Kysely mimmeille: Mitä lisäravinteita käytät?

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Tästä aiheesta on puhuttu toki ennenkin, niin mimmien puolella kuin yleiselläkin, mutta viime aikoina palstalle on ilmaantunut paljon uusia mimmejä, joten ajattelin tällaisen kyselyn olevan taas paikallaan. Itseäni kiinnostaa ainakin suuresti se, millaisia lisäravinteita muut Punttimimmit käyttävät, ja vinkit ja suositukset ovat myös aina tervetulleita! :)

Iitse käytän tällä hetkellä Fastin Dietmixiä palautusjuomana (mikä oli tosin virheostos, tuntuu nimittäin pistävän masua vähän sekaisin :mad: ) Tätä ennen käytin Viking Poweria, johon vaihdan kyllä pikimmiten takaisin! Joka aamu otan c-vitamiiniporetabletin (*******in 1000 mg), ja päivittäin kaksi Pirkka-kalaöljykapselia ja yhden antioksidanttipuristeen (sellainen monivitamiinityyppinen tuote, en nyt muista nimeä valitettavasti). Spartocine-rautaa syön sen minkä mahani kestää, eli noin joka toinen päivä.

Että tällaiset "lisäaineet"! Mitenkäs muilla?

EDIT: Unohtui ihan, että cofi-tabseja tulee myös käytettyä jonkin verran (kiitos muistutuksesta, Lilith!), lähinnä "boosteriksi" ennen treeniä. Muista boostereista tai stackeista ei ole kokemusta, mutta kevään kiristelyjaksolla on aikomus testata Stack 2 ja/tai Stackbooster.

Treenin jälkeen nautiskelen Fastin herasta (maku:suklaa) ja maltosta kasatun palautusjuoman. (tähän mennessä ensimmäinen viritys missä jopa maku on ihan ok)
Välipalana menee proteiinidinkki ja joskus myös illallakin.
Vitamiineja napsin sapuskan kanssa yhden Ladyvitan ja aamulla ja illalla puolikkaat 1000mg:n c-vitamiiniporetabletista. Tavallista rankempien päivien varalle kaapista löytyy myös kofeiinitabletteja.

No heips :)
Kreatiinikuuri menossa,eli sitä ja hed.sokeria,,Bull's:in proteiini,palautumisjuomana tuo wheyn Dietmix,loppuu kohta ja vaihdan kyllä reco2...C-vitamiinia menee 1g,rautaa spartocine aina kuuri luontoisesti,nyt rupesin syömään tolosen magnesiumia kramppeihin,mitäs vielä,kromia,mitään hyötyä en siitä ole keksinyt olevan(makeanhimo=pysyy),mutten lopettaakkaan uskalla,treeni buusterina Stacci,that's all...Kauhia kasa :D

Aamulla monivitamiinitabletti, 2*kalaöljytabletti, 2rkl lesitiiniä.
Protsudrinkkinä Leader Sport Nutritionin mansikkahera ja palautusjuoman Leaderin After tai sitten itse rakenneltu hera, malto, kreatiini litku:D

Ihan päivittäinen proteiinilisä on Fastin maitoproteiini (se vihreä).

Palautumisjuomaan maltoa, ionivaihdettua heraa (Fastin violetti) ja yritän muistaa kreatiinin.

Multivitaa, auringonkukka- ja pellavasiemenöljyä ja c-vitamiinia.

Pitäisi varmaan tota Pirkan kalaöljyä harkita, paljon maksaa?

Glutamiinia on tullut harkittua, mutta pitäisi eka hommata informaatiota.

HIPPA: Pirkka-kalaöljy maksaa about 6 euroa purkki. Eli siis noin puolet vähemmän kuin esim. Möller. En ole tosin tehnyt mitään ravintoarvovertailua noiden välillä, mutta jo tuo hintaero tekee minusta tässä vakaan Pirkka-fanin :D

Sanniella, mitä mieltä olet tuosta Fastin Dietmixistä? Itsellä on vähän sellainen tuntuma, että liian sokeripitoista on - seköhän vatsanikin sekaisin pistää? Ja kun Viking Powerissa on vielä kreatiinikin mukana, niin kyllä VP on meikun valinta taas tämän "syrjähypyn" jälkeen.

Gilly:Juu liian sokerista on,en tykkää :urjo:
Pitäisköhän munkin siirtyä siihen VP....

Mulla menee aika maltillisesti noita lisäravinteita. Käytän Country Lifen monivitamiinia, kalsiumia, Pirkan kalaöljykapseleita, kromia, kreatiinia, Fastin Recoa, soijaproteiinia (leivonnassa) ja satunnaisesti välipaloina proteiinijuomia ja -patukoita. Tuossapa varmaan tärkeimmät.

Mulla menee kyllä varmaan kaikista maltillisimmin lisäravinteita.
- Protskua (Bullsin joku basic blabla) lähinnä palautusjuomaan, joskus satunnaisen ruokapulan sattuessa huitaisen kyllä huiviin pelkän protskudrinkin (varsinkin kun banaani-vanilja on NIIN hyvää).
- Sitten palautusjuomaan vielä maltoa.
- 1-2 sinkkitablettia päivässä (iho pysyy hyvänä).

Siinä se sitten on. Joskus olen syönyt monivitamiinitabletteja, mutta kun loppuivat, en saanut ostetuksi uutta. Kreatiinia tai glutamiinia en ole koskaan suuhuni pistänyt. Valmiita stackeja en ole koskaan kokeillut. Kalaöljyä olen joskus pari viikkoa napsinut, mutta se on mulle liian kallis tapa.

Summa summarum, aika pitkälle kotiruualla mennä porskutetaan :kippis1:

Hui kauhia... kun luin noita muiden listauksia, niin rupes tuntumaan, että olen tosiaankin joku lisäravinnefriikki.. :lol1:
Eli näin offarilla vitamiini puolella on mukana monivitamiinipilleri + sinkki + kromi + rauta + kupari + kalsium +magnesium ja c-vitamiini. Lesitiiniä aina aamupuuron kanssa. Joskus kiireen yllättäessä UF:n control +, ettei vaan pääse nälkä yllättämään... Treenin jälkeen joko All Starsin Tri plex tai UF:n boosteri, höystettynä kreatiinilla ja glutamiinilla. Niin, ja CLA:n oon kokenut hyväksi ihan säännöllisessäkin käytössä, ei pelkästään dietillä. Niin ja ihan turhina herkutteluina menee satunnaisesti protskupatukoita, mm. Hy-Pro:n sitruunarahkaa ja High5:n banaani-vaniljaa... NAM!

Ja sitten dietillä mukaan tulee vielä erinäinen cocktail erityyppisiä fatburnereita, joita vaihtelen viikottain ja lisäksi luontaistuotekaupan erinäisiä aineenvaihdunnan kiihdyttäjiä.

Lisäravinteista menee palautusjuomana Viking Poweria, pari kalaöljykapselia/pvä + monivitamiinitabu, ja silloin tällöin tarvittaessa teen protskudrinkin.

tälläisillä tuotteilla

- Bullsin suklaa recovery
- kreatiinilisä
- kromi
- monivitamiini
ja HURRAAAA KALANMAKSAÖLJY
:urjo:

ja sitten Stack II kun dieetti oikein potkaistaan vauhtiin!

Glutamiinin hankinta on edes, eli varmaankin seuraavana hulluna maanantaina.

Mitenkäs muuten on, sheikkaatteko palautusjuoman veteen vai maitoon? Itsellä se menee veteen mutta kurkusta huonosti alas
:(

Mä oon kanssa kokeillut vähän kaikenlaisia yhdistelmiä tässä ajan kuluessa, mutta olen sitten päätynyt vakituisesti tähän seuraavaan:

* Monivitamiini (nyt Wrangen ABCDE, välillä muitakin)
* Lesitiini (joko kapseleina tai rakeita)
* Omega 3-kapselit
* Heraproteiini (merkki vaihtelee, nyt Bullsin Basic)
* Palautusjuoma (valmis sekoitus, nyt Bullsin Recovery)

Sitten välillä kuuriluontoisesti:
* Thermogeenisiä (nyt Vitalife Stackbooster)
tai
* Valmarinia
tai
* jotain "Diet Power"-tyylisiä nappuloita

Noita kuuriluontoisia juttuja vetelen välillä lähinnä sen takia, että mulla lienee syntymälahjana pohjaton ruokahalu ja noista dieetti-aineenvaihdunta-whatever-nappuloista saan parhaiten apua mielitekojen kurissa pysymiseen. Aina kun ei jaksa pelkällä tahdonvoimalla taistella :cool:

- palautusjuomana Viking Poweria, mansikan makuista:p ,
maha tuntuu tykkäävän
- iltasella tai välipalana Fastin proteiiniä, suklaan makuista, myös
hyvää
- aina aamuisin C-vitamiiniporetabletti
- illalla (ja kun muistan, treenin jälkeen) magnesiumia
- kreatiini kotona on, mutten ole vähään aikaan muistanut ottaa
ainoa :mad: :n makuinen

Kreatiini on kai jäänyt siksi, koska sitä on VP:ssa tuoteselosteen mukaan. Luuletteko, että se riittää, vai saako ottaa vielä senkin päälle?

Palautusjuomani ja protskudrinkkini sekoitan veteen.

Originally posted by Metri
[BKreatiini on kai jäänyt siksi, koska sitä on VP:ssa tuoteselosteen mukaan. Luuletteko, että se riittää, vai saako ottaa vielä senkin päälle?
[/B]

Tätä olen itsekin miettinyt, mutta ainakaan vielä ei ole kreatiinipussukkaa (-laatikkoa?) luontaispuodista mukaan tarttunut. Pitänee testailla vaikka keväämmällä, sitten dieetin jälkeen...

Itse sekoitan palautusjuomani myös veteen, ja ainakin bansku-vanilja VP on vesipohjaisenakin ihan jees, Dietmix taas vähän turhan imelää :evil:

Palautusjuoma on ihan ehdoton! Itse tykkään Reco2:sta, ihan neutraalin makuisena. Muuten multivitamiinia, magnesiumia ja kromiakin kuluu, joskus glutamiinia (kun on varaa..). Kalanmaksaöljykapselit kuuluvat myös valikoimaan.

Plautusjuoma (jossa heraa) kannattaa sekoittaakin veten, sillä maidon kaseiini hidastaa muuten imeytymistä.

Hmm... kovin mullakin tuntuu olevan vähän näitä lisäravinteita muihin verrattuna... Mulla menee ainoastaan kalaöljykapseleita (tolosen, myös kohtuu hintaisia) ja sitten kromia, mulla se hillitsee aika hyvin tota makean himoa. Palautusjuomaa en käytä...pitäis kyllä...

Paljonko siinä Pirkan paketissa on niitä kalaöljykapseleita, ja mikä on suositus päiväannokseksi... Niitä varten pitäis kait lähteä Citymarkettiin (kaukana!!!) kun ei näissä lähi K-kaupoissa ole :(

Palautumiseen käytän FASTIN RECO2, makuna maustamaton joten laitan vähän kaakaota sekaan.
Protskudrinksuja teen yleensä UNITED FEELINGS:n tuotteista..

+ tietenkin vitamiinit päivittäin.

Palautusjuomana minulla on mansikanmakuinen Reco-2 ja... siinäpä se. Joskus napsin jotain vitamiineja ja magnesiumia, jos paikat kramppailee, mutta noin muuten olen aika huono syömään mitään tuollaisia. Oppisi nyt ensin syömään oiketakin ruokaa säännöllisesti ja terveellisesti... :)

Back
Ylös Bottom