Kyssäri palautusjuomasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RoMuLuu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Niin mitä mieltä olette kun olen ajatellut kyhätä palautumisjuoman FAST:in Hera 85:sta ja FAST:in Malto 6:sta. Aattelin suhteella 1:1. Ja sitten vois tietenkin kreatiinin lisätä jossain vaiheessa kun lompakko taas näyttää pullistumisen merkkejä :) Ja käyhän edellämainitun juoman sekoittaminen esim. maitoon ja kaakaojauheeseen ihan ok, noin niikun muuten kun maun kannalta. Kommentoikaa ja korjatkaa, alottelijat tekee helposti virheitä nääs... :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh, aloittelija itekin mutta... :(

Laita ennemmin jauhot 2/3 seoksella, eli hiilareita enemmän.
Sekoita vaikka veteen ennemmin, eikä joukkoon mitään sokerilitkuja :eek:
Opettele vain juomaan sitä betonilaastilta maistuvaa tököttiä ;)

Joo, kiitti nopeesta vastauksesta. Tolla kun suosittelet opettelemaan juomaan sen sellasenaan niin tuleeko siinä jotain muita haittoja kun ne maidon ja kaakaojauheen tuomat "ei toivotut" sokereit jne. Tai siis eihän se jonkun verran keskusteltu maitoon sekottaminen sitten vissiin olekkaan niin "huonosta". Tai tuntuu tuolla ku kattelin niin moni ihan "enemmän asiaan perehtynyt" sekottelevan jauhonsa aika tavalla samaan tyyliin. Vai? :confused:

Originally posted by RoMuLuu
Tai tuntuu tuolla ku kattelin niin moni ihan "enemmän asiaan perehtynyt" sekottelevan jauhonsa aika tavalla samaan tyyliin. Vai? :confused:

Kiitos :eek:
Ite on oo ainakaan mihinkään maitoon sotkenut noita leivontajauheita. Voisko olla, että maidon kanssa protsu imeytyy hitaammin :confused:

Sanainen arkkuni on jo tyhjä, jatkakoon joku viisaampi :)

Joo, totta poriset. Niinhän se näyttää tuolla olevan FAQ:issakin, että muuten maito käy hyvin mutte ei palautusjuomissa, juuri mainitsemastasi syystä että imeytyy hitaammin. :eek: Noh, siinä tapauksessa, eiköhän se oo ihan veteen vaan, tai tietenkin jos johonkin mehuun. Tai jos vaikka vesikaakaoon heittäs :rolleyes: Siis sikälimikäli tuossa mehussa/kaakaossa ei ole tähän palautumisjuomaan mitään muita negatiivisia vaikutteita.

Joku viisaampi neuvois selaamaan searchilla 'palautusjuoma' -aiheisia threadeja

Joo-o sori vaan, jos näitä on jo miljoona. Koitin kyllä kyseisellä keinolla jo mutta luovutin... Ehkäpä liian aikaisin, oli niin tai näin.
FAQ:inkin selaisin jo läpi mutta en mistään mielestäni löytänyt vastausta juuru omaan onglemaani. Sori nyt kuitenkin jos sellasia on, ja jos on niin voishan joku viiasaampi lätkästä osotteen ni sieltä kattelen sitten. :itku:

Ei minua ainakaan haittaa tämmöinen kysely/kyselyt.
Saa itekkin uusia vinkkejä, ja näitä uusia threadeja tulee paremmin seurattuakin kuin vuodelta nahka ja kypärä.

Ei mennä palstalla siiihen että ei keskustella vaan käsketään käyttää sitä haku-toimintoa heti :(

Ei ne kuitenkaan välttämättä ole sitä juttua mitä kysyjä kysyy...
Piis :kippis1:

Joo, kiitti nopeesta vastauksesta. Tolla kun suosittelet opettelemaan juomaan sen sellasenaan niin tuleeko siinä jotain muita haittoja kun ne maidon ja kaakaojauheen tuomat "ei toivotut" sokereit jne. Tai siis eihän se jonkun verran keskusteltu maitoon sekottaminen sitten vissiin olekkaan niin "huonosta". Tai tuntuu tuolla ku kattelin niin moni ihan "enemmän asiaan perehtynyt" sekottelevan jauhonsa aika tavalla samaan tyyliin. Vai? :confused:

Minua ihmetyttää, miten joku ylipäätänsä voi/kykenee/haluaa viedä maitoa salille? Seisotatko sitä kaapissa vai oletko kotitreenari?

Maitoo ja kaakaoo vaan... ei siinä imeytymis nopeudessa niin isoa eroa ole veden ja maidon välillä, eihän ? ... eri asia jos on joku kilpailija jonka täytyy saada maximoitua jokainen pikkujuttu.

Itse sekoittelen 1:1 malto ja protsku. Ja dekstroosia desi vielä päälle... niin se maistuu jopa hyvälle !!! :kippis1:

Näin minä siis teen... <---

Originally posted by Nahka
...dekstroosia desi vielä päälle...

No kyllä paljon laitat dextroosia, ei ainakaan ole hiilareista sinulla pulaa. :thumbs:

Mutta asiaan. Maidossa oleva kaseiinihan tekee vatsaan kalvon joka sitten hidastaa imeytymistä. Eriasia on sitten, että kuinka hifisti on asian suhteen ja mitkä on tavoitteet. Itseä ei kyllä välttämättä niin pelottaisi tuo hitaampi imeytyminen, jos ei tavoitteena ole olla Mr Olympia.

Sen sijaan itse en maitoon sekoittaisi siitä syystä, että maito nyt vain ei välttämättä ole parhaimmillaan oltuaan ensin kassin pohjalla matkan salille, sitten salilla noin tunnin verran lokerossa kun treenaan, ja sitten treenin jälkeen johonkin saunaan juomaan tätä huoneen lämmössä seissyttä maitoa. :urjo:

Originally posted by kvi
Sen sijaan itse en maitoon sekoittaisi siitä syystä, että maito nyt vain ei välttämättä ole parhaimmillaan oltuaan ensin kassin pohjalla matkan salille, sitten salilla noin tunnin verran lokerossa kun treenaan, ja sitten treenin jälkeen johonkin saunaan juomaan tätä huoneen lämmössä seissyttä maitoa. :urjo:

Tähänhän on valmis ratkaisu, UHT HYLA-maito. Paranee vaan lämpimässä laukussa hölskyessään.

Eli se ei siis varmasti mee huonoks. Taskulämpimän maito-kaakao-hera-loputmömmöt -juoman muista ominaisuuksista voidaan kyllä kiistellä... makeeta, niin kovin kovin makeeta...

Niin mitä mieltä olette kun olen ajatellut kyhätä palautumisjuoman FAST:in Hera 85:sta ja FAST:in Malto 6:sta. Aattelin suhteella 1:1. Ja sitten vois tietenkin kreatiinin lisätä jossain vaiheessa kun lompakko taas näyttää pullistumisen merkkejä :) Ja käyhän edellämainitun juoman sekoittaminen esim. maitoon ja kaakaojauheeseen ihan ok, noin niikun muuten kun maun kannalta. Kommentoikaa ja korjatkaa, alottelijat tekee helposti virheitä nääs... :confused:
Olet 15v, 170cm ja 60kg, joten tästä voisi päätellä, että ihan tikku et ole. Itse olen 180/80/22v ja palautusjuomani on
- 50g Hera85 ja
- 30-40g Maltoa (ennen 50g, kokeilen nyt vähentää)
Läskiä ei ole pahemmin tullut nyt puolen vuoden aikana, kun tätä seosta olen litkinyt, mutta paino on noussut 5 kg. Minusta voisit hyvin vetää 30g heraa/30g-50g maltoa. Sekoita palkkari veteen, oboy-kaakaojauhetta 2-3 lusikkaa sekaan niin bueno.
JA tietty sitten pastaa/riisiä treenin jälkeen kanan/kalan/paistijauhelihan kanssa tai vaikka maitorahka+mysliä/hiutaleita+1-2dl jogurttia.

Sanoisin, että on jotakuinkin yks lysti läskinkerääntymisen kannalta vedätkö sitä maltoa 30g vai 70g palautusjuomassa, kyllä ne läskit tulee siitä ruokavaliosta eikä palautusjuomasta.

Originally posted by ljp
Sanoisin, että on jotakuinkin yks lysti läskinkerääntymisen kannalta vedätkö sitä maltoa 30g vai 70g palautusjuomassa, kyllä ne läskit tulee siitä ruokavaliosta eikä palautusjuomasta.

Eiköhän palautumisjuoma ole ihan normaali osa sitä ruokavaliota. En oikein ymmärrä sitäkään, että joku malton ja dekstroosin kanssa läträäjä on huolissaan kaakaojauheen ei-toivotuista sokereista :david:

Originally posted by Nat_Ural
Eiköhän palautumisjuoma ole ihan normaali osa sitä ruokavaliota.

Ai kiitti kun kerroit, en tajunnutkaan. Pointti oli se, että on ihan sama ottaako massakaudella sitä maltoa 30g vai 70g, koska se tuskin vaikuttaa läskin kerääntymiseen oleellisesti.

Originally posted by ljp
Ai kiitti kun kerroit, en tajunnutkaan. Pointti oli se, että on ihan sama ottaako massakaudella sitä maltoa 30g vai 70g, koska se tuskin vaikuttaa läskin kerääntymiseen oleellisesti.
Joo, mutta puhutaanko nyt massakaudesta? Onhan RomuLuu aika kevyt vielä, mutta en havainnut threadista viitteitä siihen, että nyt haetaan massaa ja paljon. Mutta jos haluaa kasvaa tasaisesti, eikä bulkkimaisesti, niin ei sitä maltoa tarvitse vetää hirveesti palkkarissa.

Joo, kiitos vaa kaikille vastanneille. Tästä päätellen olisin nyt siihen tulokseen tullu et pistäisin jauhot seoksella 2:3 (hera+malto) + kreatiini. Sit heittelisin veteen ja kaakaoon ni eipä tuu sitten ongelmaa ainakaa tosta maidostakaan. Ja ei, en oo kotitreenari niiku joku jo kysy. (Hyvä pointti tosiaan toi maidon maku sitten 2h lämpimässä olon jälkeen) ;)

Siis eikö saleilla jossa käytte ole minkäänlaista jääkaappia?
Tai sellaista missä on kaiken näkösiä sport watereita (ihme tuote), fat burnereita jne?
Itse sekoitan myös hera85+malto+krea+dextrose+oboy maitoon ja pistän salilla sellaseen jääkaappiin.
Uskoisin kun kysyy luvan omistajalta niin saa pistää omat juomat sinne kaappiin.
Paitsi jos omistaja on :david:

Originally posted by RikuRiuku
Siis eikö saleilla jossa käytte ole minkäänlaista jääkaappia?

Kautta Hulkin hengityskyykyn, Tompan mounteveresthauiksen ja Miken leveänselkäposeerauksen... Vai vielä jääkaappi!!11yks!! Tosi pakkislainen treenailee syvälle kellarin uumeniin rakennetulla HC-salilla, jossa vesi ja sähkö ovat tuntemattomia vieraita. Todella todella aurinkoisena päivänä voi pienen pienestä katon juuressa sijaitsevasta reiästä nähdä pilkahduksen auringon suomasta valosta ja sama reikä hoitaa myös ilmastoinnin virkaa kesäisin. Kesällä nämä hurjat rutistavat tarvittavan veden treenin päätteeksi suoraan treenicollegesta, ja myös talvisin jääkaappi on tarpeeton. Valmiin palautusjuoman voi sijoittaa salin nurkkaan ja puolen tunnin päästä se on taatusti umpijäässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom