Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Olisko jotain sellaista sivua ettei ulkomailta asti tarvis tilailla?
:D :D nyt pitää jo ihmetellä ihmisten yksinkertaisuutta..Siis haluat ostaa uudet salikengät mutta et mitenkään keksi mistä niin voi ostaa? Suomesta.
Laitappa googleen "salikegät" saat noin 24.000 osumaa suomenkielellä,kauppoja siinä listassa on...Ihan saatanasti.
Suomalaisia kauppoja.Jotka tilaa tavaransa spotsdirectiltä tms vielä halvemmalta noin 20-30% hintaan suomen myyntihinnasta.tosin esim SD tilatessa saa lonsdalen tossuja 15-30€/pari kun samat on suomessa sitten 68-120€/pari mutta matka kestää viikon kun suomessa kestää 2-3 ehkä 4 päivääkin ruuhkassa.

ite olen jaksanut odottaa viikon kolmea kenkä paria kun suomesta olisin saanut vain yhden parin samalla hinnalla mutta 3 päivää nopeammin..
 
Tulossa.

kataja.webp
 
Helvetin hienoo että recovery rinta mällistä on lähtenyt noin saatanan hyvin käyntiin. Tossa oli kuiteskin ainekset totaaliseen katastrofiin, olisit ollut rinta rujon näköinen loppuelämän jos olis pikkasenkin pahemmin läjähtäny. Nyt et jäänyt puhalteleen muniin vaan laitoit kunnon rähinän päälle kuntoutukseen. Hyvä!
 
Näyttää varmasti omaan silmään isommalta toi damage mitä toisen. Ainakin itselle aika armoton ton peilikuvan kanssa.
 
Makeet soundit lähti Miken autosta uusimmalla videolla ja varmaan paukkuu huomattavasti paremmin tarvittaessa.

Jollain recovery videolla mainitsit, että kitkarenkailla pärjää mainiosti. Itse olen täysin samaa mieltä. Olen ajanut surkeissa olosuhteissa kitkoilla (lunta kunnolla tai jäätä), jolloin tilannenopeudet täytyy lutvia vallitsevien olosuhteiden mukaan ja pitää sopivat etäisyydet jne.
 
Monet elää jossain harhassa, että nastat olis jotenkin kuin kesärengas kuivalla kesässäällä. Talvella pitää aina huomioida se, ettei auto mene niin kuten kesällä.
Kitkat voi olla kaupungissa ihan jees, mutta vähänkin syrjemässä aivan karseaa.

T muutaman viikkoa sitten meni uudehkot kitkat myyntiin nastojen tilalta.
 
Joo kyllä Suomessa vaan nastat on se juttu jos joutuu yhtään maakunnissa ajelemaan. Kaupungeissakin sellainen tilanne jossa pakastaa yöllä ja sataa edes pieni kerros tuoretta lunta päälle, niin eihän kitkat pidä jäällä jossa vähän lunta päällä yhtään. Nastat puree lumikerroksenkin läpi jäähän ja pito on edes jonkinlainen. Eihän talvikelillä ajaminen ole koskaan sama kuin kesärenkailla asfaltilla. Hyvä neliveto (Audi) ja luistonesto jeesaa kyllä lähdöissä, mutta jarrutukset ja mutka-ajo on nastoilla niin paljon iisimpää juuri tuollaisilla keleillä.
 
En lähde vääntämään kumpi vai kampi. Mutta kannattaa muistaa, että siihen on joku syy miks WRC:t ajaa nastoilla ei kitkoilla..

Hyvää materiaalia pukkaa taas Mike. Kiitos siitä!
 
Mulla ois pieni toive näihin sun yhteistreenivideoihin! Harrastit yhdessä vaiheessa sitä, että heitit sarjan ajaksi metallia soimaan ja löit esim. kuvan mustavalkoseksi tms. (peittääksesi salin musaa youtubea varten?), niin esimerkiksi tässä uusimmassa käsitreenivideossa on aina sarjan aikana pirun hiljasta tai taustalla soi hiljaa joku salin rokki, niin voisit aina välillä heittää editointivaiheessa jotain soimaan niihin hiljaisiin kohtiin, kivampi katsoa jotenkin silloin noita videoita :D
 
Makeet soundit lähti Miken autosta uusimmalla videolla ja varmaan paukkuu huomattavasti paremmin tarvittaessa.

Jollain recovery videolla mainitsit, että kitkarenkailla pärjää mainiosti. Itse olen täysin samaa mieltä. Olen ajanut surkeissa olosuhteissa kitkoilla (lunta kunnolla tai jäätä), jolloin tilannenopeudet täytyy lutvia vallitsevien olosuhteiden mukaan ja pitää sopivat etäisyydet jne.
Kuinka pitkiä nastoja teillä asennetaan renkaisiin kun ne puree lumen läpi jäähän asti? 2-4cm?
Onhan kitkoilla täysin hengenvaarallista ajaa peilijäällä jos on esim. satanut vettä ja pakastanut,sillon voi tajuta että nastarenkaat on aika pakolliset..Jos tajuaa..kerran ajoin jouluaattona kitkoilla sellaista peilijäätietä 80km ja auto hitaallakin nopeudella liukui välissä miten sattuu,nastarenkailla pyyhkäistiin ohi lukemattomia kertoja.nopeutta ei uskaltanut 80 aluella nostaa yli 60 ja jos vastaan tuli toinen auto niin oli pakko tiputtaa jopa 30 koska auto liukui välissä jopa kylki edellä,ihan sen takia että renkaat ei pitäneet lainkaan ilman nastoja.Kysessä oli E4,ei mikään Mäntsälän kyläraitti...
Vähän on oikeaa ajoa takana tai sitten ajetaan jossain ydin helsingissä autohalleista toiseen jos sanoo että ei nastoilla tee mitään talvella...EI niitä huvikseen ole kehitetty

Älytöntä että joku ostaa kalliin auton mutta jättää nastakumit hankkimatta.
 
Kuinka pitkiä nastoja teillä asennetaan renkaisiin kun ne puree lumen läpi jäähän asti? 2-4cm?
Onhan kitkoilla täysin hengenvaarallista ajaa peilijäällä jos on esim. satanut vettä ja pakastanut,sillon voi tajuta että nastarenkaat on aika pakolliset..Jos tajuaa..kerran ajoin jouluaattona kitkoilla sellaista peilijäätietä 80km ja auto hitaallakin nopeudella liukui välissä miten sattuu,nastarenkailla pyyhkäistiin ohi lukemattomia kertoja.nopeutta ei uskaltanut 80 aluella nostaa yli 60 ja jos vastaan tuli toinen auto niin oli pakko tiputtaa jopa 30 koska auto liukui välissä jopa kylki edellä,ihan sen takia että renkaat ei pitäneet lainkaan ilman nastoja.Kysessä oli E4,ei mikään Mäntsälän kyläraitti...
Vähän on oikeaa ajoa takana tai sitten ajetaan jossain ydin helsingissä autohalleista toiseen jos sanoo että ei nastoilla tee mitään talvella...EI niitä huvikseen ole kehitetty

Älytöntä että joku ostaa kalliin auton mutta jättää nastakumit hankkimatta.

Siis oikeasti pakko sanoa että kun jeesustellaan aina ilmanlaadusta, niin 1 suurimpia syitä huonoon ilmanlaatuun on nastarenkailla ajaminen. Ja esim helsingissä nastoja on tarvinnut yhteensä n. 4vk viimeisen 3v aikana. Meinaan vituttaa kuin pientä oravaa kun auton tuulilasiin tulee osumaa kun on pakko käyttää niitä vitun nastoja, vaikka käytännössä lähes kesäkelit koko talven. Kaasulla se auto saadaan suorassa pysymään, ja moottorilla hidastetaan huonolla kelillä.

Myös pikkuinen info niille joiden mielestä niitä nastoja tarvitaan Suomessa. Norjassa nastarenkaat on kielletty. Olosuhteet keskimäärin huonommat kuin meillä.

Varmasti suurin ongelma noiden nastojen tarvitsemiseen on se, että meidän autokanta on vanhaa ja paskaa. Esim itellä ei tulis uuteen nelariin mieleenkään hommata nastoja.
 
Kuinka moni näistä nastojen puolesta puhujista ajaa uudella autolla? Meinaan aika iso ero ajaa 2016 vuoden autolla kitkoilla ja 2006 vuoden autolla kitkoilla.. Ja kitkat pitää olla kunnon merkkiset eikä mitkään paskat M+S renkaat.. Itse ajanut nyt viimeisen 3 vuotta kitkoilla ja jatkan ajamista. Ellei jostain syystä tule paluuta vanhoihin autoihin jolloin varmaan nastat tulevat takaisin..
 
Kuinka moni näistä nastojen puolesta puhujista ajaa uudella autolla? Meinaan aika iso ero ajaa 2016 vuoden autolla kitkoilla ja 2006 vuoden autolla kitkoilla..
No mää nyt ajan toista talvea nastoilla. Neliveto Teslalla. Ei ole vuosimallia 2006. Tätä ei kannattane jatkaa, kun olosuhteet määräävät rengastyypin.
 
Back
Ylös Bottom