Anteeksi huono sanavalintani. Tarkoitin siis ammattikuvaajaa. Tai mikä se nimitys nyt sitten on henkilöstä, joka työkseen tekee valokuvaushommia
En halunnut mitenkään ammattikuvaajaksi, joka rahaa kuvaamalla tekisi, enkä vieläkään ole ns. ammattilainen. Ammattilaiset tekee kaikkea kuvausta rahan takia. Mulla on kaksi motivaattoria kuvaamisessa.
1. Näkyvyys(maine ja kunnnia)
2. Raha
Ja noista kahdesta näkyvyys vie voiton. Mun on esim vaikea motivoitua kuvaamaan jollain muutamalla satasella, jos kuvat menevät privaattikäyttöön. Kyllä siihen toki pyrin, mutta koitan aina ujuttaa mukaan option portfoliosta, jolloin voin julkaista parhaan otoksen siellä.
Jos pelkkä raha motivoisi, niin sitten pitäis paukutella jo siellä tonnin reippaammalla puolella / setti. Hääkuvauksia en siksi tee laisinkaan, vaikka niitä on kovasti kysytty. Tai teen rahasta sillä ehdolla, että idea on jotain muuta kuin ne perinteiset koivun alla lässynlässyn.
Lehtiin joihin kuvaan, mulla on melkolailla visuaalinen vapaus, ne on just huippuja duuneja tehdä.
Olis aika vitun perseestä hukata skilzzejä kuvaamalla jossain studiossa ylioppilaspotretterja ja istuvia lapsia.