elämänkokemusta. Vain mielikuvitus on rajana.

Tarkoitti varmaan, että et ole siellä baarissa niin hirveästi vielä pyörinyt ja baarikokemuksella sitä että et tiedät millaisia asiakkaita baarit ovat täynnä. Itse ainakin muistan hyvin kuinka 18vuotias (ei kyllä näyttänyt yhtään niin nuorelta) hoiti hommansa kunnolla ja asiallisesti ravintolassa kun siellä yksikseen oli ovella.

Minusta nuori järjestyksenvalvoja voi hyvin aloittaa uransa toimimalla isommassa ryhmässä kokeneemman porukan kanssa.
Jos ravintolassa tai tapahtumassa on useamman hengen järjestystiimi, niin ne nuoremmat sällit ja naiset näkee yleensä narikkapalvelua hoitamassa.

Edit: miten mulle tulee mieleen kuva jostain 18-v pojanklopista suu vaahdossa hakkaamassa näppistä.

Heh, paha tuota on tietää.
Voin kuitenkin murtaa sun illuusion, olen tosi rauhallinen kaveri, enkä liiemmin vaahtoa edes sun provoilusta. Netissä tosin tulee provosoiduttua herkemmin kuin livenä.

olen tosi rauhallinen kaveri, enkä liiemmin vaahtoa

Kun katsoo sun avataria, niin uskon, että olet valinnut oikean avatarin itsellesi. Toivon asiakkaita ajatellen, että susta ei koskaan tuu portsaria.

Ninjalukot ei vissiinkää hirveen oleellisesti liity painiin?

Entäpä jos se asiakas alusta-alkaen niskuroi vastaan ja on kasvot pokeen päin valmiina riuhtasemaan itsensä irti? Kyllä ihmisiä liikutellaan paremmin painitaidoilla kuin niillä isoilla lihaksilla. Sama pätee myös puhtaissa painitilanteissa.

Ton monet tajuaa vasta sitten kun kokeilevat painia pienempää taitavaa painijaa vastaan.

Joo eihän ne ninjalukot liity painiin, mutta pointti oli että paras tulos saavutetaan usein kun kokoero on niin iso ettei mitään tekniikkaa edes tarvita vaan otetaan vaan asiakas kantoon ja viedään pois. Ja usein tilanne on sellainen, että asiakas ei varsinaisesti tappele pokea vastaan vaan toista asiakasta. Yleensä pokea vastaan tulee ns. passiivista vastarintaa, että ei vaan totella ja jäädään pöytään käskyistä huolimatta. Tuollaisessa tilanteessa asiakkaan saa nätisti ulos ehdottomasti parhaiten vaan nostamalla asiakas yksikertaisesti ylös. Ja siinä ei juurikaan painitekniikkaa tarvita eikä mitään muutakaan tekniikkaa, voimaa ja kokoa ainostaan. Ja syy miksi hommat on parempi tehdä voimalla on siinä, että silloin asiakkaan nostamisen voi tehdä hitaan rauhallisesti. Asiakas ei tuolloin tunne, että portsari olisi hyökännyt hänen kimppuun eikä ala puolustautumaan. Sen sijaan jos vetästään nopeasti joku lukko tai vastaava, niin asiakas säikähtää --> agressiivinen vastaus. Tietenkin tilanne kohtaisia, mutta noin yleisesti tuolla tavalla.

En itseasiassa muista oikeastaan yhtään ainutta tilannetta omalta 5 vuoden pokeuralta, että olisin painitekniikkaa hirveästi tarvinnut. lukotuksia silloin tällöin, mutta ylivoimaisesti suurinosa voimankäyttötilanteista on olleet sellaisia, että kannetaan puolitajuton läski pulsu pihalle, joka ei halua totella. Sitä ei millään tekniikalla oteta ulos tuollaista, jos voimaa sen pulin liikutteluun ei ole. Rannelukkoja ja muita voi kokeilla, mutta se kipu ei välttämättä mene edes sinne pamien sumentamiin aivoihin asti ja aika turha niitä käsiä on poikki väännellä. Sitten jos mietitään, että se pulsu viedään ensin painitekniikalla lattiaan, niin se on vaan sieltä vielä pitempi matka nostaa pystyyn kuin tuolilta.

Ei sillä etteikö joissain tilanteissa ihan sitä painitekniikkaakin olisi hyvä käyttää, jos oikeasti tulee paha paikka, mutta aika harvassa ne tilanteet. Eikä nyt oo siis painijoita tarkoitus mollata. Yleensä painijoilla on kyllä sitä voimaa riittävästi, jos ei mistään höyhensarjalaisista puhuta, kuten tuossa esimerkissä. Suurin ongelma 75kg painijalla pokehommissa verrattuna 100 kg horkkasikaan, että sen 75 kg kaverin ulkonäkö ei herätä samanlaista peloitetta kuin 100kg henkilön. Se koko tuo auktoriteettiä ja se on eräs tärkeimmistä asioista pokehommissa. Toki ovesta riippuu millainen henkilö sopii, mutta kirjoitan tän nyt lähinnä siltä näkökannalta että oltais jossain lähiöräkälän ovella.

Tarkoitti varmaan, että et ole siellä baarissa niin hirveästi vielä pyörinyt ja baarikokemuksella sitä että et tiedät millaisia asiakkaita baarit ovat täynnä. Itse ainakin muistan hyvin kuinka 18vuotias (ei kyllä näyttänyt yhtään niin nuorelta) hoiti hommansa kunnolla ja asiallisesti ravintolassa kun siellä yksikseen oli ovella.

Jep. Tarkotti varmaan tota. Asiakaskunnat kuitenki vaihtelee erilaisten ravintoloiden välillä.
Ne asiakastyypit kyllä aika nopeasti tulee tutuksi.

Eikä tarvitse olla edes 18v jotta tietää minkälaista jengiä käy baareissa ja miten ihmiset käyttäytyvät humalassa.

Lähiökuppila sijaitsee pikkuvillen leikkikentän vieressä. Ville on 11vuotias ja vanhemmat ovat baarin vakioasiakkaita, Ville odottaa vähintäänkin jokavkloppu pihalla isiä ja äitiä kotiin. Ville näkee minkälaisia ihmisiä minkälaisessa kunnossa menee sisään baariin ja Ville näkee minkälaisessa kunnossa he poistuvat.

Ville on vain 11vuotta ja tietää hyvin tarkkaan minkälaista jengiä käy lähikapakassa. Nähnyt varmaan myös monet tappelut ja perheriidat ravintolan pihalla.
Ville tietää miten äiti ja isä käyttäytyvät humalassa, todennäköisesti on muitakin jotka käyttäytyvät samalla tavalla. Myös koko Villen suku on kovin märkää sukua, Ville on oppinut tietämään tarkkaan miten hänen sukulaisensa käyttäyvät humalassa.
Ville on mahdollisesti joutunut rauhoittelemaan humalaisia henkilöitä? Vuosia.

Ville tietää humalaisista ihmisistä aika paljon, vaikka on vasta 11-vuotta.

Kun katsoo sun avataria, niin uskon, että olet valinnut oikean avatarin itsellesi. Toivon asiakkaita ajatellen, että susta ei koskaan tuu portsaria.

Ensimmäistä lausetta en oikein tajunnut, oliko kyse sarkasmista vai kohteliaisuudesta.

Tiedätkö mitä, toi sun toivees sai mut hymyilemään. :haart: :)

Sä oot karukoo ainaki sitkee kun oot jaksanu järmätä tääl suht kauan näist jutuista. Jos sä oot oikeessaki elämässäs noin peräänantamaton ni mee kokeilee. Kai sä sen sit näet et tuleeko siitä mitään. Eikä täälläkään varmaa kukaan mitään henk koht tarkottanu et onks just sulla elämänkokemusta/auktoriteettia.

Sä oot karukoo ainaki sitkee kun oot jaksanu järmätä tääl suht kauan näist jutuista. Jos sä oot oikeessaki elämässäs noin peräänantamaton ni mee kokeilee. Kai sä sen sit näet et tuleeko siitä mitään. Eikä täälläkään varmaa kukaan mitään henk koht tarkottanu et onks just sulla elämänkokemusta/auktoriteettia.

Moikka vaan, nii en oo todellakaan henkilökohtasesti ottanut yhtäkään kommenttia. :D
Joo, vähän jäämänny oon. Vähän on Luupään vikaa kyllä. Ei tahdo jättää vastaamatta.

Oon mä kerenny olee ovella kohta jo vuoden päivät, noin 4-8 vuoroa kuukaudessa.

Ninjalukot ei vissiinkää hirveen oleellisesti liity painiin?

Entäpä jos se asiakas alusta-alkaen niskuroi vastaan ja on kasvot pokeen päin valmiina riuhtasemaan itsensä irti? Kyllä ihmisiä liikutellaan paremmin painitaidoilla kuin niillä isoilla lihaksilla. Sama pätee myös puhtaissa painitilanteissa.

Ton monet tajuaa vasta sitten kun kokeilevat painia pienempää taitavaa painijaa vastaan.

Nyt kun kokemuksesta kerran puhutaan niin oon nähnyt kun SM tason painijalta lyödään yhdellä iskulla nenä totaalisen paskaksi ja homma oli siinä. Kaveri oli loistava painija/urheilija, mutta sillä kertaa ei ehtinyt reagoida.

Vastaavasti olen nähnyt kun pohojanmaalta tullut 70 kiloinen painija hapetti suvereenisti +130 kiloisen voimanostajan. Eli ei nyt nosteta ketään millekään jalustalle.

Painijat on helvetin hyviä kun tilanne sattuu päälle, mutta siihen lisäksi pitäis olla pikkasen lihaa ja ehkä vähän rumakin.
Saattaa kuulostaa lapselliselta, mutta sillä on ennalta ehkäisevä vaikutus ja ennaltaehkäisy on kaiken A ja O työssäviihtyvyyden kannalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom