Jep ja kuinka paljon tätä riehumista tapahtuukaan kun kaikki ei tule mediaan. Varsinkin nykyään kun nämä ulkomaan avut on varsin hanakoita aiheuttamaan hämminkiä ja fakta on että näistä vaietaan yllättävän paljon.
Niin, no ihan päivittäinhän tuota näkee täällä. Se on kummallista miten monella on vielä käsitys suomesta niin turvallisena paikkana, kun esim. etälä -euroopassa menee johonkin vastaavan kokoiseen kaupunkiin mitä suomessa ei päihteiden käyttö / aivan sekaisin olevia ihmisiä näy käytännössä ollenkaan. Kun suomessa ei tarvi mennä kun läheisen s-marketin / juna tai metroaseman läheisyyteen niin meininkiä löytyy ihan arkenakin ja keskellä päivää. Kovin on surullista..
Edittiä: Se on jännä muuten kun noissa mestoissa missä hommat on vielä mallillaan, suurin ero mitä huomaa suomeen ja suomalaisiin on yhteisöllisyys. Jossain Espanjan ja Italian pikkukaupungeissa kaikki puhuu siitä omasta kaupungista meidän se ja tämä yms. Kun suomessa ollaan minä, minä, minä eikä kukaan välitä omasta esim. asuinkunnassa kunhan oma talo on hieno niin voidaan olla sinne linnoittuneena..
Viimeksi muokattu: