Kylkiliikkeet lisäpainojen kanssa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuo quadratus lumborum on aikas pieni lihas. Jotenkin en jaksa uskoa, että se vyötärö hirveästi levenee vaikka kylkitaivutuksia tekisikin. Rankaahan se tukee mukavasti ja vahvistaa keskivartaloa. Itse en ainakaan ole vyötäröä menettänyt vaikka silloin tällöin kylkitaivutuksia teenkin.

Menee myö paljon Abdominal external oblique lihaksiin, ehkä jopa pääasiassa.
Kuvitteleppa noiden allaolevien kuvien päälle reilut 20% rasvat, miltä näyttäisi, lihakset eivät enää erottuisi yhtään, mutta pirunmoiset jenkkakahvat pullistelisi.
Taylor-Lautner-Workout.jpg
taylor-lautner-in-denim-jeans-all-people-photo-u1.jpg
027.jpg

Menee myö paljon Abdominal external oblique lihaksiin, ehkä jopa pääasiassa.
Kuvitteleppa noiden allaolevien kuvien päälle reilut 20% rasvat, miltä näyttäisi, lihakset eivät enää erottuisi yhtään, mutta pirunmoiset jenkkakahvat pullistelisi.
Taylor-Lautner-Workout.jpg
taylor-lautner-in-denim-jeans-all-people-photo-u1.jpg
027.jpg

Juu juu mutta tässä kunnossa ei haittaa yhtään. ;)

Juu juu mutta tässä kunnossa ei haittaa yhtään. ;)

Jep upea lihasryhmä, mutta ei toimi isoissa rasvoissa tai ylitreenattuna, tuossakin menee jo hiukan överiksi kun on selvästi kaverin kovin lihasryhmä.
Mukavaa muuten että olet vielä aktiivinen tällä foorumilla, arvostan sun juttuja.

Suosittelisin kysymään Jto:lta tuolla voimapuolelle "kysy jto:lta" ketjussa. Sillä on varastossa vaikka sun mitä erikoistakin liikettä kyljille.

Mua neuvottiin osana selän kuntoutusta tekemään aika mielenkiintoista liikettä joka tuntuu helvetin hyvältä ja kylkien lisäksi lonkan sivuosissa (TFL?), it-nauhassa ja/tai vastus lateraliksessa.

Kiinnostaisikin tietää tälle jotain virallista nimeä, itse kutsuisin nimellä "one-arm overhead dumbbell side romanian deadlift". Eli pään päällä yhdellä kädellä pidetään käsipainoa (itse käytän 12-16kg). Suorilta jaloilta seisten lähdetään tekemään ikään kuin romanialaista maastavetoa sivulle, eli jalat lähes suorina yrität vapaalla kädellä koskettaa saman puolen varpaita lantion liikkuessa vain sivusuunnassa kunnes tunnet venytyksen. Selkä kuuluu pitää suorana joten kyljille tulee lähinnä isometristä rasitusta, mutta oli pakko jakaa kun tuo venytys tuntuu niin saatanan hyvältä.

Olen sellainen joka vaihtaa apuliikkeitä noin kuukauden välein. Mua viisaammat on kirjoittanut että apuliikkeitä kannattaa vaihdella useamman kerran vuodessa.

Eikös ne kaikki jonkinlaisia kylkitaivutuksia ole... tarkoittanet sitä mitä tehdään käsipaino toisessa kädessä.

2. Saman kylkitaivutuksen kuin käsipaino kädessä voi tehdä myös alataljalla.
3. Sitten voi tehdä kylkitaivutuksen ylhäältä alaspäin ylätaljalla.
4. Selänojennuspenkissä voi maata kyljellään ja nostaa siitä ylöspäin.

...nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen.

Juuh, nämä samat on ollut mun mielessä myös.

No mitäs helvettiä... :wtf:

Vaihdat apuliikkeitä kuukauden välein, tiesit jo 4 eristävää kylkiliikettä, niin miksi enää kyselet?!?

Jos sama apuliike toistuu vain joka NELJÄS KUUKAUSI niin ei niitä silloin tarvi yhtään enempää.
Kuinka monta eristävää kylkiliikettä ihminen tarvii... :confused:

Mua neuvottiin osana selän kuntoutusta tekemään aika mielenkiintoista liikettä joka tuntuu helvetin hyvältä ja kylkien lisäksi lonkan sivuosissa (TFL?), it-nauhassa ja/tai vastus lateraliksessa.

Kiinnostaisikin tietää tälle jotain virallista nimeä, itse kutsuisin nimellä "one-arm overhead dumbbell side romanian deadlift". Eli pään päällä yhdellä kädellä pidetään käsipainoa (itse käytän 12-16kg). Suorilta jaloilta seisten lähdetään tekemään ikään kuin romanialaista maastavetoa sivulle, eli jalat lähes suorina yrität vapaalla kädellä koskettaa saman puolen varpaita lantion liikkuessa vain sivusuunnassa kunnes tunnet venytyksen. Selkä kuuluu pitää suorana joten kyljille tulee lähinnä isometristä rasitusta, mutta oli pakko jakaa kun tuo venytys tuntuu niin saatanan hyvältä.

Oisko toi sellanen old school strongmanien tekemä liike? Bent press lienee sen vähän helpompi nimi. Tämä siis. Paitsi, et tossa otetaan paino ensin tohon olkapäälle käsi koukussa ja sitten lähetään taipumaan alaspäin painon periaatteessa paikallaan pysyessä ja käden suoristuessa. Sitte siitä noustaan suoraan ylös.

Sellanen on mun mielestä hauska kylkiliike, et kasataan maahan vaikka 5kpl 10-20kg levypainoja, mennään istumaan niiden toiselle puolelle ja sitten vähän ku russian twistinä siirretään se pino paino kerrallaan toiselle puolelle ja sitten taas toiselle puolelle. Video saattaa kertoa vähän paremmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mitäs helvettiä... :wtf:

Vaihdat apuliikkeitä kuukauden välein, tiesit jo 4 eristävää kylkiliikettä, niin miksi enää kyselet?!?

Jos sama apuliike toistuu vain joka NELJÄS KUUKAUSI niin ei niitä silloin tarvi yhtään enempää.
Kuinka monta eristävää kylkiliikettä ihminen tarvii... :confused:
Nuo on käytännössä kaikki samoja liikkeitä. Woodchopper ja russian twist on ainakin mun omaan silmään erilaisia liikkeitä kyljille.

btw. paras tapa saada asiakkaita on varmasti laittaa "No mitäs helvettiä... :wtf:"

Nuo on käytännössä kaikki samoja liikkeitä. Woodchopper ja russian twist on ainakin mun omaan silmään erilaisia liikkeitä kyljille.

Niin on... käytännössä kaikki ERISTÄVÄT kylkiliikkeet on samoja liikkeitä.
Woodchopper ja ryssäkierto on hyviä liikkeitä, mutta ei ne mitään ERISTÄVIÄ kylkiliikkeitä ole... ja itsehän kysyit ERISTÄVIÄ liikkeitä.

teemupii sanoi:
btw. paras tapa saada asiakkaita on varmasti laittaa "No mitäs helvettiä..."

NIIN TUNTUU OLEVAN :evil:

btw. jos yhdestä rumasta sanasta tulee kyynel silmään tai herne nenään niin todella kannattaakin valita joku ketjusalin naminami-PT eikä meikäläistä, koska täältä saa ainoastaan ansaitsemaansa palautetta... eikä mitään "hyvin menee" kommenttia jos menee ihan päin helvettiä...

btw. jos yhdestä rumasta sanasta tulee kyynel silmään tai herne nenään niin todella kannattaakin valita joku ketjusalin naminami-PT eikä meikäläistä, koska täältä saa ainoastaan ansaitsemaansa palautetta... eikä mitään "hyvin menee" kommenttia jos menee ihan päin helvettiä...
Kai mä sitten käännyn tuonne JTO:n puolelle.

^Hyvin samantapainen joo, käsi vain on valmiiksi suora ja liike tehdään kyljen venyttelyä ja jumppaa varten.

Täähän on selkeesti tuulimylly. Tyypillinen kahvakuulaliike (niille kelle kahvakuula on muutakin kuin työntöä, riveä ja heilautusta). Erittäin hyvä liike!

Hyvältä kuulostaa! Olisin meinaan kiinnostunut pistään parit tekniikka/liikkuvuusongelmat (selkään ja lantioon liittyen. Tekniikat sitten kyykkyyn ja maveen kondikseen) kuntoon, mutta sulla ei vissiin ole kuitenkaan mitään fyssaritaustaa tai vastaavaa? Meinaan uskoisin että mun probleemat ei oo pelkästään teknisiä, vaikka sun kanssa varmasti saatais perustekniikat hyvin mallilleen. Parilla fyssarilla käynyt eikä ole paikat vielä auenneet. Melkein pitäisi löytää kaveri, jolla on jonkinnäköistä fyssaritaustaa, mutta osaa myös liikkeiden tekniikat opettaa hyvin kuntoon.

H sulla ei vissiin ole kuitenkaan mitään fyssaritaustaa tai vastaavaa? Meinaan uskoisin että mun probleemat ei oo pelkästään teknisiä, vaikka sun kanssa varmasti saatais perustekniikat hyvin mallilleen. Parilla fyssarilla käynyt eikä ole paikat vielä auenneet. Melkein pitäisi löytää kaveri, jolla on jonkinnäköistä fyssaritaustaa, mutta osaa myös liikkeiden tekniikat opettaa hyvin kuntoon.

Eiköhän se ihan pätevä oo. En kyllä tiedä jakaako tietotaitoaan ihan ilmaseksi.

fyssaritaustaa :D :D

Suositut

Back
Ylös Bottom