OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielesta tuossa juuri piilee se ongelma. Nahdaan painonlasku valiaikaisena projektina. Mun mielesta paljon parempi strategia on syoda aivan samalla tavalla kun syot nyt mutta totuttelet kropan pikkuhiljaa parempaan ruokavalioon. Esim. vaihdat aamupalasta yhden asian terveellisempaan. Ja illallisella vahennat tarkkelyksen maaraa ja lisaat kasviksia. Ei heti taysin puhdasta ruokavaliota maksimaalista tulosta hakien.

Muistan itse kun lopetin paivittaisen leivan syonnin, siihen oli alyton himo alussa ja tuntui etta sita on pakko saada. Mutta kun kroppa tottui siihen, leivasta tulee lahinna turvotusta eika sita tee enaa mieli syoda. Ehka kerran viikossa menee herkutellessa nyt.
Juuri näin!

Pienin askelin ja muutoksia sitä mukaa kun tulosta ei enää synny.
Pahin virhe on se että siirrytään heti johonkin riisi/kanapaskaan ja ollaan 24/7 järkyttävässä nälässä
 
Mun mielesta tuossa juuri piilee se ongelma. Nahdaan painonlasku valiaikaisena projektina. Mun mielesta paljon parempi strategia on syoda aivan samalla tavalla kun syot nyt mutta totuttelet kropan pikkuhiljaa parempaan ruokavalioon. Esim. vaihdat aamupalasta yhden asian terveellisempaan. Ja illallisella vahennat tarkkelyksen maaraa ja lisaat kasviksia. Ei heti taysin puhdasta ruokavaliota maksimaalista tulosta hakien.

Muistan itse kun lopetin paivittaisen leivan syonnin, siihen oli alyton himo alussa ja tuntui etta sita on pakko saada. Mutta kun kroppa tottui siihen, leivasta tulee lahinna turvotusta eika sita tee enaa mieli syoda. Ehka kerran viikossa menee herkutellessa nyt.
Niin siis, ilmaisin huonosti: terveellinen ruokavalio pitäisikin olla elinikäinen juttu, mutta sen aloittamisessa on ekat 2-3 vkoa itselleni hankalimmat siinä suhteessa, että sen aikaa tekee vielä mieli herkkuja.
Kun on ollut sen 2-3 viikkoa siivosti, sen jälkeen pitäisi olla terveellisen ruokavalion noudattaminen helpompaa.
Sitten tarttenee alkaa laskea kaloreita, etteo syö terveellisesti mutta vitusti ja paino ei laske.
 
Niin siis, ilmaisin huonosti: terveellinen ruokavalio pitäisikin olla elinikäinen juttu, mutta sen aloittamisessa on ekat 2-3 vkoa itselleni hankalimmat siinä suhteessa, että sen aikaa tekee vielä mieli herkkuja.
Kun on ollut sen 2-3 viikkoa siivosti, sen jälkeen pitäisi olla terveellisen ruokavalion noudattaminen helpompaa.
Taa on vaan mun mielipide mutta kahden viikon paasta sun ruokavalion pitaisi olla vain 10% puhtaampi kuin nyt, silla tavalla ei samalla tavalla tee mieli niita herkkuja kun edelleen syot niita suurimman osan ajasta. Mun mielesta tuo siivoaminen pitaisi tehda 2-3 kuukauden aikavalilla etta kroppa kerkeaa tottua siistimpaan ruokaan. Muuten kroppa kapinoi ja tulee se tyyppillinen romahdus josta on helppo syyttaa itseaan henkisesti vaikka se ei olis "oma syy".
 
Rasva saadaan nopeampaa pois kun ei tartte samalla koittaa rakentaa lihasta, priorisoidaan siis puhdas rasvanpoltto eikä anneta kropalle energiaa valkuaisen poltosta.
Mä uskon että tottumattomalle on myös helpompi dieetata kun elimistö pyytää energiaa tasaisesti. Punttitreeni tai myös kova aerobinen aiheuttaa tilanteita joissa iskee ihan konkreettinen nälkä ja kun ei vielä ole oppinut kurinalaisuutta niin helposti repsahtaa dieetti. Voi olla tosi hyvä tollanen miten teitte, että ihan vaan ruokavaliolla. Ja kun ei juuri mikään liikunta ja treeni pysty paikata leväperäistä safkailua, mutta hallinnassa oleva dieetti kyllä peittää vaikkei juuri liiku.
 
Voi olla tosi hyvä tollanen miten teitte, että ihan vaan ruokavaliolla
Kyllä vain, 60kg lähti vuodessa, mentiin suoraan rajusti miinukselle simppelillä ruokavaliolla, zemppasin vuoden henkisesti, koska kaloreihin ei tarvinut koskea ekan päivän jälkeen. Siinä vuoden aikana oppi kurinalaisuutta ja rutiinia. Tossa ylempänä tehtiin mukamas pahin virhe, ei muuten tehty, vaan tehtiin just oikein, tavoitepaino saavutettiin sovitussa ajassa. Meni päivälleen kuten piti. Suurin virhe mitä bodauksessa ja dieettaamisessa tehdään, on olettaminen, oletetaan kaikenlaista, mutta ei koskaan todeta asioita käytännössä.
 
Tommoinen iso kyllä melkein huutaa semmoista suomalaista miehen nimeä, Esko, Masa, Pertti, Pera, Kari, Pertsa, Reiska.
Tiedän kaverin jolla on chihu nimeltä Ismo. Oli melko sympaattinen nimi sekin. Isolle koiralle menis hauskasti myös joku Nappi tai muu pieneen viittaava
 
Suurin virhe mitä bodauksessa ja dieettaamisessa tehdään, on olettaminen, oletetaan kaikenlaista, mutta ei koskaan todeta asioita käytännössä.
Tähän on tullut itsekin tietyissä asioissa sorruttua, ja kun on sitten vihdoin ajan myötä uskaltanut lähteä noita stereotypioita rohkeasti rikkomaan, niin kehitys on aina ottanut askeleen eteenpäin. Yksi sitkeimmistä jarruista on ollut rasvan määrä ruokavaliossa. Mulla on pitkään ollut joku ihmeen päähänpinttymä, että mitä vähemmän rasvaa niin sen parempi. Nyt viime dieetillä vedin 8 viikkoa rasvan päiväsaannin osalta noin 30 grammalla. Lopputulemana yleinen olotila ja ihon kunto huono, kondis taas ei yhtään sen parempi versus korkeammat 80-100 g/d rasvat. Toki otettava huomioon, että jollekin toiselle tuokin protokolla olisi voinut rokata hyvinkin, mutta itelle ei vaan sovi.
 
Tähän on tullut itsekin tietyissä asioissa sorruttua, ja kun on sitten vihdoin ajan myötä uskaltanut lähteä noita stereotypioita rohkeasti rikkomaan, niin kehitys on aina ottanut askeleen eteenpäin. Yksi sitkeimmistä jarruista on ollut rasvan määrä ruokavaliossa. Mulla on pitkään ollut joku ihmeen päähänpinttymä, että mitä vähemmän rasvaa niin sen parempi. Nyt viime dieetillä vedin 8 viikkoa rasvan päiväsaannin osalta noin 30 grammalla. Lopputulemana yleinen olotila ja ihon kunto huono, kondis taas ei yhtään sen parempi versus korkeammat 80-100 g/d rasvat. Toki otettava huomioon, että jollekin toiselle tuokin protokolla olisi voinut rokata hyvinkin, mutta itelle ei vaan sovi.
Suurempi rasvan määrä yhdistettynä korkeaan protskun määrään pitää parhaiten kylläisenä.
Ja ne vähät hiilarit mitä tulee niin pyrkii ottamaan kuitupitoisista lähteistä
 
Tähän on tullut itsekin tietyissä asioissa sorruttua, ja kun on sitten vihdoin ajan myötä uskaltanut lähteä noita stereotypioita rohkeasti rikkomaan, niin kehitys on aina ottanut askeleen eteenpäin. Yksi sitkeimmistä jarruista on ollut rasvan määrä ruokavaliossa. Mulla on pitkään ollut joku ihmeen päähänpinttymä, että mitä vähemmän rasvaa niin sen parempi. Nyt viime dieetillä vedin 8 viikkoa rasvan päiväsaannin osalta noin 30 grammalla. Lopputulemana yleinen olotila ja ihon kunto huono, kondis taas ei yhtään sen parempi versus korkeammat 80-100 g/d rasvat. Toki otettava huomioon, että jollekin toiselle tuokin protokolla olisi voinut rokata hyvinkin, mutta itelle ei vaan sovi.

Itsellä taas viime aikoina toiseen suuntaan. Aina pitänyt kiinni siitä että rasvaa vähintään 1g/painokilo. Noh, 120kg dieetin alussa tarkoittaa 120g rasvaa. Tuosta kun pudottaa 60-80g niin saa reilusti lisää hiilareita tilalle ja tuntuu treeni kulkevan paremmin dieetilläkin.

Plussa kaloreilla ei niin tarkkaa kun kaikkea saa kuitenkin tarpeeksi mutta dieetillä vielä kun kalorit tippuu alemmas ja alemmas niin alkaa olla merkitystä treeni tehoihin.
 
Suurempi rasvan määrä yhdistettynä korkeaan protskun määrään pitää parhaiten kylläisenä.
Ja ne vähät hiilarit mitä tulee niin pyrkii ottamaan kuitupitoisista lähteistä
Itsellä taas viime aikoina toiseen suuntaan. Aina pitänyt kiinni siitä että rasvaa vähintään 1g/painokilo. Noh, 120kg dieetin alussa tarkoittaa 120g rasvaa. Tuosta kun pudottaa 60-80g niin saa reilusti lisää hiilareita tilalle ja tuntuu treeni kulkevan paremmin dieetilläkin.

Plussa kaloreilla ei niin tarkkaa kun kaikkea saa kuitenkin tarpeeksi mutta dieetillä vielä kun kalorit tippuu alemmas ja alemmas niin alkaa olla merkitystä treeni tehoihin.
Totta turisette ja miinuskaloreilla/matalassa rasvaprosentissa nämä asiat usein vasta aletaan huomaamaan. Mulle taas ei matala hiilarien päiväsaanti haittaa, kunhan intrajuoma on hyvä, eli reenin ajan on sokeria reippaasti tarjolla. Pystyy tyhjälläkin kropalla takomaan vielä tosi hyviäkin reenejä. Nyt viimeisin rasvanpolttodieetti päättyi itellä 7-pisteen pihtimittauksella 4.8 % rasvoihin ja tuo on itelle ainakin semmonen raja että alkaa erinäisiä ongelmia tulemaan ja tekemisen pitää olla tosi suunnitelmallista ja tarkkaa. Rasvan himo on ollut valtava, enkä ole pahemmin sitä nyt ylimenokaudella vältellytkään. Nyt juhannusviikollakin on tullut parhaimmillaan useampi sata grammaa rasvaa per päivä, eikä läskiä ole kertynyt kroppaan yhtään. En tiedä mihin se oikein on mennyt, mutta ei ainakaan rasvasoluihin.
 
Totta turisette ja miinuskaloreilla/matalassa rasvaprosentissa nämä asiat usein vasta aletaan huomaamaan. Mulle taas ei matala hiilarien päiväsaanti haittaa, kunhan intrajuoma on hyvä, eli reenin ajan on sokeria reippaasti tarjolla. Pystyy tyhjälläkin kropalla takomaan vielä tosi hyviäkin reenejä. Nyt viimeisin rasvanpolttodieetti päättyi itellä 7-pisteen pihtimittauksella 4.8 % rasvoihin ja tuo on itelle ainakin semmonen raja että alkaa erinäisiä ongelmia tulemaan ja tekemisen pitää olla tosi suunnitelmallista ja tarkkaa. Rasvan himo on ollut valtava, enkä ole pahemmin sitä nyt ylimenokaudella vältellytkään. Nyt juhannusviikollakin on tullut parhaimmillaan useampi sata grammaa rasvaa per päivä, eikä läskiä ole kertynyt kroppaan yhtään. En tiedä mihin se oikein on mennyt, mutta ei ainakaan rasvasoluihin.
Itse en todellakaan enää kaipaa sitä sokerien heilumista ja ruuan jälkeistä väsymystä mitä korkeammat hiilarit aiheuttaa 😄

Rakennuskaudellakin pidän rasvan korkealla ja hiilaria vain sen mitä tarvii.
Ei mitään lihaskatoa vaikka viime vuodet mennyt näin. Ja pysyy helpommin tiukemmassa kondiksessa ympäri vuoden.

Mutta joku toinen haluaa ja kenties tarvii suuret määrät hiilaria. Jokainen menee sillä mikä parhaiten itsellä toimii 👌
 
IMG_4618.jpeg
 
Ne on kyl hienoja, eikä kukaan vähäosainen pääse itkemään että egokoira kun oon omistanut 4 pientä villakoiraa.
Outo ajatus että koiran koko tai kyky olla hyödyllinen olisi sidoksissa itsetunto-ongelmiin. Samaa paskaa kuin se että kalliiden autojen omistajilla olisi pieni muna.
 
Outo ajatus että koiran koko tai kyky olla hyödyllinen olisi sidoksissa itsetunto-ongelmiin. Samaa paskaa kuin se että kalliiden autojen omistajilla olisi pieni muna.
Eihän se koiran koko tai rotu itelle ole koskaan ollut muutakuin se, että sattui tulemaan exän mukana villakoira ja sitten tykästyin siihen rotuun enkä toista halunnut. Mutta kun noita 4 pientä on ollut, niin olis kiva elämässä kerran ainakin isompi koira. Saattaa olla että on sitten viimeinen iso ja palaan pienempiin, mutta kyse ei itellä ainakaan ole mistään muusta. Koira mulla tulee aina olemaan, rakastan niitä kaikkia, koirat vaan on niin ihmimillisiä eläimiä.
 
Tommoinen iso kyllä melkein huutaa semmoista suomalaista miehen nimeä, Esko, Masa, Pertti, Pera, Kari, Pertsa, Reiska.
Meillä on kyseistä rotua, Urho :giggle: Sen verran rodusta, että osaavat olla aika saakelinmoisia jääräpäitä. Myös tosi "läheisriippuvaisia" ne todellakin leimautuu omistajaansa. Toisaalta 100% lojaaleja ja mitä moni ei ehkä arvaisi, todella miellyttämisenhaluisia. Näitä on toki eriluonteisia, mutta luonnetta löytyy! Ja kun pidät älykkäistä koirista, niin corso sitä on.

Onnittelen rodun valinnasta! Ja samalla toivotan pitkää hermoa pentuajan kanssa... sinne 4v saakka:giggle: Jos et ota ulkomailta, niin kehotan ottamaan yhteyttä Sari Nygreeniin. On asiantuntija tämän rodun kanssa ja sitä kautta varmasti löytyy myös pätevä kasvattaja(y)
 
Back
Ylös Bottom