OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis ethän sä juurikaan peruslaitteiden kanssa nettiä tarvii muuten kuin niiden käyttöhetkellä?

Kyllähän kaikkiin nykyajan tietokoneisiin saa langattoman netin.
Ja jos on perhettä niin jokaisella perheenjäsenellä varmaan on se internetin omaava puhelin jolla voit yhtä nappia klikkaamalla jakaa netin haluamaasi laitteeseen 😄 ekalla kertaa syötetään salasana mut jatkossa ei tarvii sitäkään.

Varmaan laajakaistalle paikkansa on mutta on tuo verkon jakaminen puhelimesta yleistynyt. + siinä on vähävaraisille hyvä vinkki säästämiseen


Aika helvetin säätämiseksi menee tuo, kun sen laajakaistan saa halvimillaan 10e/kk ja on sitten koko kämppään jaettuna WLAN. Kuluttaa myös puhelimen akkua aika tavalla, jos jatkuvasti jako päällä ja laturin päässä. Sitten joutuu kesken kaiken vaihtelemaan nettiä, kun joku kämpässä lähtee jonnekkin, puhelut saattaa katkaista tai häiritä nettiä jne.

Enemmänkin itseä ihmetyttää, että jaksaako joku oikeasti säätää noin paljon sen halvan WLAN:n sijaan. Mutta jos lähinnä katselee tiktokkia ja jakaa sen netin vain TV, niin kai se toimii noinkin.
 
Aika helvetin säätämiseksi menee tuo, kun sen laajakaistan saa halvimillaan 10e/kk ja on sitten koko kämppään jaettuna WLAN. Kuluttaa myös puhelimen akkua aika tavalla, jos jatkuvasti jako päällä ja laturin päässä. Sitten joutuu kesken kaiken vaihtelemaan nettiä, kun joku kämpässä lähtee jonnekkin, puhelut saattaa katkaista tai häiritä nettiä jne.

Enemmänkin itseä ihmetyttää, että jaksaako joku oikeasti säätää noin paljon sen halvan WLAN:n sijaan. Mutta jos lähinnä katselee tiktokkia ja jakaa sen netin vain TV, niin kai se toimii noinkin.
Ei mulla ole tutkimisdataa ja kaikki perustuu vain omiin havantoihin mutta mitä helvetillistä säätämistä on yhden napin painalluksessa?
Kesken puhelun ei katkea netti (joskus reilu 5v sitten näin saattoi käydä?

Uusien puhelimien akut ei ainakaan meidän taloudessa kulu kovin nopeasti. Eri asia varmaan joku 150e motorola😄

Jokainen tehkööt tyylillään, säätöä tuossa nyt ei ole ellei pessimistinä tee sitä itse. Jotenkin vaan tuntuu että paljon lisääntynyt ja eihän se minun vika ole jos asia näin on
 
Ei mulla ole tutkimisdataa ja kaikki perustuu vain omiin havantoihin mutta mitä helvetillistä säätämistä on yhden napin painalluksessa?
Kesken puhelun ei katkea netti (joskus reilu 5v sitten näin saattoi käydä?

Uusien puhelimien akut ei ainakaan meidän taloudessa kulu kovin nopeasti. Eri asia varmaan joku 150e motorola😄

Jokainen tehkööt tyylillään, säätöä tuossa nyt ei ole ellei pessimistinä tee sitä itse. Jotenkin vaan tuntuu että paljon lisääntynyt ja eihän se minun vika ole jos asia näin on

Ihan jo sellainen esimerkki, että jokin laite on yhden ihmisen käytössä ja kun tämä yksi ihminen lähtee kämpästä, niin käyttö katkeaa vähintään tuon puhelimen vaihtamisen ajaksi. Tämän lisäksi nykyään on kaikenlaisia älylaitteita aina lämmityksestä, hälytyksistä ja lukoista lähtien, joita voi säätää puhelimen kautta, mutta luonnollisesti tarvitsevat WLAN:n myös silloin, kun et ole kotona. Kuten sanoin, eivät varmaan tuota ongelmia silloin, kun nettiä käytetään tiktokiin ja netflixiin. Ilmeisesti tuo on se nykypäivän normikäyttäjä, mistä olen kanssasi samaa mieltä.

Sitten tietysti itsellä tulee latailtua kaikenlaista, joka vie enemmän kaistaa, mutta tiedostan tämän olevan nykyään jo harvinaisempaa.
 
Ihan jo sellainen esimerkki, että jokin laite on yhden ihmisen käytössä ja kun tämä yksi ihminen lähtee kämpästä, niin käyttö katkeaa vähintään tuon puhelimen vaihtamisen ajaksi. Tämän lisäksi nykyään on kaikenlaisia älylaitteita aina lämmityksestä, hälytyksistä ja lukoista lähtien, joita voi säätää puhelimen kautta, mutta luonnollisesti tarvitsevat WLAN:n myös silloin, kun et ole kotona. Kuten sanoin, eivät varmaan tuota ongelmia silloin, kun nettiä käytetään tiktokiin ja netflixiin. Ilmeisesti tuo on se nykypäivän normikäyttäjä, mistä olen kanssasi samaa mieltä.

Sitten tietysti itsellä tulee latailtua kaikenlaista, joka vie enemmän kaistaa, mutta tiedostan tämän olevan nykyään jo harvinaisempaa.
Joo ja varsinkin nuorilla tämä taitaa yleisempää olla.

Hyviä pointteja
 
Ei mulla ole tutkimisdataa ja kaikki perustuu vain omiin havantoihin mutta mitä helvetillistä säätämistä on yhden napin painalluksessa?
Kesken puhelun ei katkea netti (joskus reilu 5v sitten näin saattoi käydä?

Uusien puhelimien akut ei ainakaan meidän taloudessa kulu kovin nopeasti. Eri asia varmaan joku 150e motorola😄

Jokainen tehkööt tyylillään, säätöä tuossa nyt ei ole ellei pessimistinä tee sitä itse. Jotenkin vaan tuntuu että paljon lisääntynyt ja eihän se minun vika ole jos asia näin on
Itsellä on pari vuotta sitten tonnin maksanut Oneplus 9 Pro ja tuo sammui viime keväänä ylikuumenemisen takia, kun jaoin yhtä aikaa mökillä nettiä PS5 ja tablettiin. Piti heittää terassin pöydälle jäähtymään.

En itse ainakaan jatkuvasti kovin raskaaseen käyttöön jakaisi, jos puhelinen terveys kiinnostaa.
 
13 vuotias alter egoni nauroi aaneen talle hassunhauskalle viestille
Kivekset kun muistat vielä huomioida, niin vuoden ilmainen VIP-jäsenyys on taattu!
mike.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Uusien puhelimien akut ei ainakaan meidän taloudessa kulu kovin nopeasti. Eri asia varmaan joku 150e motorola😄
Mitähän puhelimia teillä mahtaa oikeen olla itselle ei ole vielä tullut puhelinta vastaan jota ei joutuisi kesken päivän lataamaan.
Vaikka sen nettiä ei muille laitteille jakaisikaan.

Kokemusta on osto hetkellä kalleimmista samsungeista, Sonyista ja iphonesta.
 
Mitähän puhelimia teillä mahtaa oikeen olla itselle ei ole vielä tullut puhelinta vastaan jota ei joutuisi kesken päivän lataamaan.
Vaikka sen nettiä ei muille laitteille jakaisikaan.

Kokemusta on osto hetkellä kalleimmista samsungeista, Sonyista ja iphonesta.
En ole ikinä joutunut lataan luuria kesken päivän. Yöllä täyteen
 
Mitähän puhelimia teillä mahtaa oikeen olla itselle ei ole vielä tullut puhelinta vastaan jota ei joutuisi kesken päivän lataamaan.
Vaikka sen nettiä ei muille laitteille jakaisikaan.

Kokemusta on osto hetkellä kalleimmista samsungeista, Sonyista ja iphonesta.
Samsung galaxy s23 ultra itellä. Akku riittää 2 päivää vaikka kuinka selaa nettiä, youtubea tai instagramia.
 
Pärjään polttomoottoriautolla kuukauden tankillisella!

Jos joku joutuu tankkaamaan useammin, niin huono auto tai väärin ajettu.



Kai se vähän käytöstä riippuu, että miten tarvii latailla.
 
Mitähän puhelimia teillä mahtaa oikeen olla itselle ei ole vielä tullut puhelinta vastaan jota ei joutuisi kesken päivän lataamaan.
Vaikka sen nettiä ei muille laitteille jakaisikaan.

Kokemusta on osto hetkellä kalleimmista samsungeista, Sonyista ja iphonesta.
Uusin ja kallein Samsung. Kun työkseen käyttää enemmän tai vähemmän puhelinta, niin välillä joutuu päivälläkin lataamaan, että taataan loppuillaksi poweria.
 
Mitähän puhelimia teillä mahtaa oikeen olla itselle ei ole vielä tullut puhelinta vastaan jota ei joutuisi kesken päivän lataamaan.
Vaikka sen nettiä ei muille laitteille jakaisikaan.

Kokemusta on osto hetkellä kalleimmista samsungeista, Sonyista ja iphonesta.
Siis tottakai välillä kesken päivän voi pikalaturiin heittää, en sitä tarkoittanut 😄
Ja mulla itellä on 2 kpl s23. Työ- ja siviilipuhelin. Tarkempaa mallimerkintää en muista mut ostan yleensä vuoden välein uudet

Ja ei liity suhun mutta moni laittaa muutenkin liian ajoissa laturiin, tyyliin 40-50% kohdilla.
 
Back
Ylös Bottom