OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Ei se helpommaksi muutu tosta enää vaikka yht'äkkiä kädet alle taipuisikin. Remmeillä saa simuloitua kokolailla vastaavan asennon kuin parhaimmillaan ilman.

Huomaatko noissa edes isoa eroa jalkatuntuman suhteen? Aikalailla samanlaisilta noi näyttää vaikka olis tanko edessä tai takana.
Kyllä se olympiaotteella olisi parempi mulle tehdä. Siinä kädet painaa tankoa paremmin toiseen suuntaan kun taas remmeillä ne remmit vetää tankoa etuyläviistoon. Joka kerta etukyykkyyn mennessä tekisi mieli ottaa se ote, mutta ei taivu ja sitten kun se on rinnalla remmeillä, niin tuntuu että voi saatana kun saisi niskan takaa nostaa. Kyllä takakyykky mulle on paljon luonnollisempi nostaa kun mennään päälle 150kg.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin joo. Piti lisätä että itse tykkään PN otteesta koska en taivu siihen kunnolla ja siksi saan just tuon mainitsemasi vastapaineen. Ja toisaalta taas juuri siksi painoa pitää olla kunnolla että sitä vasten voi vääntää kädet sinne alle.
Itse en ole remmeillä huomannut tuollaista "etuviistoon" juttua. Mutta siihenkin vaikuttaa monta asiaa. Itsellä kyllä kyynärpäät nousee hyvin ylös mutta kyynärvarret ei meinaa taittua.
Mutta tosiaan. Jos ei taitu niin ei. Turha reenejä pilata sen takia. Lantion asento sen eron etu/takareisi painotukseen kuitenkin tekee.

Tuohon tärräykseen vielä; jos oikein jumista paikkaa vähän aikaa tärryyttää niin kait siellä alkaa veri kiertään kun kuumuu niin älyttömänä. Kait siitäkin jotain hyötyä on. Sen jälkeen ehkä parempi rullailla tai hieroa? Aika hyvin olen omin avuin saanut jumit pois palloilla, rullilla ja täryllä.

Mulla on myös reiden ulkosivut aivan kovat ja jumiset välillä. Ne on minun mielestä aika helppo ihan vaan käsin hieroa kun istuu. Helpompi tietysti jos olis jokin laite millä niitä vois möyriä.

No jos sen verran kuitenkin avaisit omia fiiliksiäsi laitteesta, että tuntuiko se siltä että kunnon lihasjumi reidestä voisi sillä aueta, vai oliko enemmänkin vain sellaista kevyesti rentouttavaa täristelyä?

Jalkoja ei ole koskaan hierottu, eikä laitetta reiteeni käytetty. Toisekseen minulla ei ole ” kunnon lihasjumia ”. Olen yli vuoden käynyt kerran kuukaudessa 1,5h yläkropan hieronnassa aikaisempien vaivojen takia. ( sisältää kalvokäsittelyä / muitakin apuvälineitä kuin kädet ) Viime kerralla hieroja sanoi, että alkaa olemaan paikat hyvässä kuosissa eikä pahempaa jumia kerry. Alakroppaa osteopaatin toimesta kyllä suoristeltu ja omatoimisella kehonhuollolla useita kertoja viikossa pystytty pitämään vaivat loitolla. Käteeni viime kerralla käytti ensimmäistä kertaa. Ihan miellyttävän tuntuinen. Mikäli pahempaa jumia olisi niin varmasti tuntuisi enemmän. Koen kyllä kestäväni hyvin suht kovaakin käsittelyä.

Alkaa toi etukyykky vituttamaan tosissaan kun mitä korkeemmalle menee painot, sitä ärsyttävämpää sen tangon pitäminen on. Ja kun en sitten millään taivu siihen parhaaseen olympiaotteeseen, niin kohta unohdan ton liikkeen ja teen takakyykkyjä. Suurin osa energiasta menee tangon kontrolointiin.

Mut ajetaan nyt loppuun tämä proge, kaksi treeniä enää tässä jäljellä. Takakyykyn vakio ja sunnuntaina sitten videolle 170kg ykkönen Porvoossa. Teen videon intron kotona kunnon kuvalla ja äänellä ja käyn läpi progen alusta loppuun. Sitten Vatanen kuvaa lämmittelyt ja enkkanoston.

Voisko toi yläkorpan asento, varsinkin ala-asennossa, vaikuttaa siihen vittumaisuuteen?
Mä en joudu tankoa käsin pitämään yhtään, kun edestä kyykkään, enemmänkin kontrolloin, mutten pidä.
Jos yläkroppa on pystyssä, niin tanko istuu siinä olkapäillä ihan itestään, kunhan olkavarsi on kroppaan nähden esim. 90 asteen kulmassa, niinkun sulla hyvin onkin.
Ja yleisesti siihen vittumaisuuteen rinnalla helpottaa, kun ottaa hapet rintaan, ei mahaan ja on oikein rinta rottingilla ylihyvällä ryhdillä.

Kokemusta ei kiillotuskoneesta ole, mutta itse näkisin tuon tärinän olevan juuri hyvä keino lievittää ja mahdollisesti "availla" tietyntyyppisiä jumitiloja. Tärinä kuitenkin saa nesteet liikkeelle kudoksissa ja mitä olen lukenut, niin monesti jumitiloissa saattaisi olla kyse nestekierron ongelmista lihaskalvokerrosten välissä. Palautumisen kannaltakin uskoisin sen olevan hyödyksi, kun kuona-aineet saa liikkeelle tärinän avulla ja se on varmasti myös yleisellä tasolla ihan rentouttavaa hommaa. Tämä siis vain omaa pohdintaani, en omaa sen suurempaa koulutusta aihealueesta.

Kyl se täristely varmast pintaverenkiertoa kiihdyttää, mutta ei kyllä mitään jumeja avaa. Uskosin että täristely vastaa putkirullausta ilman nystyröitä. Älkää nyt hyvät ihmiset ainanka sitä kiillotuskonetta ostako siinä toivossa että parin käytön jälkeen jumit ovat poissa vaikka saisitte kaupan päälle toisen koneen sieltä ostos tv:stä.
Hohhoh.. Mikä ne jumit sitten mielestäsi avaa? Anna kun arvaan: se, että hieroja painaa oikein terävällä ja kipua tuottavalla sivelyotteella kunnolla luita vasten..? Kyllä ne kaikki klassisen hieronnan otteet (sively, hankaus, pusertelu, täristys, ravistelu) antavat osittain samoja vaikutuksia eli elvyttävät verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä poistavat sitäkin kautta kipua ja jumisuutta. (ja kyllä, täristys on yksi perusote hieronnassa, mutta todella vähän yleensä käytetty, koska käsillä sellaista tärinää on suht haastavaa kohdistaa asiakkaaseen ainakaan pitkäkestoisesti). Monesti porukalla on vaan se mentaliteetti, että mitä kovempi kipu -> sen paremmin lihas "aukeaa". Perustuu aika paljon hieronnan psyykkisiin vaikutuksiin, joita ei pidä kyllä niitäkään vähätellä.
Se, että tärinä ei tunnu kivuliaalta, ei kerro vielä mitään sen vaikutuksesta. Jos en väärin muista, niin tärinän vaikutus menee itseasiassa syvemmälle kudokseen, kuin se toinen kipua tuottava ote. Eli jos tästä jotain yhteenvetona sanoo, niin tärinä voi olla jollekkin antaa kaikista parhaimmat tulokset, vaikka sinä eri mieltä olisitkin.
e: lisätään nyt vielä sekin tärinän eduksi, että se ei oikeastaan laske lihaksen tonusta, jolloin palautumisaika kyseisestä toiminnasta ei ole suuri -> voi käyttää usein sen vaikuttamatta negatiivisesti treeneihin

Viimeksi muokattu:
Kokemusta ei kiillotuskoneesta ole, mutta itse näkisin tuon tärinän olevan juuri hyvä keino lievittää ja mahdollisesti "availla" tietyntyyppisiä jumitiloja. Tärinä kuitenkin saa nesteet liikkeelle kudoksissa ja mitä olen lukenut, niin monesti jumitiloissa saattaisi olla kyse nestekierron ongelmista lihaskalvokerrosten välissä. Palautumisen kannaltakin uskoisin sen olevan hyödyksi, kun kuona-aineet saa liikkeelle tärinän avulla ja se on varmasti myös yleisellä tasolla ihan rentouttavaa hommaa. Tämä siis vain omaa pohdintaani, en omaa sen suurempaa koulutusta aihealueesta.

Joo kait sillä jotain moskaa saa liikkeelle kun välillä tullut oksettava olo jos enempi ollut jumeja tärryytettävänä.

Sivureisiin Ryobin lisäksi on loistava se, kun menee kyljelleen ja vaimo vetelee perus leivontakaulimella lihaskalvot rennommiksi. Tai sit pesispallo/kaukalopallo matolle ja siihen makaamaan sivureisi edellä niin ettei muu alakroppa koske maahan. Siirtää siinä sit aina eri kohtaan sitä mukaa kun rentoutuu. Venyttää tosi hyvin. Voi alottaa tennispallolla tai kahdellakin jos kovin nysvöttää :D

Kovaa ja paljon kyykätessä ja vetäessä itellä just aina sivureidet ja pakaran yläosat jumittaa eka. Joka ilta saa huoltaa jos meinaa pitää auki.

Kyl se täristely varmast pintaverenkiertoa kiihdyttää, mutta ei kyllä mitään jumeja avaa. Uskosin että täristely vastaa putkirullausta ilman nystyröitä. Älkää nyt hyvät ihmiset ainanka sitä kiillotuskonetta ostako siinä toivossa että parin käytön jälkeen jumit ovat poissa vaikka saisitte kaupan päälle toisen koneen sieltä ostos tv:stä.
Kokeilematta paskaa, niinkö? Kyllä se varmaan vähän muutakin kiihdyttää kuin pintaverenkiertoa. Siinä nimittäin hampaat tärisee suussa kun selkää runnotaan kiillotuskoneella.

Joo kait sillä jotain moskaa saa liikkeelle kun välillä tullut oksettava olo jos enempi ollut jumeja tärryytettävänä.

Joo, itellä tuli aikanaan kovasta hieronnastakin vähän huono olo. Varmaan ainakin osittain johtuu juuri tosta paskojen liikkeelle lähdöstä. Tähän voisi jeesata ihan se, että muistas juoda vaan vettä tarpeeksi. Näin muistasin hierojan ainakin neuvoneen.

Uskosin riittävän nesteiden nauttimisen olevan muutenkin suuressa osassa näissä kehonhuoltohommissa. Lähinnä varmistaakseen ainakin sen, että siellä kehossa on riittävästi nestettä millä sitten nesteyttää niitä kudoksia. Teki sitten rullailua, hierontaa, tärytystä tms.

Ei tietenkään kone oo sama, ku koulutettu ammattilainen, joka osaa analysoida kroppaa ja valita sen perusteella toimenpiteet. Hyvin noi kaikki rullat ja koneet vaan toimii, vaikkei niistä mitään kirjallisuutta taida oikeen löytyä. @jto ainakin suosittelee ja tuntuu, et moni suosii noita.

kiillotuskoneen funktio on eri kuin hieronnan. tärinä relaksoi varsin tehokkaasti pinkeitä lihaksia ja ehkäisee sitä kautta jumien syntymistä. lisäksi se parantaa lymfakiertoa. jos niitä jumeja on päässyt syntymään, kyllä ne myös saa paremmin poistumaan lihasten rentoutuessa.

kummallakin on osansa palautumisessa, enkä jättäis kumpaakaan pois. hieroja ei mitenkään pysty ylläpitämään samaa tärinää kuin kone ja tiedänpä monta hierojaa, ketkä kyseistä masiinaa käyttää töissään. hierontaa ei myöskään voi kovin usein teettää ja melko hintavaakin se sillon olis. tärinä tuo lisää reserviä palautumiseen ja sitä voi käyttää joka päivä.

ite olen käyttäny mokomaa 20v ja ihan höpöhöpöbrändi jostakin biltemasta tms. ei noita mistään ostos-tv:stä kannata ostaa ja tuskin siellä semmosia myydään edes. sen verran monia satoja ihmisiä minunki vinkistä sen nimiin vannoo, etten lähtis heitä moittimaan. kaikki ei tykkää ja niin se menee. tohon hintaan se kuitenkin on melko ylivoimanen vempain.

Viimeksi muokattu:
Ainakin tossa Born Strong dokkarissa näytti Eddie Hall ja kumppanit käyttävän kiillotuskonetta reisiin kilpailusuoritusten välissä.

paksuihin lihaksiin voi "pelkällä" hieronnalla olla vaikea saada tuntumaa sinne syvempiin kerroksiin ja pintapuolta tulee sitten jyystettyä liikaakin. se takia tärinä palautumiskeinona muiden mukana on aika tehokas työkalu.

autonvahauskone ei siis ole ollenkaan samaa tärinää kuin esim TENS- heikkosähkösytkytys tai aikanaan carmelo boscon kehittämä harjoitteluun tarkoitettu tärinälaite. kyse on pelkästään mekaanisesta suht leppoisan tason tärinästä, millä saa aika nopeastikin palauteltua turpaan saaneita lihoja rennommiksi. sitä kautta verenkiertokin paranee ja palautuminen nopeutuu.

jos semmosta aktiivista ja semiaktiivista palautumista ajatellaan, hieronnankin tulis olla hyvin säännöllistä ollakseen paras apu. kerran viikossa varmaan aika ideaalia. harvemmin, esim kerran kuussa tehdessä se on itessään aika iso rasitus ja vaatii enempi palautumisaikaa. hankalissa jumeissa kannattaa ottaa muutaman kerran kuuri, esim 5 hierontaa kolmeen viikkoon. lisäksi pitäis sitten päivittäin tehdä IISIÄ pumputonta jumppaa, täristellä, venytellä jne jne.

kaikella pienelläkin lisäavulla palautumiseen saadaan kuitenkin tehoja ja miksipä niitä ei hyödyntäis. esimerkiksi iisi arkiaktiivisuus ja palauttavat jumpat on niin tehokkaita, että en jättäis käyttämättä hyödyksi. juu ihan oikeesti jonku imuroinnin, ruohonleikkuun, siivoilun, puutarhatyöt jne voi valjastaa tukemaan treeniä. tästäkin on vuosien varrella aika paljon laadukasta palautetta omilta valmennettavilta tullut. aika monet mun urheilijat tekee lähes saman verran palauttavia treenejä, ku niitä varsinaisia kehittäviä treenejä.

Viimeksi muokattu:
kiillotuskoneen funktio on eri kuin hieronnan. tärinä relaksoi varsin tehokkaasti pinkeitä lihaksia ja ehkäisee sitä kautta jumien syntymistä. lisäksi se parantaa lymfakiertoa. jos niitä jumeja on päässyt syntymään, kyllä ne myös saa paremmin poistumaan lihasten rentoutuessa.

kummallakin on osansa palautumisessa, enkä jättäis kumpaakaan pois. hieroja ei mitenkään pysty ylläpitämään samaa tärinää kuin kone ja tiedänpä monta hierojaa, ketkä kyseistä masiinaa käyttää töissään. hierontaa ei myöskään voi kovin usein teettää ja melko hintavaakin se sillon olis. tärinä tuo lisää reserviä palautumiseen ja sitä voi käyttää joka päivä.

ite olen käyttäny mokomaa 20v ja ihan höpöhöpöbrändi jostakin biltemasta tms. ei noita mistään ostos-tv:stä kannata ostaa ja tuskin siellä semmosia myydään edes. sen verran monia satoja ihmisiä minunki vinkistä sen nimiin vannoo, etten lähtis heitä moittimaan. kaikki ei tykkää ja niin se menee. tohon hintaan se kuitenkin on melko ylivoimanen vempain.

Onko joku vinkki mitä laittaa tuon ja ihon väliin? iho kutisee aivan älyttömästi tuon jälkeen.. .

juu tuota joskus kuulee ja on niitä yksilöominaisuuksia. voihan siinä ihan perus t-paitaa pitää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom