Olen tekemisissä sekä jenkkien että brittien kanssa. Ja mun kirjoittama sitaatti on suoraan heiltä, hyvin lukuisilta ihmisiltä, ja olen kuullut pelkkiä kritisoivia kommentteja sekä Trumpista että brexitistä. Myönnän keskustelleeni näistä tosin vain koulutetun väestönosan kanssa ja voin kuvitella että punaniskajenkit virtsaa hunajaa joka kerta kun Trump töräyttää twiittejään eetteriin.No Yhdysvalloissa taidettiin laittaa oma kansa etusijalle oman kansan äänestyspäätöksellä. Siellä taju
Tuo lainaamasi nimimerkki IVa on vain loistava esimerkki Suomen valtamedioiden toimittelijoiden uhreista. Monille suomalaisille toimittelijoille on niin helvetin vaikeaa ymmärtää, että Yhdysvalloissa vaaleilla valittiin presidentti edustamaan yhdysvaltalaisia ja ajamaan heidän etujaan. Suomessa toimittelijat haluaisivat Yhdysvaltojen presidentin ajavan Suomen vihervasemmistosta tuttua politiikkaa, missä "luonto ja ilmasto pelastetaan tehtaat sulkemalla ja oma kansa suistamalla tätä myötä työttömyyteen". Näiden suljettujen tehtaiden savupiiput nousevat sitten Kiinaan ja muihin maihin, joissa vähät välitetään ilmastosta.
Johtopäätöksesti valtamedian vaikutuksesta minun omaan näkökantaani on paskapuhetta, en jaksa kiinnostua ko. maiden sisä- ja ulkopolitiikasta muuten kuin huvittavana sirkuksena viime aikoina.