Kylähullut...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ei oo ollu kunniaa tavata Runosmäen ruusua luonnossa mutta tää uus kuva siitä on kyllä aika tiukka. Vaikuttais hieman siltä kuin Pelle Hermanni olis käyny sutaseen Marlene Dietrichiä ja ko. afäärin lopputulos sitten nakottaa kuvassa nortti suupielessä. Amazing.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tääl meitin kyläl on vuosien varrella pyöriny jos jonkunmoista hiihtäjää. Yks äijä sekos aina kevään alussa ja sit se hävis vähäks aikaa ja tuli kesällä takasin. Oli latauksessa jossain. Pari vuotta sitten se lähti latauksee eikä takasin ole tullut.
Sitte on yks akka joka käy penkomas kerrostalon roskikset päivittäin ja raahaa sitä roinaa himaansa. Yks toinen muija kantaa lunta kerrostalon pihalta muovikassilla tien toiselle puolelle ojaan tai sit se kantaa sitä lunta pihagrilliin ja sulattaa sen siellä.
Yks jannu taas ramppaa päivät pitkät tuolla raitilla menemää, joskus se lähtee kävellen käymää naapurikunnan salessa oli millanen keli tahansa(on meillä omaki kauppa).
Eikä tässä ollu edes kaikki. Moni on heittäny lusikan nurkkaan vuosien varrella. Harmittomiahan nuo onneksi on ollu.
Tää on pieni paikkakunta ja oli jonain vuotena aika lähellä Suomen kärkeä sellaisessa tilastossa missä oli eniten mielenterveyspotilaita asukaslukuun suhteutettuna.

Onko kaverilla joku sininen takki ja AINA avattu kaljapullo kädessä? Tällainen tulee nykyään aika usein vastaan. En muista pyysikö aina euroa vai 70cent..
Ei ainakaan mun kohdalle ole sattunut bissen kanssa, ja monta kertaa olen törmännyt kyseiseen tyyppiin, mutta se on sellainen about kuuskymppinen (tai ainakin sen näköinen), laiha, ja silmiinpistävin tunnusmerkki on kuola suupielessä :kuola:. Liikkuu pääsääntöisesti Wikken, länsikeskuksen ja Ravattulan kulmilla (ei tosin taida enää pyöriä Ravattulassa päin?) Ja kyllä se euroa taitaa pääsääntöisesti pyydellä :rolleyes:

Mulla ei oo ollu kunniaa tavata Runosmäen ruusua luonnossa mutta tää uus kuva siitä on kyllä aika tiukka. Vaikuttais hieman siltä kuin Pelle Hermanni olis käyny sutaseen Marlene Dietrichiä ja ko. afäärin lopputulos sitten nakottaa kuvassa nortti suupielessä. Amazing.
Runosmäen Ruusu on tutustumisen arvoinen asia, jos Turussa poikkeaa. Hänet voi tavoittaa miltei 24/7 Vahdontien ja Tampereen valtatien risteyksen kupeesta, jossa hän käy monologia, usein hyvin härskiä sellaista. Hänen lempiaiheensa ovat yhteiskuntatieteet ja huoraaminen joista tämä kyseinen henkilö tietää lähes kaiken. Ja kuvaa kun katsoo tarkemmin, niin eipä tee mieli lähteä kiistämään tätä faktaa.

PS. Ei kauaa, niin Ruusu on tunnetumpi nähtävyys kuin Tuomionkirkko :worship:

Tuosta Turun "viis markkaa äijästä" sen verran, että tosiaan kaikki ei ole kaverilla kotona ja asustaa Ravattulassa Pompo-nimisessä hoitolaitoksessa.(Turun seudullakaan kaikki eivät tiedä mistä sanonta "pompo" tulee) Itse olen kotoisin parin kilsan päästä tuolta Ravattulan Cittarilta ja kyseinen kaveri tuli nuorena aika tutuksi. Joskus pyydettiin kaverilta viittä markkaa, joskus tonnia, kerran kysyin onko kaverilla antaa tonnista takaisin. Ilme oli suht närkästyneen näköinen, kun heppu tajusi ettei oikeesti olla sille mitään antamassa.

Todennäköisesti kyseessä on ihan vaaraton tyyppi, mutta olen kuullut kaverin joskus ottaneen "pienen" hepulin siivouspäivänä. Oli kuulemma imuri hieman lennellyt ennen kuin rauhoittui.:D

Tähän voisi kai mainita komando Tenkasen ja Kososen.:D
Kosonen on kuulemma entinen palkkasotilas joka joskus lomilla sai turpaansa tjmsp. Nykyään äijä kiikaroi vihollisia lähikaupan lihatiskillä sekä välillä pysähtyy kuin sienään ja laittaa kädet korville.
Komando Tenkanen on melko perus puli joka joku vappu talsi pitkätkalsarit jalassa vastaan uhoten kauppakassilla, ja heittipä joku kaunis päivä pentunsa parvekkeelta alas...
Sama mies joskus kaupitteli tyttärensä vaatteita kaverille joka on pentua 90cm pitempi.
edit: Niin tosiaan Mikkelin Peitsarissa lymyilevät nämä 2 miestä. Onko kukaan törmännyt?
edit2: Onko täällä ketään yhtäriläistä joka tupakoi? Koulun "pikkuportin" ohi kulkee usein akka joka toivottelee jeesuksen siunausta tupakoitsijoille.

Tuosta Turun "viis markkaa äijästä" sen verran, että tosiaan kaikki ei ole kaverilla kotona ja asustaa Ravattulassa Pompo-nimisessä hoitolaitoksessa.(Turun seudullakaan kaikki eivät tiedä mistä sanonta "pompo" tulee) Itse olen kotoisin parin kilsan päästä tuolta Ravattulan Cittarilta ja kyseinen kaveri tuli nuorena aika tutuksi. Joskus pyydettiin kaverilta viittä markkaa, joskus tonnia, kerran kysyin onko kaverilla antaa tonnista takaisin. Ilme oli suht närkästyneen näköinen, kun heppu tajusi ettei oikeesti olla sille mitään antamassa.
Tässä ilmeisesti kyse, legendaarisesta Ollikaisesta. Asui ennen laitokseen siirtoa teräsrautelassa ja vaikutti alueen lähimaastossa mm. länkkärissä. pyysi aina 5mk/1 euron "jugurtti rahaa". sillä oli myös rahaa aina ihan pirustu. se sai sitä sen edunvalvojalta mutta kun hommat ei senkään avulla pysyny kondiksessa, niin joutu laitokseen. ollikaisen tili- ja viikkorahapäivinä sekä ennen edunvalvojaa kaikillä alueen muksuilla oli kivaa...

Runosmäen ruusuun olen muutamaan otteeseen törmännyt, ko. naiseen saattaa törmätä vähän missä puolella Turkua vain.

Kas vain, törmäsin tuohon Matkahuollon pihalla viikko sitte. Tai ainakin silmämeikki oli samanlainen ja muutenkin vaikutti samalta.

tampereella kun oon käynyt niin siellä stockmannilla olen jo pari kertaa törmännyt samaiseen mummeliin. tämä tapaus levittää sielä naisten osastolla jotain niistä myytävistä huulipunista IHAN päin per.... pikin huulia ja lähes poskia, sitten huutelee ohikulkeville että "NÄYTTÄÄKÖ HYVÄLTÄ? HÄ? TYKKÄÄTKÖ?!" se on vähän pelottavakin, kun se huutelee niin vihaisesti...

sitten en muista missä paikkakunnalla, mutta paikallinen kylähullu oli pistänyt seuranhaku ilmotuksen: Halutaan tyttöystävä, täytyy olla tissit ja perse. :D eikä siinä ilmotuksessa sen enempää

Hömppä-Tompaksi kutsuttu kaveri liikkuu Rajamäellä. Kaveri on vähä Esa Pakarisen näkönen ja onkin kun suoraan Pekka Puupäästä repästy. Ihan harmiton ja symppis kaiffari joka ei paljoa puhu ja keräilee monet jätesäkilliset pulloja aina vappuisin, tai millon nyt sattuu olemaan että porukkaa ulkona ryypiskellyt. :)

Sitten on semmonen spurgu kun Kona joka vaikuttaa ihan koko Nurmijärven ja joskus Hyvinkäänkin alueella. Aikalaila rasittava jeppe joka laukoo solvauksia ihan kenelle tahansa ja usein. Kona myös haastaa riitaa useasti ja saakin turpaansa valehtelematta ainakin 2kertaa kuukaudessa kun jollakin palaa kiinne. Ei tiedätä matsia jossa Kona olisi joskus päässyt voitolle että aina se on maassa nenäposkella kun alkaa riitaa haastamaan. Tossa itseasiassa videokin kaverista videogooglessa http://video.google.com/videoplay?docid=-9134424858241210914&q=spurgu Video on kuvattu Klaukkalassa.

Ja kolmas kaveri joka tulee mieleen asustelee tässä Röykässä joka on myöskin Nurmijärvellä niikun Rajamäkikin. Pitkä valkonen tukka ponnarilla ja helvetin pitkä valkonen parta, jannu kulkee nimellä PartaJeesus. Siitä tietää että kesä on tulossa kun PartaJeesus alkaa kulkemaan huhti- toukokuun kieppeillä ilman kenkiä vanhalla oranssilla jopolla sotkien. Kengät menee jalkaan yleensä vasta ensilumien myötä. Joka aamu se istuu jopo siwan parkissa venaten että kauppa aukeaa ja sitten nappaa karjalan mäyriksen mukaan ja sotkee himaan.

Sitten on semmonen spurgu kun Kona joka vaikuttaa ihan koko Nurmijärven ja joskus Hyvinkäänkin alueella. Aikalaila rasittava jeppe joka laukoo solvauksia ihan kenelle tahansa ja usein. Kona myös haastaa riitaa useasti ja saakin turpaansa valehtelematta ainakin 2kertaa kuukaudessa kun jollakin palaa kiinne. Ei tiedätä matsia jossa Kona olisi joskus päässyt voitolle että aina se on maassa nenäposkella kun alkaa riitaa haastamaan. Tossa itseasiassa videokin kaverista videogooglessa http://video.google.com/videoplay?docid=-9134424858241210914&q=spurgu Video on kuvattu Klaukkalassa.
Ime munaa, ime munaa, tuu imee mun munaa :lol2:
Vittu en kyllä kuuntelis tuota kauaa, melko rasittava tosiaan...

Tässä kunnassa asuu paljonkin hulluja: nro1 Loitsija. Miehellä on pitkä valkoinen parta,ei puhu ikinä kenellekkään paitsi jupisee itsekseen. Kävellessään pysähtelee välillä ja viittoo käsillään esim. puille ja roskiksille.nro2gunnar. Ei liiku talvella eikä syksyllä kokoaan mihinkään,keväällä saa oudon hullun kohtauksen,polkee pyörällä bokserit jalassa (pitää niitä shortseina kun kalsareissa ei kuulemma ole puntteja) matkii hönössä esim sorsia ja sammakoita. Joskus on hermo koetuksella kun on kuunnellut tunninkin verran kurnutusta kun on ollut paikallisessa kaljalla. nro3 isomuna pena. Vanha tenukeppi joka reteilee vehkeellään tutuille ja tuntemattomille joskus huonoin seurauksin.

Aloin tässä muistelemaan että tossa viereisessä kerrostalossa on asunut jos jonkimoista hullua ja spurgua, yksi jannu on siellä hirttäytynytkin. En nyt kuollakseni muista kaikkia koska olin jotain 5-8 kun siellä niitä kylähulluja oli enempikin, täytyis isobroidilta kysästä josko se muistais. Mutta kuitenki oli semmonen kaiffari joka kolmannessa kerroksessa aina esitteli parvekkeella hattukokoelmaansa, äijällä olikin jos jonkimoista hattua ja lakkia. Eräänä kesäpäivänä oli siinä parvekkeen kaiteella kävelly ja putos sitte alas sieltä, muistan vaan siitä ku pikkupoikana näki ekaa kertaa kun joku vietiin ambulanssissa poies. Oli kyllä ihan tajuissaan vielä kun haettiin pois, muistan kun se katto sieltä lanssin ikkunasta.

Sitten eräskin joka tossa lähistöllä asuu. Mies on oikeasti kuuro ja ajelee sellasella mustalla ladalla. Kesäkuumalla tykkää isteskellä leikkipuistossa ylipienissä shortseissa joista kassit paistaa melkeen aina ja näyttelee usei tytöille erinäisiä yhdyntään viittaavia käsimerkkejä. Voin kyllä varmuudella sanoa että äijä ei ainakaan roinannu ole, on meinaan sen kokoset nyytit että on syöpyny mieleen. :hyper:

ruusu on tietty perus hullu.. mut muo vituttaa nättärin bussissa sekoileva juoppo musta heppu joka puhuu puoliksi englantii siansaksaa ja koittaa suomeakin höpöttää..:curs:

edit. viellä keskustassa pyörivä nuorehko herra joka puhuu yksinään ja aina kun satun kohdalle hän kysyy olisko sinulla 80 senttiä.. mikä ihmisiä vaivaa?

Anna euro (viismarkkaa) setään törmäsin yhtenä päivänä Wikken kulmalla, kun tulin duunista...tosin en ymmärtänyt mitä pyysi (euroa kai), mutta koura oli täynnä senttejä ja suupieli oli vaahdossa (setä pitää suuta jatkuvasti auki, joten se ilmeisesti vaikuttanee asiaan jossain määrin).

Täällä Ähtärissä on eräs vanhempi sinisen pappa-tunturin omistaja. Ukko ajelee mopedillaan todella verkkaista vauhtia ja välillä taluttaakin, usein täyteen pakatut muovikassin ohjaustangon päissä killuen. Mutta mikä omituisinta, hän ei näytä ikinä riisuvan kypärää päästään! Siis aina kun olen miehen nähnyt, aina on kypärä pään suojana. Tosin enpä tiedä tunnistaisinkokaan koko tyyppiä ilman kypärää. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom