OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Kyselit joskus sijoitusvinkkien perään. Oon ite aina ajatellut niin et sit voi lopettaa työnteon ku sijoitukset tuottaa enemmän ku elämä maksaa. Ns ikiliikkuja. Nyt oon heränny siihen et helvetti laskuissa pitää ehdottomasti ottaa huomioon se että tilillä on nollat ku henki lähtee (jos ei oo lapsia).

Jos laittaa rahat esim johonkin koko maailman kattavaan indeksirahastoon pidetään perustuottona kait 7%. Siitä inflaatio helvettiin niin saadaan 5% vuosituotto. Jäbä on 50v ja eliniänodote suomalaisilla miehillä kait 79v. Ok elät paljon terveellisemmin ku tavan tallaaja mut toisaalta oot käyttäny mitälie steroideja. Laitetaan 85v kyl mike jaksaa. En nyt tarkkaan tiiä mut sellanen kuva et sul on ~500k varallisuus.

Näillä arvoilla saat käyttää 2.5k kuussa vaikket pistäis enään ikinä tikkuakaan ristiin. Tosta pitää tietty viel maksaa veroja mut saat käyttää vuosittain inflaation verran enemmän. Saat lisäks varmaan eläkettä ja eiköhän sul jotain tuloja vielä tuu olemaan.

Siitä vaan kuluttamaan ☺️

 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyselit joskus sijoitusvinkkien perään. Oon ite aina ajatellut niin et sit voi lopettaa työnteon ku sijoitukset tuottaa enemmän ku elämä maksaa. Ns ikiliikkuja. Nyt oon heränny siihen et helvetti laskuissa pitää ehdottomasti ottaa huomioon se että tilillä on nollat ku henki lähtee (jos ei oo lapsia).

Jos laittaa rahat esim johonkin koko maailman kattavaan indeksirahastoon pidetään perustuottona kait 7%. Siitä inflaatio helvettiin niin saadaan 5% vuosituotto. Jäbä on 50v ja eliniänodote suomalaisilla miehillä kait 79v. Ok elät paljon terveellisemmin ku tavan tallaaja mut toisaalta oot käyttäny mitälie steroideja. Laitetaan 85v kyl mike jaksaa. En nyt tarkkaan tiiä mut sellanen kuva et sul on ~500k varallisuus.

Näillä arvoilla saat käyttää 2.5k kuussa vaikket pistäis enään ikinä tikkuakaan ristiin. Tosta pitää tietty viel maksaa veroja mut saat käyttää vuosittain inflaation verran enemmän. Saat lisäks varmaan eläkettä ja eiköhän sul jotain tuloja vielä tuu olemaan.

Siitä vaan kuluttamaan ☺️

Jenkkimarkkinan pitkän aikavälin tuotto on ollut 6,6% reaalisena ja 8% nimellisenä. Tarkoittaa siis sitä, että jos käytät tuottolaskelmissa 6,6% se huomio oletetun noin 1,5% inflaation. Jos tuottolaskelma antaa siis 2,5ke tulevaisuuden tuotoksi, nykyistä 2,5 ke ostovoimaa. Summa tulee todennäköisesti silloin aikanaan olemaan jotain muuta kuin 2,5ke, mutta ostovoimaltaan vertailukelpoinen nykyhetkeen.

Edit: ja toki puhutaan menneistä tuotoista, joten tulevaisuuden ennustelu sen pohjalta on vaikeaa. 🤭
 
Ennustaminen vaikeeta kyllä mut johonki numeroihin se hautaan tehty telemarkki pitää pohjata. Lisäks suomessa niin hyvä sosiaaliturva et vaik menis vahingossa vähän pitkäks pystyy hyvin loisii vikat vuodet
 
Ennustaminen vaikeeta kyllä mut johonki numeroihin se hautaan tehty telemarkki pitää pohjata. Lisäks suomessa niin hyvä sosiaaliturva et vaik menis vahingossa vähän pitkäks pystyy hyvin loisii vikat vuodet
Sillä sosiaaliturvalla ymmärtääkseni kattaa juuri ja juuri asunnon sekä pakolliset menot.

Yhtään ylimääräistä jos haluaa harrastella tai matkustaa niin lycka till sen kanssa
 
Sillä sosiaaliturvalla ymmärtääkseni kattaa juuri ja juuri asunnon sekä pakolliset menot.

Yhtään ylimääräistä jos haluaa harrastella tai matkustaa niin lycka till sen kanssa
Oon jo käynyt 10 maassa ja tarpeeksi matkoja, ettei ne enää nappaile.
 
Sillä sosiaaliturvalla ymmärtääkseni kattaa juuri ja juuri asunnon sekä pakolliset menot.

Yhtään ylimääräistä jos haluaa harrastella tai matkustaa niin lycka till sen kanssa
No jos rahat loppuu jossain 75vee kohdalla, niin ei varmaan kauheasti väliä. Mummoil ja papoil matkustelu on tyypillisesti mallia tallinna tai fuge, ja jos ne ei kiinnosta nytkään, niin ei varmaan silloinkaan. Toki olen huomannut oman ikäsissä (40-50vee) jonkin verran mummoutumista/pappautumista eli aletaan kuunnella jotain humppaa, niin kuin se olisi joku pakko tietyn iän jälkeen. Itse olen sen verran jäärä, etten tapojani ala muuttamaan vain sen takia kun joku tietty luku lukee iän kohdalla (ja uskon että Mike on vähän samanlainen) eli olen tällainen ja muuksi en muutu.
Ja jos harrastuksena on liikunta (sali), niin sehän ei maksa paljon mitään. Tärkeintä on ettei hajota itteään liikuntavammaseksi. Sairastelu on ainoa mihin sitä rahaa voi tarvita.
 
No jos rahat loppuu jossain 75vee kohdalla, niin ei varmaan kauheasti väliä. Mummoil ja papoil matkustelu on tyypillisesti mallia tallinna tai fuge, ja jos ne ei kiinnosta nytkään, niin ei varmaan silloinkaan. Toki olen huomannut oman ikäsissä (40-50vee) jonkin verran mummoutumista/pappautumista eli aletaan kuunnella jotain humppaa, niin kuin se olisi joku pakko tietyn iän jälkeen. Itse olen sen verran jäärä, etten tapojani ala muuttamaan vain sen takia kun joku tietty luku lukee iän kohdalla (ja uskon että Mike on vähän samanlainen) eli olen tällainen ja muuksi en muutu.
Ja jos harrastuksena on liikunta (sali), niin sehän ei maksa paljon mitään. Tärkeintä on ettei hajota itteään liikuntavammaseksi. Sairastelu on ainoa mihin sitä rahaa voi tarvita.
No jos noin vanhana olisi jollain pelkällä takuueläkkeellä rahojen loputtua niin ymmärrän kyllä 😄

Terveellinen ruoka toki maksaa mutta korkealla iällä kalorit olisi aika maltilliset.
 
Ei oo mitään pelättävää. Mike voi edelleen matkustella jos haluaa. Nettiä selailemalla kaikki voi määrittää aika tarkan ennusteen sille miten vanhaks elää. Oman maun mukaan voi tietty laittaa kunnon bufferin jos kuumotta. Onhan se mahollista et joku elää 110 vuotiaaks. Kannattaako siihen varautua? Ei todellakaan. Sosiaaliturva nyt tuli vaan äärimmäisenä keinona mieleen. Voihan sitä kans vaan hypätä hirteen jos se henki ei nyt vaan yksinkertasesti ota lähteäkseen 🤷‍♂️
 
Tuli pitkästä aikaa katottua treenivideo, tuo minkä olit allun kanssa tehny, hyvä pätkä. Ainoana pikku miinuksena jouduin pettymään kun otsikossa mainittiin että jalkoja veivattaisiin mutta hanskat siellä laitettiin turvoksiin! :D
 
Olen montakin kertaa, uudet tulokset tänä kesänä kun nyt on pituuttakin heitoissa.
Millä olet saanut pituutta heittoihin jos saa udella? Itsellä pitäisi alkaa työstämään tuota projektia. En nyt mikään super aktiivinen heittäjä ole vaan keskimäärin 25-30 kierrosta kesään tullut parina kesänä. Pituus on lyhyen heittouran ajan pysynyt käytännössä samoissa, sen sijaan varmuutta on tullut heittoihin ja tarkkuutta.
 
Olen montakin kertaa, uudet tulokset tänä kesänä kun nyt on pituuttakin heitoissa.
Oma enkka +6. Pelkällä forella & upseilla :rolleyes: . Pääsis nollaan joskus, ni pitäisin itelle aika kovana. Niinku kaikki ketä tiiän, ni itekki pidän tota hyvin vaikeena ratana. Tänään vikaan väylään millistä kiinni, ettei ois tullu eka eagle ikinä! Vieläki itkettää ;d. Toi on siitä tosi hyvä rata, et pelkkä pitkä heitto ei riitä. Täytyy olla myös tarkka, ja pysyä väylällä. Jos et pysy, ni joudut monesti tekeen jtn ihan ihme sirkustemppuja että saat ees jtn damage controllia aikaseks. Hysseflippejä en ite juuri drivereilla heitä, mut tuolla noi on kyllä todella hyödyllinen työkalu.
 
Kävin eturauhasen tutkituttamassa kun antoivat sinne lähetteen. Josko viimeisetkin epäijijät uskois, että mä olen mennyt pikku määrillä ja fiksusti kemian osalta. Yleensä isommat määrät ottaa eturauhasen päälle.

IMG_1547.jpeg
 
"normaali uloste hanskaan", mita vittua? Oon makin sen ikainen etta laakarin sormi on kaynyt pyllynreiassa mutta ei mun laakari sielta paskaa kaivanu ja analysoinut sita.
 
Back
Ylös Bottom