OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Miken mielipide tämmösestä yleis linssiks tuohon d610:n, kun tuo kiinteä 50mm ei ihan kaikkeen taivu, vaikka ihmisiä sillä on nyt ollut mukava kuvata.

Vähän tekis mieli driftingiä kuvailla ensvuonna jos tolla sais vähän ulottuvuuttakin 😁
Kusinen kuvanlaatu noissa halvoissa telezoomeissa. Muuttuva-aukkoinen, jotta aika pimeä lasi sitten 5.6 aukolla telepäässä, joka taas sitten aiheuttaa sen, että pitää suljinaikaa pidentää ja telepäässä erittäin huono juttu stabiloinnin kannalta. Jos taas haluaa suljinajan pitää nopeampana, on pakko herkkyyttä muuttaa ja se taas vie dynamiikkaa ja lisää kohinaa. Älä osta, varsinkin liikkuvassa kuvassa tulee olemaan aika perärööristä juurkin sen takia, että sun pitää vetää tosi lyhyellä suljinajalla ja 5.6 aukon takia valovoima on onneton, joten saat vetää sitten päälle 1000 ISO:lla joka taas kusee sun kuvat tolla kameralla. Halvat järkkärit ei paljoa kestä korkeissa herkkyyksissä.

Miken mielipide tämmösestä yleis linssiks tuohon d610:n, kun tuo kiinteä 50mm ei ihan kaikkeen taivu, vaikka ihmisiä sillä on nyt ollut mukava kuvata.

Vähän tekis mieli driftingiä kuvailla ensvuonna jos tolla sais vähän ulottuvuuttakin 😁

D610:n kennohan on FF ja itseasiassa yllättävän hyvä sietämään korkeempia ISO-arvoja. Tota zoomia ei voi kyllä mitenkään nopean liikkeen kuvaamiseen suositella. Ennemmin vaikka kiinteä 300/F4 käytettynä. D610 suurin ongelma vaikkapa driftingin tyylisen kuvaamisessa vähänkään pienemmällä syväterävyydellä on tarkennuksen nopeus. Se nyt ei ole varsinainen urheilukamera, mutta kyllä silläkin osaava pärjää.

Ite kuvaan pääasiassa koiraurheilua ja käytössä on pari D4s -runkoa 200/F2, 85/F1.4, 300/F2.8 ja 70-200/F2.8. Noilla pärjää jo pimeessä hallissakin ja mettässä, vaikka liike olis vähän nopeempaa. Tuolta löytyy muutamia kuvia aiheesta:

Joo ei tässä mitään pro kuvaajia olla 😁mutta ilmeisesti ei alle tonnilla saa edes mitään fiksua 70-200mm:stä käytettynä.

Pääasiassa kuvailen paikallaan olevia kohteita, mutta olishan se ollut mukava kokeilla liikkuviakin.

Kyllä mulla on kaveri joka kuvaa D610:lla kiihdytysajoja. Pitää vaan osata vähä ennakoida ja harjotus tekee mestarin kuvaamisessakin ;) Jos driftauksessa pääset radalle tuomaripisteisiin kuvaamaan niin 70-200 riittää hyvin ulottuvuudeltaan. Nitä VR1-versioita saa jo tonnin tietämiin. Esim:

Mikä oli Mike arviolta sun kyykkymaksimi, kun aloitit ton viimeisimmän kyykkytutkielman. Lähinnä ajan takaa sitä, että millä prosentilla 1RPMstä noita viidentoista toiston sarjoja lähdetään kruisailemaan. Tyyliin 50% vai 60%?

Täytyy nyt antaa vielä kerran kiitoksia Mikelle tästä foorumin päivityksestä.

Oon nyt reissun päällä selaillut nettiä eri hotellien wifeillä vaihtelevilla nopeuksilla ja pakkis lataa sikanopeaan vaikka olis vähän heikompikin yhteys. Mikään muu saitti ei ole toiminut yhtä tasasen varmasti.

(y)(y)(y)

Ei mitään hajua ykkösestä. Ens viikolla tulee video, jossa katon paljonko on etukyykky ykkönen. Siitä voin sit vähän päätellä takakyykkyä.

Oon käyttänyt vuosien varrella alla olevaa Kalasen laskuria proxynä, kun en itse tee ykkösiä loukkaantumisten minimoimiseksi. Esim antaa ykkösarvioksi 250kg takakyykkyyn, jos saa läpi widowmakerin 150kg. Toki tarkempi ennuste lyhyempien sarjojen perusteella, koska ne ovat sitä hermotusaluetta.

D610:n kennohan on FF ja itseasiassa yllättävän hyvä sietämään korkeempia ISO-arvoja. Tota zoomia ei voi kyllä mitenkään nopean liikkeen kuvaamiseen suositella. Ennemmin vaikka kiinteä 300/F4 käytettynä. D610 suurin ongelma vaikkapa driftingin tyylisen kuvaamisessa vähänkään pienemmällä syväterävyydellä on tarkennuksen nopeus. Se nyt ei ole varsinainen urheilukamera, mutta kyllä silläkin osaava pärjää.

Ite kuvaan pääasiassa koiraurheilua ja käytössä on pari D4s -runkoa 200/F2, 85/F1.4, 300/F2.8 ja 70-200/F2.8. Noilla pärjää jo pimeessä hallissakin ja mettässä, vaikka liike olis vähän nopeempaa. Tuolta löytyy muutamia kuvia aiheesta:

Hienoja nuo sinun agilitykuvat. Tulipa hyvälle mielelle niitä katsellessa .

päättelet? Jos nyt vaan kerrot etukyykyn ja arvuuttelet että takakyykky on jotain 2,17654x?
En mä nyt osaa kuule sanoa yhtään kun en ole kolmeen kuukauteen tehnyt yhtään alle 15 toiston sarjaa kyykkyä. Mä pahoin pelkään, että maksimivoimat on pudonneet kun noita pidempiä on hinkannut. Etukyykyssä mulla on about 20% alempi ykkönen mitä takakyykyssä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom