Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En antais edes tuota huomiota tekijälle vaan antais olla kuin ilmaa vain ja ikuisesti.Taas on elämällä tarkoitus jollain. Striimissä soitti ja 10 minuuttia vaan piti luuria kaiuttimiessa ja kuului mun striimi. Laitoin äänettömälle. Sitten soitteli vaatimattomat 71 puhelua, nekään ei näkynyt kun do not disturb päällä.
katso liitettä 270608
katso liitettä 270609
Jos antaisin huomiota, täällä olis joka päivä jotain. Tää oli vaan muistutus miten vitun mielenvikaista porukaa mua seuraa.En antais edes tuota huomiota tekijälle vaan antais olla kuin ilmaa vain ja ikuisesti.
Siellähän märehtii keskenään ja elää paskassaan.
Mitä tapahtuisi jaloille ja millainen tunne jäisi ukkoon ja akkaan, jos ottaisi periodin jossa menisi neloseen tai jopa kakkoseen tai ykköseen asti, ja sitten samat sarjapainot takaspäin mutta toistot puolittaen? Sarjapainot niin ettei failurea tulis.
Sitten aina kun alkaa sujua helpommin niin ei lisäisi ikinä toistoja vaan tekisi 2,5 kg korotuksen sarjapainoihin läpilinjan. Kesä läpi tolleen niin syksyllä palaisi tohon samaan mitä nyt teette mutta olisko sarjapainot 10 vai 20 kg isommat sillon kuin nyt?
Vois vaan sopia kesän muihin aktiviteetteihin kivasti tollanen vanhanajan pyramidi ja vois tulla voiman lisäksi jopa lihaa lisää kun kintut ihmettelisi ärsykkeen muutosta, että mitäs tässä nyt oikein tapahtuu![]()
Joo mutta jos tollasta alla, niin tollanen jakso tekis hyvää eikä jalat pienenis milliäkään. Kasvais ehkä. Ja syksyllä vois jatkaa uusilla kuormilla tota entistä intensiteettiä kun voimaa tullu lisää. Sillon viimeistään kasvaisi jalatIntensiteetti laskisi helvetisti. Koivet olisi lomalla tuohon nykyiseen verrattuna.
Ei mulla vastaa lyhyisiin sarjoihin reidet. Parhaiten 15 toiston alueella vastaa.Joo mutta jos tollasta alla, niin tollanen jakso tekis hyvää eikä jalat pienenis milliäkään. Kasvais ehkä. Ja syksyllä vois jatkaa uusilla kuormilla tota entistä intensiteettiä kun voimaa tullu lisää. Sillon viimeistään kasvaisi jalat
Tuon uskon, varsinkin tos vaiheessa kun on jo isot jalat. Ja muutenkin ihan perusteltua olla hakeutumatta isompiin rautoihin, hyvät malmit nyt jo käytössä sulla. Mutta nuorten kohdalla uskon että voi monesti olla perusteltua välillä ottaa voimajaksoja joissa pääsee isompiin rautoihin ja saa tietys mieles vakioitua tilannetta, ja pidemmät sarjat taas sitten puree hyvin kun taas niihin siirtyy..Ei mulla vastaa lyhyisiin sarjoihin reidet. Parhaiten 15 toiston alueella vastaa.
Mulla perussyy on vammojen ehkäisy, voisin mennä korkeemmalle jos alkaisin takomaan vaikka kutosia kokoajan, nyt voimat on hermotettu sinne päälle kymppiin. Mutta enää pointtia kun olen koittanut kovia vitosia pidemmän aikaa eikä siinä mitään vastaavaa vastetta tullut mitä hurjimmassa volyymissä, jossa vain 3kk aikana 3cm lisää reisiin mittaa.Tuon uskon, varsinkin tos vaiheessa kun on jo isot jalat. Ja muutenkin ihan perusteltua olla hakeutumatta isompiin rautoihin, hyvät malmit nyt jo käytössä sulla. Mutta nuorten kohdalla uskon että voi monesti olla perusteltua välillä ottaa voimajaksoja joissa pääsee isompiin rautoihin ja saa tietys mieles vakioitua tilannetta, ja pidemmät sarjat taas sitten puree hyvin kun taas niihin siirtyy..
Mikäs rata?
Nuorten muutenkin kannattaa pysyä progressiossa niin pitkään kuin mahdollista. Ja kuten Kille (ja sadat muut valmentajat) sanoi että onhan se kaikista helpoin tapa kasvattaa lihasta.Tuon uskon, varsinkin tos vaiheessa kun on jo isot jalat. Ja muutenkin ihan perusteltua olla hakeutumatta isompiin rautoihin, hyvät malmit nyt jo käytössä sulla. Mutta nuorten kohdalla uskon että voi monesti olla perusteltua välillä ottaa voimajaksoja joissa pääsee isompiin rautoihin ja saa tietys mieles vakioitua tilannetta, ja pidemmät sarjat taas sitten puree hyvin kun taas niihin siirtyy..
Kyllä. Mulla on kanssa juuri tuollainen tilanne. Harmillista vain, että itellä ne kintut kehittyy parhaiten kovilla kuormilla ja lyhyillä sarjoilla, päinvastoin kuin Mikellä. En millään ole volyymireenillä saanut enää samanlaisia reisiä kuin aikanaan voimanostokyykyillä, vaikka silloin ei edes lihaskasvu ollut se prioriteetti numero yksi.Vuosien myötä kun alkaa vammoja tulla niin osan on pakko lisätä volyymia ja keventää kuormia että paikat pysyy kunnossa. Juuri kuten Miken tapauksessa
Tuleeko sulla minkälaisia oireita?Kyllä. Mulla on kanssa juuri tuollainen tilanne. Harmillista vain, että itellä ne kintut kehittyy parhaiten kovilla kuormilla ja lyhyillä sarjoilla, päinvastoin kuin Mikellä. En millään ole volyymireenillä saanut enää samanlaisia reisiä kuin aikanaan voimanostokyykyillä, vaikka silloin ei edes lihaskasvu ollut se prioriteetti numero yksi.
Täytyy vain sitkeästi etsiä sitä tilanteeseen soveltuvaa parhaiten toimivaa metodia ja kokeilla kaikenlaista "pienillä" painoilla tehtävää jalkareeniä.
Mulla on alaselässä välilevyrappeuma, eli kolmessa alimmassa välissä ei ole välilevyjä laisinkaan ja parissa ylemmässä välissä on pullistumia. Ei kärsi kovin paljoa ottaa aksiaalista kuormaa, koska sitten jää hermot puristuksiin ja tulee vaikka mitä ongelmaa.Tuleeko sulla minkälaisia oireita?
Auts, joo varsinkin takakyykyn isolla romulla saa unohtaaMulla on alaselässä välilevyrappeuma, eli kolmessa alimmassa välissä ei ole välilevyjä laisinkaan ja parissa ylemmässä välissä on pullistumia. Ei kärsi kovin paljoa ottaa aksiaalista kuormaa, koska sitten jää hermot puristuksiin ja tulee vaikka mitä ongelmaa.
Oon miettinyt että vois joskus kokeilla jaloille klustereita, ne on vielä testaamatta.Auts, joo varsinkin takakyykyn isolla romulla saa unohtaa![]()