Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Jos et kestä provoihisi vastaamista, niin älä provoa. Selkeästi kerjäät litsaria takaisin kun siinä kepillä tökit.
Toi ei näytä miltään keskustelulta, vaan pelkältä provolta ja sitä saa mitä tilaa. Noihin kumpaankin on vastattu jo monta kertaa, mutta sun on pakko silti vielä kyseenalaistaa.

No tarkoitukseni ei ollut provota vaan luoda keskustelua aiheesta voiko liikatreenaus suhteessa palautumiskapasiteettiin laskea mm testosteroni tasoja. Mikä on nimenomaan se asia mikä pitää mielestäni ottaa esille kun kirjoitellaan tuollaista tekstiä ettei ylikuntoa ole olemassa. Puhutaan myös että lihaa syömällä on mahdollista saada syöpä, eipä ole minulla syöpää joten paskaa koko väite.

Olet itse puhunut avoimesti näistä asioista täällä joten en näe miksi niistä sen jälkeen ei voisi puhua.

Onko tällä foorumilla joku sääntö että kun aiheesta on kerran puhuttu, ei aiheesta saa enää puhua? Kannattaa kirjoittaa se tuonne foorumin sääntöihin että tulevaisuudessa vältytään vastaavanlaisilta väärinymmärryksiltä.

No tarkoitukseni ei ollut provota vaan luoda keskustelua aiheesta voiko liikatreenaus suhteessa palautumiskapasiteettiin laskea mm testosteroni tasoja. Mikä on nimenomaan se asia mikä pitää mielestäni ottaa esille kun kirjoitellaan tuollaista tekstiä ettei ylikuntoa ole olemassa. Puhutaan myös että lihaa syömällä on mahdollista saada syöpä, eipä ole minulla syöpää joten paskaa koko väite.
Ylikunto on olemassa, mutta punttitreenillä se on hyvin vaikeaa saavuttaa, pitää tosissaan lopettaa nukkuminen ja vetää tuntitolkulla salilla selkeästi tarkoitusmielessä. Punttitreeni on niin lyhytkestoista toimivassa muodossa, ettei sillä oikein onnistu itseänsä vetämään ylikuntoon. Ja jos onnistuisi, viitteet siitä tulee jo niin hyvissä ajoin, että luonnollista tietä lepopäiviä olisi jo lisätty kiertoon.

Vähän aiheeseen liittyen, jos sun pitäis jollekin keskitason treenaajalle laatia ohjelma, niin millaisen tekisit? Tarkoitan noin suunnilleen viikon sisällä tapahtuvia treenejä, ei tarvi olla kiinteitä treenipäiviä tai tiettyä kiinteää runkoa.

Vähän aiheeseen liittyen, jos sun pitäis jollekin keskitason treenaajalle laatia ohjelma, niin millaisen tekisit? Tarkoitan noin suunnilleen viikon sisällä tapahtuvia treenejä, ei tarvi olla kiinteitä treenipäiviä tai tiettyä kiinteää runkoa.
Siis oonhan mä itse empiirisesti testaamista systeemeistä rakentanut räätälöityjä syklityksiä rahaa vastaan. Tossa nyt yksi osa yhtä isompaa kiertoa, tosin stripattuna pois toistomääriä jne. Teen monimutkaisempia ja haastavampia ohjelmia joskus poikkeustapauksissa.

1. Etureidet / takareidet
- 2x Ojennus x toiston maksimilla 10 - 20s rest - 10 - 10s rest - 10 - 5s rest - 10
- Hack. Nousu x toiston sarjoilla 20kg korotuksilla. Kun failaa, sieltä pudotus alas 20kg pudotuksin. Triplapudotus aina 20kg alempaa.
- Prässi 4x. 10 toistoa pohjasta.
- 1xKoukistus maaten. x toiston sarjoilla nousu levy kerrallaan ylös.
- 1x Koukistus maaten pidot 10s alas 1s asti.

2. Rinta / Olkapäät
- Penkkipunnerrus 2x6 progressio 2,5 korotuksin aina kun saa painolla 2x6.
- Vinopenkki 3D smith. 3 kulmaa 2 sarjaa / kulma. . Kakkossarjaan pakkotoistoja muutama päälle. Ei tartte ojentaa ylös asti.
- Smith vinopenkki tosi jyrkällä kulmalla + flyes. 4x.
- Pystypunnerrus tangolla seisten 4x.

4. Kädet giant
- 4x Pushdown köydellä levityksillä 10 - Pushdown köydellä kädet yhdessä 10 - Pushdown tangolla 10 - Pushdown tangolla vastaote 10 - Ranskalainen niskantakaa 10 - Hauiskääntö käsipaino vuorokäsin 10/käsi - Hauiskääntö tangolla 10 - Hauiskääntö käsipaino samaan aikaan 10 - Hammerkääntö käsipaino vuorokäsin 10/käsi - Hammer köydellä 10.
- Arm blaster. Kåppyrätanko. Super ranskanlainen + hauiskääntö 5+5 / 10+10 / 15+15. Sama toisinpäin.

5. Takareidet / Etureidet

- Kyykky x 2
- Suorinjaloin maastaveto nousu x toiston sarjoilla.
- 4x Koukistus maaten + ojennus
- 4x Koukistus istuen + ojennus
- Quad blast.

7. Olkapäät / Kädet
- Vipunosto seisten käsipainoilla nousu 6kg lähtien 30sec tauolla. Niin ylös kunnes tulee alle 6 ja siitä suora pudotus samaa rataa alas.
- 3x kierrosta seisten iso + istuen pieni tuplatoistoilla -50% painolla. 3 painoparia.
- 4x Etuvipunosto tangolla + pystysoutu tangolla + etuvipunosto vastaotteella käppyrätangolla.
- Kapea penkki 4x.
- Hauis tankokääntö 4x.

8. Selkä
- Kulmasoutu myötäote 4x
- Kulmasoutu lattialta 4x
- Ylätalja kolmiotanko lattiaa kohti 4x. Muutama pakkotoisto joka sarjaan.
- Alatalja nousu. Failuresta suora pudotus alas. Pudotuksessa pakkotoistoja alimmissa painoissa.
- Pullover kunnon kuormalla 4x.

Viimeksi muokattu:
Vähän töissä stressiä, arkiaskareet, pikkasen vajailla yöunilla ja vähän kesäkondikseen diettaamista. Siihen päälle kovat punttitreenit. Ei todellakaan ole mitenkään hankalaa. Eikä niitä ensimmäisiä merkkejä ole mitenkään helppo havaita. Pikkasen kun alkaa väsyttää ja olee veto pois ja hampaita kiristelee niin tilataan pärinäpulvereita et jaksaa salilla. Siinä se paketti alkaa aikalailla olemaan valmis. Vedetään vähän noccoja ja introja, ihan ku niillä nyt olis joku merkitys sen palautumiskapasiteetin kanssa.

Ymmärrän kyllä Miken pointin, että palautuminen pitää jaksottaa rasituksen mukaan. Kokeneelta treenaajalta se toki käykin melkein luonnostaan. Mutta jos ei osaa merkkejä lukea niin tilanne voi olla hyvinkin toinen.

p.s. Enkä edes sanonut vielä lääkkeistä mitään. Paitsi nyt.

Mike, jättäydypä offille ja jatka samaa treenitahtia. Katsotaan, kuinka nopeasti nousee seinä vastaan. Treenaaminen ei ehkä olekaan enää niin mukavaa ilman keventelyjä, kun hormonitasot ovat oman testosteronituotannon varassa. Kun sä olet näistä omista havainnoistasi niin vakuuttunut, että tieteellä voi pyyhkiä persettä, niin tee ihan meidän muiden kiusaksi vuoden kestävä experimentti, minkä avulla todistat luotettavalla (n=1) otannalla, että ylikuntoa ei ole olemassa, vaan treeni kulkee, kunhan asenne on oikea, eikä pelkää kovia treenejä.

Lisäksi todistat, ettei huomattavan korkeilla (oletus: moninkertaiset keskiarvoon verrattaessa) testosteronitasoilla ulkoisesta testosteronista johtuen ole mitään vaikutusta, kuinka paljon ja miten kovaa voi harjoitella.

En mä enää jaksa, sori kaikille, mun sanomisia ei oteta täällä enää vakavasti, joten mä lopetan näistä treeneistä keskustelun. Kuinka monta kertaa mä olen sanonut, että lepo menee treenien kovuuden mukaan. Mä vain ottaisin pidemmän kierron, mutta tekisin silti täysiä. Nyt riitti. Pitäkää rauhassa kevennyksiä ja uskokaa kaikkia, multa ei enää vastauksia tule treenijuttuihin. Done.

itellä kahdeksan päivän kierto ja rinta priorisaatio menossa,mutta koska kärsin muutenkin uni vaikeuksista otan lepopäivän aina kun huomaa nuutumisen merkkejä,eli kuuntelen aika paljon omaa kroppaa.

Kiitti ohjelmaesimerkistä. Saa aina vähän ideoita omaankin tekemiseen, kun näkee kuinka muut tekee. Jalkatreeni näyttäis kaikkein kovimmalta näin yhtäkkiä.

Melkoista ylikunto juttua. En ole ikänäni kuullut bodarin / kehonrakentajan asiasta kärsineen.
Kestävyysurheilussa oon kuullut ylikunnosta kärsittävän, harva kykenee moiseen rääkkiin.

Jos nukkuu ja syö hyvin,antaa lihasten palautua hyvin. Niin voihan sitä nyt treenata vaikka kuinka kovaa...itse olen päässyt lievään ylikuntoon harrastamalla kamppailu-urheilua,siihen kylkeen punttia ja lenkkiä. Treenejä oli 10-12 viikkoon,syömiset mitä sattuu ja unta liian vähän. Pelkällä bodaus treenillä en usko että siihen tilaan pääsisin

Kiitti ohjelmaesimerkistä. Saa aina vähän ideoita omaankin tekemiseen, kun näkee kuinka muut tekee. Jalkatreeni näyttäis kaikkein kovimmalta näin yhtäkkiä.
Lupasin snäppiin laittaa välillä laittaa esimerkkejä mitä treeneissä teen, siis yksittäisiä vetoja. Voin niitä tännekin laittaa ja videoilla niiden toteutusta näkee kovin usein kun suurimmassa osassa mun videoita treeni on mun suunnittelema.

Mut en enää ala puolustelemaan erikoistekniikkatreenejä ja rajua tekemistä, koska jokainen tehkööt mitä haluaa. Itse olen nähnyt kahden kaverin kovien treenien tuottaman tuloksen hyvin läheltä pitkän ajan otannalla ja todennut itsekin mitä ne tekee ja miten kroppaa rääkätään fiksusti yli ajamatta kuitenkaan liikaa rajua treeniä sisään.

Varmaan jo puuduttaa koko keskustelu, mutta kai se on pakko vielä viestin verran jatkaa tätä.

Mun mielestä tossa se suurin moga tapahtuu siinä, että puuttuu kärsivällisyys ja sitä myötä se niiden vuosien tuoma kokemus aiheesta useimmilta. Hypätään heti siihen mikä se nykyinen trendi on tai kopioidaan sitä mitä se mestari tai oman mielenkiinno kohde sattuu tekemään. Nämä henkilöt harvemmin ovat hypänneet siihen touhuun nollasta sataan ja tietävät jo kokemus pohjaisesti mitä se kroppa ja sen eri osat tarvitsevat treeniltä.
Lihasryhmien keskenkin on eroja ihmisillä (tai voi olla) millaista treeniä ne ottavat vastaan. Näin ainakin minulla ja monella muullakin tuntemallani kaverilla.

Kokemuksen myötä myös tuntee kroppansa ja miten sitä voi rääkätä. Tosin tuohon ei kokemukseen ei pääse kuin kokeilemalla niitä rajojaan ja testaamalla tarpeeksi pitkään eri tapoja.

En ehkä aloittelijalle tai jo hetken treenanneelle sitä suosittelisi, mutta muuten kyllä. Se oma tapa ja raja löytyy kyllä varmasti.

Tapoja on monia. Erittäin tyypillinen tapa kuntosaleilla on vetää nelijakoisella kroppa kerran viikossa läpi. Se noudattaa hyvin pitkälti sapluunaa 'tehdään kovaa ja tuhotaan lihas, ja palaudutaan siitä'. Lihaskudos on palautunut jo muutamassa päivässä, ja seuraavaan treeniin mennessä kroppa muutenkin. Ja tämähän toimii, ehkä joillekin jopa parhaiten. Joillekin ei.

Mutta on myös mahdollista (ja tämäkin on hyvin yleinen ja erittäin toimiva protokolla) treenata vajaalla palautumisella. Treenataan kovaa, palaudutaan riittävästi jotta voidaan taas treenata kovaa. Ja tehdään sama uudestaan.

Täydellistä palautumista ei vain todennäköisesti pääse tapahtumaan, ja tässä systeemissä tyypillisesti treenataan kroppa pari kertaa viikossa läpi, tai tiheämmin. Tai priorisoidaan vaikka jalkoja vetämällä niitä kovaa 3 kertaa viikkoon. Se, mikä on kenellekin sopivan kova treeni mistä vielä palautuu riittävästi, on sekä yksilöllistä että tiettyyn pisteeseen kehitettävissä. Kuitenkin, kun tuota vajaalla palautumisella tehtävää treeniä jatkaa riittävän pitkään, alkavat kyllä kropan signaalit. Unet huonot, sarjapainot lähtevät jopa laskuun, vituttaa, ei paneta, jne..

Jotta se täydellinen palautuminen tapahtuu, jossain kohti se kevennys täytyy pitää, jolloin toiveiden mukaan kroppa jengaa saatuaan kehittää itseään tuommoista rääkkiä varten (= haluttua kehitystä). Ei se palautumiskapasiteettikaan kehity jos sitä kropan limittiä vastaan ei pusketa. Sitten kyllä mennään metsään jos treenataan niin kevyesti ettei kropan rajoja pusketa.

Myös J&J:n videoissakin tätä tapaa on puitu.

Itteeni ainakin kiinnostaa tollanen vähän epätyypillisempi volyymibodaus. Ja tosiaan jos Mike kehtaat niin laita vaan tännekki lisää noita esimerkki treenejä. Nykyään ei tuu ite toteutettuu mitään viikonpäiviin sidottuu jakoo ja treenailen vähän fiiliksen mukaan niin ois kiva saada lisää jotain esimerkkikiertoja

Niin ja tuskin nyt kukaan oikeesti millään pelkällä bodaustreenil itteesä ylikuntoon saa. miettikäähä nyt vähän.

Niin ja tuskin nyt kukaan oikeesti millään pelkällä bodaustreenil itteesä ylikuntoon saa. miettikäähä nyt vähän.

Varmaan kadun että edes kysyn mutta..entä sitten jos treenataan niin ettei päästä kunnolla palautumaan treenien välillä? Mitä sitten tapahtuu?
Tai riippuuhan tämä siitä mitä tarkoitat "pelkällä bodaustreenillä".

Itteeni ainakin kiinnostaa tollanen vähän epätyypillisempi volyymibodaus. Ja tosiaan jos Mike kehtaat niin laita vaan tännekki lisää noita esimerkki treenejä. Nykyään ei tuu ite toteutettuu mitään viikonpäiviin sidottuu jakoo ja treenailen vähän fiiliksen mukaan niin ois kiva saada lisää jotain esimerkkikiertoja

kokeile vaikka joku Scott Abelin MET-ohjelma. Esim vaikka se originaali 5-day. Sen rankemmaksi se kai ei tule ni on haastetta ja näkee meneekö ylikuntoon vaiko ei.

Varmaan kadun että edes kysyn mutta..entä sitten jos treenataan niin ettei päästä kunnolla palautumaan treenien välillä? Mitä sitten tapahtuu?
Tai riippuuhan tämä siitä mitä tarkoitat "pelkällä bodaustreenillä".

Sehän on todella toimiva keino treenata pienessä ylirasitustilassa tietyn aikaa. Sen jälkeen pieni kevennys ja uuteen nousuun.
Eiks nää oo ihan perusasioita?
Kroppa kyllä antaa merkkejä millon meinaa rasitus mennä yli. Ja pelkällä bodauksella tarkotan pelkkää bodausta. Ylikunto on eriasia kun ylirasitus.

Back
Ylös Bottom