OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Kyllähän vapaa kyykky on ihan ylivoimainen liike jaloille. Jos ei mitään sellasia vaivoja oo mikä estäis tekemästä ni mun mielestä on todella erikoista jos se ei kuulu liikevalikoimaan tosissaan treenaavalle. Ite oon sitä mieltä, että se on kaikista tärkein liike ihan siis kaikista liikkeistä ja sen jälkeen tulee kaikki muu. Eniten kaikista liikkeistä just vapaasta kyykystä keksitään eniten tekosyitä, et miks ei pysty tekee tai et ei tunnu reisissä yms. Se vaan taitaa olla suurimmalle osalle liian raskasta kyykätä tosissaan. Ja kyllä, onhan se ihan helvetin raskas liike! Ymmärrän kyllä sen ettei sitä tehdä, jos jostain syystä on rajotteita tehdä, mut muuten en. Tehokkain yleisliike ylivoimaisesti. En itsekään nykyään tee sitä ton selän takia,mut pystyn tekee smithissä ja on sekin parempi kun ettei kyykkää ollenkaan. Tein kuitenkin yli 20 vuotta tosissaan vapaata kyykkyä niin pitkään kun pystyin ja vituttaa kun ei enää luonnistu..
Treeniuran alussa kyykky on varmaankin paras yleismassaliike jaloille, jos motoriikka ei ole aivan surkea.
Pidempään treenanneilla harvoin se vapaan kyykyn tekeminen on avain isoihin reisiin, jos jalat lagaa.
Varsinkin kun naisten treenejä tullut enemmän seurattua, niin porkkanajaloillakin pystytään kyykkäämään isoja painoja, mutta lihasta sinne ei saada.
On toki poikkeuksiakin, mutta näin yleisesti.

Itse teen ssb-kyykkyä, mutta vain sen takia, että jos siinä saan sarjapainoihin kehitystä, niin todennäköisesti myös muihin jalkaliikkeisiin saa hieman enemmän laittaa painoja.
Itsellä pitää lämmitellä kyykkyä varten 30-40minuuttia, niin siinä ajassa olisi saanut tehtyä useamman muun liikkeen.
Käytettävään aikaan nähden ei mikään huippuliike.

Kovemman treenin saan tehtyä smithissä, kun kyykkää ensin normisarjoja 1-2x10, jonka jälkeen laitan ylhäältä kuminauhan keventämään pohjasta n.10-15%.
Tuolla tavalla reidet feilaa ensin pohjassa ja sen jälkeen yläasennossa.
Normaali kyykyssä feilaa vain pohjassa, vaikka yläosassa vielä jaksaisi.
Vähän sama kuin prime-laitteissa pystyy viemään lihaksen pidemmälle loppuun, kun pystyy muuttamaa vastuskäyrää.
Ensin feilataan liikkeen heikoimmassa osassa ja sen jälkeen vahvimmassa.
Sama periaate myös pakkotoistoissa.
Pakkotoistot kyykyssä voisi kyllä olla aika hc. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom