Kylmäpusseissa eroja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hgw
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

hgw

En ole aivan varma, onko osio oikea (modet siirtänevät..), mutta vammojen huollostahan tässäkin on tavallaan kyse :)

Onko joku testaillut rinnan eri kylmägeelipusseja, näitä monikäyttöisiä lämmitä/pakasta-versioita? Onko niissä eroja pakkasen siedon suhteen, vai onko kaikissa samat aineet? Yhdestä apteekistä mitä kysyin, niin eivät osanneet vastata. Mulla on käytössä Apteekin Oma-sarjan pusseja, mutta nykyinen pakastin käy niin kylmänä, että pusseista tulee aivan tönkkösuolattuja (sama kuin käyttäisi kylmäkallea) vaikka mittari väittää vielä oltavan pussiin printatulla lämpöalueella. Kaapin lämpöjä en voi nostaa, koska jääkaapin puoli lämpenee silloin liiaksi.

Mulla on kolmen eri valmistajan kylmäpusseja. Kaikki menee pakkasessa "tönköksi". Mitään nippeli tietoa en osaa kuitenkaan antaa koska kaikista pusseista on ajan saatossa kulunut tekstit pois. On siis kestänyt kaikki yhtä pitkään. Lämmön/kylmän varauskykyä en ole mitannut ajassa.
Kotikonsteiksi käy myös herne/herne,maissi,paprika pussi. Voidaan pakastaa uudestaan ja nyrkillä saa sitten rakeet irti toisistaan. Muistaa vaan kirjoittaa pussiin, että älä syö yms.
Tärkeintä on se, että pussi pitää kylmyyden n.10-30min. joka on KKK-hoidossa tärkein aika. Taas harjoituksen jälkeen 10-30min. on riittävä aika rauhoittamaan ärtyneitä pehmytkudoksia ja niveliä.

Itse olen käyttänyt köyhän miehen kylmäpakkauksina nestemäisiä "kylmäkalleja" vai mitä nyt ovatkaan. Ainoa ero oikeisiin kylmägeelipakkauksiin on että meikäläisen kylmäpakkauksissa on pingviinin kuva :D Pakko oli ostaa kun halvalla sai, eurolla kolme kipaletta. Näin löytyy tarvittaessa lisätulivoimaa reservistä jos joutuu treenin jälkeen useampaa raajaa huoltamaan tai ensimmäisestä loppuu tehot kesken.

Apteekin pussien ohjeessa lukee pidä pakkasessa max 2 tuntia. Jos pussit unohtuu ja menee kivikovaksi, olen käyttänyt niitä kuuman juoksevan vedenalla pussia hetken, niin että se alkaa reunoilta sulaa.

Pakko oli ostaa kun halvalla sai, eurolla kolme kipaletta.

Löytyiskö nimeä ja/tai ostopaikkaa.. Mul olis tarvetta halpaversioille. Näitä pusseja kun kuluu, katoaa, menee rikki noin 100 vuodessa. Eli halpaversioille todella olisi kysyntää..

Näissä monikäyttöisissä pakkauksissa en ole havainnut merkittäviä eroja, paitsi nimi. Kerta-kylmissä eroja taas on rajustikkin eroja. Toiset pysyvät 5 min kylmänä, toiset vähän pidempään, jotkut eivät edes kylmene tarpeeksi, jotta niillä olisi vaikutusta hikiseen, lämpimään ihoon. Tämän vuoksi olenkin osittain siirtynyt "Eurooppalaisen futiskulttuurin suosimaan jääveteen"..

Mut vinkkejä halpis-monikäytöille! Kiitos! :worship:

Löytyiskö nimeä ja/tai ostopaikkaa.. Mul olis tarvetta halpaversioille. Näitä pusseja kun kuluu, katoaa, menee rikki noin 100 vuodessa. Eli halpaversioille todella olisi kysyntää..

Jos en väärin muista niin robin hoodista kävin hakemassa kylmäpakkaukset reilu vuosi sitten. Mainoslehdestä bongasin tarjouksen niin oli pakko käydä hakemassa kun kerran paikka oli ihan työpaikan vieressä. Laitan vaikka kuvan yhdestä tähän liitteeksi. Tässä on sentään testit vielä jäljellä kun käytössä olleista ne on aika hyvin kuluneet pois.

Nää pysyy kyl pirun pitkään kylmänä, välillä vähän liiankin kauan.

Liitteet

• PICT0501.webp
    PICT0501.webp
    53,4 KB · Katsottu: 2 131
Kiitos vastauksista. Täytyy ehkä vain ruveta testailemaan eri pusseja, ketuttaa toi kylmäpussin sulattaminen käyttövalmiiksi. Joskus olen käyttänyt kiloisia kuivahernepusseja, koko ja massa on niissä hyvä mutta ei-nesteisinä ei ole kovin kummoinen toi lämmönvarauskyky.

Lidlin tarjouskorista löytyi kahdella eurolla kahden kylmäpussin pakkaus. Pusseja on kahta kokoa, 7,5x35cm ja 12x18cm. Juuri laitoin pakkaseen, joten käyttökokemusta ei vielä ole.

Siis onko kyse nyt kylmägeelipusseista vai kylmäpusseista? Siis jos on kylmägeelipussi, niin silloinhan ne kannattaa pitää jääkaapissa, ei suinkaan pakastimessa? Eikä ne muutenkaan palvele tarkotusta, jos ihan jäätönkkönä laitetaan iholle..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis onko kyse nyt kylmägeelipusseista vai kylmäpusseista? Siis jos on kylmägeelipussi, niin silloinhan ne kannattaa pitää jääkaapissa, ei suinkaan pakastimessa? Eikä ne muutenkaan palvele tarkotusta, jos ihan jäätönkkönä laitetaan iholle..

Geelipussista on kyse.

Lidlin tarjouskorista löytyi kahdella eurolla kahden kylmäpussin pakkaus. Pusseja on kahta kokoa, 7,5x35cm ja 12x18cm. Juuri laitoin pakkaseen, joten käyttökokemusta ei vielä ole.

Mulla on kanssa lidlistä ostettu, pidän pakkasessa koko ajan, paitsi silloin kun se on iholla. Ei jäädy tönköksi, aivan loistava. En tiedä onko sama kun sun ostama, tollanen sininen.

Edit: Ja siis GEELIpussista on kyse.

Mulla on kanssa lidlistä ostettu, pidän pakkasessa koko ajan, paitsi silloin kun se on iholla. Ei jäädy tönköksi, aivan loistava. En tiedä onko sama kun sun ostama, tollanen sininen.

Edit: Ja siis GEELIpussista on kyse.

Suomeksi ja ruotsiksi noissa on tekstit, isoilla kirjaimilla kylmäpakkaus & kylpack. Ei tosiaan vaikuta jäätyvän tönköksi ja mukana tuli valkoiset kangaspussit. Harmillisen ohuet vaan, ei ole niin paljoa tuota geeliä = max. 15min kylmää. Muuten ei mitään valittamista.

Mulla tullut kanssa hommattua noita kylmägeelipusseja. Pääasiassa noita Apteekin Oma-sarjan geelipusseja löytyy kaapista. Melkein kaikki omistamani pussit tönkkööntyvät kotipakkasessa vuorokaudessa tai kahdessa ihan normaalissa pakastimessa (noin -18) poislukien yksi Oma sarjan pussi (valuvika?) ja yksi Braunin geelipussi (mimmin epilaattorin yhteydessä tullut viilennyspussi). Sen sijaan duunipaikan pakkasen ylälaatikossa, jossa korkeampi lämpötila ne eivät tönkköönny viikossakaan.

Musta ne Oma sarjan pussin kylkeen printatut ohjeet ovat harhaanjohtavia: siinä kerrotaan ohje kylmä/kuumahoidon suoritukseen, mutta siinä ei puhuta mitään säilytyksestä. Jos tosiaan pusseja säilyttää yhtään (ruokien säilyvyyden kannalta) riittävästi pakkasen puolella olevassa pakastimessa, niin ne menevät tönköksi, joka on ihan pepusta, kun niitä tarvitaan useimmiten täyteen ladattuina ja usein vielä akuutisti heti. Jääkaappikylmällä pussilla on oleellisesti pienempi teho ja jos sen laittaa ilman välipyyhettä, niin sitten hoitovaikutus on liian lyhyt nopean sulamisen vuoksi.

Sellainen pussi olisi tosiaan hyvä, jota voisi säilyttää normipakastimessa pysyvästi ilman että tönkkööntyy. Mulla on vaan se käsitys, että se sininen aine pusseissa on jotenkin "geelitettyä" glykolia (+vettä?), ja nopsasti googlaamalla näyttäisi että glykolin sulamispiste on jossain -13 asteen tienoilla. En siis tiedä onko mahdollista tehdä glykolipussia joka olisi "sula" vielä
-20:ssa ilman kamalan kovia (myrkyllisiä) lisäaineita, joskaan ei se glykolikaan nyt ihan terveellistä ole.

Joo jos tosiaan joku tietää sellaisen pussin joka pysyy geelinä vielä jossain parinkympin pakkasessa, niin vinkkiä kehiin. Luulin, että halvalla saa hyvää
(oma sarja), mutta olisin kyllä halukas maksamaan tässä yhteydessä käyttömukavuudesta vähän lisähintaa.

Vanha ketju mutta nostetaan kun on ajankohtainen omalla kohdalla. Polvi vääntyi pahasti pari viikkoo sitten sählyssä ja lääkäreissä ja magneetissa on tullut ravattua, ens maanantaina on Diacorin polvi spesialistin tapaaminen niin eiköhän sieltä tule tuomio.
Mut itse asiaan, olen lähdössä Aasian suuntaan vuoden alussa ja polvi kaipaa säännöllistä kylmähoitoa niin meinasin ottaa niitä messiin n. 30 kpl.
Minkä valmistan pussit olisi hyviä ja mitkä taas edullisia? Onko kokemuksia lentokoneeseen viennistä?

Viimeksi muokattu:
Vanha ketju mutta nostetaan kun on ajankohtainen omalla kohdalla. Polvi vääntyi pahasti pari viikkoo sitten sählyssä ja lääkäreissä ja magneetissa on tullut ravattua, ens maanantaina on Diacorin polvi spesialistin tapaaminen niin eiköhän sieltä tule tuomio.
Mut itse asiaan, olen lähdössä Aasian suuntaan vuoden alussa ja polvi kaipaa säännöllistä kylmähoitoa niin meinasin ottaa niitä messiin n. 30 kpl.
Minkä valmistan pussit olisi hyviä ja mitkä taas edullisia? Onko kokemuksia lentokoneeseen viennistä?

Eihän tuommoista saa viedä lentokoneeseen ollenkaan, kun nesteitä ei saa viedä yli 100 ml pakkauksissa.

...
Kylmäpussit saa ottaa mukaan ruumaan menevissä matkatavaroissa, toisin kuin Joppa väittää. 100 ml pakkaus koskee käsimatkatarvaa.

Paljonkohan pusseissa on vettä, meinaa painaa kokonaisuudessaan 230 grammaa et aika lähellä et saisi viedä käsimatkatavaranakin. Laitan yhden ortoosin sisään niin katotaan pitääkö ottaa pois turvatarkastuksessa kun varmaankin ortoosi pitää ainakin näyttää kun siinä on rautaa.

Back
Ylös Bottom