Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Siinä kohtaa menee jo metsään kun uskonnon takia tapetaan ihmisiä. Itse uskon siihen mitä silmilläni voin nähdä...kaikkea muuta voin sitten spekuloida.

Meinaako Mike alkaa käymään mayorsilla, vai jatkuuko treenit pääosin GB:llä vielä?
Aamu Mayor, ilta GB.

Miken mieluisin aika treenata...aamulla vai illalla. Itsellä lähtee parhaiten aamulla pari tuntia heräämisestä.
Iltaisin irtoo aina vähän paremmin, tosin kerran vetäsin aamulla deltsit kun ne on aina illalla, niin se oli sitten tehokkaampi deltseille.

Tää sama pätee yleensä ihan kaikkii, jotka pitää kovaa meteliä siitä kuinka ovat parempia ihmisiä (suvaitsevaisempia, eettisempiä yms.) Muuttuu tosiaan melko nopeesti ääni kellossa, kun joku on eri mieltä, tai kritisoi esim. heidän suvaitsemiaan kansanryhmiä.

Hehe joo, tämä sama pätee myös mielestäni yli-innokkaisiin ateisteihin. Myönnettäköön, että itsekin on tullut joskus mäyhättyä aika paljon jeebus taruista, mutta en itse ainakaan koe enää niin kovaa tuskaa siitä, että joku haluaa uskoa johonkin yliluonnolliseen.

Ja loppukaneettina: mulle on ok, jos uskosta haetaan tukea elämän vaikeilla hetkillä tjsp, mutta mulle ei oo ok sen lieveilmiöt, kuten kierot pappi-lapsi suhteet jne.

Kyllä se nyt vaan on fakta et aina kun keskustelu kääntyy uskoon ja uskovaisiin niin alkaa helvetinmoinen kiistely ja vääntäminen kenen pitää uskoa mihinkin. On tullu muuten seurattua tuota uskovaisten touhua suht läheltä aika paljon. Exän faija on uskovainen ja nykyisen vaimon isä on uskovainen (saarnamies). Onhan se ihan helvetin sairasta touhua uskoa johonkin mitä kukaan ei pysty todistamaan olemassa olevaksi. Heikkomieliset uskoo taruolentoihin, vahvojen ihmisten ei tarvi turvautua mihinkään yliluonnolliseen paskaan pärjätäkseen elämässä. Enkä nyt tarkoita materiaalista pärjäämistä.
Tuo on kyllä aina yhtä helvetin noloa ylistää itseensä omien valintojen takia. Siis tuo "vahvojen ihmisten ei tarvi turvautua mihinkään yliluonnolliseen paskaan pärjätäkseen elämässä". Tota tekee aina kaikki urpot, kuten vegaanit, suvakit, urpot ateistit ja urpot uskovaiset. Mun mielestä elämässä kannattaa repiä kaikki etu irti kaikesta mahdollisesta, jos johonkin uskominen tekee elämästä parempaa niin antaa mennä, kuhan muistaa pitää turpansa kiinni siitä, kun ketään ei oikeesti kiinnosta.

Heitänpäs oman lusikan tähän soppaan, nykyään Jeesukseen uskova ihminen olen ja entinen ei uskovainen.
Voin sanoa että ainakin omalla kohdalla vaatinut enemmän rohkeutta tämä uusi elämän tyyli kuin vanha, ennen olin lammas kun en uskonut elää sen mukaan kuin uskon oikeaksi ja menin muiden mukana ja tein muiden mieleksi.

Nykyaikana ei ole hirveän muodikasta sanoa olevansa absolutisti uskovainen . En muuten kuulu edes kirkkoon, nuo katolisen kirkon pedofilia yms sota jutut aikoinaan on ihan hirveetä ja ne ei todellakaan kyllä edusta sitä mitä Raamatussa Jeesus sanoi " rakasta lähimmäistäsi ja tee niinkuin itsellesi haluaisit tekevän".

Tiede mennyt niin pitkälle että neutronipommit on valmiina kokoajan ja yks pimahdus jossain laukasee reaktioketjun ja se on se lopputulos mihin tieteen avulla on päästy , mihinkä olis vienyt "Tee muille niinkuin itsellesi tahdot tekevän?" .

Lopulta jokainen on itse vastuussa uskomisistaan jne(minä uskon että Jumalalle). Se on ainakin tieteellinenkin fakta että itsekeskeisyydellä ollaan minuuttia vaille puolessa yössä ( ydinsota).

Edit: Vielä semmoinen juttu kun aina kysellään että "miksi Jumala salli?" . Tuohon kyllä löytyy vastaukset ihan Raamatusta, mutta halutaanko niitä vastauksia edes oikeesti kuulla? niinkun ns avoimella sydämellä, vai onko vaan motivaationa päästä pilkkaamaan. Etsivä löytää kyllä. En näe mitään järkeä lähtee heitteleen noita Raamatun paikkoja täällä , menee täysin yli ja ali ja ohitse ihmisiltä jos ollaan otettu asenne ettei niillä kuitenkaan ole mitään arvoa.

Viimeksi muokattu:
Njaah, omasta mielestä on aina vähän huono teilata tai julistaa huonoiksi kaikki ketkä ajattelevat toisin kuin itse. Itse vihaan uskonnollista terroria ja kaikkea uskontojen aiheuttamaa sairautta tällä pallolla(enkä itse usko jumalaan). Silti uskomiseen voi liittyä sellaisia syitä ja uskoon johtaneita asioita, etten automaattisesti ajattelisi ihmisen olevan mielisairas tai muuten laaja-alaisemmin häiriintynyt, vaikka johonkin kaikkien tämänhetkisten tieteellisten oletusten tavoittamattomissa olevaan asiaan tai olentoon uskoisikin. Uskontoja vastaan voi ja pitää mielestäni tietyllä tapaa "taistella", mutta yksittäisen uskovaisen elämästä meillä harvoin on niin paljon tietoa, että pelkästään sen uskon takia häntä voisi määritellä lampaaksi, tyrkyttäjäksi tai yleensäkään yleistää mihinkään tiettyyn stereotypiaan kuuluvaksi. Toki näin voi tehdä, mutta en kyllä enää tunnista siinä vaiheessa mitään eroa sen omia näkemyksiään puoltavan ateistin tai uskovaisen välillä. Tai onhan ateistilla faktat puolellaan, mutta käytös on samanlaista yhtä kaikki. Mutta pelkästään uskonnoista jos puhutaan, niin ovathan ne ihmiskunnan historian vittumaisimpia syöpäkasvaimia...

Iän tuoman viisauden arkku näköjään avattu taas täällä. Taitaa ateistit olla pahimpia uskontuputtajia? ;)

Mikelle samalla pari kysymystä:
1. Uskotko vapaaseen tahtoon? En nyt kysy onko vapaata tahtoa olemassa, vaan enemmänkin ilmeneekö se metafyysisenä vai eettisenä ilmiönä mielestäsi?
2. Onko Raamatulla mitään arvoa?
3. Miksi (ainakin Netti Mikenä) esität mielipiteesi niin kärjistetysti/provosoivasti? Eikö mielestäsi ole järkevää ilmaista mielipidettä ilman, että siinä nousee älytön meteli? Vai johtuuko tämä vain vahvasta oikeudenmukaisuudentajusta, jossa näet kaiken uskonnon aiheuttaman kärsimyksen? En nyt väitä tietäväni tavoitteitasi näissä, mutta sulla näyttää olevan kuitenkin kova tarve puolustaa omia väitöksiäsi.

PS. Mikä vitun väittelynaihe on uskovaiset vs. ateistit? Aikuiset(?) jätkät väittelee omilla/väärillä termeillään foorumeilla. Onko tässä nyt tarkoitus esittää omaa elämänkatsomustaan vai pikemminkin purkaa vaan aggressiota toisiin ihmisiin? "NO EI VITTU HOMOILLE MEE MUUTEN PERILLE". Netissä ei mene mikään tuollaisella molempien puolen tuputuksella perille. Saatika jos aloitetaan perättömillä syytöksillä, jolla saadaan vastapuoli heti nostamaan kilvet silmiensä eteen.

Kyllä, tiedostan ottavani tämän rinnan hakkaamisen aivan liian tosissani.

Heitänpäs oman lusikan tähän soppaan ... ne ei todellakaan kyllä edusta sitä mitä Raamatussa Jeesus sanoi " rakasta lähimmäistäsi ja tee niinkuin itsellesi haluaisit tekevän".

Tiede mennyt niin pitkälle että neutronipommit on valmiina kokoajan ja yks pimahdus jossain laukasee reaktioketjun ja se on se lopputulos mihin tieteen avulla on päästy , mihinkä olis vienyt "Tee muille niinkuin itsellesi tahdot tekevän?" .
Kymmenissä uskonnoissa sekä eettisissä ohjeissa läpi maailman esiintyvä Kultainen sääntö on mutkikas; mistäpä tiedät kuinka kukin ihminen haluaa tulla kohdelluksi?

Omasta puolestani ärsyyntyisin takuulla jonkin arvaamattoman, sanotaan äärimmäisen moraalirelativistisen tai esimerkiksi askeetikkonihilistifakki-idiootin kohtelussa. "Väärissä mielenlaaduissa" erittäinkin paska ohjeistus, siis ihan jokapäiväisessä arjessamme törmäämiemme 'huonojen' (niin määritä itse, tadaa, täysin subjektiivista) ihmisten käsissä.

Tuo on kyllä aina yhtä helvetin noloa ylistää itseensä omien valintojen takia. Siis tuo "vahvojen ihmisten ei tarvi turvautua mihinkään yliluonnolliseen paskaan pärjätäkseen elämässä". Tota tekee aina kaikki urpot, kuten vegaanit, suvakit, urpot ateistit ja urpot uskovaiset. Mun mielestä elämässä kannattaa repiä kaikki etu irti kaikesta mahdollisesta, jos johonkin uskominen tekee elämästä parempaa niin antaa mennä, kuhan muistaa pitää turpansa kiinni siitä, kun ketään ei oikeesti kiinnosta.

Urpoa tai ei, se nyt on vaan kylmä fakta et lampaat seuraa johtajaansa oli se johtaja sit mikä taruolento tahansa. Tarkoitushan ei ollut kehua itseäni, olen mä sen verran paljon tässä vuosikymmenien aikana ollu uskovaisten kans tekemisissä et mua se ei kyl hetkauta paskan vertaa jos joku haluaa uskoa vaikka keppihevoseen, ei se minulta ole pois jos ihmiset haluaa elää kuin vankilassa. Jos joku saa siitä kiksejä omaan elämäänsä niin siitä vaan kuhan ei nimenomaan mainosta/tyrkytä sitä esim, minulle.

1. Uskotko vapaaseen tahtoon? En nyt kysy onko vapaata tahtoa olemassa, vaan enemmänkin ilmeneekö se metafyysisenä vai eettisenä ilmiönä mielestäsi?
2. Onko Raamatulla mitään arvoa?
3. Miksi (ainakin Netti Mikenä) esität mielipiteesi niin kärjistetysti/provosoivasti? Eikö mielestäsi ole järkevää ilmaista mielipidettä ilman, että siinä nousee älytön meteli? Vai johtuuko tämä vain vahvasta oikeudenmukaisuudentajusta, jossa näet kaiken uskonnon aiheuttaman kärsimyksen? En nyt väitä tietäväni tavoitteitasi näissä, mutta sulla näyttää olevan kuitenkin kova tarve puolustaa omia väitöksiäsi.
1. Uskon tähän maailmaan ja yksilöihin ja tottakai nimenomaan vapaaseen tahtoon jos sitä pääsee toteuttamaan, hyvin suurilta osin sitä ei pääse toteuttamaan eri kulttuurien ja sivilisaation asettamien rajojen ja sääntöjen takia. Mutta silti edelleen kaikilla on vapaa tahto, se ei välttämättä vaadi mitään toteutusta. Pidän sitä eettisenä ilmiönä.
2. Raamatulla on arvo kristinuskossa sen perustana, sekä yleisesti historiankirjoituksena ihmisen kirjoittamana.
3. Olen oikeassa, siksi olen myös kovassa äänessä. En ala perustelemaan enempää onko jumalaa olemassa, koska uskovainen uskoo sen olevan olemassa, se ei tee siitä faktaa. Positiivisen väitteen edustajalla on todistusvelvollisuus ja niin kauan kuin todisteita ei ole, niin turvat tukkoon ja niitä hakemaan.

Eihän uskonto ole loppujen lopuksi muuta kuin omien tekojen piilottamista jonkun pilven päällä istuvan höpöhöpöukkelin aamutakin sisään. Fakta on se, että maailma olisi paljon parempi paikka jos uskontoja ei olisi lainkaan olemassa.
252209_10153359264516134_8982787270206935766_n.jpg

Urpoa tai ei, se nyt on vaan kylmä fakta et lampaat seuraa johtajaansa oli se johtaja sit mikä taruolento tahansa. Tarkoitushan ei ollut kehua itseäni, olen mä sen verran paljon tässä vuosikymmenien aikana ollu uskovaisten kans tekemisissä et mua se ei kyl hetkauta paskan vertaa jos joku haluaa uskoa vaikka keppihevoseen, ei se minulta ole pois jos ihmiset haluaa elää kuin vankilassa. Jos joku saa siitä kiksejä omaan elämäänsä niin siitä vaan kuhan ei nimenomaan mainosta/tyrkytä sitä esim, minulle.
Ja työntekijät tekee niin kuin esimiehet käskee ja kansalaiset tekee niin kuin lainsäädäntö käskee (ainakin välillä). Toisin sanoen kaikki me ollaan lampaita. Joo ja ei ollut tarkotus hyökätä suoraan sua kohti, särähtää vaan korvaan aina kun joku sanoo asioista et mäpäs en tarviikaan tommosia asioita kun oon vähän parempi kuin sä. Tai siis tolla mentaliteetilla, sähän nyt et varsinaisesti suoraan noin sanonut. Vähän sama kuin läskit ja pulkannarut sanoo, että emmä tartte lihaksia, mun itsetunto on kohillaan ilman niitäkin. En mäkään tartte erottuvia lihaksia, mut väittäsin, että mun elämä on parempaa kun oon joskus aikoinaan tutustunut salilla käymiseen.

Eihän uskonto ole loppujen lopuksi muuta kuin omien tekojen piilottamista jonkun pilven päällä istuvan höpöhöpöukkelin aamutakin sisään. Fakta on se, että maailma olisi paljon parempi paikka jos uskontoja ei olisi lainkaan olemassa.
252209_10153359264516134_8982787270206935766_n.jpg

Lemmyn ja motörheadin biiseistä löytyy muuten monta kappaletta, joissa nimenomaan järkevästi puhutaan uskontoja vastaan. Esim god was never on your side ja the thousand names of god

Nyt vasta kuuntelin allun ja sun podcastin loppuun saakka. Siitä Jumala kysymyksestä että onko meidät luotu vai onko evoluutio teoria täysin FAKTA. Niin jos löytyy kiinostusta katsoa kolikon kääntö puoli ja kuunnella youtubesta semmoinen henkilö kuin John Lennox. Hän on oxfordin yliopiston matematiikan professori ja tiedemies, joka uskoo että tää kaikki ei ole pelkkää sattumaa vaan on tarvittu Luoja. En vittuile tai provosoi mutta järkevä ihminen tietää että kolikolla on aina kääntöpuoli. Hän on väitellyt asiasta maailman johtavien tiedemiesten kanssa...suosittelen oikeesti et ees kuuntelis mitä hänellä on sanottavaa. Ja hän ei mikää idiootti hihhuli ole, vaan matematiikan professori/tiedemies. Kokeile kuunnella ees vähäaikaa ja kerro mielipitees. Ps. Tiedän ettei tää oo mikää uskonto foorumi ni lopetan tähän. :)

Hahah. Ei tietenkään ole sattumaa, koko maailmankaikkeus/universumi (mikä nyt onkaan oikea termi) perustuu loogisuuteen ja "järjestelmään". Sattuma on vain ihmisten keksimä selitys asioille mitä ei ymmärretä. En kylläkään usko mihinkään luojaan tai muuhun kaikkivoipaan höpöhöpöön (kunnes toisin todistetaan). Jos on joku luoja eli Jumala niin kukakohan senkin on sitten luonut jne. Ihmisaivot nyt vaan ei ymmärrä kokonaisuutta. Nämä ovat vain minun ajatuksiani enkä oleta kenenkään liittyvän kanssa-ajattelijoikseni.

Voitaneen sanoa, etteivät henk.koht. arvauksemme tai käsityksemme määrää mitkä ovat tosiasioita. Voidaan spekuloida ja osua tuurilla oikeaankin, muttei se vähääkään rationaalista ole. Tieteellinen suhtautuminen on innostavaa, sillä se on aina valmis korjaamaan itseään uusimman tiedon valossa - avoimiin seikkoihin ei ole fundamentaalista viimeistä sanaa koskaan, senhetkinen (rajallinen) tieto sanelee.

Tästä suuttuu ihan varmaan etenkin Jonnet aivan suunnattomasti ja pakko siksi sanoa. Eilen yöllä ajelin sattumoisin Kaivarista Olympiaterminaalin ohitte Espalle päin ja siinä sitten joku Accord Type-R veteli todella show offilla mun ohi ja jäi sitten siihen nutaamaan. En mä olis muuten jaksanut mitään, mutta kun ajoin niiden vierelle Kauppahallin kohdalla valoihin ja katoin, niin siellä virnuili kaksi vitun turkkilaista vitun apinaa. Mä en voinut vastustaa kiusausta, vaan nappasin luistonestot pois ja launch controllila sitten hana pohjassa odottelin valoja. Kumit käryten niiden eteen ja pidin ne takanani rantatielle asti heilutellen kattoluukusta keskisormea vittuillakseni. Lapsettaa joo, mutta jostain syystä sain valtavaa mielihyvää tosta. Ja mitään kaahaamista siinä ei ollut kuin launch, vaan aina kun ne yritti ohi, niin kepeesti vain vähän lisää. Vitun mopoautollansa keulivat turkkilaiset karvakädet.

Back
Ylös Bottom