Kysely vartalon- ja kauneudenhoidosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hillevi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En sivuja selaamalla enkä haulla löytänyt tätä aihetta. Kertokaa jos kuitenkin on jo käsitelty...

Eli: ovatko punttimimmit kovia sheivaamaan, kuorimaan, kuivaharjaamaan, rasvaamaan ym. ?
Minkälaisia päivittäisiä, viikottaisia tai kuukausittaisia rutiineja mimmeillä on?
Onko hienosäätöä: kynsinauhojen kylvettelyä ja rasvausta, jalkojen raspausta jne. Käykö joku säännöllisesti hoitoloissa?

Välillä tuntuu, kun naistenlehtiä lukee, että jos haluaisi aina olla vimosen päälle kondiksessa ja viritetty niin siitä tulisi jo toinen työ. Olisihan se mukavaa jos koskaan ei olisi sänkeä, kulunutta kynsilakkaa eikä parin sentin juurikasvua hiuksissa. Kun mielestään viimeisenkin kohdan saa kropassa kuntoon niin alusta melkein saa samantien aloittaa. :(

Vai onkohan sitä jo :wanha: ja vaatii paljon restaurointia...

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No mä oon kyllä melko laiska noissa kauneudenhoitoasioissa. Rasvailen kyllä suihkun jälkeen kropan, kun pitää kuitenkin käydä suihkussa vähintään se kahdesti päivässä. Mitään kuivaharjauksia en tee. Kerran yritin, mutta se tuntui niin kauhealta, että jäi yhteen kertaan.

Hiuksia yritän hoitaa kyllä ihan ahkerasti, kun pitkät ovat. Hoitoainetta laitan aina ja tehohoitoja silloin tällöin. Saishan noita käydä kyllä leikkauttamassakin välillä. Mutta kun tulee syötyä öljyjä paljon, niin hiuksetkin ovat pysyneet hyvän näköisinä. Ei löydy enää haarahiuksiakaan :)

Kosmetologilla en ole koskaan käynyt, enkä muutenkaan harrasta mitään hienosäätöä itteni kanssa. Ihon tietysti puhdistan aamuin illoin, kun tulee melkein päivittäin meikattuakin.

Veden juominen ja öljyjen syöminen näyttäis pelastavan paljon. Iho pysyy hyvänä ja hiukset kiiltää. Ei tarvitse käyttää hirveästi rahaa niiden hoitamiseen muuten.

Että tämmöstä täällä :rolleyes:

Päivittäiseen kauneuden hoitoon sisältyy normaalit naamanpesut + rasvailut. Kerran viikkoon kuorinta ja naamio, kulmakarvojen hajakarvojen nypintä + säärien siistiminen.

Kroppaa hellin suihkun jälkeen kosteutusvoiteella. Tällä hetkellä reisille on käytössä yksi jännä selluliittirasva, joka saa paikat punottamaan/kuumottamaan: veri lähtee kiertämään. Muualle lätkin ihan tavallista perusrasvaa. Kroppaa kuorin ns. kuorintahanskoilla (bodyshopista) kerran viikossa/kahdessa - miten nyt satun muistamaan. Suihkusaippuana suosin BodyShopin herkullisen tuoksuisia mango, papaija jne. -aineita.

Hiuksille on käytössä värjättyjen hiusten shampoo. Poispestävää hoitoainetta en nykyisin käytä, sillä yksi kampaaja varoitti "läträämästä liikaa": mitä enempi pesee ja huuhtelee niin sen nopeammin väri häviää. Suositteli käyttämään poispestävän hoitoaineen sijaan mieluummin hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Näitä on hyllyssä kymmenittäin - valitsen fiiliksen mukaan minkä milloinkin. Muotoilutuotteita käytän tosi harvoin. Hiukset värjäytän ja leikkuutan tarpeen mukaan - pitkät hiukset ovat varsin helpot.

Käyn kosmetologilla nykyisin ihan hemmottelumielessä. Minulla ei ole mitenkään vaativa iho (superkuiva tai erittäin rasvainen), joten ei tarvitse käydä vakituiseen (kosmetologi kertoi näin). Kasvohoidoissa käyn pari kertaa vuodessa, jalkahoidossa ehkä kerran vuoteen ja vartalohoidoissa sitten useamminkin - sekun on kokonaisvaltaista hemmottelua. Hieronnat tähän päälle (kahden viikon välein) niin johan sitä tulee ravattua hoidoissa... hmm...

Kasvohoidoista kosmetologi sanoi, että niissä kannattaisi käydä (jos ei ole ongelmaiho) 2-4 x vuodessa. Normaalikin iho reagoi usein vuodenaikojen vaihteluissa esim. hilseilyllä. Tällöin on hyvä käydä antamassa energiaruiske kasvohoidossa - joka kuukausi ei kuitenkaan kannata ravata. Menee vähän "hukkaan", jos ei ole suurempia ongelmia.

Jalkahoidoissa olen käynyt pari kertaa, mutta koska mitään kovettumia ei ole niin ne menevät osittain hukkaan - näin yksi hoitajista kerran sanoi. Yleensä porukka hoidattaa jalkansa vasta siinä vaiheessa kun siellä jo palkeenkielet törröttää.

Vartalohoidoista olen tykännyt - erilaiset wrap-hoidot, selluliittihoidot, parafango, lymfahoidot jne. Cityshoppari-kortilla on jänniä tarjouksia, joita tulee kokeiltua. Hyviä tarjouksia on itseasiassa niin paljon, ettei tahdo keretä vuoden aikana käyttää kaikkia.

Suomen kosmetologikoulu on myös yksi suosikkini - opiskelijoiden tekemät hoidot ovat hitusen edullisempia mutta tasoltaan kuitenkin ihan hyviä.

Silmäripset ja kulmakarvat tulee värjäytettyä aina parin kuukauden välein - jossain hoitolassa.

Kuorin ihon kerta viikkoon about ja rasvaan ihon aina suihkun jälkeen jollain hyvällä rasvalla. Naaman ja kädet pesen ja rasvaan kunnolla aamuin ja illoin. Karvojen ajelu on vähän jäänyt ja usein tartunkin höylään vasta kun saa salilla hävetä kun on karvaisemmat koivet kun viereisen penkin kundilla :nolo: Eli siis n. kerran viikossa saa ajella :jahas: Hoitolassa kävin vuosi sitten ja voisi taas käydä, mulla on aika hyvä iho, niin ei sinänsä tartte rampata, mutta hyvänä sen haluan pitääkin... Jalkahoidotkin houkuttelis ja pitäs rueta hierojallakin käymään mutta kun nyt alkaa nuo opiskelut niin ei oikein ole varaa. Mutta pitää katsoa miten budjetti sallii.
Kulmakarvoja ja ripsiä en värjäile, ne kun on tuollaset tummat, kuten avatarissakin näkyy. Nyppiä niitä voi mutten hirveemmin jaksa. Kynsiä viilailen silloin tällöin ja joskus sipaisen väritöntä lakkaa. En mitään kovettavia tms. kun ruokavalion ansiosta ovat hyvässä kunnossa. Hiuksia en enää värjää kun sain ne tuossa 3 kk sitten värjättyä "alkuperäisen väriseksi". Käytän niille tavan kauppashamppoita ja hoitiksia, eivät nyt ainakaan kaipaa mitään erityishuomiota. Tarvittaessa sitten turvaudutaan... Mutta enpä nyt hirveesti jaksa stressata, eilenkin lähdin kaverin luo bussilla suoraan suihkusta ja meikittömänä ja silti näytin mielestäni kivalta :D :narsistikö:

Joka päivä:

Käyn suihkussa yleensä kahdesti päivässä.
Pesen hiukseni, laitan hoitoainetta [1krt/vrk]
Pesen kasvot, laitan kasvovoidetta [aamulla päivä-, illalla yövoide, herätessä silmänympärysgeeli].
Sheivaan kainalot ja genitaalialueen täydellisesti [1krt/vrk].
Pesen hampaat ja harjaan kielen [useasti, sen tekee varmaan moni muukin, hehe]
Puhdistan korvat.

Joka toinen päivä:

Rasvaan kädet, tarkistan kynsinauhat, teen ranskalaisen manikyyrin käsien kynsille.
Rasvaan jalat ja saan jalkahieronnan mieheltä.

Joka kolmas päivä:

Sheivaan sääret.

Kerran viikossa:

Käytän kasvonaamiota.
Kuorin vartalon sekä kasvot.
Nypin kulmakarvat.
Rasvaan vartaloni päästä varpaisiin.
Raspaan jalkapohjat ja lakkaan varpaankynnet uusiksi.

Joka toinen viikko:

Jalkakylpy.
Höyrytän kasvoni ja puristelen epäpuhtaudet.
Käytän hiusnaamiota.

Kahden, viimeistään kolmen viikon välein:

Värjään juurikasvuni.
Leikkautan otsahiukset ja latvat.
Värjään kulmakarvat ja ripset.

Satunnaisesti ja muistin mukaan:

Käytän vartalotalkkia/rintavoidetta/selluliittivoidetta.
Harjoitan kasvojumppaa.
Teen vartalolle kuivaharjauksen.

Tälläistä puunausta siis täälläpäin, lisäilenpä jotain jos unohtui :)

Päivittäin naamanpesut ja rasvailut. Kuorinnat ja naamiot tulee tehtyä aina, kun on aikaa ja viitsi vähdä vaivaa (eihän se kyllä paljoa vaadi :D ). Eli yleensä kerran tai kaksi viikkoon, mutta välillä unohtuu kyllä koko homma.
Kriittisille alueille olen käyttänyt nyt muutaman päivän jotain selluliittirasvaa, jonka sain halvalla ostettua viime viikolla (mun on aika pakko ostaa aletuotteita :nolo: ). Muualle kroppaan käytän sit jotain perusrasvaa. Ja yleensä useimmiten on noille kriittisille alueillekin normaalit rasvat riittäneet. Jossain vaiheessa kokeilin myös sitä Garnierin roll-on vartalogeeliä ja se oli kyllä ihan mielenkiintoinen kokeilu. Alko niitä kohtia mukavasti kuumottamaan, mihin oli tuota levitellyt. Myös pientä pistelyä oli havaittavissa. Tuo on mun mielestä vaan aika hupaisaa, koska purkki on suht pieni ja loppuu aika nopeasti, joten käytin tuon yhden purkin loppuun enkä enää ostanut sitä lisää.

Kynsiä en sen kummemmin hoida. Mitä nyt yritän pitää ne lakattuina ja viilammalla suht hyvän näköisinä. Hiukset saa kyllä millon mitäkin shampoota ja tällä hetkellä käytössä joku hilseshampoo, missä on sinkkiä.. Hoitoaineita yritän vaihdella, koska tehoavat kuulma paremmin, jos ei aina käytä yhtä ja samaa. Liekö sitten totta vai tarua. :rolleyes: Mulla on hiukset nykyään hyvässä kunnossa eikä kakshaaraisia ole paljoa näkynyt, joten aika harvoin näitä käyn leikkuuttamassa. Ja yleensä kyllä äiti saa nää leikata (osaa sen homman kyl hyvin, vaikka ei koulutusta hommaan olekaan). Nyt olen onneksi saanut kynnet sekä hiukset kasvamaan nopeammin, kun olen syönyt kalkkitabuja. :thumbs:

Mitään hemmotteluhoitoja mä en kyllä ota, koska en ole nähnyt niihin mtn tarvetta. Kosmetologilla käyn harvakseltaan ja hieroja on käytössä aina silloin, kun selkä on paska. Muutoin tuo avo saa kyllä hoitaa hierojan hommat.

Ja mitähän muuta vielä.. Niin, karvoista en ole tainnutkaan vielä mtn mainita. Niitä ei mulla esiinny kyllä oikeastaan missään. Sääret ja kainalot pidän kyllä aina karvattomina ja tuota alaosatoakin pitää kyllä hoitaa niin, ettei siellä ole kuin vauhtiraita. ;)

Päivittäin:

- suihku
- hiuksille suihkupöperöiden lisäksi latvahoito ja selvityssuihke
- vartalon rasvaus päästä varpaisiin
- kainalokarvojen ajelu

Väh. kerran viikossa:

- kulmien nyppiminen
- lähes kaikkien karvojen poisto (paitsi hiukset)
- kynsien viilaus

Harvemmin :jahas: :

- kuorinnat
- naamiot

ohoh...

Itse käyn vaan suihkussa ja teen kaikki normiasiat. En edes sheivaa, vahaan kun jaksan. Tosin olen melko karvaton ja vaaleakarvainen hyypiö.
Enkä levittele kosteusvoidetta (muuta kuin naamalle kasvoveden jälkeen). Olisihan se varmaan ihan kivaa mutta se kuivattelu vie hermot, ja olen mietiskellyt sellaistakin että jos rupeaa yht'äkkiä kosteuttamaan ihoa päivittäin niin rupeaako iho sitten aina vaatimaan moista huomiota? Nyt rasvailen mielummin vain talvella kun iho sitä kaipaa. Ihon kuorin silloin kun on energiaa... viime kerrasta onkin aikaa jospa tänään olisi energiaa :D
ILtaisin melko usein suihkutan jalkoihin sellaista ainetta joka estäisi&pehmentäisi kovettumia tai niiden syntyä.
Kulmat ja ripset tosin värjään kosmetolokilla. Siellä ne samalla muotoilee kulmatkin. Joskus käyn rusketussuihkussa kosmetolokilla myös.
Hammaslankaa käytän melkoisen paljon mutta tuskin tuota lasketaan.
Kampaajalla käyn suht usein värjäilemässä.

Oikeastaan koen, että tulee tehtyä kaikkea ihonhoitojuttua enemmän salin suihkuissa kuin kotona omassa suihkussa. Mikähän siinäkin on.. ehkei sieltä ole kiire pois, olo on sellainen että työt on jo tehty.

Kiva aihe vaikka paljasti itsestä mitä epäilin; siitä yli missä rima matalin.

Tukkapyykki ja suikhu jokseenkin päivittäin; samppoo kesto-ongelma, pakko kierrättää montaa eri merkkiä, nyt on bio+. Hiuksiin jätettävää hoitoainetta ei juuri koskaan (meillä on silti vierasvaraksi :D ), joskus hiuksiin jätettävää suihketta, kampaaja ainakin vuosittain, tukkaa reilusti lapojen alle. Kesällä oma kevytsävy ettei pala.

Kasvopesu vedellä aamuin illoin ja rasvaa talvisin ja joskus, raskaus- ja imetysaikana oli pakko käyttää päivittäin silmänympärysvoidetta - olipa traumaattista. Jos tarvii käydä "ihmisten ilmoilla" niin meikin alle ja päälle tietty rasvat ja puhdistukset.

Jalat raspaan tarvittaessa, kesällä useita kertoja viikossa, lähtee hyvin puhtaaksi, jos on kulkenut avojaloin. Vartalovoidetta käytän viimeisestä pakosta eli talvisin pari kertaa viikossa. Kynnet leikkaan kun alkaa häiritä.

Mutta eikö kukaan epiloi ja miksi ihmeessä??? Sääret pysyy hyvin pienellä työllä siistinä kunhan ei ekaa kertaa epiloi ennen jotain hamejuhlaa, joillain kun iho ekalla kerralla räjähtää. Näemmä kainalotkin voi epiloida mutta dödö sen päälle pitää valita nypintä huomioiden.

Kuivaharjaus aamuisin olisi aivan ihana tapa palauttaa käyttöön. Auttaa talvisin kuivaan ihoon, herättää hellästi ym, - arjen luksusta. Itse asiassa sen voisi helposti toteuttaa kun odottaa kuopusta potalta.

KatiP sanoi:
kampaaja ainakin vuosittain, tukkaa reilusti lapojen alle.

Mutta eikö kukaan epiloi ja miksi ihmeessä??? Sääret pysyy hyvin pienellä työllä siistinä kunhan ei ekaa kertaa epiloi ennen jotain hamejuhlaa, joillain kun iho ekalla kerralla räjähtää. Näemmä kainalotkin voi epiloida mutta dödö sen päälle pitää valita nypintä huomioiden.

Kysymys:

Jos pidät pitkiä hiuksia onko kasvutahti hidas vaiko tarkoititko kampaajalla jotain muuta kuin latvojen siistimistä jos vain kerran vuoteen käyt? Kysyn koska itse olen omistanut lähes koko elämäni erittäin pitkät hiukset, yli lapojen-vyötärölinja, ja ainakin itselläni hiukset kasvavat normaalia nopeammin joten joudun ravaamaan kampaajalla alituiseen, ja toisaalta hiukset ja latvat pysyvät siisteinä eivätkä haaroitu latvoista kun leikkaa kuivia ja hapsottavia pois. [Latvakuivuus aika yleistä luonnonkiharuuteen taipuvaisella paksulla hiuksella, ainakin kohdallani]

Vastaus epilointiin:

Koska sheivaan kaikki karvat silmistä alaspäin täydellisesti pois olen yhden kerran genitaaliepilointia kokeilleena todennut sen hieman liian rankaksi kokemukseksi. Nivuset, uloimmat häpyhuulet ja pakaravako saati pieniä yksityiskohtia unohtamatta tykkäsivät tuosta aika eetvarttia. Joten itselläni ainakin tuo kainalo+pimppi+pakaravako+sääret sujuu parhaiten hyvällä terällä ja tuoksuvalla vaahdolla höystettynä suihkuttelun yhteydessä.

Epiloikohan kukaan itseään täysin posliiniksi? Aika HC:ltä kuullostaisi...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minulla on kans pitkät ja paksut alaselkään ulottuvat hiukset. Kampaajalla käyn leikkauttamassa latvat ainakin kahden kuukauden välein. Oma väri on vaaleampi kuin tämä värjätty kuosi, joten yleensä kerran ehdin parturikäyntien välillä värjätä tyvikasvun itse.

Mutta itse kysymykseen:

Päivittäin käyn suihkussa yhden tai kaksi kertaa. Suihkun jälkeen rasvaan kasvot ja vartalon. Hiukset pesen n. kolmen päivän välein shampoolla ja laitan hoitoaineen, vaikka hikoilen paljon, hiukset eivät hirveästi rasvoitu ja päänahan peseminen vedellä riittää hiusten pesun välillä. Suunnilleen joka kolmas päivä siistin alapään kiitoradan ympäristön (silloin kun alue ei ole siistitty vahalla tai nyppimällä ja sheivaamiselle on tarvis), samoin sääret ja kainalot. Yleensäkin silloin kun alkaa ylimääräisiä karvoja löytymään, poistan ne samoin tein... Sama pätee kulmakarvoja, en anna rehahtaa vaan poistelen sitä mukaa kun tarvis.

Kynsiä olen laiska hoitamaan, pakko myöntää. Käytännöllisyyden takia pidän ne lyhyenä ja lakkaan yleensä vain värittömällä lakalla tai sitten vaalealla kynnenvahvistajalla. Kynsinauhat ovat kohta mitä pitäisi alkaa kunnostamaan, aina kuivat ja repaleet...

Kasvot kuorin suunnilleen kerran viikossa, kahdessa. Koko vartalon harvemmin. Minulla on aina ollut todella hyvä iho, ei epäpuhtauksia tms. joten kotihoito riittää. Satsaan hyviin ihonhoitotuotteisiin aina meikinalusvoitesta puhdistusaineisiin ja kasvorasvoihin. Meikkaan paljon ja ihoni on herkkä, joten myös siksi on tärkeää käyttää omalle iholle hyväksi todettuja tuotteita vaikka maksaisivatkin enemmän.

Kuten jo mainitsin, kulmani muotoilen itse. Samoin teen värjäykset niin ripsille kuin kulmillekin. Kantapäitä tulee raspailtua silloin tällöin kun tuppaamat kovettumaan, jalkakylpyjä teen myös nyt kun sain työpaikalta jonkun jalkojenhoitosetin... :D Kasvonaamioita ja teho-/öljyhoitoja hiusille vähintään kerran kuukaudessa.

Ja mitähän vielä, vartalostani ja ulkonäöstäni pidän mielestäni hyvää huolta ja tuo purkkien ja purnukoiden määrä tässä taloudessa aiheuttaakin pientä ihmetystä miesväen keskuudessa... "Mihin noita kaikkia oikein tarvitaan?!"

Zone-sarja -42%
MissEvilEve sanoi:
Kysymys:

Jos pidät pitkiä hiuksia onko kasvutahti hidas vaiko tarkoititko kampaajalla jotain muuta kuin latvojen siistimistä jos vain kerran vuoteen käyt?
Vastaus epilointiin:

Koska sheivaan kaikki karvat silmistä alaspäin täydellisesti pois olen yhden kerran genitaaliepilointia kokeilleena todennut sen hieman liian rankaksi kokemukseksi.

Hmmm... luulen että hius ei kasva minulla kovin nopeasti, kaksihaaraista jonkun verran napsin itse pois mutta toisaalta ongelma on pienempi kun luulisi, tosi harvoin föönaan tai muuten käsittelen hiuksia; monen kauhuksi talvisin pyyhe tyynylle ja märillä hiuksilla nukkumaan. On se kerta vuoteen liian vähän, ehkä 3x olisi sopiva, ei tarvitsisi itse tasailla ollenkaan.

Nyt kun sujuu kainaloitten epilointi (sääret vuosia, huomaa tekniikankin kehityksen) niin olen vähän testaillut bikirajan epilointia; eiköhän tuo ala sujua kun paljasrajaus on semmoinen konservatiivinen. Olen saanut pahempaa jälkeä huonolla höylällä. Shaveri vaatii muistaakseni aikamoista ahkeruutta ellei halua sänkeä.

MissEvilEve sanoi:
olen yhden kerran genitaaliepilointia kokeilleena todennut sen hieman liian rankaksi kokemukseksi.
Tuolla kokemuksella pärjäisi varmasti jo Pelkokertoimessakin pahimmassa tehtävässä!! :worship:

Meikäläisen rutiinit:
Nassun perushommat aamuin illoin puhdistus, kasvovesi, päivä- ja yövoide sekä silmänympärysvoide (jottei sitten vanhana ole myöhäistä "rypistellä" :lol2: ). Kosmetologi 2-3xvuosi.
Hiukset: (pitkät) pesu 3 pv välein, sävytys kampaajalla 2 kk välein. Paljon hoitoaineita.
Vartalo:suihku 1-2xpv, kuorinta ja rasvaus lähes joka päivä. Epilointi sääriin
kerran kahdessa viikossa. Kainaloiden höyläys 2xvko, alapää 1xvko.
Kulmat nyppäilen useita kertoja viikossa.
Kynnet pidän lyhyinä ja lakkailen kerran viikossa, varpaista kerran kahdessa viikossa.
Hampaiden tehojynssäys 2xpv.
Korvien pakollinen puhdistus aamulla aina ennen kuin lähden kotoa :rolleyes: .

Kiva kuulla että teettää se naisena olo työtä muillakin! ;)

Jäihän tosta äskeisestä listauksesta kuitenkin pari hommelia pois...

Kasvojen kuorinta ja naamio, yritys kerran viikossa.

Selluvoide pepulle. L'Orealin Perfectslim (joka on testeissä päihittänyt kalliimmat kilpakumppaninsa ja se oikeesti tuntuu jopa toimivan :rock: !)

H0hh00, Da Yyberlaiskimus ilmoittautuu :D

Päivittäiseen kauneudenhoitoon kuuluu vain suihku (ja jos en ole juuri hionnut, en aina edes käy kokosuihkussa, vaan tyydyn ala-, kainalo- ja kasvopesuun, IMO on turha kuivattaa ihoa turhalla lutraamisella), kasvojen ja käsien rasvaus apteekin perusvoiteella ja hiuksien harjaus ja mahd. kiinnilaittaminen. Aina en edes deodoranttia laita, jos en ole sinä päivänä mihinkään menossa (teen etätyötä kotoa käsin).

Karvoja poistan (kainalot ja alapää, sääriä en tod. jaksa ajella) periaatteessa säännöllisesti, mutta viime aikoina olen siinäkin hieman laiskistunut :nolo: Vartaloa rasvaan silloin, kun se tuntuu kuivalta (eli liian harvoin), ja ihan apteekin perusvoiteella sitäkin. Hiukset pesen tarpeen mukaan (usein kerran vkossa, olen perinyt äidiltäni kuivat hiukset) ja värjään ehkä 2 kk:n välein (eli liian harvoin sitäkin). :D

EDIT: Hampaat toki pesen 2 kertaa/pv, mutta sitä en laske kauneudenhoidoksi. Korviakin tulee jynssättyä lähes päivittäin, muttei suinkaan ulkonäön tms. vuoksi, vaan siksi, että korvatulpat menisivät helpommin paikalleen :D

Mielestäni suihkussa käymistä, hiusten pesua, kynsien leikkuuta, hampaiden pesua yms. ei voi laskea kauneudenhoidoksi, kuten Gillykin tuossa mainitsi jostain noista em. asioista. Mun mielestä niiden pitää kuulua normaaliin perushygieniaan... Kauneudenhoidoksi laskisin ennemmin just kulmien nyppimisen, karvojen ajelun jne. Kauneudenhoitona pidän ehkä enemmänkin asioita joita ilman voisi elää, mutta on kivempi elää toistellen noita rutiineja aika-ajoin :) Olikohan mahdollisimman epäselvästi ilmaistu.

Noita edellä mainittuja (kulmien nyppiminen, karvojen ajelu) tulee tehtyä useamman kerran viikossa. Kasvo-, vartalo- ja käsivoidetta käytän joka päivä. Kynnet käyn huollattamassa joka kolmas viikko. Kuorin ihoa silloin kun siltä tuntuu eli pari kolme kertaa kuussa. Naamioita en käytä koskaan... ehkä talvella pitäisi jotain kosteuttavia naamioita koittaa, sillä silloin iho kuivuu herkemmin.

Kampaajalla käyn kerran parissa kuukaudessa, jolloin leikkautan latvat ja yleensä laitetaan myös jotain väriä tai raitoja. Tehohoitoa käytän tukkaan kerran viikossa. Se hoitaa mukavasti kun aurinko kuivattaa vaalennettuja hiuksia niin hirmu helposti.

Joskus keväällä sain mieheltä lahjaksi jalkahoidon ja vannottelin silloin, että alan kyllä käymään vastaavassa useammin (ihanaa hemmottelua!), mutta enpähän ole saanut aikaiseksi. Varpaankynnet on tosin aina siistit ja lakatut mutta senkin lukisin ennemmin noihin itsestäänselvyyksiin.

Hmm... mitähän muuta? Todennäköisest unohdin jotain elintärkeää joka saa mut vaikuttamaan homssuiselta housemamalta :D Mutta oletettakoon että sekin (unohdettu) kuuluu rutiineihin!

Hiukan OT, mutta mitä shampoita ja hoitoaineita te muut hiuksianne värjäilevät mimmit käytätte? Mä löysin tuossa joku aika sitten ihan älyttömän ihanan tuoksuisen shampoon, hoitoaineen ja tehohoidon. Merkki on Joico K-Pak. Ehkä yksi parhaista löydöistä tähän mennessä, hiukset tuntuu kivalta pesun ja hoitoaineen jälkeen... mutta ikinä ei voi olla (varsinkaan) riittävän hyvää hoitoainetta ;) Millä saatte siis värjätyt hiukset pysymään silkkisinä?

Mä olen kanssa aika laiska näissä asioissa. Varsinkin nyt kun on mieli muutenkin ollut tavallista matalammalla. Mutta perushygienia nyt on kunnossa, ja liikkumisen vuoksi täytyy pari kertaa suihkussa käydä. Hiukset rasvoittuvat kohtuu helposti, mutta yritän pestä hiukset joka toinen tai kolmas päivä, etteivät latvat sitten kuivuisi liikaa. Suihkun jälkeen yleensä perusvoiteella rasvaus vähintäänkin kuivimmat alueet eli sääret ja käsivarret.

Karvoja täälläkin joudutaan poistamaan harva se päivä. Kampaajalla käydään kerran kahdessa kuukaudessa värillä ja leikkuulla. Meikkiä tulee lätkittyä jonkin verran naamaan töihin lähtiessä, aamulenkit hoituu ilmankin :) Kynsiä en hoida muuta kuin rasvaamalla ja ne lyhyeksi leikkaamalla. Pitkät kynnet olisivat ihanan naiselliset, mutta meikäläisen työssä äärimmäisen epäkäytännölliset. Varpaankynnet kesällä sentään lakkaan. Jalkahoitoa vailla olisin, kovettumia kesän jäljiltä löytyy ja itse olen äärimmäisen laiska rasvaamaan ja raspaamaan...

Mitäs vielä.. No kesän kynnyksellä tulee turhamaisensa maattua solkussa, että saisi pohjaväriä ja itseruskettavien kanssa on tullut myös pelleiltyä.

EDIT: Faidran kyssäriin vastaus: värjätyille hiuksilleni käytän tällä hetkellä wwwInfiniten tuotteita, olen ollut ihan tyytyväinen. Hairstoresta löytyy :) Löytyykö Faidra tuota sun shampoota Suomestkin?

Faidra sanoi:
Hiukan OT, mutta mitä shampoita ja hoitoaineita te muut hiuksianne värjäilevät mimmit käytätte? ...Millä saatte siis värjätyt hiukset pysymään silkkisinä?

Mulla on vyötärölle ulottuvat paksut hiukset (värjätyt), ja paras vastaantullut hoitoaine on mun hiuksille ollut L'Orealin Serie Expert Vitamino Color. Se jättää mulla hiukset tosi sileiksi ja helposti harjattaviksi. Joku toinenkin lähes yhtä hyvä on vastaan tullut, mutten nyt muista mikä :rolleyes: . Joku kampaamotuote sekin oli, kun en muita käytä.

Itse viestin aloituskysymykseen en kehtaa vastata, sillä mun kauneudenhoito on aika kausittaista :D .

Mä rakastan vettä, joten melkein jo siitä ilosta suihkuttelen itseni aamuin illoin. Suihkussa läträtessä mietiskelen aina samalla, mitä aineita milloinkin käyttäisin. :) Hiukset kuuraan joka aamu, hyvin näyttävät kestävän. Hoitoainetta en käytä, hiukseni ovat liian liukkaat ilmankin. Väriä niissä ei ole ollut vuosiin, ja nyt lyhyenä niihin riittää ripaus lakkaa pitämään etuhiukset poissa silmiltä. Kynnet pidän ihan lyhyinä, lakkaan ne kerran vuodessa jos on häät tms.

Aamuisin meikkaamisen yhteydessä (puuteria, ripsari, kulmat) nypin kulmat. Onko hajuvesi kauneudenhoitoa? Suihkun jälkeen rasvaan itseni ja suunnilleen 1-2krt viikossa sheivailen. Epilaattorikin on, kun ehtisi joskus kasvattaa ne jalkakarvat taas... Kuorinta kuuluu ohjelmaan kerran viikossa (kasvot ja vartalo). Talvisin ehkäisen jalkojen korppuntumisen rasvaamalla ne joka ilta erikseen superpaksulla perusvoiteella nukkumaanmennessä.

Mitenkäs toi epilointi käytännössä tapahtuu? Mä olen tyytynyt ihan vaan höylällä vetelemään kaikki karvat pois. Inhottava sänki siitä kyllä aina jää, mut eipähän karvat rehota näkyvästi. Pitääkö niiden karvojen antaa kasvaa ihan tosissaan pitkiksi, ennen kuin niitä pystyy epiloimaan? Tuntuisi hassulta elellä pitkänkin aikaa apinana ennen kuin saa taas silkoiset sääret. :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom