Kylmälaukku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Helga
  • Aloitettu Aloitettu

Helga

Team SportLife
Enpä tiedä onko tämä thread nyt oikealla osiolla, mutta kyllähän tämä ravintoon liittyy :D enkä searchillä nopeasti löytänyt threadiä tästä.

Eli pitäisi hommata hyvä, käytännöllinen ja kestävä kylmälaukku. Hinnalla ei väliä, kunhan on hyvä. Tähän threadiin kaikki vinkit ja suositukset, kiitos :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihin tarvitset sitä laukkua?

Sellainen perusvalkoinen styroksinen on halpa ja eristää hyvin. Lisäksi niistä ei tarvitse arvailla millainen eristys laukuissa on. Muovipäällysteisistä on vaikea sanoa etukäteen miten ne toimivat. Pehmeät on tietysti kivoja kantaa, mutta eivät eristä kovin hyvin. Jäähdytyskoneiston omaavat ovat sitten tietysti vielä asia erikseen.

Mä olen myös kuullut monelta, että sellanen perusstyroksinen kylmälaukku on tosi hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Sellanenhan maksaa alle kympin. Itsekin nimittäin olen kylmälaukun tarpeessa ja siitä syystä oon aika ahkeraan mainoksia seurannut. Ja tuohon perusstyroksiin mä ajattelin päätyä.

:offtopic:Tänään huomasin yhdessä lehdessä mainostettavan kylmälaukkua nimellä Matkajääkaappi. Ei siinä mitään, ihan hieno ja toimiva varmasti, jäähdyttää ja lämmittää jne., mutta jotenkin vaan pisti hymyilyttämään tuo matkajääkaappi-sana... Pyöräilenpä tässä matkajääkaappi mukanani...:)Tai sitten oon vaan taas jäänyt jostain pahasti paitsi, kun en oo aiemmin kuullut kylmälaukkua kutsuttavan tuolla nimellä...:nolo:

Perusstyroksinen on varmaan paras jos ihan tavallista halajaa. Tarpeeksi vaan kylmäkalleja laukun sisään, niin toimii.

Mistä muuten löytää halvimmalla sellaisen mikä toimii auton tupakansytytin liitännällä?? Pääasia, että jäähdyttää.

Ihan vinkkinä sanon että osta styroksinen kylmälaukku. Pakastepussiin vettä täyteen ja pakkaseen. Mitä isompi jäämöykky sitä kauemmin ruoka pysyy viileenä. Joskus itsellä ollut jäätä vielä pussissa 5 päivän jälkeen :)

Selvästi thredin alottaja tarkoittaa kylmäkallea esim juhannuksen viinoille ;) Osta pehmeä laukku, jonka voi halutessaan rutata pieneen tilaan. Kylmäkalleja kassiin ja menoksi. Saa muistaakseni ihan biltemasta ja muista tavarataloista.

Mulla on nyt kesän ollut käytössä Yves Rocherilta tilaajalahjana saatu kankainen kylmälaukku ja oon kyllä ollut siihen tyytyväinen. Rannallakin pitää ruuat kylmänä monia, monia tunteja. Ja on vieläpä niin tilava, että sinne mahtuu todellakin evästä vaikka koko päivän tarpeiksi.

Mistähän sais ostettua sellasia pieniä kylmä"laukkuja", joihin siis tosiaan mahtuis vaan joku voileipä tai eväsrasia? Se olis vaan tosi näppärä lyhyemmillä matkoilla, kun ei oo tarvetta niin suurelle eväsmäärälle. Oon katsastanut nämä yleisimpien tavaratalojen valikoimat, mutta en oo löytänyt...

Mistä muuten löytää halvimmalla sellaisen mikä toimii auton tupakansytytin liitännällä?? Pääasia, että jäähdyttää.

Ostin tuollaisen Prismasta, maksoi 49€ (tai 59€, en muista). Viikon verran pidin sitä päällä non-stop, paitti öisin. Ruoka pysyi syömäkelpoisena Norjan helteistä huolimatta (aivan uskomattoman lämmin oli :kuola: ) ja :kippis1: tottakai viileänä.

Voin suositella :thumbs: niin paljon käytännöllisempi pitkillä reissuilla kuin perus styroksikylmälaukku.

Yksi pitäisi edullisesti löytyä. Nimittäin saimme auton ostaessamme mukana sellaisen kylmälaukun, jonka voi liittää auton tupakansytyttimeen ja kertaakaan ei ole tullut kokeiltua vielä.:D Laitan sen myyntiin huuto.nettiin kunhan porukat palaavat reissulta kotiin huomenna ja löytävät laitteen jostain kellarin pimennosta. Laitan linkin sitten tänne, tai myyntipalstalle.

Noita tupakansytkällä toimivia kylmälaukkujahan löytyy joka halpahallista ja Varaosamaailma/Osaset/Motonet liikkeestä.

Jos vähän laadukkaampaa hakee niin Waecon mallistosta löytyy vaikka minkälaista ja kokoista. Tuolta sivulta kun ottaa Mobile refrigeration tai Mobile refrigeration for truckers niin sieltä löytyy. Waecon suomen sivuilta löytyy vain linkki tuonne .comiin ja palauteosio. Jälleenmyyjistä ei tietoa. Mutta noista olen kuullut kehuja niin puolituntemattomilta kuin muutamalta tutultakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom