OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa huonolta idealta. Täynnä paskaa aika äkkiä, jos käyttää ulkona
No ei ole huono idea, mulla on fribakasseissa noita tarrapintoja ja ne on vain ja ainoastaan ulkona metsässä, eikä kerää mitään paskaa.
 
Kuulostaa huonolta idealta. Täynnä paskaa aika äkkiä, jos käyttää ulkona
Mulla on ollut toi yli vuoden päivät itsellä. Ei ole paskottunut mitenkään ihmeemmin sellaisessa ns. normaalissa kaupunkikäytössä. Salikassina toi on jeesuksesta seuraava, mahtuu ihan hiton paljon tavaraa mukaan. Toki putkikassiin mahtuu aina enemmän, mutta jos salireppu nimenomaan on etsinnässä niin tämä on SeOikea.com
 
Mulla on ollut toi yli vuoden päivät itsellä. Ei ole paskottunut mitenkään ihmeemmin sellaisessa ns. normaalissa kaupunkikäytössä. Salikassina toi on jeesuksesta seuraava, mahtuu ihan hiton paljon tavaraa mukaan. Toki putkikassiin mahtuu aina enemmän, mutta jos salireppu nimenomaan on etsinnässä niin tämä on SeOikea.com
Mä oon ootellut että toi tulis takas myyntiin kun tarviin salille paremman kassin, noissa putkikasseissa aina kamat siellä sekaisin ja juomapullon veivaaminen ärsyttää kun tottunut fribassa että se menee nätisti siihen lokeroon kassissa.
 
Mitä noilla tarrapinnoilla on tarkoitus tehdä?
Voi laittaa koristelappuja.

Alkujaan nuo lienee sotakamoista tulleet.

what-makes-a-backpack-tactical.jpg
 
Niin kun niissä maissa ei ole yllinkyllin ruokaa tarjolla eikä ollut täälläkään vaikka 50luvulla.
Siksi ovat laihoja.

Mediaani paino on tottakai nousut kun ihmiset ovat nykyään keskimäärin lihavampia.

Nuo mainitsemani normaalit tarkoittivat ihmisiä jotka ovat omaan lihasmassaansa nähden normaali painoisia ts. Rasva prosentti siinä 10-20% paikkeilla.

Se että nykyään suurin osa ihmisistä kaikissa ryhmissä on lihavia ei pitäisi tehdä siitä lihavuudesta normaalia.


Pysyn edelleen kannassani keskiverto ruumiillista työtä tekevä ja salilla käyvä ihminen on lihasmassaltaan isompi kuin toimistossa istuva ja lenkillä käyvä ihminen.
Kai tän nyt pitäs olla itsestään selvää.


Mitå taas ihan omaan mielipiteeseen tulee niin kaikki miehet joiden rasva prosentti on yli 10% on läskejä.
Ja jos paino indeksi alle 10% rasvoilla on alle 30 niin on naru😂😂

Mitä se toimistossa istuminen nyt liittyy mihinkään? Jokaisen tutkimuksen mukaan nimenomaan koulutustaso (eli usein toimistossa istuminen sen työmaan sijaan) korreloi paremman fyysisen kunnon kanssa. Oli se sitten rasvaprosentti, aerobinen kunto tai lihasmassa. Tämän voi myös empiirisesti todeta, kun kiertää vaikkapa jonkun teknisen yliopiston käytävillä ja vastaavasti jossain aikuisille suunnatussa ammattiopistossa. Ihmisillä (etenkin niillä, jotka eivät akateemisia ihmisiä tai -maailmaa tunne) on vain outo käsitys jostain ruutupaidasta ja paksuja silmälaseja käyttävästä nörtistä.

Jos tässä nyt oikeasti haluttiin sanoa, että "Salilla käyvä ja fyysistä työtä tekevä on ryhmänä lihaksikkaampi, kuin ei-fyysista työtä tekevä ryhmä, joka ei käy salilla", niin selvä. Silloin lähinnä kyseenalaistan koko viestin pointin
 
Mitä se toimistossa istuminen nyt liittyy mihinkään? Jokaisen tutkimuksen mukaan nimenomaan koulutustaso (eli usein toimistossa istuminen sen työmaan sijaan) korreloi paremman fyysisen kunnon kanssa. Oli se sitten rasvaprosentti, aerobinen kunto tai lihasmassa. Tämän voi myös empiirisesti todeta, kun kiertää vaikkapa jonkun teknisen yliopiston käytävillä ja vastaavasti jossain aikuisille suunnatussa ammattiopistossa. Ihmisillä (etenkin niillä, jotka eivät akateemisia ihmisiä tai -maailmaa tunne) on vain outo käsitys jostain ruutupaidasta ja paksuja silmälaseja käyttävästä nörtistä.

Se on ihan totta että toimisto ihmiset ovat keskimäärin paremmassa kunnossa ainakin airobisen kunnon, rasvaprosentin sekä yleisen terveyden kannalta.
Mutta lihas massan määrästä olen kyllä vahvasti eri mieltä.

Aina kun käy vaikka syömässä lounaalla sellaisessa paikassa jossa suurin osa asiakkaista on toimisto työläisiä.
Kahteen asiaan kiinnittää heti huomiota, ensimmäisenä siihen että kuinka vähän he syövät, ne annoskoot on oikeesti selvästi pienempiä kuin vaikka paikassa jossa käy rakennus alan työntekijöitä. Ja toinen on se että ihmiset ovat pienempiä.

Jos et usko niin vertaa itse.
Käy ensin Viikko lounaalla jossain paikassa jossa käy paljon raksa ukkoja ja sen jälkeen toinen viikko paikassa jossa käy toimisto työläisiä, huomaat eron varmasti.

Mitä yliopistoon tulee niin siellä taitaa valtaosa ihmisistä olla opiskelijoita, jotka tuskin vielä ovat aikuisia.
 
Jos et usko niin vertaa itse.
Käy ensin Viikko lounaalla jossain paikassa jossa käy paljon raksa ukkoja ja sen jälkeen toinen viikko paikassa jossa käy toimisto työläisiä, huomaat eron varmasti.
Nää on aina niin subjektiivisia. Mun asiakkaat ovat raksaukkoja, joita aikanaan vietiin aina syömään muiden toimistokollegoideni kanssa. Silmään pisti nimenomaan se, miten voi olla samaan aikaan niin huonokuntoisen näköinen ja vähäruokainen, kun katseli "tosimiesten" syömistä. Eli mun otallani sanoisin, että "oikeaa työtä" tekevät ovat laihaläskejä, tai vain läskejä, ja toimistotyöläiset söivät paljon ja olivat hyväkuntoisia ja jäntevämpiä. Mutta se on minun kokemukseni.
 
Mitä yliopistoon tulee niin siellä taitaa valtaosa ihmisistä olla opiskelijoita, jotka tuskin vielä ovat aikuisia.

Kyllä ne ihan täysikasvuisia aikuisia on parikymppiset nuoret miehet ja naiset 😂

Toki on niitäkin harvinaisuuksia jotka on jo 12-vuotiaana yliopistossa. Ovat vaan perin harvinaisia tietyistä syistä.
 
Mitä se toimistossa istuminen nyt liittyy mihinkään? Jokaisen tutkimuksen mukaan nimenomaan koulutustaso (eli usein toimistossa istuminen sen työmaan sijaan) korreloi paremman fyysisen kunnon kanssa. Oli se sitten rasvaprosentti, aerobinen kunto tai lihasmassa. Tämän voi myös empiirisesti todeta, kun kiertää vaikkapa jonkun teknisen yliopiston käytävillä ja vastaavasti jossain aikuisille suunnatussa ammattiopistossa. Ihmisillä (etenkin niillä, jotka eivät akateemisia ihmisiä tai -maailmaa tunne) on vain outo käsitys jostain ruutupaidasta ja paksuja silmälaseja käyttävästä nörtistä.

Jos tässä nyt oikeasti haluttiin sanoa, että "Salilla käyvä ja fyysistä työtä tekevä on ryhmänä lihaksikkaampi, kuin ei-fyysista työtä tekevä ryhmä, joka ei käy salilla", niin selvä. Silloin lähinnä kyseenalaistan koko viestin pointin
Tampereen yliopisto on ainakin täynnä siimoja. Mutta se on ihan totta, että korkeasti koulutetut ovat useammin hoikemmassa kunnossa ja matalasti koulutetut elävät keskimäärin epäterveellisemmin.
 
Tampereen yliopisto on ainakin täynnä siimoja. Mutta se on ihan totta, että korkeasti koulutetut ovat useammin hoikemmassa kunnossa ja matalasti koulutetut elävät keskimäärin epäterveellisemmin.
Tunnetusti toimarit ym. muut johtavan/hallitsevan aseman henkilöt ovat kuin triathlonilta kesken kisan kuvaan revittyjä. Tietysti näkemys voi pitää paikkansa. Se vain menee jotenkin jännästi sen elintasokellukkeenkin kanssa joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Nää on aina niin subjektiivisia. Mun asiakkaat ovat raksaukkoja, joita aikanaan vietiin aina syömään muiden toimistokollegoideni kanssa. Silmään pisti nimenomaan se, miten voi olla samaan aikaan niin huonokuntoisen näköinen ja vähäruokainen, kun katseli "tosimiesten" syömistä. Eli mun otallani sanoisin, että "oikeaa työtä" tekevät ovat laihaläskejä, tai vain läskejä, ja toimistotyöläiset söivät paljon ja olivat hyväkuntoisia ja jäntevämpiä. Mutta se on minun kokemukseni.
Ehkä yleistys suuntaan tai toiseen on virhe. Ite pidän jokaista hyväkuntosta(kukin määrittelee kriteerit tälle ite) aina more or less anomaliana. Ala ku ala, ikäluokka ku ikäluokka, mies tai nainen. Rima oikeesti niin alhaalla. Varsinki(tiedän, klisee) nuoret vaikuttaa ihan sika heiveröisiltä nykypäivänä. Ruumillisen työn väheneminen 100% vaikuttaa tähän imo.
 
Kyllä ne ihan täysikasvuisia aikuisia on parikymppiset nuoret miehet ja naiset 😂

Aika harvassa on ne miehet joita voi 20v tai edes 25v sanoa aikuisen näköiseksi tai kokoisiksi saati luonteeltaan/mieleltään/käytökseltään aikuisiksi.

Naiset taas asia erikseen, moni 16v näyttää jo ihan aikuiselta ja moni 20v osaa jo myös käyttäytyä kuin aikuinen.

Hieman asiaa sivuten meinaa aina vähän naurattaa kun ptv gym julkaisee päivityksen että salille ei ole lapset tervetulleita, mutta sitten kun sinne menee niin sali on täynnä 15-25v poikia peilin edessä pullistelemassa😂😂
 
Back
Ylös Bottom