Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Mitä mieltä olet Mike personal trainer-koulutuksista? Onko sulla mitään tietoa tai vaikkapa tuttavan kokemusta niistä? Onko muualta kuin maksullisesta koulutuksesta oppinsa saanut jotenkin huonompi vaihtoehto kuin tuollaisen koulutuksen käynyt, kun nimike on kuitenkin vapaa?

Itse olen asiaa miettinyt. Haluaisin mahdollisesti tehdä pienimuotoisia ohjauksia naisille, mutta mulla ei ole koulutusta. Kokemusta on ja tietoa olen hankkinut älyttömästi. Toki koko ajan pitää oppia lisää. Pimeänä hommana en tekisi ja hinnat pitäisin varsin kohtuullisena, lähinnä sellainen pieni harrastus ja lisätulo, kun asia kiinnostaa. Välillä tuntuu, että tekisin väärin koulutuksen käyneitä kohtaan, mutta toisaalta olisin avoin, ettei ole mitään tutkintopaperia tältä alalta.

Mitä mieltä olet Mike personal trainer-koulutuksista? Onko sulla mitään tietoa tai vaikkapa tuttavan kokemusta niistä? Onko muualta kuin maksullisesta koulutuksesta oppinsa saanut jotenkin huonompi vaihtoehto kuin tuollaisen koulutuksen käynyt, kun nimike on kuitenkin vapaa?

Itse olen asiaa miettinyt. Haluaisin mahdollisesti tehdä pienimuotoisia ohjauksia naisille, mutta mulla ei ole koulutusta. Kokemusta on ja tietoa olen hankkinut älyttömästi. Toki koko ajan pitää oppia lisää. Pimeänä hommana en tekisi ja hinnat pitäisin varsin kohtuullisena, lähinnä sellainen pieni harrastus ja lisätulo, kun asia kiinnostaa. Välillä tuntuu, että tekisin väärin koulutuksen käyneitä kohtaan, mutta toisaalta olisin avoin, ettei ole mitään tutkintopaperia tältä alalta.

En ole Mike mutta kerron silti oman mielipiteeni asiasta :D Olen tehnyt PT hommia jo joitakin vuosia ja nyt jokin aika sitten ajattelin hommata tuon lisenssin siltä varalta jos joskus saavat aikaiseksi suojata tuon ammattinimikkeen tai tehdä jonkin rekisterin lisenssoidusta trainereistä. Kävin koulutuksen yhdessä Suomen isoimmista alan yrityksistä ja olin todella pettynyt koulutuksen tasoon (kouluttajat olivat kyllä tosi hyviä ja ammattitaitoisia yhtä poikkeusta lukuunottamatta mutta sisältö oli tosi suppea) eli ei minun mielestäni anna yksistään kunnon valmiutta valmentamiseen fitness/keho lajeissa (tai edes tosissaan harrastavien valmennukseen) tuo koulutus, jos ei itse ole hankkinut lisää tietoa ja ole ennestään kokemusta. Ja jos taas on olemassa jo pitkä tausta lajin parissa ja tietoa on tullut hankittua laajasti niin tuo koulutus ei anna mitään lisää. Koulutus keskittyy siis ihan perusasioihin niin treenauksen kuin ravinnon osalta. Ja itse kuntosali treenausta tuolla koulutuksessa käsiteltiin todella vähän eli koulutuksen suorittaminen ei automaattisesti edes tarkoita että kaikki liiketekniikat olisivat hallussa mutta tuo osa-alue riippuu varmasti siitä missä on koulutuksen käynyt. Mielestäni jos vain pienimuotoisesti aikoo tehdä ohjauksia ja rehellisesti kertoo ettei ole lisenssoitu niin ei ole mitään syytä käydä koulutusta jos oikeasti on hommat hanskassa tekniikoiden suhteen ja ymmärtää ihmisen anatomiaa.. esim. mistä mikäkin lihas lähtee ja mihin kiinnittyy jne.. (auttaa liiketekniikoiden miettimisessä ongelma tapauksissa).
Ja tämä siis vain minun oma mielipiteeni :) Ja jos haluaa koulutuksen käydä niin Lapin urheiluopistolla on todennäköisesti yksi parhaista PT koulutuksista ja siellä on lisäksi vielä mahdollista käydä perehdyttävämpi Fitness-valmentaja koulutus.

Lemppari ojentajaliikkeesi tais olla ranskalainen? Mutta jos pitäis muodostaa kahdesta tai kolmesta liikkeestä ojentajatreeni, niin mikä olis mieluisin kombo ja millaisilla sarja-/toistomäärillä?

Lemppari ojentajaliikkeesi tais olla ranskalainen? Mutta jos pitäis muodostaa kahdesta tai kolmesta liikkeestä ojentajatreeni, niin mikä olis mieluisin kombo ja millaisilla sarja-/toistomäärillä?
Kolmella liikkeellä. Ranskis, pushdown ja joku punnerrus. Niitä kun kombottaa, niin saa kyl tehokkaasti tehtyä.

Paljonko GB gym kustantaa kuukaudessa? Mahtuuko siellä uudessa paikassa jumppailemaan hyvin?
30 euroa kuukausi on nyt tarjous siellä ja hyvin mahtuu kun on aina aika hiljaista.

Se on muuten hauska ku jotku bodarit tekee bodyvideoilleen isomman ennakkomarkkinoinnin ku mitä uusimmalle Starwarsille tehtiin. Ensin tulee teaseria kaksin kappalein, sen jälkeen ruutuun pamahtaa traileria ja lopuksi varsinainen video joka kestää kymmenen minsaa.

Pitäskö Miken alkaa wlogeistaki painamaan aina teaserit ja trailerit? ;)

Back
Ylös Bottom