Kysely vartalon- ja kauneudenhoidosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hillevi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päivittäin:
käyn suihkussa (1-2 krt) ja pesen ja hoidan hiukset
puhdistan kasvot puhdistusgeelillä ja laitan voiteet (kasvo- ja silmänympärys-)
rasvaan koko kropan, kädet ja jalkapohjat

Kerran -pari kertaa viikossa:
kropan kuorinta (kintain tai voiteella)
kasvojen kuorinta ja naamio
kulmien nyppiminen
hiusnaamio
kynsien hoito

Kerran- pari kertaa kuukaudessa:
ripsien ja kulmien kestovärjäys

2 kuukauden välein:
Kampaaja: raitoja ja mahdollisesti leikkaus

Silloin tällöin:
Kosmetologi, hieronnat, jalkahoidot...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
vanilja sanoi:
Pitääkö niiden karvojen antaa kasvaa ihan tosissaan pitkiksi, ennen kuin niitä pystyy epiloimaan?

Ei tarvi pitkiks kasvatta vaan sänki riittää (tosin sekin ärsyttävä). Riippuu kai koneesta kuinka lyhyttä sänkeä se pystyy nyppimään.

Angelica-82 sanoi:
Ei tarvi pitkiks kasvatta vaan sänki riittää (tosin sekin ärsyttävä). Riippuu kai koneesta kuinka lyhyttä sänkeä se pystyy nyppimään.
Jollain vahalla yritin joskus repiä karvoja irti, mutta ei auttanut vaikka karva oli suht pitkää. Ei siihen liuskaan jäänyt kuin muutama hassu haiven. Ja kasvatusvaihe oli kyllä rasittavaa, koko ajan teki mieli tarttua siihen höylään :evil:

Angelica-82 sanoi:
Milli-pari riittää hyvin! Epiloinnin jälkeen karvat kasvavat ainakin mulla vieläpä vähän hennompina kuin ennen, jolloin tuollainen sänki ei edes näy (vaikka luonnostaan melko tummat karvat). Epilaattori on ollut kyllä loisto-ostos :5: ! Mulla on aika kuiva iho ja jatkuva höyläily ärsytti ja kuivatti sitä lisää.

Faidra sanoi:
Hiukan OT, mutta mitä shampoita ja hoitoaineita te muut hiuksianne värjäilevät mimmit käytätte?

Käytän pääsääntöisesti Tigi-tuotesarjan siloittavia ja värihiuksille sopivia, mm. control freak-nimikkeisiä shampoita ja hoitoaineita. Vaihtoehdoksi ostin WWWInfiniten väri-, ja kiiltoshampoota + hoitoainetta Hairstoren myymälästä. Olen huomannut että minun on vaihdeltava n. vko välein hiustenpesuaineita jotta hiukset pysyvät mahdollisimman hyvässä kunnossa, muutoin tuntuvat jotenkin tottuvan ja tylsistyvän jos käytän pitkään yhtäjaksoisesti samaa.

Normaaleista kauppatuotteista suosin SunSilkin värishampoota sekä L'orealin vastaavaa [molemmat punaisissa pulloissa].

Mulla on noita hiustenhoitotuotteita joka lähtöön, sain edellisestä työpaikastani niitä mielettömiä määriä joten ostaa ei tällä hetkellä paljon tarvitse. :) Päivittäistavarakaupasta saatavista tuotteista käytän minäkin sunsilkiä ja lorealia, sekä doven hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Lisäksi käytössä www:n erilaisia shampoita ja hoitoaineita, samoin KC:n tuotteita. Näillä mennään. :thumbs:

Mun kauneusrutiineihin kuuluu

päivittäin:

¤ ainakin yksi suihku, jossa tykkään läträtä kaikilla hyväntuoksuisilla mömmöillä
¤ meikkaus, yleensä meikkaan kevyesti vaikka olisin koko päivän kotona, siitä vaan tulee hyvä olo, ja eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka tulee yllätysvieraita!
¤ kasvojen puhdistus aamuin illoin, ja päivä ja yövoide. Joskus myös tehotippoja, vaikka en niitä ikäni puolesta tarvitse..

viikottain:

¤ Kasvojen ja vartalon kuorinta
¤ itseruskettavaa (vain kevyesti) kasvoille ja säärille, kesällä koko kropalle
¤ vaahtokylpy ja samalla kasvonaamio
¤ kulmien nyppiminen
¤ sheivaaminen

Kun muistan tai viitsin:

¤ Jalkojen raspaus + pedikyyri
¤ manikyyri
¤ epilointi

Hiustenhoitoon panostan todella! Pitkille ja värjätyille hiuksilleni käytän Tre´semmen tuotteita tai Tigiä, ostin just litran tykin Moisture Maniac shampoota ja Self Absorbed Hoitoainetta, riittää vähäks aikaa! :hyper:
Käytän joskus myös hiuksiin jätettävää hoitoainetta, oon tykännyt Loréalin Tec ni art tuotteista, joista mulla on tällä hetkellä hoitoaineen lisäksi värinsuoja hoitovaahto ja muotovaahto. Tykkään myös toni&guy Volume Explosion tuuheuttavasta voiteesta, se antaa tosi hyvän boostin ja samalla silottaa ja hoitaa. Ihanat mansikan tuoksuiset hiukset saa XZ sarjan muumisuihkeella! vinkvink! :)

Mä rakastan ostaa kaikkia uusia ihania tuotteita, joita onkin sitten kaapit pullollaan! lisäkysymyksenä, mikä on turhin ostamasi kauneustuote? Mun on luultavasti No7 Pre-Holiday Face Serum, sen pitäis valmistella ihoa auringon ottoon, ja antaa myös vähän väriä.. Mutta käyttämättä jäi kun oli vielä niin pahan hajuinenkin. :rolleyes:

power puff girl sanoi:
Ihanat mansikan tuoksuiset hiukset saa XZ sarjan muumisuihkeella! vinkvink! :)

Menee :offtopic: :iksi, mutta olin tosiaan töissä paikassa jossa hiustenhoitotuotteita ym. valmistettiin, joten muumisuihketta on itsellä varastossa varmaan litrakaupalla. :)

Enpäs ollutkaan tullut ajatelleeksi asiaa ennen kuin vasta nyt, että oikeastaan mulla menee aika paljon aikaa tähän ulkonäön vaalintaan (?), joka ei todellakaan ole kummoinen - siis perus ok, mutta luulisi että tällä työllä olisi enemmänkin tulosta... ;)

Aamuisin: kasvovesi, kosteusvoide, joskus tippoja, silmänympärysaineet, meikki, hiukset kiinni.

Illalla: salin jälkeen pikasuihku, ennen nukkumaan menoa meikit pois, kasvovesi, yövoide, silmänympärysvoide.

"Oikeassa" suihkussa joka tai joka toinen päivä: hiusten pesu + hoitoaine, vartalonkuorinta (aineella tai bosyshopin kintaalla), sheivaukset, kasvojen kuorinta 1 krt vko, hiusten tehohoito 1 krt vko. Suinkun jälkeen vartalon rasvaukset (2 eri rasvaa) + kulmien ylim. karvojen poisto. Hiusten laitto, ts. joko föönaus tai rullat aineineen.

Kynsiä en jaksa lakata, kosmetologilla käyn 2 krt vuodessa, kampaajalla 1 krt/kk.

Jos tässä laskiksi kaiken sen ajan yhteen jota ulkonäön eteen on laittanut, niin huh huh... :rolleyes:

MerZi sanoi:
Hiukset pesen n. kolmen päivän välein shampoolla ja laitan hoitoaineen, vaikka hikoilen paljon, hiukset eivät hirveästi rasvoitu ja päänahan peseminen vedellä riittää hiusten pesun välillä.

Miten sun hiukset kestää puhtaina tuolla tahdilla? Mun on pestävä hiukset shampoolla kyllä yleensä päivittäin. Vähintään joka toinen päivä. Ja jos mä suihkussa "pesen" hiukset pelkällä vedellä, niin hiukset ovat sit aika rasvaiset.

Toi muumisuihke mun on kyllä pakko kokea! :hyper: :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eleonoora sanoi:
Miten sun hiukset kestää puhtaina tuolla tahdilla? Mun on pestävä hiukset shampoolla kyllä yleensä päivittäin.
Se riippuu ihan siitä mihin päänahkansa totuttaa. Jos joka päivä pesee, niin päänahan luonnollisesta "suojakerroksesta" ei ole tietoakaan ja hiukset rasvottuukin nopeesti...

Sitten itse kysymykseen, eli;
- normaali perushygienia kuuluu joka päivälle; suihku, rasvaus, kasvojen puhdistus.
- meikkaus ja hiustenlaitto päivittäin
- hiuksiani pesen max joka toinen pv.
- kulmat siistin kerran/kaksi viikossa
- sheivaus aina tarvittaessa
- hiustenvärjäys ja leikkaus kerran kk, hoituu itse molemmat
- kuorinta ja jalkojen hoito jää liian vähälle, mutta nyt siinä parannusta havaittavissa..
- kynsiäni en juuri lakkaa, pidän ne lyhyinä. No kesällä toki varpaankynnet pitää lakata..
- kosmetologilla max kerran vuodessa

Eli en hirveästi puleeraa itseäni..

Gippin sanoi:
Se riippuu ihan siitä mihin päänahkansa totuttaa. Jos joka päivä pesee, niin päänahan luonnollisesta "suojakerroksesta" ei ole tietoakaan ja hiukset rasvottuukin nopeesti...

Eli pitäiskö mun vaan alkaa pestä hiuksia joka toinen päivä ja totuttaa päänahkaa siihen? Kuinkahan pitkään menee, että hiukset ei näyttäis enää niin rasvaisilta, pesisin vain joka toinen päivä shampoolla? Hirveä olo ja tunne, jos hiukset ovat rasvaiset. Siksi pesen yleensä päivittäin, kun en kehtaa ihmisten ilmoilla kulkea rasvaisilla hiuksilla. Joskus nuorena aloin pestä hiukset shampoolla päivittäin, kun rasvaiset hiukset olivat hirveät. Äitini siitä silloin valitti, et joka päivä ei pitäisi pestä, mut minkäs teet, kun olivat joka tapauksessa rasvaiset..

Eleonoora sanoi:
Eli pitäiskö mun vaan alkaa pestä hiuksia joka toinen päivä ja totuttaa päänahkaa siihen? Kuinkahan pitkään menee, että hiukset ei näyttäis enää niin rasvaisilta, pesisin vain joka toinen päivä shampoolla?
Pitämisestä en tiedä, kunkin viitseliäisyydestähän se on kiinni kuinka usein hiuksiaan pesee ja mille päänahan totuttaa.. :) Monet vaan tuntuu olevan tuossa "pesukierteessä" ja luulevat että heillä on luonnostaan erikoisen rasvoittuva päänahka tms. Ajallisesti en osaa sanoa kuinka nopeasti päänahka palautuu "luonnontilaan", lienee yksilöllistä.

Mä olen myös laiska, pihi ja osaamaton.

Kampaajalla olen tainnut käydä noin kaksi vuotta sitten, kosmetologilla en koskaan, en myöskään hierojalla.

Solariumissa olen pari kertaa pötköttänyt, itseruskettavaa tulee laitettua joskus ja päivittäin meikkaan.

Mutta sitten nämä sheivaukset, epiloinnit, kuorinnat ja naamiot - - - menee vähän niin ja näin, joskus kun sille päälle sattuu niin jotain tekee. Ihonhoitotuotteista en yhtään tiedä mitkä mulle edes sopii, ei ole aavistustakaan onko mulla nomaali- sekaiho- kuiva- rasvainen- tai mitä niitä luokituksia nyt ikinä onkaan- iho.

Ja sitten vielä kauniiksi lopuksi, jos mulla vaikka sattuu olemaan pari päivää vapaata, niin voin hyvinkin olla käymättä suihkussa niiden aikana, pesemättä hiuksia jne. Kuka mua kotonani kuitenkaan haistelee, kuljen täällä tukka pörrössä pyjamassa ympäri vuorokauden enkä ole kenenkään tiellä. Arielia (?) mukaillen ; LIKA ON HYVÄKSI :)

Gippin sanoi:
Pitämisestä en tiedä, kunkin viitseliäisyydestähän se on kiinni kuinka usein hiuksiaan pesee ja mille päänahan totuttaa.. :) Monet vaan tuntuu olevan tuossa "pesukierteessä" ja luulevat että heillä on luonnostaan erikoisen rasvoittuva päänahka tms. Ajallisesti en osaa sanoa kuinka nopeasti päänahka palautuu "luonnontilaan", lienee yksilöllistä.

Oon lukenut hiusalan lehdistä, että hiuksia suositeltais pestäväksi n. 2 kertaa, max 3 kertaa viikossa.. Itse pesen yleensä 2 kertaa, nyt kun syön noita e-pillereitä niin hiuksetkaan ei rasvoitu samalla tavalla kun ennen..

Sheivaan paikat sillon kun karvoitus häiritsee itseä, eli n. 2 kertaa viikossa, vähä- ja vaaleakarvainen kun olen. Kuorin kasvot n. kerran viikossa, kropan harvemmin, kulmat nypin sillon kun ne alkaa häiritsemään. Kynnet laitatan kynsiteknikolla kuukauden välein, tosin nyt ne pitää varmaan ottaa pois ja alkaa vahvistaan noita omia kynsiä. Muotoilutuotteita hiuksiin menee päivittäin, lyhet kun on pakko muotoilla jotenkin. Meikki päivittäin :)

Mäkin oon kauneusjutuissa vähän laiska. Teen kaiken yleensä vasta sitten, kun ei muuten kehtaa ulos lähteä :D.
Kampaajalla kävin muutama viikko sitten, edellisestä kerrasta olikin jo monta vuotta. En osaa kyllä tukkaani laittaa oikein mitenkään, joten nätti leikkaus menee vähän hukkaan :( . En ole vielä raaskinut kampaajalla värjäyttää, joten se tulee tehtyä itse (yleensä liian harvoin).
Ihokarvat epiloin n. kerran viikossa kainaloista ja pari kertaa kuussa sääristä. Yritän tehdä vartalonkuorinnan kerran viikossa, ettei karvat kasvaisi ihon sisään epiloinnin takia.
Kynsissä mulla oli geelivahvistukset, mutta ne pysyi huonosti ja hankkiudun niistä nyt eroon. Tosi nätit ne oli aina viikon verran huollon jälkeen, mutta lohkeilleena ihan kamalat. Jospas ne rahat laittaisin tästä eteenpäin säännöllisesti kampaajalle...

Olen kade teille jollekin, itsellä tuota karvotusta on luonnostaan sen verran, että avokkikin jää melkein (onneksi sentään!) toiseksi... Tähän kun lisätään vielä suhteellisen nopea karvan kasvu. Eli kulmia saan siistiä päivittäin, ja sääret, kainalot ja bikiniraja tulee harrastettua noin joka kolmas päivä. Ja joku aika sitten hermostuin siihen, kun käsissäkin tuota mustaa paksua karvaa oli, niin ajoin nekin sitten pois. Eipä häiritse enää :wall: Tuskinpa tällaset asiat muita haittaa, mutta itseä eniten.

Oletteko muuten koskaan naisporukassa keskustelleet asiasta, että jääkö esim. säärien sheivaaminen kun vakiintuu parisuhteeseen?? Itse en ennenkään ole karvojani miesten takia ajellut, niin tilanne ei ole vielä 6 vuodenkaan seurustelun jälkeenkään muuttunut. Tuntuisi hassulta tehdä sellaista vain miesten takia... Mutta tämähän on tietysti vain itsen näkökulma.

Kampaajallakin pitäisi käydä kerran kuussa jos leikkaus olisi sellainen, vastikään laitoin kuitenkin kiharat niin eiköhän se vähän hillitse sitä. Toisaalta, veljen vaimo on kampaaja, joten se ei ole ollut mikään ongelma...

Niin ja nuo muut kauneudenhoidot: lievän akneongelman takia iltaisin herkän ihon aineella pesu, ja toisinaan kosteusvoide. Aamuisin pelkkä vesipesu ja voide. Harvoin laitan muuta meikkiä kuin ripsiväriä, toisinaan rajaus silmiin ja hieman poskipunaa.

Eleonoora sanoi:
Miten sun hiukset kestää puhtaina tuolla tahdilla? Mun on pestävä hiukset shampoolla kyllä yleensä päivittäin. Vähintään joka toinen päivä. Ja jos mä suihkussa "pesen" hiukset pelkällä vedellä, niin hiukset ovat sit aika rasvaiset.

Kuten Gibbin sanoi, varmasti silkka tottumiskysymys. Päänahkani ei ole koskaan ollut rasvoittuvaa sorttia niin kuin ei ihoni muutenkaan. Joka toinen päivä pesu on liikaa, sillä hiukset eivät yksinkertaisesti ehdi likaantua. Toki päivittäin huuhdon muotoilutuotteet ym. möhnät päänahasta ja hiuksista pois. Enkä mä todellakaan rasvalettinä kuljeskele, päinvastoin. Hyvähän tuo vain on ettei tarvii olla joka päivä hiuksia pesemässä, ei liika shampoon ja hoitoaineen käyttökään ole hiuksille hyväksi.

Tuosta hiusten rasvoittuvuudesta kärsin itsekin joskus, mutta kampaaja neuvoi, että laittamalla hoitoainetta pesun yhteydessä vain latvoihin eikä ollenkaan tyveen, vähenee tuo "rasvoittuminen." Ja näin kävikin. Eli jos lätkäsee hoitoaineen hiuspohjaan, tulee hiuksesta rasvaisen näköinen ja tuntoinen.

Itse meikkaan päivittäin ja joka aamu väkerrän hiuksia kihartimella johonkin suuntaan. Kampaajalla käyn n. 3-4kk välein ja värjään hiukset yleensä itse.

Kaikki kuorinta-, naamio ym jutut ovat jääneet vähemmälle, niitä harrastan taas sitten, kun jää itselle omaa aikaa enemmän.

Zone-sarja -42%
Hendika sanoi:
Oletteko muuten koskaan naisporukassa keskustelleet asiasta, että jääkö esim. säärien sheivaaminen kun vakiintuu parisuhteeseen?? Itse en ennenkään ole karvojani miesten takia ajellut, niin tilanne ei ole vielä 6 vuodenkaan seurustelun jälkeenkään muuttunut. Tuntuisi hassulta tehdä sellaista vain miesten takia... Mutta tämähän on tietysti vain itsen näkökulma.

Musta karvat on vaan ällöttäviä, paljon siistimpi ja nätimpi olo ilman niitä. Eikä hiki haise samalla tavalla. Eli ei varmasti jäisi sheivaaminen :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom