Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Jep ja kuinka paljon tätä riehumista tapahtuukaan kun kaikki ei tule mediaan. Varsinkin nykyään kun nämä ulkomaan avut on varsin hanakoita aiheuttamaan hämminkiä ja fakta on että näistä vaietaan yllättävän paljon.

Niin, no ihan päivittäinhän tuota näkee täällä. Se on kummallista miten monella on vielä käsitys suomesta niin turvallisena paikkana, kun esim. etälä -euroopassa menee johonkin vastaavan kokoiseen kaupunkiin mitä suomessa ei päihteiden käyttö / aivan sekaisin olevia ihmisiä näy käytännössä ollenkaan. Kun suomessa ei tarvi mennä kun läheisen s-marketin / juna tai metroaseman läheisyyteen niin meininkiä löytyy ihan arkenakin ja keskellä päivää. Kovin on surullista..

Edittiä: Se on jännä muuten kun noissa mestoissa missä hommat on vielä mallillaan, suurin ero mitä huomaa suomeen ja suomalaisiin on yhteisöllisyys. Jossain Espanjan ja Italian pikkukaupungeissa kaikki puhuu siitä omasta kaupungista meidän se ja tämä yms. Kun suomessa ollaan minä, minä, minä eikä kukaan välitä omasta esim. asuinkunnassa kunhan oma talo on hieno niin voidaan olla sinne linnoittuneena..

Viimeksi muokattu:
Harmittava paljon vaan noissa Mintun instakuvissa tätä trollia ruokitaan vastaamalla lähes jokaiseen kysymykseen. Vaikka nuo yksinkertaisia tapauksia onkin niin ei ne kovin pitkään yksin jaksa meteliä pitää. Hetki saattaa mennä kunnes kyllästyvät kun eivät saakkaan toivoamaansa huomiota.

Mihin perustuu, että nykyään mennyt meno turvattomaksi? Kyllähän suomessa aina ollut väkivaltaa. Nykyään sentään saadaan iso osa mielenterveysongelmaisista hoidon piiriin ennenkuin ehtivät tehdä väkivaltaisia tekoja. Tai ainakin sen ekan teon jälkeen ne saadaan pois kuleksimasta. Ennen nykyistä hoitoahan ne saattoivat rellestää niin kauan kunnes kohdalle osui tyyppi joka pisti hullun kylmäksi. Nykyään nämä ehkä median ansiosta tuntuvat olevan yleisempiä.

Jotenki mulla on semmonen muistikuva että olen törmännyt tähän herraan joka muutama sivu taakseppäin esiteltiin. Tais olla ylöjärven shellillä, en muista oliko töissä siellä vai joku muu asia yhteys. Jos kyseinen ihmispaska on siis tämä ahdistelia. Joku voi korjata asian jos on parempaa tietoa.
Vituttaa vaan ihan suunnattoman paljon tommoset velliperseet ja useimmiten tyhjän huuteliat. Jos herra haluaa pilata tai ainakin yrittää pilata toisten elämää niin mielestäni on oikeus ja kohtuus maksaa takasi korkojen kera. Väkivalta voittaa aina:D

Itse kanssa muistan yhden raivopääuhkailijan. Yritti veitsellä vetää mahankin auki. Ainoastaan väistöliike pelasti ja sen jälkeen useamman ihmisen voimin otettiin veitsi pois. Poliisit vei putkaan mutta seuraavana päivänä käveli jo vapaalle. Taitavana puhujana selitti tutkijalle asian itsensä eduksi. Myöhemmin sillä oli kaikkia pesäpallomailan kanssa hyökkäyksiä yms. Ja netti täynnä uhkauksia eri ihmisille. Muakin uhkaili liivijengeillä, että jos hänen bisnekset heidän kanssa kusahtaa, niin ilmoittaa mun olevan vasikka. Tosi moni ihminen oli ahdistunut ja peloissaan ton tyypin toiminnasta. Ehkä se uhka ja ahdistuksen tunteet onkin näissä pahinta. Varsinaisten tekojen lisäksi aiheuttavat niin paljon stressiä ja pahaamieltä.

Mihin perustuu, että nykyään mennyt meno turvattomaksi? Kyllähän suomessa aina ollut väkivaltaa. Nykyään sentään saadaan iso osa mielenterveysongelmaisista hoidon piiriin ennenkuin ehtivät tehdä väkivaltaisia tekoja. Tai ainakin sen ekan teon jälkeen ne saadaan pois kuleksimasta. Ennen nykyistä hoitoahan ne saattoivat rellestää niin kauan kunnes kohdalle osui tyyppi joka pisti hullun kylmäksi. Nykyään nämä ehkä median ansiosta tuntuvat olevan yleisempiä.

Kyllä se varmaan yksinkertaisesti johtuu siitä että yhteiskunnan ulkopuolelle on jäänyt niin valtava määrä enemmän porukkaa jos vertaa esim. 20v taaksepäin. Siitä lähtien kun suomessa on alettu ajamaan tätä jenkkityylistä yhteiskuntamallia sisään on myös syrjäytyminen yms. räjähtänyt käsiin. Meeppä tonne pääkaupunkiseudun juna/metroasemille pyörimään niin voi ajatusmaailma avartua aika paljon siitä onko se jengi hoidossa vai kadulla.

Kyllä se varmaan yksinkertaisesti johtuu siitä että yhteiskunnan ulkopuolelle on jäänyt niin valtava määrä enemmän porukkaa jos vertaa esim. 20v taaksepäin. Siitä lähtien kun suomessa on alettu ajamaan tätä jenkkityylistä yhteiskuntamallia sisään on myös syrjäytyminen yms. räjähtänyt käsiin. Meeppä tonne pääkaupunkiseudun juna/metroasemille pyörimään niin voi ajatusmaailma avartua aika paljon siitä onko se jengi hoidossa vai kadulla.
Kasvava syrjäytymisongelma kyllä varmaan lisää näitä tapauksia. Mutta ehkä tässä suuruusluokassa voi silti hämätä se, että nämä tyypit tulee nyt helposti ison joukon tietoon niinkuin tämäkin henriksoni. Ennen olisivat vaan häiriköineet ja vaan häirityt lähinnä tietäisivät.

Tuli asuttua nelisen kuukautta vallilassa ja ihan omasta mielestä rauhallisella alueella mutta karu totuus paljastui aika pian. En nyt tarkkaa määrää muista mutta 12 kertaa ainakin häädin kodittomia ullakon edestä nukkumasta. Ihmettelin aina kolinoita yöllä ja nää tyypit ne oli. Olivat onnistuneet haalimaan alakerran ovikoodin ja sitten löytyikin hyvä majoituspaikka. Talon nurkilla myytiin todella härskisti huumeita pitkin päivää ja eivätkä yhtään sitä peitelleet. Tiesin kyllä että tälläistä on mutta kyllä se riipaisi. Pyörätkin pöllittiin kuulemma aika nopiaan jos talon eteen jäi varomattomasti.

Kun siitä sitten käveli esim: sörkkään niin jo aamusta alkaen siellä on sellaista sankaria edustamassa että hyvinvointivaltio tuntuu kaukaiselta käsitteeltä :D

Kasvava syrjäytymisongelma kyllä varmaan lisää näitä tapauksia. Mutta ehkä tässä suuruusluokassa voi silti hämätä se, että nämä tyypit tulee nyt helposti ison joukon tietoon niinkuin tämäkin henriksoni. Ennen olisivat vaan häiriköineet ja vaan häirityt lähinnä tietäisivät.

Kyllä se todellisuuskin valitettavasti on vaan että väkivalta on kasvanut suomessa ihan räjähdysmäisesti, ja loppua tuskin on luvassa jos ei yhteiskunnassa tapahdu jotain todella radikaaleja muutoksia http://www.findikaattori.fi/fi/57

Tuli asuttua nelisen kuukautta vallilassa ja ihan omasta mielestä rauhallisella alueella mutta karu totuus paljastui aika pian. En nyt tarkkaa määrää muista mutta 12 kertaa ainakin häädin kodittomia ullakon edestä nukkumasta. Ihmettelin aina kolinoita yöllä ja nää tyypit ne oli. Olivat onnistuneet haalimaan alakerran ovikoodin ja sitten löytyikin hyvä majoituspaikka. Talon nurkilla myytiin todella härskisti huumeita pitkin päivää ja eivätkä yhtään sitä peitelleet. Tiesin kyllä että tälläistä on mutta kyllä se riipaisi. Pyörätkin pöllittiin kuulemma aika nopiaan jos talon eteen jäi varomattomasti.

Kun siitä sitten käveli esim: sörkkään niin jo aamusta alkaen siellä on sellaista sankaria edustamassa että hyvinvointivaltio tuntuu kaukaiselta käsitteeltä :D

Nimeomaan, kannattaisi noitten kansanedustajien taksiliput vaihtaa vaikka pakollisiin juna ja metro kierroksiin pääkaupunkiseudulla, niin vois käsitys siitä millainen "hyvinvointivaltio" tämä suomi on muuttua hyvinkin nopeasti :eek:

Se on varmaan yksi syy miksi Mikekin on onnistunut saamaan osakseen niin paljon "vihaa", kun jengillä menee yksinkertaisesti niin huonosti että rahalla, autoilla jne. pröystäily ei vaan herätä kauheesti positiivisuutta. Jenkeissähän vastaava meininki toimii paljon paremmin, kun siellä homma on hoidettu niin, että ne kenellä menee oikeasti todella huonosti, ei todellakaan pääse edes minnekkään nettiin.

Näitä hulluja valitettavasti on olemassa, eikä välttämättä ole kyse mistään syrjäytyneestä ja katkerasta, kliinisesti todetusta mielenterveyspotilaasta. Itsellä on omakohtaista kokemusta kun eräs aivokääpiö alkoi prepaid liittymästä soittelemaan tällaisia mielisairaita puheluita mun siskolle ja tyttöystävälle, valehdellen täysin perättömiä asioita minusta, mm. että elän kaksoiselämää, että mulla olisi toisella paikkakunnalla toinen nainen jonka kanssa mulla lapsia ja toinen elämä siellä yms. käsittämätöntä paskaa. Tämä kusipää vielä tiesi mistä naruista vedellä koska tosiaan olin siihen aikaan vielä reissutyössä, eli olin pitkiä aikoja poissa kotoa, ja parisuhdetilanne oli vielä aika tuore. Eukko otti vielä paskapuheet todesta, ja oli pakkaamassa laukkuja kun mietti paniikissa että hän on sekaantunut johonkin hulluun. Kyllä siinä sai puhua niinku ruuneperi ja vakuutella syyttömyyttä.

En lähtis uskomaan tuota tilastoa ihan sokeesti. Se, että niitä tilastoidaan enemmän, ei tarkoita, että niitä tapahtuisi enemmän. Tuo harha liittyy tiedonkeruumenetelmiin (useampi rikos tulee poliisin tietoon) ja lakimuutoksiin enemmän, ku väkivallan lisääntymiseen.

Muistelisin, että väestörakenteen muutos vaikuttaa väkivallan määrään. Nuoret miehet, kun niitä pääasiassa tekee.

Jotenkin sopivasti tuli tämmöinenkin uutinen:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001266424.html

Veikkaan että Risikolla on paljon enempi huolena vähemmistöt kuin itse enemmistön osassa olevat kantasuomalaiset, kun vihapuheen kohteista puhutaan :nolo:

Tässä Miken ja Mintun tapauksessa, toivottavasti poliisit jotain muutakin tekis kuin vain soosoo..mutta mitä muutakaan niillä on tässä maassa valtuuksia tehdä? Ja puhehan noihin vittupäihin tepsii yleensä heikosti. Liha tottelee kuria.

Onko Mikellä ikinä kukaan nainen sanonut ettei uskalla ruveta seurustelemaan justiin näitten hullujen takia?
Sama kysymys tuli mieleen mutta humaltunut waffa ehti ensin :D

Mikellä kyllä on joo sellainen hater armeija kintereillä että heikompaa seuralaista voi heikottaa. Pakko sanoa että Minttu on ainakin välillä pistänyt hyvin vastapalloon kun noita kommentteja instassa on seurannut.

Sama kysymys tuli mieleen mutta humaltunut waffa ehti ensin :D

Mikellä kyllä on joo sellainen hater armeija kintereillä että heikompaa seuralaista voi heikottaa. Pakko sanoa että Minttu on ainakin välillä pistänyt hyvin vastapalloon kun noita kommentteja instassa on seurannut.
Ihan selvinpäin ollaan :D Joo kyllä varmaan jo vaikuttaa parisuhteeseenkin jos miettiis omalle kohdalle, olis ittellä syyllinen olo toisen puolesta, epäilis että se toinen syyttää sua vaikka ei niin ajatteliskaan yms...

Onko Mikellä ikinä kukaan nainen sanonut ettei uskalla ruveta seurustelemaan justiin näitten hullujen takia?
Vahingosta viisastuneena olen itse pitänyt nykyisen kumppanini kanssa matalaa profiilia julkisten päivitysten suhteen. Parisuhteen tuominen julki on tietenkin oma valinta, enkä millään lailla sitä tuomitse, mutta paljon vähemmällä olen selvinnyt näin.

Itselle tuli näistä häiriköintitapauksista mieleen tuo amerikkalainen "Prophet muscle superstar tv" youtubeukkeli. Ihme häirikkö ja hullu joka stalkkailee julkkiksia ja en oikein edes tiedä mikä tarkotusperä on äijällä. Sekopäältä vaikuttaa kuitenkin.
Alkaa itselläkin veri kiehumaan kun näkee minkälaisia ihmispaskoja interwebsistä löytyy. Sen sietäsin kyllä että mua haukuttas ja nettikiusattas mutta se että lähdetään viattomia läheisiä kohti hyökkäämään on sairasta ja sietämätöntä.

Vahingosta viisastuneena olen itse pitänyt nykyisen kumppanini kanssa matalaa profiilia julkisten päivitysten suhteen. Parisuhteen tuominen julki on tietenkin oma valinta, enkä millään lailla sitä tuomitse, mutta paljon vähemmällä olen selvinnyt näin.
Ihan fiksu veto.

En lähtis uskomaan tuota tilastoa ihan sokeesti. Se, että niitä tilastoidaan enemmän, ei tarkoita, että niitä tapahtuisi enemmän. Tuo harha liittyy tiedonkeruumenetelmiin (useampi rikos tulee poliisin tietoon) ja lakimuutoksiin enemmän, ku väkivallan lisääntymiseen.

Muistelisin, että väestörakenteen muutos vaikuttaa väkivallan määrään. Nuoret miehet, kun niitä pääasiassa tekee.
Juurikin näin. Henkirikosten määrä on jopa historiallisen alhaalla.

Elämä oli ennen raaempaa, uskokaa pois. Kaikkea oli enemmän, henkirikoksia, tappeluita, onnettomuuksia, liikennekuolemia, työtapaturmia, hukkumisia, kiusaamista jne. Raiskaus avioliitossa muuten tuli rikolliseksi vasta 1994. Ero oli siinä, että kaikki tapahtui enemmän kasvokkain, "torilla tavataan" tarkoitti silloin muuta kuin nykyään. Nykyään on niin helppo hörhöillä eri some-kanavilla ja levittää sitä "ilosanomaansa". Eikä kiinteistä lankaliittymistä niin vain soiteltu "pilapuheluja".

Jengillä on kuitenkin kiistattomasti enemmän turvattomuuden tunnetta kuin ennen vaikka faktisesti elämä tuskin on koskaan ollut niin turvallista kuin nyt. Media elää kohu-otsikoista ja erilaiset hörhöryhmät tekevät parhaansa levittääkseen pelkoa ja jyrkentääkseen vastakkainasettelua. Lähdekritiikki on monille ihan tuntematon käsite.
Huolestuttavinta on entiseen verrattuna ehkä kuitenkin se, ettei ole enää samanlaista tulevaisuudenuskoa. Elintaso ei ehkä enää nousekaan niin kuin se on oikeastaan tehnyt koko ajan sodista lähtien, juhlat on juhlittu.
Mutta ei mitään uutta ja ihmeellistä auringon alla. Samat ilmiöt nousee ja laskee aina uudestaan.

Back
Ylös Bottom