Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Metri sanoi:Meillä on suurin piirtein samanlaiset aatokset, Anonymity. Oletkos muuten koskaan tehnyt rinnallevetoa, tai harkinnut sen opettelemista? Sekin on hurjan hyvä voimaliike, nimenomaan funktionaalinen voimaliike. Mie teen sitä yleisurheilua silmälläpitäen, mutta se kelpaa kaikenlaiseen voimanhankintaan. Se vaatii koordinaatiotakin ollen myös rytmiliike. Siinä sitä vasta onkin mukava katsoa edistymistään, varsinkin jos liikkeeseen lisää ylöstyönnön. Voi aina "kehaista", että mie nostan suorille käsille niin ja niin paljon. Kertoo se enemmän ihmisen voimista kuin se iänikuinen "paljos penkistä?"
Rinnalleveto on myös oiva palautusliike kovasta mavetreenistä. Mie teen vuoroviikoin rinnalle- ja maastavetoa, niin voin aina mavepäivänä nostella kovia painoja.
Anonymity sanoi:*10 minuuttia stepperiä
*Kyykky (tangolla 15 toistoa syvä, 60 kilolla 10 toistoa syvä, 70 kilolla 8 toistoa syvä, 80 kilolla 6 toistoa syvä/90kulma, 90 kilolla 4 toistoa 90kulma ja siitä sitten taas pudottamaan alaspäin)
*Prässi, kelkan painosta ei tietoa, näytti sellaiselta kevytkelkalta (50 kilolla 15 toistoa, 100 kilolla 12 toistoa, 150 kilolla 10 toistoa, 180 kilolla 8 toistoa, 200 kilolla 6 toistoa, 250 kilolla 4 toistoa ja siitä alaspäin)
*Reiden ojentaja sellaisessa kevytlaitteessa, johon laitetaan itse painot päihin (30 kiloa/jalka 10 toistoa, 20 kiloa/jalka 10 toistoa)
*Reisihauis laitteessa istuen (muistaakseni 10 toistoa 45, 55, 65 ja 75 kilolla)
*Pakaralihas laitteessa seisten (40 kilolla 10 toistoa, 50 kilolla 10 toistoa, 60 kilolla 10 toistoa)
*Ja lopuksi noin 15 minuuttia venyttelyä.
-clip-
Olikohan tässä treenissä mitään järkeä?
Ainakin tällä hetkellä mie teen sitä kovaa vain joka toinen viikko. Ei kai se mikään kiveen hakattu sääntö ole, että näin pitää tehdä. Yksilöllistä, riippuu palautumisnopeudesta ym. Kun kerran rupean maastanostamaan, en kai malttaisi pitäytyä kevyissä painoissa vaan lataisin kovia painoja viikosta toiseen. Ehkä kaksi-kolme viikkoa menisi putkeen kovia vetotreenejä, mutta kyllä se raja sieltä tulee vastaan. Sitä paitsi kovat mavet viikosta toiseen jumittavat yleisurheilijan, jonka olisi kuitenkin säilytettävä jonkinlainen perusräjähtävyys (edes se vähä mikä miulla on). Lisäksi tulevat sjmv:t, joita usein teen jalkapäivänä.Gillyanne sanoi:Snadisti offtopic - tai sitten ei, maastanostoonhan tämäkin liittyy... Eli oletko, Metri, siis sitä mieltä, että maastanostoa pitäisi tehdä kovaa vain joka toinen vko? Itsellä alkavat meinaan nyt olla treenipainot sellaisissa lukemissa, että voin alkaa puhua kovista vetotreeneistä (siis mulle kovista, lelupainojahan nuo vielä oikeasti ovat... ) Tosin en tee nykyään kovaa kyykkyä ollenkaan, vaan tuo sumoveto on mulla etureisipäivän pääliike, ja apuliikkeenä sitten prässiä, hackia (tätä todnäk suosin tästä eteenpäin) tai yhden jalan kyykkyä.
Tuo rinnalleveto kyllä kiinnostaisi minuakin, eikös se ota takareisiinkin aika hyvin? Olisiko järkeä tehdä se siis takareisi-leuanvetopäivänä reisikoukistuksen paikalla, haluan nimittäin säilyttää jullen ohjelmassani toisena takareisiliikkeenä?
Metri sanoi:Ainakin tällä hetkellä mie teen sitä kovaa vain joka toinen viikko. Ei kai se mikään kiveen hakattu sääntö ole, että näin pitää tehdä. Yksilöllistä, riippuu palautumisnopeudesta ym. Kun kerran rupean maastanostamaan, en kai malttaisi pitäytyä kevyissä painoissa vaan lataisin kovia painoja viikosta toiseen. Ehkä kaksi-kolme viikkoa menisi putkeen kovia vetotreenejä, mutta kyllä se raja sieltä tulee vastaan. Sitä paitsi kovat mavet viikosta toiseen jumittavat yleisurheilijan, jonka olisi kuitenkin säilytettävä jonkinlainen perusräjähtävyys (edes se vähä mikä miulla on). Lisäksi tulevat sjmv:t, joita usein teen jalkapäivänä.
Metri sanoi:Rinnalleveto ottaa kyllä takareiskoihinkin, kuten sanoin, melko kokonaisvaltainen treeniliike. Ellet halua miun tavoin vuorotella maven kanssa sen varmaan voisi tehdä ehdottamanasi päivänä jullen parina. Antaa räväkkyyttä reisiin, jos teet jullen jälkeen. Mieluummin ehkä sittenkin ennen, niin et ole jullesta jo väsynyt eikä tekniikka sekoa.
esni sanoi:Jk. Gilly: mun yritykset sumomaven kanssa jäi yrityksiksi, kun krooninen polviKIPU on kokeilusta lähtien riipinyt mua. Hyvä, että tavallinenkaan mave enää meni... Kai se on vaan pakko hyväksyä omat puutteensa. :(
Juuei. Joskus satunnaisesti, huvikseni teen 7 toiston sarjoja, mutta viittä enempää hyvin harvoin . Jos tekee kolmen toiston sarjoja, niin kärsii tehdä useamman sarjan. 8 x 3 on ihan hyvä määrä. 3 x 5 ja 4 x 5 ja 5 x 5 ovat kaikki toimivia, kunhan löytää oikeat painot. Ja kaikki tältä väliltä. Saahan sitä tehdä vaikka millaisia settejä, kunhan vaan pitää mielessä omat tavoitteensa.Gillyanne sanoi:...
Jepjep, ehdottomasti ensin tuo rinnalleveto. Jullen olen tähänkin asti tehnyt vasta treenin lopussa. Tuossa rinnallevedossa ei kai kannata kovin pitkiä sarjoja tehdä, viitosia ehkä...?
Kun kerran enemmän voimahakuisesti treenaat, niin itse kyllä jättäisin sekä reisiojennuksen että tuon pakaralaitteen pois. Itse asiassa tekisin niin, vaikka kyse olisi bodytreenistäkin - sekä reisiojentaja että pakarat saavat kyllä jo kosolti rasitusta kyykyssä ja prässissä. Takareisille sen sijaan ottaisin toisenkin liikkeen, joko suorin jaloin maastavedon, tai sitten tämän hetken suosikkini, hyvää huomenta-liikkeen.
Go-Diva sanoi:Minä ajattelisin, että ennemmin kyykky ja prässi olisivat vaihtoehtoisia tai vuorottelevia kuin prässi ja pakaralaite (lonkan ojentajat). Ehkä tähän kysymykseen vaikuttaa se, minkälainen prässi ja minkälainen pakarakone salilla on.