Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Se on taottava, kun rauta on kuumaa. Nyt ollaan aallonharjalla ja katsellaan kuinka pitkälle kantaa. Muuteman vuoden sisään tulee uusi villitys. Perinteiset lajit senkun porskuttaa.....

Onko sulla jalkareenit muuttunu vai vedätkö vaan muuten kyykkyjä välillä?
Kyykkäilen pääosin nykyään erilaisia juttuja. Haen voimaa ja kestävyyttä samaan aikaan. Hackissa alkoi polvet oireilemaan ja ootellaan sitä Goljatin hackia salille.

Kyykkäilen pääosin nykyään erilaisia juttuja. Haen voimaa ja kestävyyttä samaan aikaan. Hackissa alkoi polvet oireilemaan ja ootellaan sitä Goljatin hackia salille.
En ymmärrä miten jotkut voi vetää jatkuvalla syötöllä hackissa, itse saanut polvet kanssa kiusaamaan kun vain ollut pakko sitä käyttää mutta nyt saanut kyllä jäädä.

En ymmärrä miten jotkut voi vetää jatkuvalla syötöllä hackissa, itse saanut polvet kanssa kiusaamaan kun vain ollut pakko sitä käyttää mutta nyt saanut kyllä jäädä.
Kraftverkin hacki on vittumaisin hack missään, muissa hackeissa pystyy hyvin mutta tossa on todella vittumainen kulma eikä mitään säätöjä. Mut sit kun siinä saa kuormat ylös, niin ei paljoo paina muissa hackeissa.

Kyykyt tuo mulle kovasti voimaa, koska mun kroppa on semmoinen, että se kerää enemmän voimaa kuin lihasta. Sitten jos meen Kraftverkkiin riekkumaan, niin saan lataa sinne 200kg ja siinä on oikeasti riskit pamauttaa patellajänne irti.

Kraftverkin hacki on vittumaisin hack missään, muissa hackeissa pystyy hyvin mutta tossa on todella vittumainen kulma eikä mitään säätöjä. Mut sit kun siinä saa kuormat ylös, niin ei paljoo paina muissa hackeissa.

Kyykyt tuo mulle kovasti voimaa, koska mun kroppa on semmoinen, että se kerää enemmän voimaa kuin lihasta. Sitten jos meen Kraftverkkiin riekkumaan, niin saan lataa sinne 200kg ja siinä on oikeasti riskit pamauttaa patellajänne irti.
Joo on kyllä surkein hack mitä maa päällään kantaa, ja löytyy valitettavasti omaltakin salilta ja vielä ainoona hackina. Mä oon ite laittanu sellasen 10cm korokkeen sen koko härvelin alle, sinne etupäähän, mutta ei sekään oikeen auta, hirvee kapistus.

Joo on kyllä surkein hack mitä maa päällään kantaa, ja löytyy valitettavasti omaltakin salilta ja vielä ainoona hackina. Mä oon ite laittanu sellasen 10cm korokkeen sen koko härvelin alle, sinne etupäähän, mutta ei sekään oikeen auta, hirvee kapistus.
Ja suurin osa naisista ei sitä voi tehdä, liian raskas kelkka 40kg ja hirvee kulma.

Mitähän huijaamista penkkipaita on varustevoimanostossa? Klassinen voimanosto on laji erikseen, siinä ei tietenkään penkkipaitaa käytetä. Varmaan seiväshyppääjällekin menet sanomaan, että etpä muuten ilman seivästä hyppäis kun kaks metriä.

Onpa muuten paska tuo vertauksesi.

Seiväshypyssä se seiväs on urheilusuorituksessa käytettävä esine. Kuten keihäänheitossa keihäs. Ja voimanostossa levytanko.

Jos seiväshypyssä käytetään jotain ylimääräistä jousta seipään alaosassa, se on verrannollinen penkkipaitaan voimanostossa. Hujaamista. Tai jokin moottori keihäässä. Huijaamista.

Jos joku käyttää seivästä korkeushypyssä, se ei kuulu asiaan. Kuten ei jousipaitakaan kuulu voimanostoon. Siis oikeaan voimanostoon.

Seiväshypyssä se seiväs on urheilusuorituksessa käytettävä esine. Kuten keihäänheitossa keihäs. Ja voimanostossa levytanko.

Jos seiväshypyssä käytetään jotain ylimääräistä jousta seipään alaosassa, se on verrannollinen penkkipaitaan voimanostossa. Hujaamista. Tai jokin moottori keihäässä. Huijaamista.

Jos joku käyttää seivästä korkeushypyssä, se ei kuulu asiaan. Kuten ei jousipaitakaan kuulu voimanostoon. Siis oikeaan voimanostoon.
Olipa hyvin kirjoitettu!

Niin. Kun ne on eri lajit, klassinen voimanosto ja varustevoimanosto. Klassinen voimanosto on melko uusi laji, MM-kisatkin pidetty vasta viidesti. Toki jokainen saa tykätä mistä lajista haluaa.

Tuo että verrataan varustevoimanostoa ja klassista voimanostoa, on sama ku verrataan klassista bodausta ja bodausta.

Eli jos joku pitää varustevoimanostoa huijaamisena, niin hän ajattelee varmaan bodauksestakin samalla tavalla. "Huijaamis" metodit on vaan erillaiset.

Kaikille yllä mainutuille lajeille on paikkansa, harrastajansa ja jokainen saa seurata mitä haluaa.

Viimeksi muokattu:
Minä en ymmärrä, miksi varustevoimanosto on huijaamista. Itse kilpailen molemmissa lajeissa. Pikkuisen enemmän toki rautaa liikkuu varusteilla, mutta ihan helvetin paljon vaikeampaa on saada onnistuneet kisasuoritukset aikaiseksi. Kisan jälkeen on myös aivan totaalisen kuollut, toisin kuin klassisen kisan jälkeen.

Niin. Kun ne on eri lajit, klassinen voimanosto ja varustevoimanosto. Klassinen voimanosto on melko uusi laji, MM-kisatkin pidetty vasta viidesti. Toki jokainen saa tykätä mistä lajista haluaa.
Kuten nimestäkin ilmenee, klassinen voimanosto on juurikin ihan sitä alkuperäistä voimanostoa joten se on se vanhempi muoto. Sitten tuli nämä "varustepelleilyt" mukaan ja suosioon. Siksi piti erottaa nimellä lajit toisistaan. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin tämä raw-puoli on taas ohittanut suosiossa varustekisat ja hyvä niin. Sinänsä mulle on ihan sama kumpaa harrastaa vaiko molempia, jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Ja jos tarkkoja ollaan, ei kyseessä eri lajit ole, vaan saman lajin eri muunnokset. Uinti ja pyöräily on eri lajit, samoin kuin juoksu ja painonnosto, esimerkkeinä.

Ai siis klassinen on se uusi laji... jep. No, ehkä noiden termien keksijöiden päässä.
Kuinkahan monet kisat käytiin vöillä ja siteillä ennenkuin puvut ja etenkin paidat pilasi hienon lajin?

Kuten nimestäkin ilmenee, klassinen voimanosto on juurikin ihan sitä alkuperäistä voimanostoa joten se on se vanhempi muoto.

Ei se ihan alkuperäistä ole, koska alunperin oli eri lajit.

Varustenostamista kutsun pelleilyksi vain silloin, kun nostaja on pelle. Heitä ikävä kyllä on lajin piirissä ollut valtavasti, enimmäkseen toki uudella mantereella, mutta siellähän ne isoimmat näköalat aina on, mikä ei välttämättä ole hyvä asia.

Varustekisan jälkeen olo on oikeasti kuin jyrän alle jääneellä. Klassisen kisan jälkeen voi kaivaa nenää ja vihellellä.

Ai siis klassinen on se uusi laji... jep. No, ehkä noiden termien keksijöiden päässä.
Kuinkahan monet kisat käytiin vöillä ja siteillä ennenkuin puvut ja etenkin paidat pilasi hienon lajin?

Onhan voimanostossa iät ja ajat käytetty tukevia nostotrikoita ja siteitä. Minustakin on hyvä asia, että raakavoimanosto eriytettiin omaksi lajikseen. Helpompi harrastaa ja kilpailla, enemmän harrastajia lajin pariin. Mutta esimerkiksi sellaisessa maineikkaassa voimanostomaassa kuin Norja, ei ainakaan vielä 2015 järjestetty maan mestaruuskisoja klassisessa voimanostossa, liekö vieläkään. Mutta tämä ikuisuusväittely ei taida tähän ketjuun kuulua, jatketaan treenaamista. :)

Back
Ylös Bottom