Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Noniin, koitetaan yhdessä pitää tää online.

Toivottavasti onnistuu. Vaikka tämä on "vain" nettifoorumi, niin itsekin täällä on yli 20 vuoden ajan tullut huudeltua yhtä ja toista, haettua treeni-ideoita ja -motivaatiota, saatua järkevää keskusteluseuraa asioihin joissa sitä olisi IRL turha toivoa, tavattua lukuisia ihmisiä livenä foorumimiittien kulta-aikana ja törmättyä aikanaan vaimoonkin foorumin kautta. Enkä ole ainoa, jolle tämä foorumi on loppujen lopuksi ja huomaamatta ollut ihan isossakin roolissa elämässä.

Muutenkin, mitä enemmän seuraa kuinka muu some menee kiihtyvästi pelkäksi onelinereiden huuteluksi poteroista, niin sitä enemmän arvostaa old school-foorumikeskusteluja.

Eli minunkin puolestani kiitos Pakkiksen pitämisestä pystyssä läpi vuosien, @Mike. Jos homma joskus hiipuu niin, että se on pakko ajaa matalaksi, niin sitten on eikä kenelläkään ole oikeutta itkeä siitä, mutta toivottavasti se ei tapahdu vielä.
 
Datakustannuksia saisi alas kun alkaisi kylmästi nollaamaan ketjuja, esim tää sun ketju on ihan hirvee mälli. Uusi pystyyn - Kuvia pakkiksen mikestä Vol2, ketju saisi nopeasti elämää ja tälle deleteä.

Vanhat ketju järjestäen roskiin jos vaikka ei ole tullut postausta kahteen vuoteen.
 
Datakustannuksia saisi alas kun alkaisi kylmästi nollaamaan ketjuja, esim tää sun ketju on ihan hirvee mälli. Uusi pystyyn - Kuvia pakkiksen mikestä Vol2, ketju saisi nopeasti elämää ja tälle deleteä.

Vanhat ketju järjestäen roskiin jos vaikka ei ole tullut postausta kahteen vuoteen.
Täällä on kyllä paljon epärelevantteja ketjuja, esim jutuista jotka ovat ajan mittaan menettänyt merkityksen. Vaikka nyt 15 vuoden takaiset ufc jutut jne
 
Google mainokset on nykyään yks huonoimpia mainostuskanavia tuottojen puolesta.

Adtractionin kautta saa alaan sopivia affiliate-diilejä. Fitnesstukku, Kuntokauppa, Treenikauppa, Halti yms. löytyy listoilta. Komissiot ei kärkiluokkaa, mutta biittaa Googlen mainokset mennen tullen.
 
Google mainokset on nykyään yks huonoimpia mainostuskanavia tuottojen puolesta.

Adtractionin kautta saa alaan sopivia affiliate-diilejä. Fitnesstukku, Kuntokauppa, Treenikauppa, Halti yms. löytyy listoilta. Komissiot ei kärkiluokkaa, mutta biittaa Googlen mainokset mennen tullen.
Mulla on Adtracktionin kautta ollut tässä ylhäällä kokoajan jotain, mutta ei niistä mitään tule. Ne kun menee komission mukaan.
 
Datakustannuksia saisi alas kun alkaisi kylmästi nollaamaan ketjuja, esim tää sun ketju on ihan hirvee mälli. Uusi pystyyn - Kuvia pakkiksen mikestä Vol2, ketju saisi nopeasti elämää ja tälle deleteä.

Vanhat ketju järjestäen roskiin jos vaikka ei ole tullut postausta kahteen vuoteen.
Tätä samaa yritin tuolla aiemmin sanoa. Ei vaan ole silleen hajua miten toimii.
Samaa mieltä kyllä.
Pari aktiivisinta ketjua on todella isoja niin jos se jeesaa niin arkistoa tai deleteä ja uusi päälle.
Tuolta käyttäjien kuvaketjuista vois dellaa vaikka kuinka. Katselin että aika hiljaista ollu... Toisaalta jos se passiivinen ketju ei rasita mitään niin sitten ei väliä.
 
Iso osa ei varmasti maksa, sen uskon kylla. Mutta itse just sanoin etta maksaisin jos se olisi olemassa. Enka varmasti ole ainoa joka maksaisi, vaikka valtaosa ei maksaisi. Jos foorumi on pari tonnia miinuksella vuodessa niin voisihan sita kokeilla, ei voi tietaa ennenkun kokeilee.
Oon ehdottomasti sitä mieltä että nykyisistä vipeistä ja muista aktiiveista löytyy sen verran niitä jotka voi vähä laittaa ylimääräistä jos sen tollee oikein muotoilee. Pidä vaan Mike tää pystyssä. Tää on pysynyt paremmin elossa kuin mikään muu johonkin aiheeseen keskittyneistä forumeista Suomessa. Forumien kulta-aika on ohi toki eikä siihen käy palaaminen mutta hienoa olisi jos tähän löytyy ratkaisuja joilla pystyy jatkon turvata
 
Tännekin vaan enemmän mainoksia. Vaikka muutama valittaa, niin mitä sitten. Suurinta osaa tuskin ne niin paljon haittaa, jos vaihtoehtona on, että foorumi loppuu.

Noilla näyttökerroilla pitäisi saada enemmän tuloja ja selvästi kävijöitä ja tilausta foorumille vielä on.
Mä oon kans vahvasti sitä mieltä että lähes kaikille ok ja suurinosa kuten minä ei edes huomaa mainosten määrän lisäämistä. Ne on ihan muutamia äänekkäitä jotka niistä valittelee ja heistäkin vaan osalle kyse ongelmasta. Jotkut vaan mainitsee ja antaa palautetta muttei he mihinkään katoa vaikka mainoksia enempi.
 
Paljonko tää teki rahaa parhaimpina vuosina/kuukausina?
15k / kk. Homma meni perseelleen siinä vaiheessa kun kaikki mainostajat alkoivat vaan tuijottamaan klikkejä ja suoria välittömiä myyntejä. Samaan aikaan kuitenkaan edelleenkään, ei televisiomainosta voi klikata, radiomainosta ei voi klikata, katumainosta ei voi klikata, lehtimainosta ei voi klikata. Internetmainonnassa näkyvys menetti metkityksen, mutta samaan aikaan kontaktien määrällä myydään muita mainoksia vaikka kuten internetissä, samat mummot ja papat ne kävelee kadulla saman mainoksen ohi. Netissä unohtui kokonaan imagomainonta ja toisto, jos mainos ei generoi samantien myyntiä, se ei mukamas toimi.

Se aiheuttaa se on ongelman, että joku esim näkee mainoksen, odottaa tilipäivää ja tilaa, siinä on katkennut jo refepolku ja tilaus ei viittaa mitenkään alkuperäiseen mainokseen vaikka mainos todellakin toimi.
 
Viimeksi muokattu:
15k / kk. Homma meni perseelleen siinä vaiheessa kun kaikki mainostajat alkoivat vaan tuijottamaan klikkejä ja suoria välittömiä myyntejä. Samaan aikaan kuitenkaan edelleenkään, ei televisiomainosta voi klikata, radiomainosta ei voi klikata, katumainosta ei voi klikata, lehtimainosta ei voi klikata. Internetmainonnassa näkyvys menetti metkityksen, mutta samaan aikaan kontaktien määrällä myydään muita mainoksia vaikka kuten internetissä, samat mummot ja papat ne kävelee kadulla saman mainoksen ohi. Netissä unohtui kokonaan imagomainonta ja toisto, jos mainos ei generoi samantien myyntiä, se ei mukamas toimi.

Se aiheuttaa se on ongelman, että joku esim näkee mainoksen, odottaa tilipäivää ja tilaa, siinä on katkennut jo refepolku ja tilaus ei viittaa mitenkään alkuperäiseen mainokseen vaikka mainos todellakin toimi.
Mikähän vika siinä mittaroinnissa on, jotta katsotaan paljonko mainoskampanja tuottaa lisää liikevaihtoa vs. ilman kampanjaa. Näinhän yritykset ovat tehneet aikojen alusta asti ja omalla b2b-alallani tehdään edelleen. Toki viestintä ja markkinointi meilläkin seuraa klikkien ja katselukertojen määrää mutta se ei ole mitenkään dominantti mittari, tai ei ainakaan ainoa mittari. Sama juttu esim. alan messuilla. Ei sieltä koskaan mitään tilauksia siltä istumalta tule mutta silti niihin messuosastoihin pistetään rahaa satoja tuhansia per messutpahtuma.
 
Voiko vanhoja viestejä arkistoida ja sitten ns. nollata foorumi? Vai onko aivan turha toimenpide alkaa arkistoimaan? 🤔

En sinänsä itse kaipaa vanhoja viestejä, mutta vanhat viestit kulttuuri historiallisesti merkittäviä, 20 vuottakin on suhteellisen pitkä aika ja Mike on jättänyt todella ison kädenjäljen suomalaiseen internet keskustelukulttuuriin ja etenkin bodyskenen kannalta merkittävään keskusteluun.
 
Mikähän vika siinä mittaroinnissa on, jotta katsotaan paljonko mainoskampanja tuottaa lisää liikevaihtoa vs. ilman kampanjaa. Näinhän yritykset ovat tehneet aikojen alusta asti ja omalla b2b-alallani tehdään edelleen. Toki viestintä ja markkinointi meilläkin seuraa klikkien ja katselukertojen määrää mutta se ei ole mitenkään dominantti mittari, tai ei ainakaan ainoa mittari. Sama juttu esim. alan messuilla. Ei sieltä koskaan mitään tilauksia siltä istumalta tule mutta silti niihin messuosastoihin pistetään rahaa satoja tuhansia per messutpahtuma.
Noissa on monasti iso ongelma. Esim kun fitnesstukku oli, niin piti mennnä mun linkkien kautta. No mä sitten annoin kampanjoille ison näkyvyyden, mutta jengi meni toisesta blogista, jossa oli alennuskoodi ja tilasivat sitten sieltä. Mä en sitten saanut mitään ja mukamas ei mainos toiminut.
 
Mikähän vika siinä mittaroinnissa on, jotta katsotaan paljonko mainoskampanja tuottaa lisää liikevaihtoa vs. ilman kampanjaa. Näinhän yritykset ovat tehneet aikojen alusta asti ja omalla b2b-alallani tehdään edelleen. Toki viestintä ja markkinointi meilläkin seuraa klikkien ja katselukertojen määrää mutta se ei ole mitenkään dominantti mittari, tai ei ainakaan ainoa mittari. Sama juttu esim. alan messuilla. Ei sieltä koskaan mitään tilauksia siltä istumalta tule mutta silti niihin messuosastoihin pistetään rahaa satoja tuhansia per messutpahtuma.
Messujen, tv- ja radiomainosten sekä kadunvarsimainosten pointti on lähinnä brändinäkyvyyden lisääminen.

Se ei hetkessä tuota tulosta ja seuraaminen hankalampaa mutta tarkoitus on hakata sitä brändiä ihmisten tietoisuuteen.

Sitten jossain kohtaa kun ihminen pohtii ostopäätöstä, hän todennäköisemmin valitsee merkin joka on tuttu ja turvallinen. Siis ei välttämättä tuttu kokemuksen kautta vaan tuttu pelkästään sen markkinoinnin kautta
 
Back
Ylös Bottom