Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Totta, toi takuu on kyllä ihan perhana hyvä noissa ja ei taida millään muulla vastaavaa olla ? Itellä kokemusta ceedist, optima gt-linesta ja sportagest... Mä en autoist sen enempää tiedä, mut tos uudes stingeris on 3,3-litraisen tuplaturbo-V6:n moottori, arvioitu 365 heppaa ja kiihtyvyys 5.1 sek sataseen. Hinnasta ei tietoa löytyny, mut tuol arvioitiin, et se paras malli tulis olemaan lähemmäs 100k (tämä tieto keskusteluista otettu ) eli kyl tossakin saa säästöpossua kaivella :p
Ei tietääkseni millään muulla ole vastaavaa. Mitsut antaa 5 vuoden takuu

Ymmärrän kyllä, eikä perseaukisen köyhän kannata säästää sitä kymmentä vuotta autoa varten, että saisi sen 50k€ pirssin, koska se on täysin järjetöntä. Jokainen elää tulojensa mukaan, ja jos ei elintaso miellytä, niin kannattaa alkaa tekemään jotain sen eteen että paranisi. Miksi ostaa 100€ viskipullon kun parilla kympilläkin saa?

Näin myöskin. Mutta ootko ihan varma esim. että jokaisella hyvätuloisella on se kallis ja hyvä auto. Joku voi tyytyä vähempään tuloista huolimatta.

Mulle riittää että pääsrn paikasta a paikkaan b. Jokainen kuitenkin tyylillään.

Näin myöskin. Mutta ootko ihan varma esim. että jokaisella hyvätuloisella on se kallis ja hyvä auto. Joku voi tyytyä vähempään tuloista huolimatta.

Mulle riittää että pääsrn paikasta a paikkaan b. Jokainen kuitenkin tyylillään.

Ingvar Kamprad, elikkäs Ikean perustaja, joka on tyyliin top10 maailman rikkaimpia ihmisiä, ajelee ilmeisesti edelleen jollain ihan perus ysäri-Volvolla :D

Käsittääkseni Kamprad on kuin Roope Ankka rahankäytön suhteen ja muutenkin hyvin omalaatuinen persoona.
Outoa toi kun raha menettää omalla tapaa merkityksensä uber rikkailla. Osa menettää sillai käsityksen, että saa kaiken ja tulee riittämättömyyden tunne, osa taas sitten ei koskaan nauti niistä rahoista, vaan kuolee ne taskussa. Mut meitä on moneen junaan.

Käytännössä Roope Ankka ilman onnen kolikkoo kai. Lennotki menee ihan turistiluokassa.
Tota ei kyllä enää ymmärrä, ei vain osaa tajuta miksi ehdointahdoin tekee elämästä inhottavampaa kun ykkösessä lentäminen ei ole edes mitään hullua törsäämistä tommoisen omaisuuden omistajalle.

Ton on pakko olla jotenkin sairaanloisen pihi, joka ei varmaan kivaa ole. Rahaa on aivan saatanasti ja elää tuskassa kun sitä kuluu. Kerää varmaan pulloja kadulla, en ymmärrä.

Outoa toi kun raha menettää omalla tapaa merkityksensä uber rikkailla.

Mä taas luulisin ettei näille tyypeille rahalla ole alkuunkaan ollut samanlaista merkitystä kuin meille muille. Uskoisin ettei kyse ole alkuunkaan rahasta, vaan menestyksestä valitsemallaan kentällä. Halu olla paras pelissä jossa dollarit toimivat pisteinä. Mutta mistä mä mitään tiedän mun alle 20k vuosituloilla :D

No, rikkaalla on paljon mahdollisuuksia sen suhteen mihin rahansa laittaa. Maaomaisuus, kiinteistöt yms. sijoitukset lienee suosituimpia. Ja tietysti ihan siihen perusbisnekseen investoiminen. Näennäisen vaatimaton elämä voi olla todellakin vain näennäisesti vaatimatonta. Elämästäkin voi nauttia monella eri tavalla. Osa ei varmaankaan aja autoaan itse vaan heillä on kuljettaja.

Oma lukunsa on sitten ne mökin mummot jotka todella ovat elää kituuttaneet koko elämänsä mutta perinnönjaossa käy ilmi, että tilillä on miljoona.
Luin miljardööristä joka halusi, että lapset eivät peri häneltä penniäkään. Ei tuo niin kauheaa ole. Ihmiselle ei välttämättä ole hyväksi saada valtava omaisuus tekemättä mitään.

Kovin suuri ongelma ei ole saidat rikkaat vaan ne jotka elää yli varojensa.

Mä taas luulisin ettei näille tyypeille rahalla ole alkuunkaan ollut samanlaista merkitystä kuin meille muille. Uskoisin ettei kyse ole alkuunkaan rahasta, vaan menestyksestä valitsemallaan kentällä. Halu olla paras pelissä jossa dollarit toimivat pisteinä. Mutta mistä mä mitään tiedän mun alle 20k vuosituloilla :D

Tämä. Monethan noista tienaavat niin helvetisti, että voisivat samantien jättää työt yms. kokonaan pois helposti ja silti tienata miljoonia vuodessa. Monissa tuollaisilla henkilöillä on kuitenkin myös älyttömästi valtaa, ja kun rahaa on tietyn pisteen yli niin se valta alkaa kiinnostaa vielä enemmän ja sitä ei haluta menettää jäämällä eläkkeelle.

Tuskin kukaan multimiljonääri/miljardööri tekee hommaa rahan takia. 99% oikeasti menestyneistä ihmisistä alkuperäinen motivaatio on ollut intohimo ja halu menestyä, eikä niinkään halu rikastua. Halu menestyä yleensä vaan kasvaa näillä henkilöillä, mitä enemmän he rikastuvat ja menestyvät.

Fun fact tähän on se, että suomalaisista suurin osa haluaisi rikastua lottovoitolla. En voi käsittää, miten joku haluaisi rikastua ennemin onnenkantamoisella, kun omalla työllä ja ansaitsemalla rahat. Esim. haluaisitko sanoa sukulaisillesi rikastuneesi lottovoitolla, vai tekemälläsi kovalla työllä ja grindauksella?

Ehkä tähän liittyy myös se kateus rikkaita kohtaan, kun sitä aina luullaan vain hyvästä tuurista/rikkaista vanhemmista johtuvaksi. Yleensä myös rikkaasta perheestä ja hyvistä lähtökohdista tulleet pistetään heti nuorena tekemään töitä ja opiskelemaan, jolloin he ymmärtävät sen, mitä menestyminen vaatii.

Pakko palata autokeskusteluun sen verran, että eikös nykyään ole joku eu-direktiivi siitä, että auton takuu ei enää raukea vaikka autoa ei huollettaisi valtuutetussa merkkihuollossa? Autoa pitää huoltaa kuitenkin aina valmistajan antamien ohjeiden ja oppien mukaan nyrkkipajallakin ja alkuperäisosia on käytettävä.

Back
Ylös Bottom