OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
uaj1.jpg

Muistelin, että Kemijärveltä Pelkosenniemen suuntaan ajettaessa maisema näyttää vähän tuolta ennen Pyhätunturia.
No kuule saatat tietää paremmin, koska en muista millään tarkkaa paikkaa kun noita kuvia on tosi paljon.

Kosahti kaksi kovalevyä samalla kertaa yön aikana raidi pakasta. Onneksi oli tuplana valokuvat toisella 6 terasella pakalla. Huomenna tulee Mac proon sisään asennettava kelkka 8T kovolla ja toinen paikka siinä toiselle kovolle. Helvetti soikoon jos toi toinen raidipakka kosahtaa, niin kaikki kuvat menee, yksi kovo saa neljästä mennä rikki.

Musta Mac pro lähtee huomenna Ruotsiin, että jos joku sen haluaa 2000 euron hintaan, niin vielä voi huomiseen asti ostaa.

Uppaa ne kuvat pilveen niin ei tartte pelata kovalevyn hajoamista. Raidi ei auta myos varkaudessa, tulipalossa jne.
Otin aikaisemmin jo iDriven kun sai vuodeksi 5 teraa tilaa. Mutta arvaas huvikses mitä noihin kestää uppaa kaikki mun raakakuvat? Mitä veikkaat? Ei ole eka palvelu jonka olen testiin ottanut, viimeisin sanoi, että estimated time remaining 5kk. Eikä ole mun netistä kiinni. Siinähän laitat kovalevyn rullaamaan putkeen melkein puoli vuotta, kerkee saatana hajoamaan siinä ajassa.

Otin aikaisemmin jo iDriven kun sai vuodeksi 5 teraa tilaa. Mutta arvaas huvikses mitä noihin kestää uppaa kaikki mun raakakuvat? Mitä veikkaat? Ei ole eka palvelu jonka olen testiin ottanut, viimeisin sanoi, että estimated time remaining 5kk. Eikä ole mun netistä kiinni. Siinähän laitat kovalevyn rullaamaan putkeen melkein puoli vuotta, kerkee saatana hajoamaan siinä ajassa.

Toki jos on kymmenia teroja dataa, aikaa voi menna kauan. Mutta raakakuvat voi ZIPata paljon pienemmiksi. Toinen strategia on muuntaa kaikki JPEG kuviksi. Toki moni asia muuttuu mahdottomaksi niilla verrattuna raakakuviin mutta jos kaikki raakakuvat tuhoutuu jostain syysta, ne JPEG kopsut varmasti lammittaa sydanta.

Toki jos on kymmenia teroja dataa, aikaa voi menna kauan. Mutta raakakuvat voi ZIPata paljon pienemmiksi. Toinen strategia on muuntaa kaikki JPEG kuviksi. Toki moni asia muuttuu mahdottomaksi niilla verrattuna raakakuviin mutta jos kaikki raakakuvat tuhoutuu jostain syysta, ne JPEG kopsut varmasti lammittaa sydanta.
Raakakuvia niiden pitää olla jos niillä jotain aikoo vielä tehdä. Kisakuvat toki on jpg tuolla pakkiksen galleriassa aina tallessa. Katotaan nyt mitä se iDrive sanoo kun sinne alan uppaamaan. Ensimmäisenä kestää aikansa kun siirrän ulkoiselta kovolta sisäiselle kuvat, sieltä sitten vasta uppaus pilveen.

Paljon dataa on kokonaisuudessaan? Mulla on pilvibackupin lisaksi kopio kannettavalla kovalevylla joka on piilotettu paikkaan jota on vaikea loytaa (murtovarkauden varalta). 8 teran kovalevyja saa reilulla 100 eurolla.

Paljon dataa on kokonaisuudessaan? Mulla on pilvibackupin lisaksi kopio kannettavalla kovalevylla joka on piilotettu paikkaan jota on vaikea loytaa (murtovarkauden varalta). 8 teran kovalevyja saa reilulla 100 eurolla.
Jos pelkästään kuvat, niin 3 teraa. Ja siis kuvia tulee kokoajan lisää, eli backup pitää olla päivitettävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom