Kysely vartalon- ja kauneudenhoidosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hillevi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En mäkää tykkää hirveän pitkistä karvoista. Jos esim. jaloissa on hirveän pitkät karvat, mun on pakko sheivata ne heti pois. :) Sama on kainaloissa ym...

Mulla tulee kans tosi helposti rasvaiset hiukset :( Mun on pakko pestä hiukset ainakin jokatoinen päivä. On ällöttävää olla ihan rasvasissa hiuksissa ihmisten ilmoilla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voisiko joku suositella joitain hyviä kasvojen puhdistusaineita? Itse olen ostanut omat aineeni kosmetologilta, mutta ne tökötit ovat niin pirkuleen kalliit, että joutuu harkitsemaan muita tuotteita. Hinnat pyörivät siellä 40-50€:n tienoilla per tökötti. Puhditusainekin maksaa jonkun tuon verran eikä edes kunnolla poista meikkivoidetta iholta, esimerkiksi kun sitten kasvovedellä viimeistelee puhdistuksen, niin pumpuliin jää vielä meikkivoidetta.

Mistä muuten johtuu, että mun ei kärsi pestä ihoa kuin kerran päivässä? Sillä muuten rupeaa iho punoittamaan. Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on kaupassa myytävistä puhdistuaineista, esimerkiksi Lumenesta? Miten toimii?

Mikä muuten avuksi, kun mä haluaisi vihdoin ja viimein tasaisen ihon. Mulla on näppyjä ollut jo 9 vuotta, joten haluaisin pikkuhiljaa päästä eroon niistä ja samoin kuin punoituksesta. Alkaa vaan ärsyttämään, kun huomasin, että taas on tullut tuohon kulmakarvojen väliin 3 pattia, jotka enteilevät kunnon ajoksia. Prkl.

Entä sitten kynnet? Mua ei huvita käytä värillistä kynsilakkaa, mutta silti pitäisi jotenkin hoidella noita kynsiä, kun kynsinauhan vähäsen vaan repsottavat. Ei ole kovin siistin näköistä.

EDIT- Hiuksista vielä. Mun on pakko pessä joka päivä hiukset, sillä mulla rasvoittuu nopeasti hiukset ja mulla on myös muutenkin, esim. rasvoittuva iho kasvoissa, mutta muualla kropassa iho on kuiva. Merkillistä.

Burdock: kun oot ostanu noita kalliimpia ihonhoitotuotteita niin onko ne ollut ihan kosmetologin suosittelemia just sulle, vai oletko ite valinnu? Ite en lähde kosmetologin neuvoja korjailemaan, mutta ootko koskaan kokeillu mitään mietoja ja herkälle ja allergiselle iholle sopivia tuotteita (jos et siis jo sellasia käytä)? Rasvainen iho ei aina välttämättä tarvi kovin voimakkaita puhdistusaineita! Tai itellä ainaki iho tasapainottunu paljon, kun vaihdoin ihan halpoihin perustuotteisiin, jotka käy herkälle iholle.
Mutta ryyppyreissuja ja muita rääkkäyksiä ei taida oikein mikään tuote korjata :D

Kieltämättä joskus houkuttelis ostaa jotain kalliimpiakin juttuja mut sit tarvis kyl vähän kosmetologin konsultointiapua ettei heitä rahojaan ihan hukkaan...

Angelica-82 sanoi:
Burdock: kun oot ostanu noita kalliimpia ihonhoitotuotteita niin onko ne ollut ihan kosmetologin suosittelemia just sulle, vai oletko ite valinnu? Ite en lähde kosmetologin neuvoja korjailemaan, mutta ootko koskaan kokeillu mitään mietoja ja herkälle ja allergiselle iholle sopivia tuotteita (jos et siis jo sellasia käytä)? Rasvainen iho ei aina välttämättä tarvi kovin voimakkaita puhdistusaineita! Tai itellä ainaki iho tasapainottunu paljon, kun vaihdoin ihan halpoihin perustuotteisiin, jotka käy herkälle iholle.
Mutta ryyppyreissuja ja muita rääkkäyksiä ei taida oikein mikään tuote korjata :D

Kieltämättä joskus houkuttelis ostaa jotain kalliimpiakin juttuja mut sit tarvis kyl vähän kosmetologin konsultointiapua ettei heitä rahojaan ihan hukkaan...

Kosmetologi on ne tökötit käpälään lätkässyt. Ajattelin ostaa paikallisesta Prismasta tai Citymarketista noita Lumenen tuotteita, jotka on tarkoitettu herkälle iholle. Ärsyttää vaan, että kaikki pesevät ihon kaksi kertaa päivässä ja iho ei sano mitään, mutta kun mä pesen, niin heti menee nahka punaiseksi.

burdock sanoi:
Voisiko joku suositella joitain hyviä kasvojen puhdistusaineita? Itse olen ostanut omat aineeni kosmetologilta, mutta ne tökötit ovat niin pirkuleen kalliit, että joutuu harkitsemaan muita tuotteita. Hinnat pyörivät siellä 40-50€:n tienoilla per tökötti. Puhditusainekin maksaa jonkun tuon verran eikä edes kunnolla poista meikkivoidetta iholta, esimerkiksi kun sitten kasvovedellä viimeistelee puhdistuksen, niin pumpuliin jää vielä meikkivoidetta.
Suosittelisin kokeilemaan puhdistukseen jotain apteekista saatavaa pesunestettä. Itselläni on aika rasvainen iho, ja usein noiden kosmetiikkasarjojen puhdistusaineiden jäljiltä iho ei tunnu aivan puhtaalta, ja kuten itsekin totesit niin meikit ei oikein lähde. Nuo pesunesteet ovat halpoja ja riittoisia, sopivat herkälle iholle, eivätkä kuivata ihoa (sopiva pH). Itselläni käytössä Favoran mieto pesuneste, jonka tuoksusta ja koostumuksesta tykkään :)

Se voi muuten olla myös joku puhdistusaineen ainesosa, joka saa ihosi ärtymään. Oletko kokeillut monia eri aineita, ja onko iho ärtynyt niiden kaikkien jäljiltä?

Mocca81 sanoi:
Suosittelisin kokeilemaan puhdistukseen jotain apteekista saatavaa pesunestettä. Itselläni on aika rasvainen iho, ja usein noiden kosmetiikkasarjojen puhdistusaineiden jäljiltä iho ei tunnu aivan puhtaalta, ja kuten itsekin totesit niin meikit ei oikein lähde. Nuo pesunesteet ovat halpoja ja riittoisia, sopivat herkälle iholle, eivätkä kuivata ihoa (sopiva pH). Itselläni käytössä Favoran mieto pesuneste, jonka tuoksusta ja koostumuksesta tykkään :)

Se voi muuten olla myös joku puhdistusaineen ainesosa, joka saa ihosi ärtymään. Oletko kokeillut monia eri aineita, ja onko iho ärtynyt niiden kaikkien jäljiltä?

Itse olen käyttänyt myös tuota Favoran tököttiä ja se tuntui myös jättävän meikkiä ihoon eli toisin sanoen joutui monta kertaa pesemään. Mulla on sillälailla, että pesi millä aineella tahansa kaksi kertaa päivässä, niin silti rupeaa iho punoittamaan, ei tosin heti vaan esimerkiksi parin päivän päästä.

Halo sanoi:
Oon lukenut hiusalan lehdistä, että hiuksia suositeltais pestäväksi n. 2 kertaa, max 3 kertaa viikossa...

Kuten jo tuolla aikaisemmin ehdin todeta, itse pesen hiukseni useimmiten _kerran_viikossa. :D Toki huuhtelen tukan ja päänahan suihkussa huolella aina hikoilun jälkeen.

Mulla on kyllä todella kuivat (vähän rasvoittuvat) hiukset, jotka iän myötä tuntuvat kuivuvan vain lisää... sukuvika, nääs...

burdock sanoi:
Itse olen käyttänyt myös tuota Favoran tököttiä ja se tuntui myös jättävän meikkiä ihoon eli toisin sanoen joutui monta kertaa pesemään. Mulla on sillälailla, että pesi millä aineella tahansa kaksi kertaa päivässä, niin silti rupeaa iho punoittamaan, ei tosin heti vaan esimerkiksi parin päivän päästä.
Hmm, outoa.. tuo punoitus siis, kun se noin viiveellä tulee. Oletko varma, että se johtuu juuri tuosta pesemisestä? Ja varmaankin käytät jotain kosteutusta pesun jälkeen, ettei iho kuivu liikaa. Kuvittelisin, että varsinkin tuollainen viivästynyt punoitus viittaisi johonkin yliherkkyyteen. Voin toki olla väärässä.

Oliko se Favora juuri pesunestettä vai jotain samanmerkkistä puhdistusemulsiota tms.?

Burdock:

Itsellä finneihin auttoi aikoinaan kun alotin syömään Diane Nova e-pillereitä. Toinen tehoava konsti mulla oli, kun ihotautilääkäri määräsi Differin-nimistä geeliä, jota laitetaan kerran päivässä. Ja itsellä siirtyminen herkän ihon tuotteisiin auttoi paljon, ja mahdollisimman vähän erilaisia kosmeettisia aineita sisältäviä suositteli myös ihotautilääkäri.Olen pitkään käyttänyt Lumenen puhdistusmaitoa, suosittelen. Veikkaisin myös, että Pirkan puhdistusmaito on hyvä tuote, valmistetaan nimittäin samassa tehtaassa kun Lumene... Ja on varmasti halpa.

Mutta jos todella haluat eroon iho-ongelmista, kannattaa ehdottomasti käydä ihotautilääkärillä. Esim. tuo Differin on mielestäni kokeilemisen arvoinen.

Mie vannon yhä Erisanin puhdistusgeelin nimeen. Mama toi mulle joskus jotain Cliniquen puhdistusainetta, minkä pitäisi ainakin hintansa perusteella olla noin kaksikymmentäviisikertaa parempaa kuin Erisanin. Lopputulos oli se, että kokeilin olla fiini ihminen viikon verran ja palasin sitten kolmen euron putsariini.

Ei ärsytä, ei tuoksu, ei jätä ihoa kireäksi, koostumus hyvä, riittoisa, ja todellakin puhdistaa. Jos nassu on ollut oikein jankissa, niin vielä pikku sipaisu kasvovettä hoitaa homman himaan. Tätä en vaihda ennen kuin pakon edessä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elsa sanoi:
Mie vannon yhä Erisanin puhdistusgeelin nimeen.

Mä käytin tuota kans pitkään. Taitaa olla halvimpia puhdistusgeelejä mitä päivittäistavarakaupoista löytyy mutta kelpo tuote. Itse tosiaan kulutin purkin poikineen mutta jossakin vaiheessa alkoi tuntumaan että ei puhdista riittävän tehokkaasti jotakin käyttämääni meikkituotetta. Iho ei kestä yhtään hankaamista joten puhdistusaineen on todellakin puhdistettava iho meikeistä ilman, että sitä tarvitsee viittä minuuttia jynssätä. Hinta-laatu-suhteeltaan Erisan on erinomainen, suosittelen.

Minä olen käyttänyt jo vuosia ihon puhdistukseen (sekä aamu, että ilta) niitä pelkkiä ihopuhdistusliinoja, joita löytyy nykyisin monien merkkien alta: Lumene, Garnier, Nivea jne. Niissä yhdistyvät puhdistusmaito ja kasvovesi. 20 kpl liinapaketti maksaa n. 3,5 euroa eikä muuta puhdistusta perusmeikille tarvita.

Spesiaalibilemeikit puhdistan sitten Lactoline/Lactoplus/mitäniitänyton -aineella (saippuan kaltainen, mutta ph 4,5) ja siihen perään puhdistusliina. Ei mitään puhdistusmaitoja tai vesiä. Tosi kätevää, nopeaa, edullista jne.

Tein aikoinaan tuon puhdistusliinalöydön yhden Norjan telttailumatkan merkeissä: tienpäällä on hankala hoitaa puhdistusta jos ei ole esim. juoksevaa vettä. Toisaalta kannettavan tavaran määrää voi minimoida taas parilla purtilolla.

Zone-sarja -42%
Ironbutt sanoi:
Minä olen käyttänyt jo vuosia ihon puhdistukseen (sekä aamu, että ilta) niitä pelkkiä ihopuhdistusliinoja, joita löytyy nykyisin monien merkkien alta: Lumene, Garnier, Nivea jne.

Mulla on kans käytössä noita. Puhdistan tosin geeleilläkin ym, mutta etenkin jos oikein laiskottaa naaman pesu niin nuo on tosi näppäriä. :)

Mullakin on ollut noita liinoja käytössä mutta ne tuppas ainakin mulla kuivumaan kun en käytännyt kauheen usein niitä:(

Mutta mun kauneuden hoidosta:

Aamuin illoin hampaidenharjaus, ja iltaisin vielä hammaslangan käyttö. Samoin illalla naaman pesu puhdistusmaidolla ja rasvat päälle. Suihkussa käyn kerran tai kaksi päivässä mutta hiukset pesen vain noin joka toinen tai joka kolmas päivä. Suihkun jälkeen vartalon rasvaus ja hiusten harjaus. Harvoin föönaan hiukset, yleensä pesen hiukset iltaisin ja menen hiukset märkinä nukkumaan. Mulla on pitkät ja paksut hiukset ja niiden kuivattamiseen menis ainakin mun mielestä ihan turhaa aikaa.
Illalla ennen nukkumaan menoa rasvaan jalat jalkarasvalla(Helosan, saa apteekista, suosittelen) ja laitan puuvillasukat jalkaan.
Noin kerran viikossa vartalon ja kasvojen kuorinta. Naamioitakin ois kiva käyttää, tarttee varmaan käydä ostamassa:)
Kuuluuko naamio ja kuorinta suorittaa samana päivänä vai onko järkevämpää esim eka kuoria iho yhtenä päivänä ja naamio toisena, vai miten?
Sääret ja kainalot sheivaan melkein joka kerta kun käyn suihkussa, eli melkeinpä kerran päivässä, bikinirajat ja intiimialueet ehkä noin joka kolmas päivä. Bikinirajojen ajelun jälkeen laitan niihin sellasta antiseptista voidetta jota käytetään muun muassa vaippaihottumaan. Se estää punoitusta ja näppylöitä:)

Hiuksista leikkautan latvat kerran puolessa vuodessa. Hiuksia en enää värjää kun elokuussa 2004 häihini laittama väri on haalistunut omien hiusteni väriseksi, eli pääsen vihdoin värjäyskierteestä eroon:) Oli siis kestoväri jolla värjäsin. Juurikasvua pitäisi siis periaatteessa olla jotain 12 senttiä, mutta edes kampaaja ei erottanut sitä.

Meikkiä laitan jos johonkin olen menossa, mutten sitäkään kyllä kovin paljoa.

BamHI sanoi:
Mulla on pitkät ja paksut hiukset ja niiden kuivattamiseen menis ainakin mun mielestä ihan turhaa aikaa.

Kuuluuko naamio ja kuorinta suorittaa samana päivänä vai onko järkevämpää esim eka kuoria iho yhtenä päivänä ja naamio toisena, vai miten?

Pitkien hiusten kanssa menee pesuhommissa minunkin mielestäni paljon aikaa.
Pitää vaahdotella, huuhtoa "pitkän kaavan mukaan", lotrata niitä hoitoaineita, selvitellä ja kuivatella. Sitä on yrittänyt kehitellä mahdollisimman sukkelat rutiinit. Jos on vain vähän aikaa käytettävissä niin ei onnistu hiusten pesu. Toisinaan haaveilen lyhyiden hiusten helppoudesta mutta jos pitkät haluaa niin ei kai auta kuin kärvistellä ja sitten nautiskella :) . Olisikohan kellään mitään hyviä pitkähiuksisten jippoja?!

Kuorinnasta ja naamiosta: itse kuorisin ensin ja perään laittaisin naamion saman tien. On sitten naamiolla mahdollisimman puhdas pinta alla ja vaikutus tehostuu. Toisinaan käytän jompaa kumpaa pelkästään ja toisinaan molemmat yhdessä esim. kerta viikkoon.

Ironbutt sanoi:
Spesiaalibilemeikit puhdistan sitten Lactoline/Lactoplus/mitäniitänyton -aineella (saippuan kaltainen, mutta ph 4,5) ja siihen perään puhdistusliina. Ei mitään puhdistusmaitoja tai vesiä. Tosi kätevää, nopeaa, edullista jne.

Lactoline on kyllä hyvää ja halpaa, kasvosaippua-neste-mikä liekään maksoi naapurin halpahallissa parin euron pintaan, ja puhdasta tulee. Toinen suosikki on ihan perus-Sebamed, sillä voi naaman lisäksi pestä koko kropankin! :thumbs:

Hillevi sanoi:
Pitkien hiusten kanssa menee pesuhommissa minunkin mielestäni paljon aikaa.
Pitää vaahdotella, huuhtoa "pitkän kaavan mukaan", lotrata niitä hoitoaineita, selvitellä ja kuivatella. Sitä on yrittänyt kehitellä mahdollisimman sukkelat rutiinit. Jos on vain vähän aikaa käytettävissä niin ei onnistu hiusten pesu. Toisinaan haaveilen lyhyiden hiusten helppoudesta mutta jos pitkät haluaa niin ei kai auta kuin kärvistellä ja sitten nautiskella :) . Olisikohan kellään mitään hyviä pitkähiuksisten jippoja?!

Minulla ei pesu kauan vie mutta kuivuminen kyllä (tukka selkään vaikka tiistaina lähti 25 cm). Yksi syy on varmaan, että tavallista huuhdottavaa hoitoainetta en käytä lainkaan ja muotoilutuotteita hyvin vähän. Hiuslaatu varmaan sanelee paljon selvittelyäkin, itsellä ei yleensä ole ongelma kun muistan harjata ennen pesua. Ja jos on takkua niin se kahdessa faasissa (kirkas ja valkoinen) oleva Schwarzkofpin Bonacure hoitosuihke (vai mikä lie) oikaisee takut tosi helposti. Olisi kai järkevä käyttää säännöllisesti pitkillä hiuksilla...

Mieti vielä sitä lyhyen tukan helppoutta; saat juosta kampaajalla 6 viikon välein ja joka aamu tai ainakin joka pesun jälkeen saa fööntata ja muotoilla. Pitkä tukka antaa paljon anteeksi "arkikäytössä":

KatiP sanoi:
Mieti vielä sitä lyhyen tukan helppoutta; saat juosta kampaajalla 6 viikon välein ja joka aamu tai ainakin joka pesun jälkeen saa fööntata ja muotoilla. Pitkä tukka antaa paljon anteeksi "arkikäytössä".
Tää kannattas tosiaan pitkätukkaisten muistaa aina kun puhuvat lyhyen tukan helppoudesta. Tai onhan tuo paljolti hiusmallista ja -tyypistä kiinni, sellasta vahalla sekaiseksi nypittävää ei nyt pitkään joudu laittamaan. Mutta mulla on ainakin sellainen välimallin pituinen ja laatuinen tukka, joka vaati "laittamista" joka pesun jälkeen, muuten se osoittaa joka ilmansuuntaan :D

Emmah sanoi:
Tää kannattas tosiaan pitkätukkaisten muistaa aina kun puhuvat lyhyen tukan helppoudesta. Tai onhan tuo paljolti hiusmallista ja -tyypistä kiinni, sellasta vahalla sekaiseksi nypittävää ei nyt pitkään joudu laittamaan. Mutta mulla on ainakin sellainen välimallin pituinen ja laatuinen tukka, joka vaati "laittamista" joka pesun jälkeen, muuten se osoittaa joka ilmansuuntaan :D

Emmah puhuu asiaa, erehdyin joskus opiskeluaikoinani leikkauttamaan polkkatukan, ja herrrrrrmo meinasi mennä (en osaa enkä viitsi laittaa hiuksiani) :evil:

Aika paljon saa kyllä vettä virrata, että pitkistä hiuksista luopuisin.

Gillyanne sanoi:
erehdyin joskus opiskeluaikoinani leikkauttamaan polkkatukan, ja herrrrrrmo meinasi mennä (en osaa enkä viitsi laittaa hiuksiani) :evil:

Aika paljon saa kyllä vettä virrata, että pitkistä hiuksista luopuisin.

Kokeilin poikatukkaa sekä Emmahin mainitsemaa välipituutta muutama vuosi sitten, eikä kumpikaan todellakaan ollut helppo. Hiuksia sai väkertää joka aamu. Kiitos muistutuksesta! :thumbs: Pitkän tukan saa kätevästi kiinni, jos ei ehdi pestä ja siinä on paljon vaihtelumahdollisuuksia (kun vaan osais tehdä kaikenlaisia kampauksia). Täytyy todeta että kaikki kolme edellistä kirjoittajaa puhuvat täyttä asiaa. Yhdyn Gillyn puheeseen; ihan helpolla ei näitäkään hapsuja napsita ja ostan KatiP:n mainitseman hoitosuihkeen seuraavaksi. ;) !

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Back
Ylös Bottom