kyllä.. kreatiinista vielä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jeah322
  • Aloitettu Aloitettu
elikkä selailin vanhoja viestejä enkä löytäny tähän liittyen mitään.

tilanne on siis se, että oon hyvän aikaa vetäny kreatiinia tosi epäsäännöllisesti, ilman mitään tankkauskuureja/ylläpitokuureja, eli lähinnä siltä pohjalta että millon sattuu muistamaan. ongelma on se, että ajattelin huomenna nyt sitten alkaa käyttää säännöllisesti kreatiinia ja alotan tankkauskuurin, voiko toi aikasempi epäsäännöllinen kreatiininkäyttö vaikuttaa tohon alkavaan tankkauskuuriin mitenkään, eli pystyykö kroppa hyödyntämään sen kaiken kreatiinin (tankkauskuurissa 25 g/vrk) kun mulla on jo valmiiksi kreatiinia lihaksissa jonkun verran johtuen tosta vanhasta epäsäännöllisestä käytöstä?

toivottavasti ei menny liian monimutkaseks :D :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyse on yksinkertaisesti siitä, miten täynnä lihaksiesi kreatiinivarastot ovat aikasemmasta käytöstä. Sepustuksestasi ei kovinkaan hyvin selviä, minkälaisista määristä puhutaan.

70-kiloisella miehellä kreatiinivarastot ovat keskimäärin n.120 grammaa, joten varastojen täydentyminen huippuunsa saavutetaan suhteellisen nopeasti.

Kreatiinin ylläpitoannoksen syömisen jälkeenkin varastot pysyvät tavallista suurempina useamman viikon ajan.

Niinpä, aiemmasta kreatiininkäytöstäsi on varmasti HYÖTYÄ ja hyödyt kreatiinista nopeasti ilman suurempia tankkauksiakin.

Ymmärräthän kuitenkin, että tuollainen "syödään kun muistetaan"- metodi ei johda minkään ravintoaineen osalta kovinkaan optimaalisiin tuloksiin. Kreatiinin osalta tässä ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa, vaan päin vastoin, jokainen lisäkreatiinigramma on kotiinpäin.

jep, eli taidan kuitenkin aloittaa ton kreatiinitankkauksen huomenna.. meinasin tankkausvaiheessa ottaa sen 25g/vrk (neljässä annoksessa) ja ylläpitovaiheessa 5g/vrk (kahdessa annoksessa) kolmen kuukauden ajan, sitten pidän kuukauden paussin.. kuulostaako hyvältä?

Joo alota vaan!mielestäni ei siitä ainakaan mitään haittaa ole.
:kippis1:

Mitä kreaa muuten käytät?Niis on aika paljon eroja...Itselläni ei Fastin Krea toiminu mut Twinlabin todella hyvin...:whip:

Kun pysytellään tietyissä laaturajoissa (joista kuluttaja ei toki saa kovin tarkkaa tietoa), on kreatiini tuotteesta riippumatta periaatteessa aivan varmasti sitä itseään ja pelittää kyllä. Kyse on enemmänkin epäpuhtauksien määrästä.

Edit: Buli, ei, toimivuus ei ole kyse näiden epäpuhtauksien määrästä.

Originally posted by Buli
Mitä kreaa muuten käytät?Niis on aika paljon eroja...Itselläni ei Fastin Krea toiminu mut Twinlabin todella hyvin...:whip:

Twinlab on kunnon kamaa. Nyt oon kokeillut Natures Ownin kreaa ja tuntuu sekin hommansa tekevän. Saa pari toistoa enemmän rutistettua ja painokin noussut.

ääääh....taitaa olla käyttäjässä vika jos ei fastin krea toimi... sillä ainakin itselläni se toimii ihan hyvin

Onko ketään muuten huomannut että lentää laatta helpommin kreatiinikuurilla? Yleensä en oksenna muuten kuin oikein sikakännijurrissa mutta kreatiinikuurilla saattaa laatta lentää jo siitä että syö ittensä liian ähkyksi tai ottaa vaan ihan vaan "kohtuullisesti" kaljaa. Ihme homma. Kai krea pistää mahan vähän sekaisin.

No ei ole (vielä) laatta lentänyt mutta kyllä sen selkeästi huomaa, että vatsa menee sekaisin. Varsinkin ekan viikon aikana kun otan sen 20g/pvä ja kerralla niin huomaa palautusjuoman jälkeen, että on kyllä tullut juotua taas kreatiinia :urjo:

Originally posted by jarkko
. Varsinkin ekan viikon aikana kun otan sen 20g/pvä ja kerralla niin huomaa palautusjuoman jälkeen, että on kyllä tullut juotua taas kreatiinia :urjo:

...älä ota kerralla. Tarkoituskaan ei ole. 3-4 satsia päivässä, niin oletettavasti imeytyykin paremmin (?). Joka tapauksessa, ei pistä mahaa sekaisin.

Ei ole edes tullut mieleen jakaa noita, 20g tai 10g kuulostaa niin pieneltä mutta ehkä joku voisi valaista onko tuosta jaosta jotain "oikeaa" hyötyä?

Kreatiinin otan siis palautusjuoman yhteydessä tai sitten ei-salipäivänä heti aamusta. Tämän takia en ole jakanut sitä osiin koska menee kätevästi palautusjuoman mukana tai aamusta eikä tarvitse ottaa erikseen kesken päivän.

Olisko yksi perustelu tässä:

"Creatine loading involves four or five small (5-gram) doses spread out during the day for a number of days. This procedure saturates plasma creatine levels and, while a large amount of creatine is excreted majority is excreted, saturation from frequent doses allows maximal uptake by muscles. "

Mitä enemmän kerralla vedät, sitä suurempi osa tulee ulos... kerralla. Vähän kuin C-vitamiini, isot kertaslaagit vaan pissitään ulos.

Okei, eli tässä on siis syy mun heikohkoon tuloskehitykseen :D

Pitänee seuraavan "kuurin" aikana testata tota annoksen pilkkomista ja katsoa kun tuloskehityskäyrä ampaisee eksponentiaaliseen kasvuun :blow:

Wrangea oon minäkin käyttänyt...vertailupohjaa ei muihin ole, mutta ainakin minä huomasin sen avulla saavan sen 1-2 toistoo lisää ja painoo tuli 2-3 kiloo...

Kiinnostas muuten tietää enemmän tosta tauon pitämisestä...jossakin kun puhutaan et elimistä tottuu ulkopuolisii annoksiin ja valmistaa näin itse vähemmän...siis jos ei pidä taukoa...onko tässä mitään perää???

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom