Ei vaan palautuminen hidastuu kun tuolla tarpoo menemään ja sitten samalla tykittelee kovia jalkatreenejä. Mä en usko, että mulla on kovinkaan huono kunto ottaen huomioon minkälaisia treenejä vedän. Tervetuloa tekemään mun kanssa vaikka nevör ögen ja tuut sitten sanomaan palautuuko paremmin jos rämpii metsässä. Ei palaudu.
Noissa metsäradoissa mennään ylämäkeen, alamäkeen jne. Vähän semmoista sompaamista metsässä josta vain jalat väsyy enemmän. Näkee hyvin miten nestettä pukkaa enemmän nilkkoihin kun monta tuntia tuolla menee.
Jotenkin niin internettiä että toikin nähdään negatiivisesti. Miten ihmeessä se osoittaa huonoa kuntoa jos eka nakuttaa salilla treenit ja sen lisäksi useita ratoja viikossa toista lajia? Millä helvetin logiikalla siitä onnistuu päättelemään että kunto on huono?
Jalat sattuu vielä olemaan mulla heikko lihasryhmä, niin ne tarttis tosi tarkkaa tekemistä ja hyvää palautumista.
Savolaisen Make ainakin ymmärtää mistä puhun.
Ei kaikkea tarvitse ottaa henkilökohtaisena hyökkäyksenä tai vittuiluna. Frisbeegolfradalla kävely nyt vaan ei ole millään tavoin kovinkaan fyysistä, ei vaikka olisikin pientä ylämäkeä välistä. Keho adaptoituu yleensä siihen mitä tekee. Kovat kyykkysarjat, vaikka hapenottoa ja verenkiertoelimistöä kuormittavatkin, valmistavat varsin huonosti kävelyyn. Kävelyyn keho tottuu kävelemällä. Uskon, että sinunkin kohdalla jalat tottuvat kävelyyn (uuteen rasitukseen) ja se tuskin tulee negatiivisena näkymään salitreeneistä palautumisessa.
Voisin tulla tekemään jalkatreenin, mutta en näe kovin järkeväksi tukottaa jalkoja yhdellä treenikerralla joka ei palvele omia tavoitteita, kun siitä luultavasti kärsisi muut treenit seuraavat pari viikkoa.
Näetkö itse täydellisen levon aina parempana palautumisena kuin aktiivisen palautumisen? Onko kevyt kävely parempaa vai pahempaa kuin sohvalla makailu? Lopultahan kyse on kait siitä, onko metsässä kävely itse kullekin kevyttä vai rasittavaa.