Kylähullut...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helsingisin itäkeskuksessa hiippailee semmoinen 40-50 vuotias mies joka käyttää vanhaa nahkatakkia ja jonkinlaista vanhaa lentäjän kypärää. Hän kävelee ympäriinsä ja huudahtaa "olen nainen" erittäin kimeällä äänellä. Kerran näin hänen esittävän ruotsalaista poliisia ja joskus hän vain metroasemilla säikyttelee ihmisiä. Tämä sama kaveri on tullut esittämään minulle yhdednkäden punnerruksia varsin hyvällä tekniikalla. Kerran hän yritti kerätä rahaa laulamalla kauppakeskuksen edessä. Lauluääni oli niin tietenkin mitä huonoin. Kaveri on aina "selvänä" eikä ikinä ole humalassa.

Pakko nostaa, kun huolestuttaa hieman...

Eli onkos Runosmäen Ruusu kokonaan kadonnut, kun ei sitä enää näy tien varressa meuhaamassa? Mitään havaintoja kellään? Vai liikkuuko se nykyään niin eri aikaan kuin mä, ettei sitä onnistu bongaamaan. Kyllä nyt sen kesällä meinaan pitäis 24/7 olla liikenteessä...

Ja nostoa. Joku tossa aiemmin kyseli onko Pasi jo muuttanut, vastaus kuuluu: ei ole. Kova asunnon haku silti päällä.
Ja täälläkin on muistaakseni puhuttu jo aiemmin kaikkien lahtelaisten tuntemasta Rytmi-Ranesta. Nyt löytyy herrasta pari klippiäkin netistä. Tässä niistä toinen:Lataa ja varmista mun perseeseen!

Hah, kova jätkä.

Mä tulin tuossa jokunen viikko sitten yövuorosta bussilla, ja samaiseen bussiin tuli Runosmäen Ruusu - Tosin luojan kiitos vain lyhyeksi aikaa. Kuskikin katteli (ulkomaalainen) ihmeissään muijan olemusta ja skitsoa tiuskimista itsensä kanssa. Pakkelit oli naamasta vähentyny, ihme kyllä, ja vaatteet eivät luonnollisesti olleet kelin mukaiset.

Hah, kova jätkä.

Mä tulin tuossa jokunen viikko sitten yövuorosta bussilla, ja samaiseen bussiin tuli Runosmäen Ruusu - Tosin luojan kiitos vain lyhyeksi aikaa. Kuskikin katteli (ulkomaalainen) ihmeissään muijan olemusta ja skitsoa tiuskimista itsensä kanssa. Pakkelit oli naamasta vähentyny, ihme kyllä, ja vaatteet eivät luonnollisesti olleet kelin mukaiset.

Joo tuttu tapaus tuokin minulle niiltä ajoilta kun Turussa asuin. Melkonen misukka!

Valitettavasti kyseinen misu on ajettu entisiltä apajilta vekeen, koska ilmeisesti aiheutti tarpeetonta häiriötä hänelle arkisten askareiden pareissa toimiessaan (kuten mm. huoraaminen, ihmisten säikyttely, kovasanainen väittely puiden kanssa, luonnon saastuttaminen pärstävärkin maalaamiseen tarkoitetuilla maaleilla jne.).

Ei nyt mene kylähullukategoriaan, mutta tietääkö joku Turun kauppatorin (/keskustan) ympäristössä liikkuvaa, ehkä 22-25-vuotiasta miestä.

Päällä aina nähdessäni olleet sama varustus, eli:

-siniset lökäfarkut
-tummanharmaa/musta takki
-musta pipo
-kannettava cd-soitin& korvalaput.
-tosi ruskettunut / likainen iho
-avattu koffin kaljapullo.

Ainoa alkkis, jota minun on käynyt sääliksi. Kerran olen tuon kanssa jutellut ja vaikutti ihan täydellä järjellä varustetulta oikein symppikseltä kaverilta.

Tunnistan ko. kaiffarin. Sääliksi tosiaan käy. Ei se kuitenkaan aivan täysillä käy, kun jammailee musan tahdissa ja pullo kädessä milloin missäkin.

Valitettavasti kyseinen misu on ajettu entisiltä apajilta vekeen, koska ilmeisesti aiheutti tarpeetonta häiriötä hänelle arkisten askareiden pareissa toimiessaan (kuten mm. huoraaminen, ihmisten säikyttely, kovasanainen väittely puiden kanssa, luonnon saastuttaminen pärstävärkin maalaamiseen tarkoitetuilla maaleilla jne.).

Ruusua näkyy ainakin Hansassa nykyään usein.

Ei nyt mene kylähullukategoriaan, mutta tietääkö joku Turun kauppatorin (/keskustan) ympäristössä liikkuvaa, ehkä 22-25-vuotiasta miestä.

Päällä aina nähdessäni olleet sama varustus, eli:

-siniset lökäfarkut
-tummanharmaa/musta takki
-musta pipo
-kannettava cd-soitin& korvalaput.
-tosi ruskettunut / likainen iho
-avattu koffin kaljapullo.

Ainoa alkkis, jota minun on käynyt sääliksi. Kerran olen tuon kanssa jutellut ja vaikutti ihan täydellä järjellä varustetulta oikein symppikseltä kaverilta.
Tunnistan ko. kaiffarin. Sääliksi tosiaan käy. Ei se kuitenkaan aivan täysillä käy, kun jammailee musan tahdissa ja pullo kädessä milloin missäkin.

Tuo on Pasi, eli Pummi-Pete. Mielestäni juo kyllä aina Karhua. 26-vuotias omien sanojensa mukaan. Oli vähän siistiytynytkin tossa kesällä yhdessä vaiheessa, linnassa oli viettänyt 6 vrk tms.

Pasilla on monesti pullo rintataskussa. Eväät miehen tiellä pitää...

Ootko Grosskopf montakin kertaa raahannu/kehottanu jamppaa poistumaan Hansasta?

Löytyy kassialma muuten jyväskylästäkin. Noin 6-9 kassia/laukkua mukana. Kaupassa asiointi saattaa kestää 6 tuntia helposti...

Kuuleman mukaan on useastikin aivan jyväskylän keskustassa vain levittänyt haarojaan ja kussut (hame päällä) keskelle kävelykatua ja nauranut huutonaurua virtsaaamisen aikana.

juu kyllä niitä täältäkin löytyy (parainen) erään hepun pään sisällä riitelee hänen vanhemmat. koko ajan huutaa vuorotellen molempien äänellä välillä hiljempaa ja sitten taas täyttä kurkkua. ajaa myös traktorilla luulen kyllä että nyt poliisit on vienyt sen kun ukko tuli välillä mistä sattu ja miten sattu traktorillaan. nyt polkee fillarilla keskellä autoa tietä 200m auto jono takanaan huudellen kaiken näköistä. muutaman kerran olen sitä pelästynyt kun se on tullut nurkan takaa ja huutanut täyttä kurkkua.

toinen tapaus omaa aika rankan taustan. oli noin 20 vuotta sitten tappanut vanhempansa ja sahannut päät irti ja vaihtanut isälle äidin pään ja äidille isän. nyt se kävelee pitkin kaupunkia kuulokkeet korvilla järkyttäviä matkoja välillä se voi tulla 20km päässä vastaan jollain pienellä hiekka tiellä. ei kuulemma ole enää vaarallinen mutta ei sen lähelle mielellään mene.

Törmäsin muutama vuosi sitten työpaikallani kaupassa yhteen n. 55-60 vuotiaaseen naiseen, joka ei ulkoisesti erottunut hirveesti, mut se varasti jotain, esim. voipaketin ja meetwurstipaketin. Sit me vietiin se takahuoneeseen odottamaan poliiseja. Se istui tuolilla, ja kusi alleen. Poliisit haki sen ja niiden ilmeistä näki, että tuttu tyyppi oli ja sillä ei todellakaan kaikki ollu kohdallaan.

Se tuli ehkä vuoden päästä uudestaan. Siiderit laukkuun, kassan ohi maksamatta ja hihasta napaten talutin sen taas takahuoneeseen. Siinä se hiljaisena istuskeli, JA TAAS KUSI ALLEEN ja vielä lopuksi meni siihen kuseen makaamaan ja kieriskelemään. Tilanne oli niin uskomaton että minä ja vartija vaan suu auki katottiin sitä. Kun se ei siis ollu millään tavalla aggressiivinen tms. Tuntui että tuolla varastelulla se kerjäsi vaan huomiota, että joku puuttuisi hänen tilanteeseen tai jotain. Todella säälittävä tapaus.

"Fäkkimies"

Ruusua näkyy ainakin Hansassa nykyään usein.

Tuo on Pasi, eli Pummi-Pete. Mielestäni juo kyllä aina Karhua. 26-vuotias omien sanojensa mukaan. Oli vähän siistiytynytkin tossa kesällä yhdessä vaiheessa, linnassa oli viettänyt 6 vrk tms.

Onko tämä karhunjuoja sellainen kaveri, joka päivystää pääasiassa Humalistonkadulla (lähinnä rautatieaseman puoleisessa päässä)? Kysyy yleensä semmoisella hyvin kiinnostuneella äänensävyllä että "ei sul muuten sattuis viittäkyt senttiä olemaan". Kerran näytteli keskisormea ohiajaville autoille, mistä sai minulta nimen Fäkkimies...

Porvoon linja-autoasemalla tulee aina sellainen enemmän elämän varjopuolia nähneen näköinen kaveri pummimaan rahaa. Tarina on joka kerta sama - Puhutko ruotsia, osaan kyllä suomeakin. Minut ryöstettiin Helsingin rautatieasemalla, lompakosta vietiin 40 euroa. Oisko antaa pari euroa että pääsisin sinne ja sinne.. Onkohan se kaveri jo käynyt neljästi kysymässä minulta rahaa tuolla tarinalla. Olen kieltäytynyt joka kerta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom