Kysely vartalon- ja kauneudenhoidosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hillevi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielenkiintoinen threadi!

Tässäpä minun rutiineja:
suihku 1krt/pvä
kasvojen+hampaiden pesu 2krt/pvä, plus kasvojen vesipesu treenin jälkeen, jos ei heti pääse suihkuun
Aamuin ja illoin joudun laittamaan kasvoihin sellaista antibioottiliuosta, sen päälle bakteerien leviämistä estävää emulsiovoidetta ja lopuksi perusvoide Humektania. Kaikki siis lievän akneni hoitoon. Lisäksi nappailen sitten puoli vuotta antibiootteja ja kaveriksi maitohappobakteerikapseleita.

Sheivaus
Kainalot joka toinen päivä
Sääret 1 krt/vko
Bikiniraja n. 2-3 krt/vko

Meikit:
Meikkivoide + puuteri
Kulmien harjaus tuuheiksi ja kiinnitys hiuslakalla (?) :nolo:
(Jos ehdin, niin ripsaria ylä- ja alaripsiin ja joskus yläluomelle rajat)

1 kerta/vko
Solarium 12-15min.
Hampaiden valkaisu semmosella jenkkilästä peräisin olevalla tahnalla (sisältää myrkkyjä kuten vetyperoksidia... niin missä onkaan minun hammaskiille?)
Ihon rasvaus (laiskuuttani vain kerran viikossa)
Rasvaisen ihon naamio
Kasvojen kuorinta
Hiuksiin öljyhoito tai tehohoito
Syväpuhdistavalla shampoolla pesu

Hierojalla tuli joskus käytyä kerran kuussa, mutta aikaa ei vaan nyt tunnu riittävän. Yritän alkaa pitää taas kiinni siitä että kävisin sen kerran kuussa. Kosmetologilla en ole koskaan käynyt ja kampaajallakin elämäni aikana ehkä kokonaiset 4 kertaa!! Ennen värjäsin hiuksia kerran kuussakotona tummiksi, siis juurikasvun aina, mutta nykyään riittää värjäys harvemmin, sillä olen siirtymässä vaaleampaan väriin. Tällä hetkellä on jo aika paljon vaaleita raitoja tummassa pohjassa ja aion hiljalleen saada vaaleammat hiukset! Oma väri on kuitenkin sellainen vaaleanruskea/ maantienvärinen.

Liian harvoin pätkiin hiusten latvoja, olisi varmaan aika. Hiukset ulottuvat kainaloiden alle. Aika monella täällä tuntuu olevan pitkät hiukset (?)

:offtopic: , mutta eikö olekin hassua miten hiustenkin väri voi muuttua, siis ainakin lapsena? Osaako joku selittää juttua vähän paremmin? Minulla oli syntyessäni pikimustat hiukset, sitten jo 2-3 vuoden iässä ihan kirkkaan blondit (osaltaan tosin aurinon vaalentamat kun asuimme ulkomailla), sitten ehkä viidestä vuodesta eteenpäin semmosen vaaleanruskeat, ja sitten sen jälkeen hyvin pitkälti värjätyt :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Stalwart sanoi:
:offtopic: , mutta eikö olekin hassua miten hiustenkin väri voi muuttua, siis ainakin lapsena? Osaako joku selittää juttua vähän paremmin? Minulla oli syntyessäni pikimustat hiukset, sitten jo 2-3 vuoden iässä ihan kirkkaan blondit (osaltaan tosin aurinon vaalentamat kun asuimme ulkomailla), sitten ehkä viidestä vuodesta eteenpäin semmosen vaaleanruskeat, ja sitten sen jälkeen hyvin pitkälti värjätyt :D

Oon itse huomannut saman asian. Itsellä oli penskana aivan vaaleat hiukset, kuin sulaa kultaa :D, vaikka vanhemmat ovat tummia. Nyt taas vanhempana hiusten väri on tummunut tuollaiseksi maantienvärisiksi.

Joka päivä:
Kasvojen pesu ja hampaiden harjaus aamuin ja illoin, suihkussa käynti. Kosteusvoide koko kropalle, kasvoille omansa. Joka arkipäivä saan hierontaa, urheiluhierojakoulutuksessa kun nyt olen. Hieronnan tasosta tosin voidaan olla vielä eri mieltä..;) Hiuksia harjaan päivässä n. miljoona kertaa, mutta eivät ole tainneet ottaa siitä nokkiinsa. Mulla on semmonen aitoharjas-harja, se ei katko hiuksia vaan saa ne kiiltämään. Tavallisella harjalla ei ole mitään asiaa mun hiusten lähelle.

Joka toinen päivä:
Säärien, kainaloiden ja genitaalialueen sheivaus. Hiustenpesu ja hoito. Tällä hetkellä käytössä Joicon superkallis K-Pak, mutta hintansa arvoinen.

Joka kolmas päivä:
Kynsien leikkaus. (hierojalla täytyy olla lyhyet kynnet ja kun mun kynnet tuppaavat kasvamaan niin nopeaan..)

Joka viikko:
Kulmakarvojen nypintä, vartalon kuorinta pehmeällä harjalla.
Tehohoito hiuksille ja jonkinlainen naamio kasvoille. Hiuksissa mä muutenkin tykkään käyttää suht laadukkaita hoito- ja tehoaineita, ja paljon, kun eräs kampaaja onnistui saamaan hiukseni kauhistuttavaan kuntoon n. puolisen vuotta sitten. Nyt hiukset alkavat olla elämänsä kunnossa, vahvat ja kiiltävät!;)

Joka kuukausi:
Hiusten juurikasvun värjäys. Otsahiuksiakin pitää aina leikkauttaa, kun kasvavat niin nopeasti. Latvoja sitten leikkautan silloin kun muistan, eli n. joka kolmas kuukausi.

Unohtui varmaan paljon asioita, mutta tässä nyt suunnilleen mun kauneuden hoidot.

Huhhuh. Pitää nostaa hattua teille naisille! Aika paljon olen itsekin iän myötä ruvennut ulkonäön eteen tekemään, mutta joidenkin päivittäiset rutiinit kuulostavat mulle niin HC:ltä, ettei muuhun aikaa jäisikään. En kyllä olekaan yhtään järjestelmällinen ihminen ja kaikki pakollinen ja aikataulutettu ahdistaa mua. Lisäksi unohdan aina tehdä ne pakolliset ikävät asiat... Mistähän johtuisi... ;)

Käyn suihkussa oikeastaan joka päivä, koska treenin jälkeen on käytävä ja muulloin pestävä tukka. Mun tukka on tosi paksu, eikä se siksi millään kuivu, vaikka föönaisi. Sitä en siis kastele kuin kotona illalla, kun märkä tukka ei haittaa. Tukkaan on myös käytettävä erikoisshampoota ja hoitoainetta (sekä pois pestävää että jätettävää). Värjään myös tukkaa n. 1,5 kuukauden välein (aina kun muistan ja jaksan). Sheivaan kainalot ja alapään noin joka toinen päivä. Sääret sheivaan kesäisin kerran viikossa, talvisin en välttämättä ollenkaan (mitä ylellisyyttä!). Kulmakarvoja nypiskelen kun muistan, aina siellä jotain kasvaa. Suihkussa (kotona vain) pesen naaman clinicilla, kasvovedet ja naamarasva päälle. Hampaat pesen aamuin illoin. Kun mua huvittaa, laitan ripsaria ja valkoista luomiväriä silmäkulmiin valaisemaan. Yleensä en jaksa vaivautua, kun kumminkin on treeni edessä. ;) Talvisin pitää rasvailla kasvoja muutenkin, ettei hilseile. Muuten en juurikaan rasvaile.

Pitää ottaa rennosti, ettei pää pamahda. Mulla on tässäkin muistamisessa ja ylläpitämisessä päänvaivaa ja stressiä. Mut on henkisesti varmaan luotu mieheksi. Ei tarttis muuta kuin vetää paita päälle. Huoh.

Edit. Juu ja nykyistä otsista olen saksinut itsekseni. Välillä käyn leikkauttamassa vaan sen tossa läheisessä kampaamossa. Viimeksi tukan leikkasi yksi japanilainen kaveri. Sehän on kuitenkin uusiutuva luonnonvara. Ei tarvi hätäillä sen puolesta.

Kyllä täällä on reippaita mimmejä :D Itse olen ehkä maailman laiskin "kauneudenhoitaja", teen lähinnä vain kaikki pakolliset perusjutut. Elikkä suomeksi sanottuna hampaat pesen kahdesti ja suihkussa käyn kerran pari päivässä ja naamarasvankin käytön olen nyt lopettanut melkein kokonaan, joutuu sen tosin ehkä ottamaan talvella käyttöön. No hajusteita ja dödöjä luonnollisesti käytän ja sheivailen päivittäin, mutta esim. naamani pesen aina vain vedellä eikä mitään kummosempia iho-ongelmia oo ikinä ollu. Kulmia tulee nypittyä tarvittaessa ja solariumissa tahtosin käydä, mut enhän mä mitään saa aikaseks! Kaikki kuorinnat, naamiot ja tehohoidot on mulle täysin vieraita, mitä nyt yritän hiukseni pestä ihan kohtuullisilla aineilla parin päivän välein. Ihanahan se ois itseään hemmotella vaikka kuinka, mut taidan vaan olla niin laiska, et kulutan senkin ajan johonkin mukavaan hommaan,kuten vaikka viihdytän meidän 4kk pikku neitiä. Tosin olen kyllä aina ollut maailman laiskin hoitamaan tollasia tyttöjuttuja :D

Kaivelin tämän ikivanhan tredin, monen sivun takaisista uumenista kun etsiskelen hyvää vartalovoidetta, ja kyssärihän sopii just tähän kuin nenä päähän.
:)
Eli, pitäisi löytää hyvä VARTALOVOIDE, joka: imeytyy hyvin (ei jätä ihoa yhtään niljakkaaksi), hoitaa kuitenkin ihoa niin ettei tunnu siltä, että ihan vaan vettä levittelis ja vielä tuoksuiskin raikkaalta. Mitäs te mimmit siis käytätte???

Garnierin Bodycocoon (tai jotain sinnepäin se nimi on, keltainen puteli) on kyllä hyvä vartalovoide. Imeytyy nopeasti eikä jätä ihoa "limaiseksi". Ja tuoksuukin hyvältä. :) Mulle tosin käy melkein voide kuin voide; sitä rasvaa nimittäin kuluu ja PALJON :D

Mainostan edelleen apteekin perusvoiteita, ovat edullisia ja sopivat herkällekin iholle (ei hajusteita). Eli tuo raikas tuoksu-kohta tuskin ainakaan täyttyy... :D

Anyway, Humektan tai Aqualan L ovat ainakin minulla asiansa ajaneet.

Aikas laiska olen.

Kasvot tulee puhdistettua aamuin, illoin, viikolla käytän meikkiä päivittäin, mutta lomilla ja viikonloppuisin on myös meikittömiä päiviä. Toisinaan teen iholle kemiallisen kuorinnan, suosikkini on Lorealin glykolihappokuorinta.
Hampaiden harjaus aamuin illoin.
Hiusten pesu joka/joka toinen päivä, olen maailman laiskin tukanlaittaja eli märkä fleda ponnarille on meikäläisen patenttikampaus.
Suihkussa lähes joka päivä, dödöt ja kevyt tuoksu arkirutiinia.
Rasvaa joskus vartalolle (tarpeen mukaan), sääret, kainalot ja bikinirajat pidän siistinä höylällä.
Kantapäitä raspailen ja rasvailen joskus.
Kynnet elävät omaa elämäänsä, tosi harvoin jaksan lakata. Leikkaan nysäksi kun ovat liian pitkät ja annan taas kasvaa.
Kulmakarvat pidän muodossaan nyppimällä uusiokasvua harva se päivä.
Itseruskettavia olen ostanut useampana keväänä toiveikkana, että löytyisi se mieluisa ja toimiva. No eipä ole löytynyt, ja päätinkin että tämän kevään purnukka saa jäädä viimeiseksi.

Siinäpä se. Uusia tuotteita kokeilen kyllä tosi mielelläni sekä näissä vähäisissä rutiineissa, että meikkauksessa.

Vartalovoiteissa on paljonkin toimivia. Jos täysin tuoksuton linja (apteekin voiteiden "tuoksu") ei miellytä, niin kokeilisin Cliniquen voiteita. Noitakaan ei ole tuoksutettu varsinaisesti, mutta raaka-aineista tulee jotain miellyttäviä aromeita. Koostumuksissa on valinnanvaraa geelimäisestä vartalovoihin.

Clinique on ihana, mutta perkeleen kallis merkki. Miksi ikinä pitikään löytää se?!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cassun kanssa samoilla linjoilla - garnierin bodycocoon on myös oma lempparini. Imeytyy nopeasti, eikä ole liian rasvaista. Olen käyttänyt sitä jo ainakin vuoden päivät. Olen kokeillut noita tyyriimpiä merkkejä joskus, ja todennut, että kyllähän ne parempia ovat, mutta koska sitä rasvaa todellakin kuluu melko huimasti, niin opiskelijan budjetti pakottaa etsimään kaupan hyllyiltä hinta-laatusuhteeltaan ystävällisempiä vaihtoehtoja... :)

Eli, pitäisi löytää hyvä VARTALOVOIDE, joka: imeytyy hyvin (ei jätä ihoa yhtään niljakkaaksi), hoitaa kuitenkin ihoa niin ettei tunnu siltä, että ihan vaan vettä levittelis ja vielä tuoksuiskin raikkaalta. Mitäs te mimmit siis käytätte???

Yks hyvä tuote on Dermosil classic bodylotion, pumppupullo 500ml hinta noin 5-6 euroa.
Sitten tuo edellisissä viesteissä mainittu Garnierin bodycocoon on myös halpa ja hyvä tuote. Tutustuin siihen ihan sattumalta, kun tarjouksesta tarttui käteeni sellanen iso pönikkä tuota kyseistä tuotetta.

Mun mielipiteeni on, että vartalovoiteissa ei kannata ostella mitään Clinique tai Dior merkkisiä voiteita, jotka maksavat ihan hillittömiä summia, koska ainakin mulla bodylotionia menee vuodessa melkoinen ämpärillinen, eikä iho kropassa ole niin vaativa kuin esim. kasvoissa, joten halvempikin tuote ajaa asiansa.

Mun mielipiteeni on, että vartalovoiteissa ei kannata ostella mitään Clinique tai Dior merkkisiä voiteita, jotka maksavat ihan hillittömiä summia, koska ainakin mulla bodylotionia menee vuodessa melkoinen ämpärillinen, eikä iho kropassa ole niin vaativa kuin esim. kasvoissa, joten halvempikin tuote ajaa asiansa.

Samaa mieltä! Ellei sitten ole hillittömästi ylimääräistä rahaa, ettei tiedä mihin sitä tunkisi.. ei vaan, muutaman kerran vuodessa tuntuu kyllä ihan luksukselta jos saa esim. synttäri- tai joululahjaksi jonkun kalliimman voiteen. Namituoksuiset Body Shopin vartalovoit ja -voiteet ovat ihania ja toimivat hyvin, mutta hinta hirvittää sen verran, että useimmiten tyydyn minäkin tuohon Garnierin Bodycocoon-purtiloon.

Tai jos haluaa merkkituotteita käyttää niin suosittelen tilaamaan nettikaupasta vähän ainakin edullisemmin. Strawberrynet on yksi ainakin (en laita linkkiä, etten liikaa mainosta)... Itse tilasin tuolta, joka päivä käyttämääni Cliniquen puuteria useamman kerralla ja kaikki toimi hyvin. Yksi huomio kuitenkin tuolla, eli jos tuotteiden yhteenlaskettu hinta menee jonkun rajan yli (noin 30€ muistaakseni) pitää niistä maksaa alvi 17%. Toki voi tilata useammin ja vähemmän kerralla niin säästyy tolta alvilta, eikä tuolta tule toimitusmaksua.

Jos on ylimääräistä hupirahastoa niin ehkä ykkösin on www.mmucosmetiques.com, joka tekee ihan mitä vaan rasvoja ihan missä vaan tuoksuissa. Tilaan sieltä säännöllisesti ja se on tehnyt musta a) ihan friikin kaverien silmissä ku vouhkaan millon mistäki ihanan tuoksusesta sampoosta/suihkugeelistä/voiteesta ja b) todella puhtaan koska suihkussa käyminen on yhtä juhlaa kun aina voi valita uuden tuotteen! Ne on vähän hintavia mut laatu on aivan ykköstä, ei testattu eläinkokeilla, käsintehtyjä ja laadukkaat raaka-aineet.

Esim. nyt mulla on käytössä niiden Silk & Shine Shampoo tuoksussa Key Lime ja Silk & Shine Conditioner tuoksussa Fresh Ginger & Lime. Tykkään lime- ja sitruunatuoksuista, niistä tulee nii freesi olo.

Muuten rutiineihin kuuluu nää perussetit, tosin pitkien hiusten kanssa pelaaminen on vähän työlästä mut en osaa kuvitella itseäni lyhyttukkaisena. Sit se onki arkena usein se ponnari, ku nää on nii suorat ja liukkaat että täytyis laittaa jotain tuotteita ihan kauheesti et pysyis pöyhkeenä. Baariin laitan kyl usein kiharat tai käytän suoristusrautoja et pysyy letti kuohkeempana.

Meikeistä mun ehdottomat suosikit on MAC ja Urban Decay, joita ostan matkoilta tai tilaan ulkomaan kaverien kautta. MACin peitevoide meni multa hukkaan yks päivä ja olin jo hätää kärsimässä. Salilta löytyi. MAC = mun crack... :)

Zone-sarja -42%
Kiitos kaikista hyvistä vinkeistänne!!
Ei muuta kuin puotiin rasvaostoksille :)

Pakkis on loistava, täältä saa kerättyä hyvän mielipidegallupin lähes asiaan kuin asiaan:thumbs:

No tämän nyt ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä. Mutta tylyltä tämä näyttää.

Karvat saavat rehottaa, ellei ole jotain erittäin hyvää syytä tehdä niille jotain: säästyy paljon aikaa ja rahaa, jonka voipi käyttää treeniin ja ruokaan :rock: eikä tule näppyjä - niitä saann aina vaikka mitä tekisin. Kuivaharjausta kokeilin joskus, ei tuntunut mukavalta. Kuorintaan ja yleiseen ruoputukseen sen enempää kuin väritystehtäviinkään en ole mieltynyt -olen niin luonnonkaunis ;) . Kynsinauhoja en ole koskaan kylvetellyt vaikkakin rapsinut reunoja kynsileikkurilla! Jalkojen raspausta olen sentään kokeillut joskus kesällä kun on meinannut kantapäät halkeilla. Turhaa rasvausta välttelen, mömmöt kun haisevat nenääni pahoilta tai todella pahoilta, mutta huulirasvaa kuluu talvisin.

Sen sijaan olen intohimoinen kynsienleikkaaja (kaverit tykkäävät dojolla kun en revi ketään kappaleiksi) ja suihkussakin tulee käytyä varsin usein. Ja suihkugeelin onkin sitten syytä tuoksua mukavalta! Hampaiden harjaamista tai dödön käyttöä kukaan tuskin edes odottaa mainittavan :lol2: Hiuksia värjäilen joskus itsekin, jos niitä sattuu olemaan niin paljon että värjääminen on mielekästä. Useimmiten kun vetäsen itse sellaisen tosisiilin. Ja kuten arvata saattaa, hoitolat ovat minulle yhtä tuttu paikka kuin Mars - paitsi tietysti hierojan vastaanotto. Sielläkään en käy tarpeeksi usein...

Latest posts

Back
Ylös Bottom