Kysmä kreatiinista?

treenaillut olen jo pari vuotta mutta vasta nyt tuli hommattua kreaa (kaverin jämä varastosta)...pariin kysymykseen haluaisin vastauksen...

1. ajattelin ottaa kreaa tasaisina päiväannoksina ilman tankkausvaihetta, mihin vaiheeseen krea kannattaisi ottaa, ennen vai jälkeen treenin vai johonkin muuhun aikaan?

2. aloitan kevyen kiristelyn vuoden vaihteessa, onko kreasta mitään hyötyä dieetatessa?

3. kuinka krean käyttö näkyy muuten kuin nesteen kerääntymisenä kehoon? onko esim. treenituloksiin tullut muutosta kehon nesteisyyden myötä?

4. kuuluuko vettä juoda normaalia enemmän kreatiini "kuurilla"?

5.missä vaiheessa omat krea varastot ovat täynnä ja ulkoisesti nautitusta kretiinista ei ole enää hyötyä? ts. kuinka pitkät kreatiini "kuurit" ovat kannattavia päiväannoksen ollessa n. 5g?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mitäs olette mieltä Kreatiini dekstroosi yhdistelmästä. Dekstroosin luvataan parantavan kreatiinin imeytymistä 50-100% ? tottakohan?

muokkaaja sanoi:
Kaikki mahdolliset jutut testattu, mut ei.... Kerran otin lusikallisen ennen treeniä, huh sitä vatsanvääntöä, salivyön kun vetäs päälle niin kylmää hikee piti pyyhkiä.
Silti sitä pitää aina sillon tällöin testata, jospa nyt......

Kokeileppa joskus jotain palautusjuomaa jossa sitä on valmiina,yleensä niissä on kuitenkin sen verran vähän ettei niistä vatsavaivoja(välttämättä!) tule.

UJapala sanoi:
mitäs olette mieltä Kreatiini dekstroosi yhdistelmästä. Dekstroosin luvataan parantavan kreatiinin imeytymistä 50-100% ? tottakohan?

Tästä on paljon asiaa palstalla, search.

Mutta älä ainakaan maksa ylimääräistä mistään krea-sokeriseoksesta. Saattaahan se krea vähän paremmin sinne lihaksiin asti mennä kun sen ottaa sokerin kanssa, mutta sama tulos eli täydet kreavarastot saadaan kyllä ilmankin sokeria.

Mites olette ottaneet tuon päivän kreatiini annoksenne. Oletteko jakaneet sen osiin vai vetäneet kaiken kerralla nassuunne?

nuflog sanoi:
Mites olette ottaneet tuon päivän kreatiini annoksenne. Oletteko jakaneet sen osiin vai vetäneet kaiken kerralla nassuunne?
neutraali sanoi:
Itse huomasin eron kun rupesin ottaan tankkauksen 4-osassa ja ylläpidon 2-osassa. Tai sitten vain luulen että siinä on eroa verrattuna kerta laakeihin :D, no ei, kyllä siinä eron huomasi ihan oikeasti. Potkii paremmin kun ottaa useassa erässä, ainakin minulla.
...

MikGo sanoi:
Onko muilla ollut kreatiinista aiheutuvaa pääkipua?

Minulla myös oli päänsärkyä joskus tankkauksien yhteydessä, mutta ei enää sen jälkeen, kun hieman laimensin kerta-annoksia. Eli 5grammaa kreatiinia ja puoli litraa nestettä tuntuu toimivan ainakin minulla. Myös merkin vaihtaminen voi osaltaan auttaa asiaa.

arni sanoi:
treenaillut olen jo pari vuotta mutta vasta nyt tuli hommattua kreaa (kaverin jämä varastosta)...pariin kysymykseen haluaisin vastauksen...

1. ajattelin ottaa kreaa tasaisina päiväannoksina ilman tankkausvaihetta, mihin vaiheeseen krea kannattaisi ottaa, ennen vai jälkeen treenin vai johonkin muuhun aikaan?

2. aloitan kevyen kiristelyn vuoden vaihteessa, onko kreasta mitään hyötyä dieetatessa?

3. kuinka krean käyttö näkyy muuten kuin nesteen kerääntymisenä kehoon? onko esim. treenituloksiin tullut muutosta kehon nesteisyyden myötä?

5.missä vaiheessa omat krea varastot ovat täynnä ja ulkoisesti nautitusta kretiinista ei ole enää hyötyä? ts. kuinka pitkät kreatiini "kuurit" ovat kannattavia päiväannoksen ollessa n. 5g?

1. Käsittääkseni kreatiini kannattaa ottaa treenipäivinä ennen ja jälkeen treenin, treenaaminenhan niitä kreatiinivarantoja kuluttaa jne. Ilman varsinaista tankkausvaihetta kestää kuitenkin noin kuukauden se "tankkailu".
2. Vaikea ottaa kantaa, kreatiinihan kerää nestettä kroppaan (kuten näytkin jo tietävän) joten ei nyt oikeastaan, se nyt vähän riippuu... Ja kun se kreatiini pitäisi ottaa sen dekstroosin tms kanssa niin se ei taas sovi diettailuun.
3.Pitäisi hieman lisätä sarjakestävyyttä ja sitä kautta maksimiakin. Siis helvetti sen takiahan sitä syödään että tulisi positiivista muutosta treenituloksiin!!!
4.Kuuluu todellakin.
5.Jotkut sanovat että voi syödä kuinka pitkään vaan huvittaa, jotkut pitävät suositeltavana kolmen kuukauden mittaista kreatiininsyöntijaksoa ja samanpituista taukoa siitä.

hpena sanoi:
1. Käsittääkseni kreatiini...

kiitos hpena vastauksistasi...olen tosissaan kahden vaiheilla ottaako krea mukaan diettailuun vai ei (nyt olen jo aloittanut kevyemmän ruokavalion)

Toisaalta olisi mukava nähdä lihakset hieman turpeampina kuin ennen koska ennen en ole kreaa käyttänyt...toisaalta en tiedä onko kreasta mitään hyötyä miinuskaloreilla, mene ja tiedä.

arni sanoi:

1. ennen ja jälkeen
2. ehdottomasti on, auttaa pitämään tulokset nyt olevalla tasolla.
3. voimaa tulee lisää ja jämäkämpi olo.
4 pitäisi juoda, ei ole mielestäni hirveän tarkkaa kuitenkaan.
5 itselläni kuuri kestää n,5-6 viikkoa joka sisältää n,viikon tankkauksen, 500g kuluu kreaa koko tuona aikana. tauko 5viikkoa ja uusiksi.

neutraali sanoi:
1. ennen ja jälkeen

Hmmph. Itse meinasin tässä alotella käyttämään kreaa..
Olisko järkevää, että vetäisi joka aamu 5 grammaa, + palautumisjuomaan (joka otetaan punttiksen jälkeen(3x/viikko), yllätys yllätys :) ) sekoittaisin 5 grammaa joukkoon ?
Ja ostaisin tuon 500 grammaa, ja vetäisin sitä niin kauan kuin sitä kestää...

Itselläni kreatiini kerää niin paljon nestettä, että en ihan sen pöhön takia viitsi kreaa käyttää. Miten jos söisi kaliumia kreatiinin kanssa, auttaisikohan ongelmaan ? Entä menettääkö kreatiini tehonsa jos nestettä ei kehoon keräänny ?

ebeni sanoi:
Hmmph. Itse meinasin tässä alotella käyttämään kreaa..
Olisko järkevää, että vetäisi joka aamu 5 grammaa, + palautumisjuomaan (joka otetaan punttiksen jälkeen(3x/viikko), yllätys yllätys :) ) sekoittaisin 5 grammaa joukkoon ?
Ja ostaisin tuon 500 grammaa, ja vetäisin sitä niin kauan kuin sitä kestää...
Voihan sen nuinkin ottaa, sinuna pitäisin myös viikon tankkaus jakson ennen tuota systeemiä, tankkauksen voisit ottaa muuten samanlain treenipäivinä mutta lisäksi illalla 1x5g ja ennen nukkumaan menoa 1x5g ja lepopäivinä tankkaus vaiheessa myös se 4kertaa päivässä(5g per kerta) ja ylläpito vaiheessa 2x5g(aamu, ilta)lepopäivinä, treeni päivinä vaikka sitten aamulla ja treenin jälkeen.

Tuntuu uskomattomalta, että joillakin "kretsku" kerää nestettä niinkin paljon kroppaan että täytyy lopettaa käyttö?! Mulla 8vkon kuuri 10g/pvä ei vaikuttanut painoon lainkaan. Vetelin ne palkkarissa ja lepopvinä aamulla pienen maltoannoksen kanssa. Voimissa hyvin pientä nousua. Crean ansiosta? Enpä usko.
Taisi olla viimeinen purkki tehokkainta luomuboosteria.

Pistetääs nyt tähän samaan semmoinen kysymys että onko kokemuksia kreatiinisitraatista?Itse otin kokeiluun yhden purkin,en nyt mitään ihmeitä odota mutta katotaan vaikuttaako mitenkään..mitäs muut on tuotteesta mieltä?

Hera sanoi:
Itselläni kreatiini kerää niin paljon nestettä, että en ihan sen pöhön takia viitsi kreaa käyttää. Miten jos söisi kaliumia kreatiinin kanssa, auttaisikohan ongelmaan ? Entä menettääkö kreatiini tehonsa jos nestettä ei kehoon keräänny ?
Jos toi sitraatti nyt vaikuttais toimivan niin siinä ainakin lupaavat ettei se keräis nestettä..kyllä siinä ainakin tuhti sitruunan maku on,ja eikös se nestettä poista jonkun verran.

Mielestäni krean tehokkuus perustuu juuri sen nestettä keräävään vaikutukseen, kun lihaksessa on runsaasti nestettä siitä saadaan enempi tehoa irti tjsp, jos tämä poistuu voi olla että koko aine on merkityksetön, toki voin olla väärässäkin, tämä on täyttä MUTUA.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom