Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Kuinka moni näistä nastojen puolesta puhujista ajaa uudella autolla? Meinaan aika iso ero ajaa 2016 vuoden autolla kitkoilla ja 2006 vuoden autolla kitkoilla.. Ja kitkat pitää olla kunnon merkkiset eikä mitkään paskat M+S renkaat.. Itse ajanut nyt viimeisen 3 vuotta kitkoilla ja jatkan ajamista. Ellei jostain syystä tule paluuta vanhoihin autoihin jolloin varmaan nastat tulevat takaisin..
Eipä ne pysähtymismatkat uudella autolla kamalammin lyhene.
 
Kuinka moni näistä nastojen puolesta puhujista ajaa uudella autolla? Meinaan aika iso ero ajaa 2016 vuoden autolla kitkoilla ja 2006 vuoden autolla kitkoilla.. Ja kitkat pitää olla kunnon merkkiset eikä mitkään paskat M+S renkaat.. Itse ajanut nyt viimeisen 3 vuotta kitkoilla ja jatkan ajamista. Ellei jostain syystä tule paluuta vanhoihin autoihin jolloin varmaan nastat tulevat takaisin..


Minä. Jos oikeasti ajaa ja tahtoo auton ominaisuuksista nauttia talvellakin, niin kyllä tuolla yleisesti ottaen nastoilla pidot on ihan toista luokkaa. Jos Yariksella sipsuttaa kaupunkiajoa, niin sitten on eri asia.
 
Kai siinä eniten on kyse minkälaisia tilannenopeuksia halutaan edetä. Pärjäsin yksi alkutalvi 6 viikkoa kuluneilla kesärenkailla vaikka oli oikein kunnon jäiset pääkallokelit. Piti vaan ennakoida pysähtymiset ja suunnitella ettei tule mäkistartteja. Muuten kyllä valinta kohdistunut nastoihin. On niillä jääpito niin paljon parempi kuin kitkoilla. Sitten jos alkaa näyttää ettei jääkelejä ole kuin muutama talvessa niin varmaan tulee siirryttyä kitkoihin. Monilla ratkaisuun varmaan vaikuttaa sekin, että vaikka itse pärjäisikin vähän huonommalla jääpidolla, niin perheessä löytyy muita saman auton käyttäjiä joilla ei ole välttämättä paljoa kokemusta liukkaalla ajosta.
 
Myös pikkuinen info niille joiden mielestä niitä nastoja tarvitaan Suomessa. Norjassa nastarenkaat on kielletty. Olosuhteet keskimäärin huonommat kuin meillä.
Onpas tyhmä argumentti. Sama kuin ruotsalaisille sanottaisiin, etteivät tarvitse tehokkaita valoja kun ovat Suomessakin laittomia. Se, että jossain muualla x on laillista/ laitonta, ei tarkoita että sen Suomessa tulisi sitä olla.
 
Mulla ois pieni toive näihin sun yhteistreenivideoihin! Harrastit yhdessä vaiheessa sitä, että heitit sarjan ajaksi metallia soimaan ja löit esim. kuvan mustavalkoseksi tms. (peittääksesi salin musaa youtubea varten?), niin esimerkiksi tässä uusimmassa käsitreenivideossa on aina sarjan aikana pirun hiljasta tai taustalla soi hiljaa joku salin rokki, niin voisit aina välillä heittää editointivaiheessa jotain soimaan niihin hiljaisiin kohtiin, kivampi katsoa jotenkin silloin noita videoita :D
Tää on just se ongelma. Kun tein niitä musapätkiä, niin sitten siitä sanottiin, että olisi kiva kun musiikkia ei lisättäisi, vaan kuuluisi salin äänet. Eli ei tässä kuitenkaan voi mielllyttää kaikkia, niin teen kumpaakin.
 
Kitkat ovat olleet omassa nykyisessä autossa 3 vuotta ja sitä ennen ajeltiin nastarenkailla. Mitään käytännön eroa en ole varsinaisesti huomannut, koska sen verta maltilla ajaa siellä liikenteessä kuitenkin oli alla kitkat tai nastat. Kitkat pitää paljon vähemmän mekkalaakin ja todennäköisesti kitkoilla mennään jatkossakin.
 
Ei jengi vain tajua stadin kelejä talvella. Niistä nastoista ei ole mitään jäljellä enää tammikuussa kun vedellään puoltoista kuukautta asfaltilla täällä. Ja tammikuusta eteenpäin tiet on kuivat ja sulat täälläpäin. Ja jumalauta että syö miestä kun nastoja tulee tuulilasiin motarilla. Oon ajanut niin nastoilla kuin kitkoilla, eikä niillä nastoilla oikeesti stadissa tee yhtään mitään. Urpot tuhoaa tietä täällä ja verorahoista ne korjataan. Meette tonne kävelemään, niin kuulette joka paikassa iloisen nastojen natinan kun nastat hankaa kovaan asfalttiin, mutta joo, pitäähän ne kun menee järvenjäälle, valitettavasti autotiet ei ole sama asia mitä järvenjää. On hyvin poikkeuksellista, että on peilijäätä. Silloin ajetaan sitten varovaisemmin, antaa nastasankareiden vetää mällejä kun ne luulee, että kaksi kuukautta kovaa vasten kulutetut nastat olis jotenkin vielä toimivat.
 
Kyllä täällä Keski-Suomessakin pärjää kitkoilla oikein kivasti. Laadukkaat kitkarenkaat niin pitää hyvin, sitten ku vaihtaa ajallaan kesärenkaisiin niin kestää pidenpäänkin kuin yhden talven.
 
Suomalaiset ja nastarenkaat on näitä tän maan suurimpia idiotismeja. Joka fuckin' vuosi teitä korjataan miljoonilla euroilla puhumattakaan siitä teistä irtoavasta pölystä ja moskasta. Kitkat pakolliseksi kaikille ja kaikilla säästyneillä varoilla (välilliset ja välittömät) veroja alas.
 
Johan tossa nyt tuli sanottua, ettei nastoista oo 2kk jälkeen mitään jäljellä ja silti ne rouhii niin perkeleesti asvalttia :D Joo o, ihan vitun muhkuraista paskaa noi tiet ja ihan muista syistä, kun siitä, että nastat niitä söisivät. Pärjättiinhän ennen kesärenkaillakin 365 :) Ei olekkaan siitä nyt kyse.
 
Suomalaiset ja nastarenkaat on näitä tän maan suurimpia idiotismeja. Joka fuckin' vuosi teitä korjataan miljoonilla euroilla puhumattakaan siitä teistä irtoavasta pölystä ja moskasta. Kitkat pakolliseksi kaikille ja kaikilla säästyneillä varoilla (välilliset ja välittömät) veroja alas.

Joo, paitsi yksi mitä kitkarenkaiden käyttäjät ei millään tajua, että kitkarenkaiden toimivuus perustuu osittain nastarenkaisiin. Ne nastarenkaiden käyttäjät rouhii sitä jäistä tietä sen verran epätasaiseksi, että kitkat toimii paremmin.

Etelässä ei ole montaa päivää talvessa, kun nastoja ylipäätään tarvii. Mut ihan kiva kun ne nastat on alla just sinä aamuna kun pitää tehdä se lukkojarrutus siinä tiellä, kun yöllä on satanut alijäähtynyttä vettä.
 
Ei kai kukaan olekaan väittänyt että kitkat olis täydelliset, ei ole nastatkaan. Jos nastoja valitaan sillä perusteella, että ne on paremmat muutamana pakkasaamuna, ei ymmärretä kokonaisuuksia. Parempia vaihtoehtoja yksittäisiin aamuihin on aivan varmasti. Mitä jos ei lähtis himasta ollenkaan niin ei alijäähtyny vesi pääse yllättämään. Eikö niin?
 
Joo eiköhän kaikki vaan luovuta autoista ku ne kuluttaa tota tietä niin paljo ja sit myös jäädään kotiin ettei mitään yllättäviä tilanteita voi sattua koska sehän olis sulaa tyhmyyttä varautua niihin ku voi vaan jäädä kotiin.:rolleyes:
 
Mitä väliä kumpia renkaita käyttää. Iha oikeesti. Käytän nastoja. Asun helsingissä ja ajan vuodessa 20 000km. Ei oo tyhmää käyttää nastoja eikä kiellettyä. Turha haukkua ihmisiä jotka käyttää nastoja. Niitä jotka pahottaa mielensä nasta renkaista, ni kannattaa varmaa pysyy pois liikenteestä talvella!;)
 
Renkaat valitaan sen mukaan miten ja missä ajaa. Jos asuu Helsingissä ja ajaa siellä sen max. 20tkm/v niin tottakai kitkarengas on hyvä. Itse ajan 60-70tkm vuodessa ja edestakaisin väliä etelä-pohjoissuomi ja asun pohjoisessa niin ei tulisi mieleenkään ajaa kitkarenkailla. Olen kyllä ajanut aiemmin kitkoilla noin 300tkm ja nastoilla noin 700tkm ja osaltani valinta on itsestäänselvä. Kulunut kitka on erityisen vaarallinen ja vaikea jäätävissä oloissa. Nasta on paska sulalla ja siellä missä suolataan ja lämpötilat on lähellä nollaa ja kitka on taas paska liukkaalla. Täydessä, lumisessa talvikelissä uusi nasta ja kitka ei tee isoa eroa. Kulunut nasta on silti yleisesti parempi, kuin uusi kitka - poislukien tietenkin etelän sula keli. Meillä täällä pohjoisessa ensilumi tulee yleensä lokakuussa ja sulaa toukokuun puolivälin jälkeen. Yleensä talvella vallitsee täysi lumikeli, ei teiden suolausta. Silloin ei renkaalla ole juurikaan väliä, kumpikin pitää hyvin kuivalla talvikelillä.
 
Tehkää kompromissi eli 2 kitka- ja 2 nastarengasta. Etu- ja takavetoiset laittaa mieltymystensä mukaan nastat tai kitkat vetäviin renkaisiin ja nelikot vaikkapa ristiin. ;)
 
Mitä väliä kumpia renkaita käyttää. Iha oikeesti. Käytän nastoja. Asun helsingissä ja ajan vuodessa 20 000km. Ei oo tyhmää käyttää nastoja eikä kiellettyä. Turha haukkua ihmisiä jotka käyttää nastoja. Niitä jotka pahottaa mielensä nasta renkaista, ni kannattaa varmaa pysyy pois liikenteestä talvella!;)
Ei ole tyhmää, mutta ei siinä mitään järkeekään ole. Edelleen, tiet menee ja nastat irtoilee. Nastoja pidetään pitkälti siksi, että jengi ei stadissa vain suostu ymmärtämään. Mennään kuten on aina menty. Hölmöö.
 
Back
Ylös Bottom