Kylähullut...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Turussa olen parissa eri paikassa nähnyt sellaisen aikasta nuoren kaverin, joka ajaa pyörää ilman käsiä ja viuhtoo menemään sillä kuin viimeistä päivää. Siis ei missään tilanteessa ota tangosta kiinni ja kurvailee ihan hulluna vaikka suoraa tietä! En tiedä onko kaveri joku "kylähullu" vaiko joku sirkusapina, mutta on sen meno kyllä hurjan näköistä.

He-he, saattaapi olla niitä sirkuslinjalaisia:rolleyes: Ehkä sama tyyppi, joka ajelee yksipyöräisellä pitkin poikin.. pari kertaa törmäsin heppuun kun se kikkaili sillä vehkeellä metsäpolulla mun edellisen kodin lähettyvillä. Ja vauhti oli hurja:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missäspäin etelä-karjalaa tämä tapaus pyörii? Sillä itsekkin asun kylässä joka on nykyään kaupunki jossa oli (mopo)-veki "niminen" kaveri jonka kerrottiin olevan varsin vahva.

Joutseno

Harvemmin äijää enää näkee.

Mäkin tiedän noi kaikki. Huulipunanaisen huulipunat jatkavat vain leviämistään. Näin sitä n. vuosi sitten aika usein Itäkeskuksessa ja silloin sillä oli vain hieman ylikorostetut huulet. Pikkuhiljaa huulet laajenivat kaksin tai kolmin kertaisiksi.

Nää meikkitaiteilijat tuntuu olevan ihan oma lahkonsa. Täällä kans asustaa yks jota katsoessa ekana tulee mieleen, että joku on istahtanut paljaalla perseellä väriliitujen päälle.

Hollolassa asui Hyppy-Heikki. Käveli sillai pomppivalla tavalla. Törkeä parta. Lahdessa myös asui yksi mummo jossai pahvimajassa, vaikka sillä oli huhun mukaan miljoonia rahaa. Sit on se Kärpäsenmäen heiluttaja mummo, jonka poika oli kai kuollut kolarissa siinä mäessä.

Heiluttajamummo oli taas sunnuntaina paikalla, en ollut sitä vissiin pariin vuoteen nähnytkään, vaikka säännöllisesti paikan ohi ajelen.

Täällä päin asuu tyyppi nimeltä "Hekottaja-Heikki".. Tää tyyppi ostaa aina paikallisesta räkälästä (baari) yhden oluen ulos (halvempaa ostaa ulos) ja menee baarin nurkalle seisovilteen sen juomaan. Ohikulkijoille se selittää aina jotain omia vitsejään, mitä ei kukaan muu varmaan ymmärrä ja nimensä mukaan hekottaa niille vitseilleen yksinään..

Heiluttajamummo oli taas sunnuntaina paikalla, en ollut sitä vissiin pariin vuoteen nähnytkään, vaikka säännöllisesti paikan ohi ajelen.

Kyllä se on vieläkin lähes päivittäin. Ankaraa duunia.
Jos ois kaupungin päättäjillä yhtään huumoria ja ylimäärästä pätäkkää ne vois antaa sille ylimmän liikenteenvalvojan tittelin ja tuplaeläkkeen. +joku hieno uniformu :D

Itä-Suomessa kylähulluja riittää, ainakin suhteutettuna asukaslukuun! :hyper: Heti ensimmäisenä tulee mieleen keski-iän kynnyksellä oleva "hieman" omituinen öinen hiippari, joka sanoitti ja sävelsi epäonnistuneesti 90-luvun alussa jonkin sortin "new-age" / rap-musiikkia. Ilmeisesti omasta mielestään piisit ovat edelleen hyviä, sillä tämä Hessu Hopoa / Super-Hessua erehdyttävästi muistuttava tyyppi soittaa ko. biisejä aktiivisesti kannettavasta mankastaan muun muassa la-aamuna klo 0400 paikallisella grillillä. Kyseistä herraa en ole koskaan nähnyt päivänvalossa, hän liikkuu vain öisin. Lisätienestinsä tämä supersankari tienaa pullojen keruulla. Joku saattaa tunnistaakkin tämän tapauksen.

Toinen kylähullu, joka nyt hätäseen tuli mieleen, menehtyi muutamia vuosia sitten. Rauha hänen sielulleen. Kyseinen tapaus oli liki täysin erakkona elävä vanhahko nainen, jolla oli ilmeinen taipumus haalia mahdollisimman paljon kissoja. Ko. mummu ei koskaan tullut taajamaan, ruoat sun muut juoksevat asiat hänen puolestaan hoiti naapuri. Jos joku muistaa Simpsoneista hullu kissamummon, niin tuntomerkit täsmää. Vaikkakin mummu piti eläimistä, hän ei jostain syystä oikein osannut / viitsinyt huolehtia niistä siten, niinkuin asia olisi ollut tässä yhteiskunnassa hyväksyttävää. Ironista asiassa olikin se, että kun mummusta aika jätti, niin kissat olivatkin päättäneet nälissään herkutella emännällään...

Eikstää ollu jossain iltaleheski juttu joskus?

Juu juu, harmaat hiukset, harmahtavat vaatteet ja aina käsi odossa.. välillä huutelee ihmisten perään :"rouva, rouva.." tms. En oo kyllä aikoihin kuullu tän puhuvan mutta eikös se oo tää samainen nainen joka markka-aikana pyysi "anna kakskymppiä" ja vielä nykyään sillä on sama lause, inflaatio nääs :rock:

Ei oo kyllä mikään "hullu" vaan ihan bisnestä tekemässä:

Oli n.4-5 vuotta sitten Hesarin haastattelussa jossa selvisi seuraavaa: Asuu Järvenpäässä/keravalla tms omistamassaan rivarinpätkässä, matkustaa joka aamu Helsinkiin harrastamaan pummausta ja illalla taas kotiin. Harrastaa Kauniita ja Rohkeita ja Helsingissä kerjäämistä. Sillä on oikeen selkeet taktiikat joita se noudattaa (minä päivinä pummata missäkin ettei ihmiset hermostu) esim kiertokulku Aleksanteri - Steissi - Hakis ja luetteli otollisen lahjottajien tunnuspiirteitä tms. Kiero ku perkele sanon minä, ikinä ei tulis mieleen sille mitään antaa. Muistaakseni kehu vielä että miten kivaa tienestiä sillä hyvänä päivänä tekee. En sitte tiiä josko talo on menny alta ja ruvennu häppä maistumaan tai muuta oikeeta hätää tullu...

Joo tavattu on. Oli kova kiire kotiin katsomaan kauniita ja rohkeita :D
Ei kyllä ihan 100% täysijärkiseltä vaikuttanu. Tästäkin on nyt aikaa suunnilleen toi 4-5 vuotta.

Tännekki pikkukylään on jokunen omaperäisempi kaveri eksynyt.. Yks on sellane ku polkee jokapäivä jonku reilu 30kilometrin pyörälenkin sellanen liivi päällä (Turvaliivi? tai joku, tollanen keltanen ja sit siin on tota heijastavaa nauhaa) ja morjestelee jokaselle vastaantulevalle ja vähän kaikelle muullekkin.

Sit tässä muutama vuotta sitten vielä asusteli joku vanhempi kaveri ja keitteli pontikkaa jossain mettänkeskel ja lopult kaveri vietii mielisairaalaan ja ku väitti et pienet vihreet miehet oli käyny sen kimppuun.. ottaa näistäkin sitten selvää :)

Juu juu, harmaat hiukset, harmahtavat vaatteet ja aina käsi odossa.. välillä huutelee ihmisten perään :"rouva, rouva.." tms. En oo kyllä aikoihin kuullu tän puhuvan mutta eikös se oo tää samainen nainen joka markka-aikana pyysi "anna kakskymppiä" ja vielä nykyään sillä on sama lause, inflaatio nääs :rock:

Ei oo kyllä mikään "hullu" vaan ihan bisnestä tekemässä:

Oli n.4-5 vuotta sitten Hesarin haastattelussa jossa selvisi seuraavaa: Asuu Järvenpäässä/keravalla tms omistamassaan rivarinpätkässä, matkustaa joka aamu Helsinkiin harrastamaan pummausta ja illalla taas kotiin. Harrastaa Kauniita ja Rohkeita ja Helsingissä kerjäämistä. Sillä on oikeen selkeet taktiikat joita se noudattaa (minä päivinä pummata missäkin ettei ihmiset hermostu) esim kiertokulku Aleksanteri - Steissi - Hakis ja luetteli otollisen lahjottajien tunnuspiirteitä tms. Kiero ku perkele sanon minä, ikinä ei tulis mieleen sille mitään antaa. Muistaakseni kehu vielä että miten kivaa tienestiä sillä hyvänä päivänä tekee. En sitte tiiä josko talo on menny alta ja ruvennu häppä maistumaan tai muuta oikeeta hätää tullu...

Voi vitun vitun vittu.:down:

Meikä tarjos tolle viime keväänä aterian. Muutama tunti ennen Lordin voitonjuhlia.

Mä olin vitun rappiolla umpihumalassa, liikuin yksin ja mulla oli kolme donaa lompsassa, niin tuo kerjäämään tullut lahopäisen oloinen mummo ei olis varmaan voinut kohdettaan paremmin valita :david:

Mä näin sen sillä samalla paikalla, juna-aseman viereisen täyspotin edessä, kerjäämässä vielä myöhemminkin ja se huus jollekkin just ton, että "onks sulla heittää parikymppiä":lol2:

Btw. Ateria makso 6 egee. Kieltäydyin kuitenkin tylysti ostamasta sille lääkkeitä.:rolleyes:

Joutseno

Harvemmin äijää enää näkee.

Näin ajattelinkin. Täällä siis on muitakin joutsenolaisia kuin tutut. En kyllä ikinä ihan uskonut että veki noin kovia rautoja kolisteli kun ei se näyttänyt kovin isolta tai lihaksikkaalta, mutta ilmeisesti huhu oli sitten tota.

Pelkosenniemellä asuu Lonkero-Reiska. Ukko istui/istuu? usein aina kylänraitilla kesäisin napostelemassa lonkeroa. Usein ojan pohjalla, josta huutelee ohi kulkeville. Oikeastaan Shellin baari taitaa olla täynnä kylähulluja...

Vantaan Mikkolassa on Jeesus-Mummo, joka tulee saarnaamaan bussipysäkille.

Pari Turun legendaa unohtui. Tässä he ovat.

Göebbels
Göebbels väijyy usein tuomiokirkon bussipysäkillä ja 23 sekunnin rekursiolla toistaa käsittämättömän iskulauseen oikea nyrkki kohti taivasta. Porukka lievästi sanottuna väistelee tätä propagandapäällikköä. Mä tietty repeilin niin helvetisti ja olisin voinut jäädä kadun toiselle puolella katto showta pidemmäksin aikaan ja paistaa trangialla lättyjä. Ilmainen lätty hillolla sille, joka kertoo mikä se iskulause on?

Runosmäen ruusu
Legendaarinen muija, joka on meikannut ittensä samalla lailla kuin venakkohuora crackissä. Poskiin kirkuvanväriset ympyrät, huulet rajattu mustalla ja silmissä sitä sinistä lahonsuojaa. Ilmeisesti kuvittelee olevansa prostitoitu ja sihteeriopiston huorannussijat kertovat ruususta seikkaperäisiä yksityiskohtia, missä päivystää jne. Miksi sairasta ihmistä ei laiteta hoitoon? Ruususta löytyy kuvakin netistä, en löytänyt tähän hätään.

Anna euro pummi
Näitähän talven alla onkuin kärpäsiä, ennenkuin pakkanen tulee ja tappaa pummit, mutta ilmeisesti tämä euro pummari oli vielä ainakin toissa kesänä muonavahvuudessa. Seisoi keskellä kävelytietä lopo ojossa ja hoki pummimantraa. Monesti seisoi vielä Ray:n täyspotin edessä. Että tarpeeseen tulee. Silmistä näki, että ketään ei ollu himassa.

Göebbels on ainut ketä on meikäläiselle vieras kaveri (tai ei ainakaan tule heti mieleen) , mutta tuota Runosmäen ruusua tuli miltei päivittäin tsiigattua, kun vietin 6 vuotta Lyseossa :D. Missäköhän vaiheessa "anna euro pummi" alkoi pyytelemään euroa entisen viiden markan sijaan :rolleyes:?

Runosmäen ruususta sen verran, että eräs ei niin hyvä tuttu oli pysähtynyt auton kanssa sille opastuspaikalle, jossa se ennen aina oli (nykyään oleskelee siinä risteyksessä), ja oli kysynyt että mitä se täällä seisoskelee, niin muija vaan siihen että "no huoraamassa". Oli sitten vielä ehdotellutkin...

Anna euro pummi pyöri useampia vuosia sitten entisen Ravattulan Anttilan luona, ja kun faijan kanssa käytiin siellä, niin aina se oli "anna viis markkaa", ja kuola valu suupielistä :kuola:. Kerran faija sitten kysyi että mihin sä sitä tarviit, niin pummi vastasi että "meen kahville". Kyllä se meni kahville :lol2:

Yks kaveri (ei turkulainen) säikähti kerran kun oltiin Wiklundin ohi kulkemassa, kun tämä kyseinen pummi-setä hyökkäsi nurkan takaa "ANNA EURO"! Ja arvatkaa valuiko kuola :rolleyes:. Selitin että se on harmiton, mutta oli se aika shokki...

Tuli eräs tapaus mieleen, joka ei kyllä ollut varsinaisesti kylähullu, vaan umpihullu.
Vamppi taisi olla sen lempinimi, ja se asui meidän talonyhtiössä (ja vielä samassa rapussa). Ihan mahtavaa juttua siltä tuli. Mm. kerran kun olin lähdössä kouluun, niin vamppi avasi samaan aikaan oven juuri kun olin astumassa rappukäytävästä ulos, ja huusi: "Minä en ole olemassa, minä olen olematon"!

Toinen juttu jonka muistan oli se, että kun oltiin pihan jätkien kanssa pelaamassa sählyä tms. vamppi avasi ikkunansa, ja huusi: "kun minä olin pieni, muut saivat hyviä lääkkeitä, mutta minulle syötettiin pelkkiä jäniksenpipanoita"! Ja jälkeenpäin ajattelee, kun kyseinen rouva oli joskus ikkunassa veitsi kädessä, ja katteli psyko-ilme päällä lapsia, että on sitä kasvanut varsin omalaatuisessa ympäristössä...Aziz the Combat Fighterista kerron myöhemmin, kun kerkiän...

Porissa on siinä satakunnankadun paikkeilla sellanen punakka ja pönäkkä ukko parkissa aina pyöräänsä nojaten. Usein heti Wash kingin nurkalla. Keli kuin keli niin se nojailee siinä kulmassa pyöräänsä. Kuulin huhua että sen vaimo olis kuollut siinä nurkilla liikenneonnettomuudessa mutta kuulin myös että se olis pelkkää legendaa.
Onko kenelläkään parempaa tietoa kaverista?

Sitten on siinä valtakadun nurkilla pyörivä Heiluri. Heiluu kuin poiju jossain kadun kulmalla ja pussailee kädessään olevia valokuvia. Ihan harmiton heppu kai ja on siis oikeasti hieman jäljessä. Asuu kai äitinsä kanssa siinä datainfoa vastapäätä olevassa talossa.

Sapo sanoi:
Porissa on siinä satakunnankadun paikkeilla sellanen punakka ja pönäkkä ukko parkissa aina pyöräänsä nojaten. Usein heti Wash kingin nurkalla. Keli kuin keli niin se nojailee siinä kulmassa pyöräänsä. Kuulin huhua että sen vaimo olis kuollut siinä nurkilla liikenneonnettomuudessa mutta kuulin myös että se olis pelkkää legendaa.
Onko kenelläkään parempaa tietoa kaverista?
Palloilee/Palloili muuallakin. Koivulan shellillä ainakin joskus ja sitä ja wash kingiä ennen jossain muuallakin, mutten muista missä. Semmonen kaveri, että sen tupakointia ei enää mitata tupakoissa vaan tikkuaskeissa.

Kumpi? Tää levyttäjä on saattanut ollakkin valtakunnallisessa mediassa. :D

Meinasin sitä kissamummoa. Iha ku ois lukenu siitä joskus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom