Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Okei, varmasti näin onkin kun kehitysmaissa elintaso nousee ja ihmisiä on enenmmän ja enemmän. Näkisin kuitenkin, että sen käyttö länsimaissa on vähentynyt merkittävästi Instagramin, snapchatin, Twitterin yms. myötä. Toki suurimmalla osalla varmasti edelleen on Facebook, mutta sitä käytetään huomattavasti vähemmän kuin ennen ja käyttäjä kunta on vanhempaa. Voin toki olla väärässäkin, jotenkin tällainen kuva itselleni on tullut eli täyttä Mutua.

Joo siis varmasti Instat, WhatsAppit yms. on syönyt käyttömääriä, joka on ihan normaalia, mutta samanlaista alustaa ei ole tarjolla.

Tähän on tultu. Mitä itse tekisitte? Päivittäisittekö enää sivua, jota ei kukaan enää nää. Ja onhan tossa joku jippo kun 2 tavoitettu ja 4 tykkää.

Screen Shot 2017-09-22 at 10.55.45.webp
Screen Shot 2017-09-22 at 10.55.31.webp

Mielestäni facebook ampuu tuolla itseään jalkaan. Yrittäjille on lukuisia kanavia, missä tuoda itseään esiin, joten mikään pakko facen hinnoitteluun ei ole taipua. Lisäksi tavalliselle käyttäjälle suurin osa sisällöstä on pelkkiä mainoksia ja kavereiden päivityksistä näkee murto-osan, niin enpä ihmettele suosion laskua.

Itse en lähtisi poistamaan FB sivua millä lähemmäs 9,000 tykkäystä.
Yksi asia mitä voisi kokeilla, on että kirjoittaa jaetuille linkeille ihan jonkun tekstinkin kaveriksi. Sekin voi auttaa että vähintään modet myös jakaa sen postin.
Ajatuksella että takana algoritmit heittänyt syrjään noita link only postauksia.

Joka tapauksessa, selvittäisin ensin tilannetta.
Jotain hassua tuossa on, koska eräällä omallakin FB sivulla tykkäjiä vain reilu 800 mutta boostaamattomassa postissa melkein 1000 reach. Tykkäyksiä siinä vain vajaa 20.

Mulla lakkas näkymästä feedissä sen jälkeen kun olympiatuloksia spämmättiin joka sarjasta niin pirusti. Nyt noi uusimmat ei näy ollenkaan vaikka laittaa 'show latest' ja scrollaa monta päivää taakse päin.

Mulla lakkas näkymästä feedissä sen jälkeen kun olympiatuloksia spämmättiin joka sarjasta niin pirusti. Nyt noi uusimmat ei näy ollenkaan vaikka laittaa 'show latest' ja scrollaa monta päivää taakse päin.
Vähän samaan linjaan menisi tuon mun ylempänä spekuloinnin kanssa.
Eli pelkkää linkkiä ilmaan mitään tekstejä.

Kokeilisin edes lauseen pari skriivaa linkkien yhteyteen. Jos jaksaa, niin ehkä mielellään teksti ei myöskään ole suora copy paste lauseesta joka on heti linkin takana. Sitten tietenkin mm. kisaajia, tai vaikka kuntosalia (PTV Gym esmes), koskevissa päivityksissä ihan tägää niiden FB sivut jos on olemassa.
Tekstit päivityksien yhteyteen tarkoittaa toki että suorat "Share to Facebook page" (jos sellainen on, eli automaaginen sivustolta facebookkiin) kilkkeet jää pois, ellei niissä voi manuaalisesti myös määritellä tekstin siihen statukseen.

Onhan tässä mm. ns "fake news" härdellin myötä Facebook ruvennut enemmänkin suodattamaan sisältöä. Eli pyritään jollain tapaa nostamaan parempaa sisältöä. Ei sillä etteikö noiden linkkien takana olisi hyvää sisältöä, mutta ehkä pelkkä linkki triggeraa vähän filtteriä kehiin. Etenkin jos niitä valunut reippaasti.

@TML Eilen ei ainakaan pakkotoiston Facebook päästäny mitään läpi. Vaikka latas seinälle ihan normi kuvan ( ei mitään upotuksella , linkkiä tms ) tai vaikka kirjotti vaan moro ja julkas. Tänää en oo kokeilu. Samaa mieltä, kyllä että kova työ on tehty 9k seuraajan eteen, en heti lähtisi koko sivua poistamaan ellei oo pakko.

Noi Olympia " spämmit " on tosiaan viimeiset uutiset jotka tavoitti edes muutaman sata ja sitten loppu näkyvyys.

Kerran kokeilin Facebookissa mainostamista ja maksoin pari tonnia. Ei tullut yhtaan yhteydenottoa vaikka mainos mukamas naytettiin isolle maaralle ihmisia. Samoin systeemi jolla saa lisaa tykkayksia on mielestani taysi huijaus. Sita kuka tykkaa sivua ei saa nakyviin. Numero vaan kasvaa. Sitahan on spekuloitu paljon etta ne olisi tosiaan pelkkia botti tykkayksia. Otapa tuosta selva. Joka tapauksessa itse en luota Facebookiin siina mielessa.

Kerran kokeilin Facebookissa mainostamista ja maksoin pari tonnia. Ei tullut yhtaan yhteydenottoa vaikka mainos mukamas naytettiin isolle maaralle ihmisia. Samoin systeemi jolla saa lisaa tykkayksia on mielestani taysi huijaus. Sita kuka tykkaa sivua ei saa nakyviin. Numero vaan kasvaa. Sitahan on spekuloitu paljon etta ne olisi tosiaan pelkkia botti tykkayksia. Otapa tuosta selva. Joka tapauksessa itse en luota Facebookiin siina mielessa.

Itse mainostan facessa noin 2-3 tonnilla vuodessa ja kyllä meillä huomaa heti piikin kyselyissä, kun on mainos päällä. Lisäksi monet ihan tilatessaankin sanovat, että näkivät facessa tällaisen ja tällaisen mainoksen. Ja kyllä ainakin mun facesivulla näen kaikki tykkääjät sitä mukaa kun niitä tulee ja sen kuka on tykännyt näkee kyllä ja ainakin meillä on kaikki ihan oikeita ihmisiä ja tykkääjiä sivulla reilut kaksi tuhatta. Yleensä mainos tavoittaa 100-200€ budjetilla 50-100 tuhatta henkilöä ja tykkäyksiä tulee noin 1-2 tuhatta ja jakoja 30-50 välillä. On tosi tärkeää valita kohderyhmä hyvin mainosta tehdessä.

FB mainonta on paras heräteostoksiin, itsellä tänä vuonna kokeiltu parilla tonnilla ja sivuille on tullut tykkääjiä mutta ei niistä mitään konkreettista hyötyä toistaiseksi ole ollut.
Pakkotoiston vaatteet saattaisi olla hyvä kohde mainostaa FB:ssä mutta esim. itsellä useamman tonnin tuotteita joiden ostoa harkitaan niin enempi brändimainontaa.
E: Kuten aiemmin sanottiin niin kohderyhmän säätäminen on melkein ammattilaisten puuhaa, itse kun laitoin mainoksen niin kaikki arabit tykkäs...

Helvetin kuustoista kun siinä PTV:n videolla laskin viikinkipunneruksen ekassa sarjassa(ei kuvattu) alas sillai, että peruutin ja pistin alas, niin vihlas olkapäissä. Lopputreenissä ei mitään kipuja missään, vaan normaalisti vedin sen. Mutta sitten keskiviikosta lähtien ollut vaikea nostaa kättä vaakatason kohdalla, siitä ylöspäin ei satu, mutta siinä kohtaa sattuu niin saatanasti. Peukalo edellä taas nousee käsi normaalisti. Käsitreeni meni ihan ilman mitään kipuja, samoin pystyy punnertamaan, mutta oikean käden pyörittelyssä sattuu melkoisesti vaakatasossa.

Se on nyt niin, että siellä on tainnut supra tai joku ottaa osumaa isommin. Viikon buranaa lärviin ja varovaista terapiaa ja sitten jos ei hellitä, niin kuvaamaan ja se on sitten leikkaus mahdollisesti edessä jos siellä on jotain rikki.

Ulko- ja sisäkierto omaa täyden voiman eikä satu.

Back
Ylös Bottom