Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Peliplaneetta foorumi myytiin joskus elisa oyj:n omistukseen, sen jälkeen ei mennyt kauaan kun foorumi kaikesta huolimatta suljettiin.

Kauan kauan sitten, niin kauan tää on ollut. On hupaisaa lukea miten tälläkin omalla forumilla on lässytetty miten ajan porukkaa pois kommenteilla ja muka bannaan kaikki. On se nyt outoa, että muut forumit kuoli aina, olisko mun pitänyt toimia samalla tapaa, että alan vaan keskittymään muihin ja haukkumaan niitä ja unohtaa oma tie? Mä voin nyt avautua näistä ihan rauhassa kun tää homma alkaa olemaan lopussa. Mua on vuosia sylettänyt tämä nykytila internetissä. Kun mä julkaisen podcastin lajin parista tunnetun kanssa omalla forumilla, kukaan ei kommentoi mitään, mutta toisella forumilla on satoja herjaviestejä joka ikisestä sanasta ja teosta mitä teen. Eikä tätä pidä katsoa niin, että "älä välitä", vaan katsokaa sitä, että miksi asia on niin, miksi se toisten panettelu ja suoranainen vainoaminen on niin ylivoimaista verrattuna kannustavaan positiiviseen ilmapiiriin?
Kyllä ehkä syytä myös katsoa peiliin? Toki helppo laittaa kaikki muiden viaksi, mutta yleensä asioilla on kaksi kääntöpuolta. Tämä foorumi henkilöityi niin vahvasti sinuun ja sun tekemisiin. Itsekin aikoinaan sain bannit mielestäni ihan turhasta, mutta se nyt oli sun linja ja thats it. Käytännössä oli pientä sanaharkkaan onko iPhone hyvä vai huono :nolo: Eli tuostakin silloin joskus sai bannia, kun ei ollut samaa mieltä.

Vähän sama asia kun Tesla, toki huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Moni ei osta Teslaa sen takia kun Musk.

Mutta kyllä viimevuosina täällä ollut ihan fiksuakin juttua ja jokainen meistä aikuistunut, hieman enemmän :giggle:

Ei kata laisinkaan. Noin 500 euroa on serverikulut forumilla kuussa. Google ei puske sen vertaa. Nyt tää menee miinuksella, joten katon enää tämän vuoden tätä, sitten pakettiin jos muutosta ei tule.

Sitten kaikille runkkareille jotka syyttää mua forumin loppumisesta, mä olen ainoa tässä maassa tässä lajissa joka kykeni yli 20 vuotta pitämään forumia yllä, syytelkää niitä monia forumeita jotka tuli ja meni tänä aikana. Mä olen ainoa joka teki jotain oikein, tätä ei kukaan suostu näkemään. Miettikää mieluummin miksi muut forumit kuoli kaikki jotka yritti samaa, tosin ne kaikki ovat perustuneet "mike sitä, pakkotoisto tätä" itkemiseen. Ja omalla forumilla ollut sama homma, harvoin sitä kiitosta täällä saa kaikista vuosista.
Mä voin sanoa Mike, että kiitos.
Yli 20v kun rekisteröidyin tänne.
Lukuisia kertoja höpötettiin aikanaan Pakkotoisto-kaupalla, hyviä biisejäki sain reeneihin. Ei ole ainuttakaan pahaa sanaa sanottavana susta, vaikken kaikesta samaa mieltä olekkaan.
Mul on jopa alkuperänen pakkotoistohuppari yhä käytössä. 😁

Niin...
Kaiken maailman tarinoitahan tänne mahtuu. Niinku salillekin.
On mulla 25v vanhoja salikavereitakin joista en tiedä kuin lempinimen. Silti ollaan vuosien saatossa juteltu vaikka ja mitä.
Sama se on täällä.

@Mike, oliko joskus aikoinaan suunnitelmissa Pakkotoisto sali?

Mä lienen aikoinaan ollut bannatuin yksittäinen henkilö täällä. Ne oli niitä mun hulluja nuoruusvuosia. Onneks järkeä on edes jonkun verran tullut vuosien mittaan päähän. Ja kyllä, olen samaa mieltä monen muun kanssa, että tämä on Suomen suurimpia ja parhaita keskustelupalstoja. Kiitos Mikelle siitä!

Onhan tama aivan mahtava forum kokonaisuutena ja sananvapaus on melko hyva, mua ei olla ikina bannattu yli 20 vutoeen vaikka joskus olen karkkaastikin esittanyt mielipiteita. Olisi harmi jos tallainen body data arkku katoaisi kokonaan pois. Tuo serverin kuukausihinta vahan ihmetyttaa henkilokohtaisesti. Mista ne kulut tulee? 500 euroa kuussa on melkoinen summa rahaa mutta ehka siihen kuuluu serverifirmalta myos yllapitoa jne.? Rautahan ei maksa enaa nykyaan paskaakaan.

Kyllä ehkä syytä myös katsoa peiliin?
Olisko niiden muiden forumeiden tekijöiden pitänyt katsoa peiliin? Ne kuoli ja tämä on edelleen pystyssä, mä olen tehnyt ainoana asiat oikein koska yli 20 vuotta tää on rullannut. Keltä meinaat että kannattais mennä kysyyn neuvoa forumin ylläpidossa? Niiltä jotka kusivat foruminsa vai siltä joka on rullannut 20 vuotta? Kenen pitäis katsoa peiliin?

Kyllähän täällä on tullut päivittäin käytyä aika kauan. Ilmankaan ei osaa olla. Edelleen hyviä ketjuja ja keskustelua. Muistan hyvin sen "kulta" ajan, kun pelattiin zätissä pakkolenkkiä (heikoinlenkki) ja jauhettiin skeidaa porukalla, oli helvetin kivaa. Miken kanssa tutustuttiin ekan kerran Virtamon kellarissa, kun kävin hakemassa proteiinia sieltä. Kaikki kaupat on käyty myös.
Ikävä tulee jos homma loppuu.

Joku päivä se väkisinkin tulee kun foorumit katoaa ja myös pakkiksen aika.

Myyminen voi olla hieman myöhäistä mutta kannattaa se kortti katsoa! Konsultoi tästä yrityskauppoja tehnyttä ammattilaista niin saa hyvän kokonaiskuvan ja arvion että minkä arvoinen foorumi voisi olla.

Itsekin toisinaan saatan kärkkäästi kommentoida ja vaikka joistain asioista eri mieltä olenkin niin arvostan suuresti kaikkea bodausskenen eteen olet tehnyt.
Ja podcastit on aivan timanttia, niissä olet kehittynyt ihan hurjasti vaikka alusta asti ei niissä mitään vikaa ole ollutkaan.

Onko halvempia serveripaketteja olemassa ja jos vaikka karsii hiljaisia osioita pois?

Munkin puolesta kiitos Mike! Tätä lukiessa se nuoruus on kulunu... Tosta myymisestä... kyllä se tosiasia vaan on, että pakkis on yhtä kun Mike! Ei tää olis yhtään mitään ilman Mikeä ja siinä Mike on onnistunut ihan vitun hyvin oikeesti! Se ei todellakaan oo mikään epäonnistuminen jos/kun tää loppuu. Kukaan muu ei ois pystyny samaan. Onhan se nyt todistettu sen yli 20 vuotta! Kova saavutus ja hattu päästä ihan oikeesti. Tää loppuis aika helvetin nopeesti jos Mike ei ois puikoissa, siitä voin lyödä vetoa vaikka 10 tonnista..

Jos ylipäätään vielä kiinnostaa tätä pyörittää ja jatkuminen on pelkästä rahasta kiinni, niin eikös kannata katsoa se kortti että ilmoittaa täällä suureen ääneen kuinka monta VIP-jäsenyyttä pitäis vuoden ympäri pyöriä että homma jatkuu? Tai sitten suoraan maksulliseksi koko paska ja kattoo ketä kiinnostaa tarpeeksi. Kun kerran mainokset ei vedä niin kai tää kannattaa käyttäjillä maksattaa suoraan?

Enpä ole kiitellyt sen kummemmin itsekään kuin palaamalla kerta toisensa jälkeen foorumille tän reilun 20v ajan, mutta onhan tää ollu olennainen osa oman ajattelun kehittymisessä kun ei muuten kamalasti pääse ihan juurta jaksain asioista keskustelemaan. Tällaisessa formaatissa vastaamisella ei ole kiire ja asioita saa miettiä rauhassa, samalla lukien toisten näkemyksiä. Kiitos siis ja kai tästä sullekin on muutakin sisältöä tullut elämään ku pelkkää vittuilua?

Joka tapauksessa, jos tää loppuu niin yritä nyt kuitenkin päättää hommat enemmän positiivisen kautta kuin katkerana mistään.

Joku GoFund voisi toimia. Vuoden lopussa vois laittaa tietyn tavoitesumman johon jengi voi lahjoittaa. Itse maksaisin ihan mielellani VIP maksua enemman vuosittain jos pakkis jatkaisi pyorimista.
Ei porukka vaan simppelisti maksa. Osa käyttää vielä adblockeria varmuuden vuoksi täällä.

Ei porukka vaan simppelisti maksa. Osa käyttää vielä adblockeria varmuuden vuoksi täällä.
Iso osa ei varmasti maksa, sen uskon kylla. Mutta itse just sanoin etta maksaisin jos se olisi olemassa. Enka varmasti ole ainoa joka maksaisi, vaikka valtaosa ei maksaisi. Jos foorumi on pari tonnia miinuksella vuodessa niin voisihan sita kokeilla, ei voi tietaa ennenkun kokeilee.

Back
Ylös Bottom